Beste alle,
Na al een week of 2/3 hier op het forum een beetje rond te hangen en hier en daar wat in te lezen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het tijd wordt voor een desktop.
Heb de afgelopen jaren alles op een laptop gedaan.. maar die is nu ook behoorlijk op zijn eind aan het raken en aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, Gamen, Administratieve handelingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit systeem mag 1000/1100 euro gaan kosten.(bovengrens)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Logitech MX518 muis
Logitech K270 (draadloos) toetsenbord.
Creative 2.1 Inspire P380.
CD Drive (merk onbekend)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alles voor een geheel nieuw systeem. (excl. randapparatuur)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het enigste waar ik een merkvoorkeur voor heb is eigenlijk de GPU van Sapphire. Heb er veel goede dingen over gehoord in directe omgeving waardoor het toch tussen de oren is gaan zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem zou enige jaren mee moeten kunnen gaan (3 tot 4 jaar). Geluidsniveau en energieverbruik moeten acceptabel zijn voor een gemiddeld systeem.
Ga je overklokken?
De eerste tijd zal ik me hiermee niet mee bezighouden. Na een jaartje zou dit tot te mogelijkheden behoren. (Heb ergens gelezen dat dit enigszins bijdraagt aan het "futureproof" houden van het systeem.)
Hierbij de lijst :
Het is de eerste keer dat ik een pc zelf ga bouwen. (Had begrepen dat dit niet zo extreem lastig was.)
Ben er niet helemaal uit of deze voeding de correcte connectie's heeft en genoeg wattage geeft voor het systeem.
Op of aanmerkingen? Dan hoor ik het graag. (Hoop dat ik alles volgens beleid heb ingevuld.
)
Alvast bedankt voor jullie tijd/hulp.
Na al een week of 2/3 hier op het forum een beetje rond te hangen en hier en daar wat in te lezen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het tijd wordt voor een desktop.
Heb de afgelopen jaren alles op een laptop gedaan.. maar die is nu ook behoorlijk op zijn eind aan het raken en aan vervanging toe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, Gamen, Administratieve handelingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit systeem mag 1000/1100 euro gaan kosten.(bovengrens)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Logitech MX518 muis
Logitech K270 (draadloos) toetsenbord.
Creative 2.1 Inspire P380.
CD Drive (merk onbekend)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe alles voor een geheel nieuw systeem. (excl. randapparatuur)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het enigste waar ik een merkvoorkeur voor heb is eigenlijk de GPU van Sapphire. Heb er veel goede dingen over gehoord in directe omgeving waardoor het toch tussen de oren is gaan zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem zou enige jaren mee moeten kunnen gaan (3 tot 4 jaar). Geluidsniveau en energieverbruik moeten acceptabel zijn voor een gemiddeld systeem.
Ga je overklokken?
De eerste tijd zal ik me hiermee niet mee bezighouden. Na een jaartje zou dit tot te mogelijkheden behoren. (Heb ergens gelezen dat dit enigszins bijdraagt aan het "futureproof" houden van het systeem.)
Hierbij de lijst :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC | € 294,99 | € 294,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 90,99 | € 90,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 48,20 | € 48,20 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 100,90 | € 100,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 918,88 | |
Het is de eerste keer dat ik een pc zelf ga bouwen. (Had begrepen dat dit niet zo extreem lastig was.)
Ben er niet helemaal uit of deze voeding de correcte connectie's heeft en genoeg wattage geeft voor het systeem.
Op of aanmerkingen? Dan hoor ik het graag. (Hoop dat ik alles volgens beleid heb ingevuld.
Alvast bedankt voor jullie tijd/hulp.