Speakers A,B,A+B... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12 21:27
Hallo!

Ik heb nu nog een oude Sony STR-DB930 die z'n werk nog voortreffelijk doet, maar aangezien ik steeds meer HDMI apparaten heb begin ik toch wel naar een receiver met HDMI ingangen te verlangen. Ik werk nu met een HDMI switch (Toslink voor de Audio uit naar de Sony) maar ik heb nu een apparaat die geen Toslink uitgang heeft, alleen HDMI... gevolg: geen geluid via Sony receiver (die dus is aangesloten middels Toslink voor alle audio).

Nu lijkt dit appeltje eitje maar zo simpel is het in mijn situatie niet, ik gebruik namelijk ook nog de Speaker Select die veelvuldig op deze oudere receivers voorkomt. Ik heb namelijk een apart stereo set en een aparte Dolby 5.1 set met dus ieder hun eigen Front die ook gescheiden moet blijven.

Nu werken de meest moderne receivers alleen met zg. 'Zones'. Na eea door gelezen te hebben vermoed ik dat deze 'Zones' niet gelijk werken als de Speaker Select; ik kan daarmee dus niet apart Speaker A en apart Speaker B kiezen en dit is echt cruciaal in mijn situatie.

Weet iemand of ik de Zone stand zodanig kan aansluiten dat ik bovenstaand kan realiseren of zijn er nog moderne receivers die de Speaker Select als optie hebben?

Bvd... Porto

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12 13:36
Naar mijn ervaring is dat een beerput die je open trekt met zones, bijv instinkers dat zone 2 enkel werkt met analoge bronnen, of dat video niet te schakelen is. Hebben de betere/duurdere av receivers niet een A+B?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Met mijn Onkyo 818 kan ik bijvoorbeeld FM luisteren in Zone 2 en gewoon iets van HDMI kanaal x luisteren in de main zone.

Ook kan ik HDMI X luisteren in main zone terwijl ik via HDMI Y luister in zone 2.
Zone 3 kan dacht ik alleen vanuit een analoge bron.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12 21:27
Ik kwam idd veel versterkers tegen waarvan de Zone 2 analoog was of net niet was wat ik erin zocht.
Zit nu de handleiding van de Pioneer SC-1223S door te lezen en die heeft een heuse Speaker Selector ingebouwd, maar er staat alleen bij dat het geluid wordt doorgegeven aan de 2 speakers aangesloten op de B connector; nu weet ik weer waarom ik een paar jaar geleden niet al een HDMI receiver had gekocht... de subwoofer wordt dan niet doorgegeven! :(

http://docs.pioneer.eu/Ma...RC8181_manual/GetPDF.ashx
pagina 69

Ik kan me voorstellen dat als je een speakerpaar B in bv slaapkamer A hebt staan, dat je niet alleen het gebrom van de Sub in slaapkamer B wilt hebben, maar deze keuze hadden ze minstens aan de consument kunnen overlaten en deze switch kunnen inbouwen in de versterker.

[ Voor 5% gewijzigd door porto33 op 26-02-2014 14:49 ]