een goede mmorpg vervanger?

Pagina: 1
Acties:

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:39
goedenmiddag allemaal,

ik weet niet of dit de goede plek is om dit te vragen, zo neit moet je het zeggen en verwijder ik dit topic

ik zoek een nieuwe mmorpg, ik heb veel gezocht maar vaak lees je veel kritiek over 'pay to win' en dat soort dingen zelf heb ik veel FLYFF gespeeld dit spel beviel me zeer goed, door te betalen kon je wel mooiere dingen krijgeen maar over het algemeen geen huge voorsprong, weet iemand een goede vervanger??

het hoeft niet perce gratis te zijn maar het liefst wel natuurlijk

Gr,

Thimo Beuzel

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Probeer WildStar of The Elder Scrolls dit weekend eens
plan: Win een bètakey voor WildStar of The Elder Scrolls Online - update

Excuus, de keys blijken al vergeven.

Wellicht zit hier iets voor je tussen.

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 27-02-2014 18:14 ]

• DtrhBezoeker
ik heb beta al die ga ik zeker proberen :D, ga zo het lijstje bekijken van de link , kan nu niet

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
Voor een nieuwe speler is Lord of the Rings Online wel leuk om te spelen. Al een best oud spel, maar grafisch niet slecht en veel te doen. Alleen weinig endgame content.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Wat mij betreft is Everquest 2 nog steeds de beste MMO die er is op het moment. Het is enkel 'jammer' dat het tijdens het levelen weinig MMO meer is, je kunt namelijk NPCs inhuren om met je mee te wandelen. Een tank, een DPS of een Healer zodat je bijna alle content wel in je eentje (met z'n tweeën dus) aan kan.

Als je dat echter niet erg vind dat is Everquest 2 een goeie keuze, je hebt vrijwel oneindig content om mee te spelen. Lekker veel races en classes, veel gebieden om te ontdekken, goed crafting systeem, veel dungeon, veel quests met goeie lore een een ingame shop waar je door het spel te spelen dingen uit kunt kopen.

Speel zelf af en toe op Antonia Bayle (een RP server maar 1 van de weinige nog drukke servers, zolang je geen aso bent hoef je niet te RPen) met mijn Ratonga Dirge die ik al heb sinds 2007. Mooie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
wat is een RP server?

voor de rest ik ben zo gewend aan flyff dat ik everquest style niet zo mooi vind, lord of the rings lijkt me ook niks, toch bedankt voor alle reacties, miss blijf ik dan toch maar alleen FPS spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Roleplay server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 08:56
Guild wars 2? Spelletje kopen voor misschien 30 euries en dan kan je gewoon gratis spelen.. is prima te doen :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik speel zelf Tera en vind het een erg leuke mmo. Het speel is anders dan de meeste mmo's. Je moet hierbij zelf alles doen, je moet zelf mikken op de vijanden om ze aan te vallen, je moet vijandelijke aanvallen ontwijken door weg te rollen or gewoon weg te lopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
Walance schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:35:
Ik speel zelf Tera en vind het een erg leuke mmo. Het speel is anders dan de meeste mmo's. Je moet hierbij zelf alles doen, je moet zelf mikken op de vijanden om ze aan te vallen, je moet vijandelijke aanvallen ontwijken door weg te rollen or gewoon weg te lopen etc.
klinkt een beetje als wildstar(is nu in beta), zit ik in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
greyfox1987 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:13:
Guild wars 2? Spelletje kopen voor misschien 30 euries en dan kan je gewoon gratis spelen.. is prima te doen :-)
ja dit vind ik een beetje gevaarlijk, want bij bf3 en 4 weet ik eig wel dat ik het leuk ga vinden maar bij dit soort games niet en dan is het toch echt 30 euro verspilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
DtrhBezoeker schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:21:
[...]

ja dit vind ik een beetje gevaarlijk, want bij bf3 en 4 weet ik eig wel dat ik het leuk ga vinden maar bij dit soort games niet en dan is het toch echt 30 euro verspilt
Ja kijk uit dat is wel heel gevaarlijk... Even serieus, 30 euro is niet veel geld voor dat spel als je van mmo's houd. Ben je wel een maand bezig om naar max level te levelen en dat vond ik zelf het leukste van het spel. Daarna kan je nog instances enzo doen of pvp maar daar was ik zelf snel op uitgekeken. 30 euro voor een maandje is dan niet veel of wel?

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
30 euro voor een maand vind ik persoonlijk vrij veel als je het vergelijkt met andere spellen, sorry hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

30 euro voor een maand plezier vind ik personlijk ook iets teveel....je kan niet in iemand zijn of haar portemonnee kijken :)
En guildwars 2 is naar mijn mening qua end-game echt slecht.

Ontopic: Je zou bijvoorbeeld Allods Online kunnen proberen.
Lijkt qua graphics iets op WoW wat ik persoonlijk wel fijn vind en voor een F2P is er echt genoeg te doen en te beleven. Ook het vechtsysteem is bijna wow en ook daar had ik persoonlijk veel plezier mee.Dit is ook eigenlijk de enige F2P MMORPG die ik lange tijd heb gespeelt naast Wow.

Probeer het zou ik zeggen :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
Kijk eens naar Rift: [MMORPG] Rift Free to Play - Deel 3

Van origine niet F2P, sinds 2.3 wel. Endgame is kwalitatief gelijkwaardig aan WoW: WoTLK (cataclysm was minder, panda niet gespeeld).

Mooiste is (IMO) dat je met één char diverse rollen kunt vervullen. Een cleric kan tanken, healen, melee en ranged. Een Rogue kan support, melee, ranger (hunter met pet) en tanken, enz. Mocht je dat leuk vinden dan kun je dus de tijd nemen met het levelen. Het hoeft toch slechts één keer.

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 04-03-2014 18:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
mhmh ziet er redelijk interressant uit zal er eens naar kijken thanks ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Ik wil me eigenlijk aansluiten aan dit topic met dezelfde vraag.
Momenteel speel ik vooral BF4, LoL en World of Tanks, dit is natuurlijk leuk voor een paar potjes. Maar in de basis is het altijd hetzelfde en er zit geen verhaal in. Vroeger heb ik veel Linage 2 gespeeld (wel op x50 private servers enzo) en dat soort gameplay mis ik.

Graag wil ik dus overstappen naar een nieuwere MMORPG zodat ik er weer jaren tegenaan kan. Wie heeft nog goede tips? RIFT zal ik zeker meenemen, maar ik ben bang dat dit al te lang "live" is. Het is leuk om een spel te beginnen met vele anderen.

Natuurlijk heb ik ook wat eisen:
- Het moet niet te kiddy/getekend zijn.
- Geen turn-based gevechten.
- Free2Play (eventueel aanschafkosten mag, maandelijks abbo niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Wildstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat bedoel ik dus precies met kiddy. Ik hou meer van spellen met pijl en bogen, magie en zwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
TheBrut3 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:42:
[...]

Dat bedoel ik dus precies met kiddy. Ik hou meer van spellen met pijl en bogen, magie en zwaarden.
LOTRO zou dan voor jou denk ik echt wel geschikt zijn, zonder te betalen kan je echt heel veel doen, als je probeert om verschillende doelen te halen, naast de missies die je doet, kan je ook voldoende punten bij elkaar sprokkelen om zo nu en dan wat "betaalde content" (dan met behaalde turbine points) uit de winkel te halen.
Ik heb het zelf bijna 3 jaar volop gespeeld, maar nu niet meer omdat ik mezelf de tijd niet echt meer gun.

Ohja: LOTRO = Lord Of The Rings Online

[ Voor 3% gewijzigd door jbdeiman op 14-03-2014 10:50 . Reden: uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

DtrhBezoeker schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:21:
[...]

als je mmo`s in het algemeen wel grappig vind zit je denk ik wel goed met gw2 , het zal je dan op z`n minst een half jaar zoet houden :)

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Wildstar vind ik echt een overrated game, ik mocht dankzij een oud guildie van guildwars 2 de beta spelen van wildstar en ik was er heel snel klaar mee.

toen ik begon vond ik al snel dat mijn character raar liep , dat is iets waar ik me dan meer en meer aan ga storen. plus het quest system kan ik na guildwars 2 niet meer aan wennen . ik vind hoe ze dat in guildwars 2 deden veel leuker met dynamic events.

ook vond ik het geheel nogal chaotisch overkomen en ik kan niet echt zeggen hoe dat kwam. normaal gesproken als ik net begin in een mmo dan kan ik echt uren achter elkaar gamen. maar in wildstar was in echt na een sessie van 45 minute even aan een pause toe .

veel mensen vinden de combat in wildstar geweldig maar ook dat vond ik niet echt geweldig .

geen game voor mij dus.

als je star wars leuk vind is die mmo opzich wel even leuk om te spelen, verwacht niet dat het je lang zal boeien want dat zal waarschijnlijk niet zo zijn

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Denk dat WoW toch echt de meest komplete MMO is op dit moment.

En ondanks dat mensen zeggen dat WoW ook richting "pay-to-win" model gaat met de lvl 90 boost die je kan kopen, ben ik persoonlijk van mening dat dit zwaar overschat wordt. Het enige wat je doet is het leveling process overslaan, maar WoW begint eigenlijk pas echt bij de hoogste levels. Daarnaast mis je een hoop ervaring wat snel (en soms akelig) duidelijk zal worden, dus pay-to-win is niet echt van toepassing, zeker niet aangezien er in de nieuwe expansion naar level 100 geleveled zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Nog een wens voor een spel wat ik graag wil spelen: In Lineage kon je overal, op dorpen na, mensen aanvallen om mogelijk een PvP te starten. Als ze dan wat terug deden kon je vechten, deden ze dat niet... Dan gebeurde er niets, of hij moest je PK'en. Zo'n systeem vind ik persoonlijk wel fijn, overal kunnen PvP'en maar op weinig plekken echt moeten PvP'en.

Hoe is dit in spellen als LotRO, RIFT en AION?
Ik heb nog even verder gekeken, maar voor dat spel heb je zo te zien 2 opties:
- No-lifen en het gratis spelen om CREDD te kunnen kopen
- Maandelijks betalen en spelen wanneer je wil.

Gezien ik voor no-lifen om het gratis te houden geen tijd heb en ik niet maandelijks wil betalen is dit spel geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rift heeft zo'n systeem, PVP enabled flag en rond basissen van je tegenstander. Aion is afaik enkel op de PVP zones (Asmo's tegen die andere knakkers). Lotro, geen idee.
Shrake schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:37:
Denk dat WoW toch echt de meest komplete MMO is op dit moment.
Het is maar waar je focus is. Rift heeft een veel bredere instap met zone-events en lowbie zones (omdat je kan mentoren), je hoeft niet eens verplicht dungeons, dailies of watever te doen om bij te blijven en heeft een veel lagere focus op je level (plus dat je wat breder kan zitten qua skills/souls).

Maar elke MMO heeft z'n plus en min, ik heb er zo bizar veel gespeeld. Beetje als auto's, er zijn er duizenden, alles hangt af van keuze, budget en beschikbare tijd :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het spel wat ik zoek moet gewoon zoveel mogelijk op Lineage 2 (open world PvP) lijken maar dan modern, Lineage is inmiddels 10 jaar. Aion doet dat volgens mij, maar ik heb gehoord dat het véél tijd kost en dat is niet de bedoeling.

Ik zal straks Rift eens downloaden en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Lotro heeft slechts één map Ettenmoors waar je kan pvp'en. Deze feature heet monsterplay.
http://lotro-wiki.com/index.php/Monster_Play

Als je pvp zoekt, moet je gewoon EVE testen. Daar zijn zones vol pvp, bepaalde niet (tenzij je als pirate de mensen in de safe zone gaat jennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het moet op LA2 lijken en dan kom je met Eve? Nee, dat is een wereld van verschil :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
EVE staat voor Elfen versus Elfen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lotro is IMO erg snel een verschrikkelijke grind. Dungeons waren ook een beetje vreemd (zelf level instellen). De coöperatieve skirmishes waren nog wel aardig. Ook de voice acted story missions waren in het begin best aardig, maar vrij snel leek de voice acted content "op" te zijn. Daarnaast moest je ook iets betalen (echt geld) voor fast travel.

Voor mij wint Rift wint het kwalitatief hands down. Puur omdat de dungeons leuker zijn en beter in elkaar zitten (heal/tank/dps/support) en je een stuk sneller max level bent en daarbij een stuk flexibeler bent.

[ Voor 51% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Hurtebise schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 19:18:
Lotro heeft slechts één map Ettenmoors waar je kan pvp'en. Deze feature heet monsterplay.
http://lotro-wiki.com/index.php/Monster_Play

Als je pvp zoekt, moet je gewoon EVE testen. Daar zijn zones vol pvp, bepaalde niet (tenzij je als pirate de mensen in de safe zone gaat jennen).
Ligt aan watvoor pvp je wil, als je goede balanced pvp wil waar je wint door een goede speler te zijn dan kun je beter geen eve gaan spelen.
De pvp daar is zeer slecht, de combat is saai en passief en er is geen balance in dat spel ( zal er ook nooit komen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik ben inmiddels wat met Rift bezig (level 30 nu)... Maar ik snap er weinig van, nog geen Dungeon gevonden... En open world pvp valt ook zomaar tegen. Dus ik join nu die pvp events, zijn soms best grappen maar niet echt Lineage2-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Als je wow zou willen proberen (gratis en voor niets) zou je altijd nog een private-server kunnen zoeken....ik ga geen linkjes hier neerzetten met servers maar mocht je intresse hebben DM me dan maar ;-)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheBrut3 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:53:
Ik ben inmiddels wat met Rift bezig (level 30 nu)... Maar ik snap er weinig van, nog geen Dungeon gevonden... En open world pvp valt ook zomaar tegen. Dus ik join nu die pvp events, zijn soms best grappen maar niet echt Lineage2-achtig.
Op 30 heb je afaik al 2 dungeons en een chronical, even onder activities kijken :)

Maar niveau LA2 PVP zal je niet vaak meer zien (beste PVP vond ik nog altijd FWO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TheBrut3 schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:53:
Ze staan op de map aangegeven (1 per zone) en er is een dungeon queue systeem. Net als elke MMO vereist het spelen van de game enige kennis... Tegenwoordig krijg je wel een popup op level 15 maar wellicht heb je die snel weggeklikt.

In het Rift topic heb ik dan ook een lijst van Dungeons geplaatst inclusief uitleg hoe je er in komt. Je hebt er nu 5 "gemist":
Overzicht:
15 - 22 The Realm of the Fae
17 - 24 The Iron Tomb
21 - 28 Darkening Deeps
24 - 31 The Deepstrike Mines
28 - 37 Foul Cascade
33 - 42 King's Breach
sdk1985 in "[MMORPG] Rift Free to Play - Deel 3"

Mocht je de 3 dungeons van onder level 30 nog graag willen zien dan kan dat.

Optie 1:
Op goed geluk door "queue as mentor" aan te vinken. Dan krijg je alles tussen level 15 en je level -5.

Optie 2:
Jezelf in een bepaalde dungeon forceren door jezelf te downmentoren naar het maximum level van een bepaalde dungeon (rechtermuis op jezelf, set ascended mentor level). Bijvoorbeeld level 22 voor Realm of the Fae en level 24 voor The Iron Tomb. Alhoewel je bij de laaste dan ook Darkening Deeps kunt krijgen :+ .

ps Ik had al een DM gestuurd :+ .

[ Voor 60% gewijzigd door sdk1985 op 17-03-2014 12:49 ]

Pagina: 1