Mijn huidige werklaptop is mij te traag, en mijn prive laptop is oud. Ik wil twee vliegen in 1 klap slaan, en zelf een pc in elkaar zetten waar ik een tijd(je) mee vooruit kan. Aan de ene kant wil ik dus op de pc gaan werken (Visual Studio, Photoshop vooral), aan de andere kant wil ik hem prive gaan gebruiken en er dus ook op gaan gamen.
In mijn voor traject had ik met het gamen ingedacht om er twee videokaarten (MSI N660 TF 2GD5/OC) in te steken, zoals te zien is in de onderstaande lijst ben ik daar vanaf gestapt. Op dit moment zit er 1 videokaart in,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken en Prive/Gamen
- Denk bij werken aan software ontwikkeling in Visual Studio bijvoorbeeld
- Prive, standaard dingen, beetje internetten niet heel spannend
- Gamen, op 1080p met instellingen op 'Ultra' gamen al dan niet op de tv
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had initieel mijn budget gezet op 1000,-, kwam er alleen tijdens het zoeken achter dat dit zo hier en daar nog vrij krap wordt. Dus de absolute max is 1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm, toetsenbord, muis en 2TB hdd heb ik nog liggen. De rest zal ik allemaal moeten kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles... Zie de onderstaande lijst daar staan de items die ik nodig heb
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, dit maakt me echt niks uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke wensen, maar het beeld is wel belangrijk voor mij. In mijn initiele lijst had ik twee MSI (MSI N660 TF 2GD5/OC) kaarten zitten, daar kwam ik op 350,- euro uit. Vervolgens geswitched naar de huidige kaart, maar wat betreft videokaart laat ik mij heel graag adviseren! Ik heb van videokaarten eigenlijk te weinig kaas gegeten...
Ga je overklokken?
Nee, die behoefte heb ik totaal niet
Waar ik uiteindelijk op uitgekomen ben is het onderstaande:
Wat vinden jullie ervan, en waar kan ik nog wat winst qua prijs en/of performance behalen? Of zitten er dingen in waarvan je denkt, da klopt toch helemaal nie..
Ik hoor het graag...
In mijn voor traject had ik met het gamen ingedacht om er twee videokaarten (MSI N660 TF 2GD5/OC) in te steken, zoals te zien is in de onderstaande lijst ben ik daar vanaf gestapt. Op dit moment zit er 1 videokaart in,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken en Prive/Gamen
- Denk bij werken aan software ontwikkeling in Visual Studio bijvoorbeeld
- Prive, standaard dingen, beetje internetten niet heel spannend
- Gamen, op 1080p met instellingen op 'Ultra' gamen al dan niet op de tv
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had initieel mijn budget gezet op 1000,-, kwam er alleen tijdens het zoeken achter dat dit zo hier en daar nog vrij krap wordt. Dus de absolute max is 1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm, toetsenbord, muis en 2TB hdd heb ik nog liggen. De rest zal ik allemaal moeten kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles... Zie de onderstaande lijst daar staan de items die ik nodig heb
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, dit maakt me echt niks uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen specifieke wensen, maar het beeld is wel belangrijk voor mij. In mijn initiele lijst had ik twee MSI (MSI N660 TF 2GD5/OC) kaarten zitten, daar kwam ik op 350,- euro uit. Vervolgens geswitched naar de huidige kaart, maar wat betreft videokaart laat ik mij heel graag adviseren! Ik heb van videokaarten eigenlijk te weinig kaas gegeten...
Ga je overklokken?
Nee, die behoefte heb ik totaal niet
Waar ik uiteindelijk op uitgekomen ben is het onderstaande:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 215,95 | € 215,95 |
| 1 | Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White | € 77,22 | € 77,22 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V | € 39,95 | € 39,95 |
| 5 | be quiet! Silent Wings 2 120mm, 120mm | € 18,- | € 90,- |
| 2 | Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10 | € 69,22 | € 138,44 |
| 1 | PC Power & Cooling Silencer Mk II 950W | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 100,90 | € 100,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.076,39 | |
Wat vinden jullie ervan, en waar kan ik nog wat winst qua prijs en/of performance behalen? Of zitten er dingen in waarvan je denkt, da klopt toch helemaal nie..