• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Tijd om weer eens de "om de zoveel jaar eens ronkijken" ronde in te lassen.

Zoals velen weten ben ik nogal loyaal tegenover mijn werkgever (en word ik er ook goed behandeld en behoorlijk verloond) en volg ik dus totaal "de markt" niet meer (we hebben het hier over Vlaanderen, West/Oost/Brussel maar liefst niet Brussel). Kan evenwel toch geen kwaad om af en toe eens rond te kijken.

Voor ik eens (anoniem) mijn CV weer ga updaten op de klassieke jobsites en kijken wie er bijt, vraag ik me af of er Tweakers zijn die een beetje meer zicht hebben op de Oracle markt in Vlaanderen (ik meen me te herinneren dat er toch een paar figuren redelijk hoog in de Oracle hiërarchie hier actief waren?).

Ondertussen een 13-tal jaar Oracle ervaring bijeengesprokkeld, installatie DB en Weblogic/appserver, DBA-taken, backup/recovery, PL/SQL, Forms, Reports,...

Plus installatie en beheer OracleVM virtualisatie.

Plus installatie en systeembeheer Linux servers.

Plus een pak analyse.

Iemand een idee wat de markt in Vlaanderen zou zijn voor mijn profiel? (voor minder dan wat ik nu verdien, heb ik uiteraard geen interesse, zijnde 5200 + Insignia + tankpas onbeperkt Europa)

Dank voor alle info!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies? Word freelancer.

Het salaris dat je vraagt, ga je niet in de Vlaanders krijgen. In Brussel, kan je misschien hier en daar nog wel een organisatie met geld vinden die bereid is om +5K€ per maand te betalen voor een technisch profiel

Als oracle freelancer kan je wel naar een daily rate van 550-700€ gaan, waar je lekker je boterham mee verdient.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00
De vraag is...ben je wel geschikt als freelancer ?

Iets meer politieke spelletjes, contracten waar je in loondienst geen/minder zorgen om hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:22:
Mijn advies? Word freelancer.

Het salaris dat je vraagt, ga je niet in de Vlaanders krijgen. In Brussel, kan je misschien hier en daar nog wel een organisatie met geld vinden die bereid is om +5K€ per maand te betalen voor een technisch profiel

Als oracle freelancer kan je wel naar een daily rate van 550-700€ gaan, waar je lekker je boterham mee verdient.
Freelancer? Nog nooit overwogen, eigenlijk. Ik heb dan ook geen idee wat er allemaal bij komt kijken.

5200€+auto is wat ik nu al betaald krijg hier in Vlaanderen, maar inderdaad, toegegeven, voor Vlaanderen is dat geen gebruikelijk loon in loondienst.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

JaQ

Waarom denk je dat een bedrijf jou wil aannemen?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:13
voor zo'n loon ga je algauw ook meer moeten vragen dan 700 euro per dag. Das trouwens heel behoorlijk na 13 jaar (ik zit nu op zo'n 3K als junior Java developer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
@descon: in mijn ervaring juist minder politiek. Als freelancer kom je gewoon je werk doen bij je opdrachtgever en heb je niet zoveel te maken met de verschillende agenda's van managers, minder dan als je ergens in dienst bent en carriere probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
JaQ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:52:
Waarom denk je dat een bedrijf jou wil aannemen?
Omdat ik voor hen dingen gedaan kan krijgen, op Oracle vlak, waar andere DBA's hun tanden op stuk gebeten hebben en zich compleet vastgereden hebben. Ik weet van aanpakken, op Oracle vlak, geef niet op bij de vreemdste foutmeldingen en krijg de boel uiteindelijk altijd draaiende. Da's wat de werkgever wil, da's wat ik kan bieden, eenvoudig. Ik ben geen politicus en ik heb het niet zo op eeuwige vergaderingen (vertel me wat er moet gebeuren, dan begin ik er aan) maar ik krijg de boel draaiende.

[ Voor 4% gewijzigd door demichel op 01-03-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Je wilde toch juist iets anders er bij gaan doen, demichel? Iets van C# of PHP?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

JaQ

demichel schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:32:
Omdat ik voor hen dingen gedaan kan krijgen, op Oracle vlak, waar andere DBA's hun tanden op stuk gebeten hebben en zich compleet vastgereden hebben. Ik weet van aanpakken, op Oracle vlak, geef niet op bij de vreemdste foutmeldingen en krijg de boel uiteindelijk altijd draaiende. Da's wat de werkgever wil, da's wat ik kan bieden, eenvoudig. Ik ben geen politicus en ik heb het niet zo op eeuwige vergaderingen (vertel me wat er moet gebeuren, dan begin ik er aan) maar ik krijg de boel draaiende.
Werk je nu bij een eindklant, of zit je in een consultancy rol? En hoe lang zit je daar al?

Ik probeer je kennis en ervaring te peilen. Als je het vervelend vindt om dat publiek te doen kan je me ook een DM sturen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
ATS schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:14:
Je wilde toch juist iets anders er bij gaan doen, demichel? Iets van C# of PHP?
Dat was een idee, maar heb in dat topic snel genoeg ingezien dat de toekomst voor mij zit in het enkel en alleen bij de Oracle familie blijven.

Pagina: 1