-The_Mask- schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:56:
[...]
Lijkt mij heel slim, dan weet je 100% zeker dat die niks waard gaat zijn. Na één maand zullen heel veel mensen heel veel coins hebben. Het aanbod zal dus veel hoger liggen dan de vraag op het moment dat die op een Exchange verschijnt. Binnen enkele dagen zal zo'n coin normaal gesproken echt helemaal niks meer waard zijn. Als er direct een Exchange is kan die nooit massaal worden gedumped simpel weg omdat er nog niet veel zijn, behalve met premine natuurlijk.
Wat is er niet slim aan om eerst een
community te bouwen? Kijk naar VTC die heeft een goede
community op dit moment en duurde ook lang voordat die op exchange kwam. Als mensen weten dat een bepaalde coin lang zal duren voordat die op een exchange komt zullen ze wel twee keer nadenken en voor een pump en dump coin gaan. Het moraal van het verhaal is dat ik meer inhoudelijke coins wil zien met alternatieve algo's, het totaal pakket zeg maar. Als er meteen een exchange is gaan mensen gelijk al hun confirmed coins erop dumpen, dat zie je nu bij alle nieuwe coins en mensen blijven dumpen, prijs gaat omlaag en het is af met de coin, heb dit nu al bij stuk of 10 coins gezien afgelopen weken. Er moet gewoon wat veranderen en dat kan mi. door bepaalde dingen aan te passen.
eMiz0r schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:57:
[...]
Ik begrijp je pleidooi en ben het ook deels met je eens, maar spreek je jezelf hier nu niet tegen? Je minede voor de massa's en hebt er leuk aan kunnen verdienen. Ergo: je minede for profits (kostendekking) en niet om het idee dat er achter zit. Ik mine voor de profits, dat geef ik ruiterlijk toe. Laat ik nu achter AUR juist wél (in tegenstelling tot 100 andere coins) een hele goede/nobele gedachtengang zien.
De multipools kunnen dan wel de schuldige zijn van het veel falen van coins, maar de breinen die achter een multipool hebben gezeten hebben een onwijs goed idee uitgewerkt en er veel geld mee verdiend. Ik geef ze geen ongelijk en als ik de kennis er voor had deed ik het ook. De kunst is juist nu een algoritme te verzinnen wat multipoolen weer tegenwerkt.
Moeten we de maker van de bot die in het andere handeltopic rondzwerft (Marvin?) ook verafschuwen? Hij bouwt een bot om te verdienen aan de koersverschillen tussen verschillende exchanges. Zodra bijvoorbeeld op Kraken iemand de koers ondersteund, dumpt hij snel de BTC die hij van andere exchanges gekocht heeft. Daardoor daalt de koers weer op Kraken, of... wordt de koers gelijkgetrokken so to speak.
Het zijn allemaal slimmigheidjes om geld te verdienen waar ik stiekem (heel eerlijk!) jaloers op ben

"De markt" moet een manier verzinnen om die slimmigheidjes de das om te doen.
Ik mine met geld dat ik kon missen, maar dat betekent niet dat ik mn investering niet wil terugverdienen. Same goes for de stroomkosten. Niemand heeft geld opzij gelegd om de energiemaatschappij die toch al een vette beurs heeft te spekken.
Hoe kan ik mezelf nou tegenspreken, heb nooit beweerd dat ik een filantropische instelling ben

. Daarbij minede ik Aurora omdat ik het voor de langere termijn wou minen, maar als er opeens multipools op springen en de coin kapot minen dan moet ik volgens jou dus maar uit principe doorminen? Ik ben helemaal geen principiele miner en tuurlijk wil ik eraan verdienen, maar zoals het nu gaat verdien je er steeds minder aan, gaat mij erom dat het voor iedereen een leuke hobby blijft.
Ik zie van jou ook alleen maar reacties met is niet meer rendabel enz. Je zegt zelfs dat je per dag je BTC omzet naar geld, mijn inziens niet slim, ook al kom je met je argument van stroomrekening. Met geld dat je kunt missen moet je ook je stroomrekening meenemen natuurlijk. Als je je BTC had bewaard en vandaag had ingeleverd en niet de weken hiervoor op 400 euro, dan had je nu een stuk meer geld gehad.
Voor de mensen die denken dat ik er negatief tegenover sta wil ik alleen maar zeggen dat ik er juist niet negatief in sta, ik blijf gewoon doorminen, heb dagelijks nog genoeg winst buiten de kosten om. Ik geef alleen maar een opsomming van de feite/meningen omdat ik zoveel negatieve dingen zag staan. Doe ermee wat je wilt.
[
Voor 52% gewijzigd door
BoomTree op 05-03-2014 18:18
]