r9 290 met Gelid Solutions ICY VISION REV2???

Pagina: 1
Acties:

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2025
goedemiddag tweakers,

ik heb een r9 290 zonder aftermarket cooler, ik vroeg me af of er miss een andere cooler op kon. na een beetje zoeken kwam ik op de Gelid Solutions ICY VISION REV2 uit, nu is alleen mijn vraag past hij wel in mijn kast??(zalman z9 plus) op foto's lijkt hij toch een beetje uit te steken en ik heb geen idee hoeveel hij nou exact uit steekt

zou iemand mij hierop kunnen antwoorden?

Gr,

Thimo Beuzel

• DtrhBezoeker
wat heb ik verkeerd gedaan waardoor niemand reageert? miss kan ik mijn post aan passen?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DtrhBezoeker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:51:
wat heb ik verkeerd gedaan waardoor niemand reageert? miss kan ik mijn post aan passen?
Misschien in het hiervoor gemaakte ervaringen topic zoeken/plaatsen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• DtrhBezoeker
heb je miss link voor me??, ik ben nogal forum newb

• DtrhBezoeker
?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Waarschijnlijk kan je het beste hier terecht: AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1 de thread staat hier vaak op de main page van dit subforum. Succes!

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Kijk naar beide specs, en je hebt je antwoord.

De kast geeft aan welke lengte/grootte hij ondersteund.

Welke kast heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door bassonn op 28-02-2014 23:13 ]

• DtrhBezoeker
ik heb de zalman z9 plus

• SmokeWurst
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-11-2025
Tweakers,

Ik hoop met deze reactie het topic weer nieuw leven in te blazen want ik heb een behoorlijk probleem met deze combinatie. Ik hoop dat hier meer mensen zijn met deze combinatie die me kunnen helpen. _/-\o_

Installatie van de koeler was een uitdaging maar mijn inziens goed gelukt. De temperatuur van de GPU stijgt echter binnen 5-10 sec naar de max temperatuur van 95 graden onder full load. Daarna klokt de kaart zich drastisch terug. VRM1 en VRM 2 temps zijn prima in orde (mede omdat de kaart zich dus terug klokt) Idle is de kaart max 40 graden en dat is een normale waarde ben ik inmiddels achter.

Ik heb de koeler los gehaald, installatie gecontroleerd, koelpasta eraf gehaald (leek iets te veel te zijn geweest want het zat ook naast de chip). Daarna met minder koelpasta de boel weer geïnstalleerd maar het heeft geen enkel effect. Is teveel koelpasta eigenlijk een probleem en kan slechte koelpaste dit verschil maken? Ik wel eens eerder koelers geïnstalleerd met dit ben ik nog nooit tegen gekomen, koeler presteert momenteel nog slechter dan de stock koeler. 8)7

Beetje crappie foto van de telefoon maar toch:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/jcwl5reumzdteio/IMG_20140810_113027893.jpg

Fans op 12V en de kast ligt helemaal open om dat uit te sluiten.

Iemand suggesties ideeën?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:57
Volgens mij kan je de vraag beter hier stellen:

http://www.overclock.net/...v-2-icy-vision-on-r9-290x

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

denk dat je zon icy in een Antec 900/1200 wilt, op zn minst. voor 300w hitte transport wil je een XXL behuizing met een bak lucht

[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 10-08-2014 11:54 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

A87 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:54:
denk dat je zon icy in een Antec 900/1200 wilt, op zn minst. voor 300w hitte transport wil je een XXL behuizing met een bak lucht
Nah, nee.

Zoals in mijn review van die koeler te lezen is, hou ik hem perfect koel in een Fractal Design Define R4, ook met alle fans op 7v. Natuurlijk is een goede airflow wel belangrijk, maar dat is bij iedere gamebak zo. Bij de Icy is het niet meer nodig dan bij de koeler van zeg Sapphire.

Enfin, gezien hij ook gek doet met de kast open, lijkt airflow niet het probleem.

Hoeveel volt gaat er naar je GPU in-game? Want gezien de idle tempratuur wel okay is, zou je zeggen dat het contact met de kaart wel okay is, gezien mijn kaart nu op 37 graden idlet, fan op 12v.

Anders zou je kunnen denken aan een defecte koeler, mss zijn er meerdere heatpipes slecht, omdat deze koeler zijn koelvermogen voornamelijk haalt uit de heatpipes, gezien de heatsink zelf niet heel veel voorstelt, vandaar de ook wat hoge idle temperatuur..

People as things, that’s where it starts.

• SmokeWurst
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-11-2025
Heren, ik heb werkelijk een kapitale fout gemaakt. Ik monteer de backplate doodleuk ondersteboven op de heatsink. De schroeven om deze met elkaar te monteren zitten daardoor onvoldoende verzonken zodat de heatsink nét niet lekker contact maakt met de chip.
Bedankt voor het meedenken met speciale vermelding voor VasZaitsev voor zijn reacties bij de review over de koeler. ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Beetje slordig, maar mooi dat het probleem verholpen is.

En een speciale vermelding <3

[ Voor 22% gewijzigd door RobinHood op 10-08-2014 12:48 ]

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1