Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Veel Snow Leopard-gebruikers onveilig nu Apple updates ...

Pagina: 1
Acties:

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:44
nieuws: 'Veel Snow Leopard-gebruikers onveilig nu Apple updates stopt'

Ik vind dat hier toch wel een grote fout gemaakt wordt in de inleiding van het bericht. Er staat:
Het grote beveiligingslek dat voor recente OS X-versies gedicht werd, blijft dus in het besturingssysteem zitten.
Maar dit grote lek bestond helemaal niet in 10.6. Als het niet uitbrengen van een security patch voor een OS dat niet vatbaar is, de enige reden is om aan te nemen dat er geen updates meer komen, dan denk ik dat dit hele artikel niet juist is. Maar dat weet ik niet. Dus misschien is het voldoende om de verwijzingen weg te halen dat 10.6 last zou hebben van de SSL / gotofail bug :)

Bedankt!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Apple heeft wel een security patch uitgebracht voor ML, inclusief een SLL bug:

http://support.apple.com/kb/HT6150
Secure Transport

Available for: OS X Mountain Lion v10.8.5

Impact: An attacker may be able to decrypt data protected by SSL

Description: There were known attacks on the confidentiality of SSL 3.0 and TLS 1.0 when a cipher suite used a block cipher in CBC mode. To address these issues for applications using Secure Transport, the 1-byte fragment mitigation was enabled by default for this configuration.
Komt er iig op neer dat het artikel misleidend is en foutieve info bevat.

[ Voor 13% gewijzigd door Shark.Bait op 28-02-2014 01:08 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• oxo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

oxo

Het artikel is nog steeds volkomen misplaatst. Apple heeft de afgelopen dagen OOK een beveiligingsupdate voor Mountain Lion uitgebracht. Niet voor de SSL lek omdat dat niet speelde, maar wel voor andere secutity issues. Nergens blijkt dat Apple zou stoppen met ondersteuning van Mountain Lion. Artikel kan dus de prullenmand in wat mij betreft. Wat kopen we voor foutieve en misleidende informatie. Slechte zaak Tweakers!