Hulp Koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Fstroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-07-2025
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon en heb een budget van onder de 200 euro.

Na wat opzoekwerk heb ik de Beyerdynamic dt 770 pro en de Beyerdynamic dt 990 pro gevonden.
Ik heb een laptop en een smartphone ( motorola moto g ) waarvanaf ik binnenshuis mijn muziek (320 kb/s) wil gaan afspelen. Nu is mijn vraag: Hoe goed zal de geluidskwaliteit zijn? ik begrijp dat de geluidskwaliteit beslist minder zal zijn dan wanneer ik het van een dure versterker af zou spelen, maar is een koptelefoon van ongeveer 140 euro wel een goede aankoop als ik hem gebruik voor mijn laptop en mijn mobiel? Ik heb ook op internet gevonden dat ik een AMP zou kunnen kopen, maar ik weet niet of dat bij mijn budget past.

Kortom: Is het het geld waard? En raden jullie de dt 770 of de 990 aan?
En moet ik een 80 of 250 Ohm versie nemen?

Ontzettend bedankt voor het reageren en de hulp!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Beide modellen en uitvoeringen zijn al vaak besproken in Het grote Headphones topic.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ohm zo laag mogelijk gaan als het op een laptop moet:
http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-770-pro-32-ohm.html
DT 770 PRO, 32 ohms: for mobile applications
DT 770 PRO, 80 ohms: for recording applications within the studio
DT 770 PRO, 250 ohms: for mixing applications in the studio
Als je >250Ohm gaat dan wil je eigenlijk een hoofdtelefoon versterker hebben. Zie topic hierboven.

• Fstroo
@wagenveld

van de 990 is geen 32 ohm versie, kan ik de 250 ohm versie wel gebruiken voor mijn laptop en mobiel?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat er toch vrij duidelijk? 32 ohms: for mobile applications.
Bij een hogere impedantie is er meer voltage nodig voor een gelijke geluidsdruk om het even simpel uit te leggen. Onboard geluidskaarten en helemaal mobiele apparaten zijn daarvoor niet ontworpen.

• Fstroo
wagenveld schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:45:
Staat er toch vrij duidelijk? 32 ohms: for mobile applications.
Bij een hogere impedantie is er meer voltage nodig voor een gelijke geluidsdruk om het even simpel uit te leggen. Onboard geluidskaarten en helemaal mobiele apparaten zijn daarvoor niet ontworpen.
Ok bedankt. Zou de 80 ohm versie ook nog kunnen? ik heb namelijk gelezen dat deze versie anders klinkt dan de 32 ohm (diepere bas).

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Ik heb zelf een B&W P3 en ik beluister dagelijks muziek vanaf mijn galasy S3 en mijn werk laptop (lenovo T520). Beiden klinkt heerlijk! Ja het kan beter, ja het klinkt lekkerder als ik m thuis aansluit op mijn receiver en een plaatje opzet, maar er is echt weinig op aan te merken als ik een fatsoenlijke MP3 op mijn telefoon of laptop beluister. Het kan blijkbaar beter met een kleine versterker idd (dac noemen ze die dingen volgens mij) maar de kwaliteit is echt LANG niet slecht! gewoon proberen! Ga met je telefoon en wat fatsoenlijke mp3's of flacs naar je lokale audio boer (geen mediamarkt maar een fatsoenlijke zaak) en ga daar die koptelefoons beluisteren!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Zelf heb ik een DT-770 Pro en een DT-990 Pro. Beiden 250 ohm. En beiden kan ik ze prima gebruiken met mijn oude iPod Nano (2nd gen ofzo?). Ook mijn Galaxy Note2 krijgt er prima geluid uit. Is natuurlijk niet optimaal, en het gaat niet écht ontzettend hard. Maar ik zou ze zelf gewoon allebei beluisteren en aan de hand daarvan beslissen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1