Nieuwe 27" monitor

Pagina: 1
Acties:

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:42
Hi allemaal!

Ik heb even wat advies nodig over een nieuwe monitor. Ik zoek een 27" scherm, liefst IPS. Het zal vooral dienen om films en series te kijken en natuurlijk het dagelijkse pc gebruik. Er wordt alleen Fifa op gespeeld en heel soms eens een shooter.

Ik heb al veel opzoekingswerk gedaan maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer... Ik zeg IPS omdat ik gelezen heb dat kleuren mooier zijn, dus ideaal voor films. Dan is er nog het 16:10 vs 16:9 probleem. Ook gelezen dat een 16:10 beter is voor films? Zwarte balken onderaan bij 16:9 stond er..

Mijn budget is maximum 500 euro.

Alvast bedankt!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 18:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb zelf een 27" IPS van LG 229,- eu ofzo ben er zelf erg blij mee met jouw budget kan je er 2 naast elkaar zetten of voor betere kwaliteit gaan.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

16:10 geeft doorgaans zwarte balken bij films, gezien veel films in 16:9 geschoten worden [en 21:9 bij moderne films]

16:10 is vooral leuk voor office werk, gezien je gewoon wat meer ruimte hebt.

Wel zou ik gaan voor een resolutie hoger dan 1080p. FullHD is gewoon voor een 27" monitor vrij karig.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart is eigenlijk je enige keus dan, wel 16:9 als het goed is.

People as things, that’s where it starts.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Enige keus?
Zat aanbod hoor:
Koreaanse IPS monitors
:)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Niet iedereen heeft zin om via ebay iets te kopen uit Korea, hopend op een goed paneel.

Maar, voor iemand die eens een gokje wilt wagen, is het een prima idee idd.

People as things, that’s where it starts.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-02 11:35
Budget?
Als het enigszins in het budget zit, moet je sowieso voor WQHD gaan. Asus en iiYama hebben ook prima 1440p monitoren in de prijsrange van de U2713HM.

Uiteraard is de U2713HM wel een awesome monitor, heb 'm zelf ook.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor films kan je ook nog een 21:9 scherm overwegen. Minder geschikt door desktop werk, veel beter geschikt voor films. Full screen films zonder balken.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:42
Die Dell kwam inderdaad al heel vaak voor tijdens mijn opzoekwerk. Zieter ook ideaal uit voor mij. Zo'n 21:9 had ik ook al gezien. Ziet er vet uit voor films en games, maar tijdens het gewone pc gebruik lijkt me dat niet zo handig... Brede browser paginas e.d.

Wat is WQHD dan? En de voordelen daarvan?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zie hier voor de uitleg van heel veel verschillende resoluties. WQHD is 2560 x 1440.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:46
youri_69 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:01:
Die Dell kwam inderdaad al heel vaak voor tijdens mijn opzoekwerk. Zieter ook ideaal uit voor mij. Zo'n 21:9 had ik ook al gezien. Ziet er vet uit voor films en games, maar tijdens het gewone pc gebruik lijkt me dat niet zo handig... Brede browser paginas e.d.

Wat is WQHD dan? En de voordelen daarvan?
Je geeft aan dat het scherm voor voornamelijk films en series gebruikt zal worden, dan heeft een 21:9 scherm zeker meerwaarde. Browsen kan makkelijk met 2 schermen naast elkaar, lijkt me ook niet verkeerd.

Zucht...

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 13:59
Is zo'n 21:9 scherm geschikt voor "alle" games? Ini-waarden instellen voor mij geen probleem, volgens mij voor bijna alle spellen mogelijk...Lees er nogal verschillende verhalen over.

Ik heb nu een 3 monitor setup 2x17 + 1x20, vnl. gebruikt voor RSRBR (Richard burns rally), maar de hoeveelheid hardware staat me een beetje tegen. Ben nu aan het kijken naar of een 27in 2560 x 1440 of een 21:9 monitor.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is zo'n 21:9 scherm geschikt voor "alle" games? Ini-waarden instellen voor mij geen probleem, volgens mij voor bijna alle spellen mogelijk...Lees er nogal verschillende verhalen over.
Alle nieuwe spelen ondersteunen het standaard zonder problemen. Je kan in het memu van de spellen de resolutie instellen. Moeilijk doen met ini files hoeft niet.

Alleen oude spellen kunnen een probleem zijn. Ik ben zelf nog geen spel tegengekomen dat het niet ondersteunt.
Pagina: 1