Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Even wat advies nodig. Ben namelijk op zoek naar een tablet voor mijn ma. Het hoeft eigenlijk niet veel te kunnen; ze wil denk ik een beetje met facebook aan de slag, wellicht wat (flash?) spalletjes spelen, en misschien beetje internetten. Mail is ook handig (zeker als het meerdere accounts kunnen zijn), maar zoveel mailt ze niet.
Nou is mijn moeder niet zo handig met computers. Daarbij dankzij een lichte TIA (15 jaar geleden inmiddels) ook niet heel erg snel meer van begrip. Kortom: het moet eigenlijk noob proof zijn, en een beetje goed te beveiligen (ook tegen zichzelf, helaas). Moet ook goed te zien zijn allemaal, ze is de jongste niet meer. En het liefst niet zo duur - mijn pa gaf aan dat ie 600 euro voor een iPad nogal veel geld vond. En terecht.

Alternatieven heb ik nog niet; ik wil graag eerst het OS bepalen.
- Android: vrij generiek, maar niet altijd even snel en soms wat foutgevoelig. Bovendien google en aangezien mijn ma nogal de neiging heeft om dingen zomaar te installeren, niet altijd het meest handig ivm malware enzo.

- Windows: Ik ben bang dat ze aan Windows 8 niet echt zal kunnen wennen. Ze hebben nu Windows 7 en dat is soms al lastig. Met meerdere tabbladen werken is niet echt vanzelfsprekend te noemen, om maar eens een voorbeeld te noemen. Bovendien security wise ook niet echt handig, lastig dicht te spijkeren

- iOS: zit standaard dicht, maar ben stiekem een beetje bang dat ze zonder erg betaalde apps gaat installeren, met alle gevolgen van dien. Ondersteunt geen flash, en ik vermoed dat ze dat nodig gaat hebben. Lifespan relatief klein; als apple besluit dat er een nieuw OS komt wordt ie traag en kan ze er op een gegeven moment niks meer mee. Retina scherm zou prima zijn, maar duur. Wel hufterproof; doet het altijd, en minste omkijken naar. iPad mini is denk ik te klein voor d'r. Plus iPad is DUUR.

Wie heeft raad voor me? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

(2e hands) iPad 2 of mogelijk 3.
Tegenwoordig zijn er weinig sites meer waar Flash noodzakelijk voor is. (en de meeste spellen zijn er ook gratis als app.)
En als je bang bent dat ze dure apps gaat installeren, werk dan met prepaid tegoed in itunes. Dan kan ze nooit meer uitgeven dan er op staat.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze iTunes of wat voor storen dan ook gebruikt...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Pak een OS waar jij en de mensen die het gaan uitleggen aan je moeder ook goed mee om kunnen gaan.
Mijn ouders zijn ook digibeten en hebben IOS omdat ik en mijn broer en zus ook hebben onze ouders makkelijk dingen kunnen leren.
Het zal allemaal nieuw voor ze zijn en de meeste grote OSen zijn goed genoeg.

Over andere OSen kan ik niets zeggen.

Maar over IOS:
(bij IOS kun je ook zonder CC een account aanmaken dus kunnen ze ook niets per ongelijk kopen, of een restrictie instellen ook mogenlijk op IOS). Flash is niet nodig tegenwoordig. Alle OSen worden trager als je nieuwe versies op oudere apparatuur gaat zetten (hier draai IOS7 nog prima op de iPhone 4) Lifespan klein 8)7 LOL Apple heeft juist de langste software ondersteuning in OS land.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 12:06 ]

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Zowel mijn moeder als mijn oma hebben een Android tablet. Waarom? Omdat het feitelijk niet uitmaakt waarmee ze beginnen. Mijn moeder snapt Android nu prima, maar zou totaal niet overweg kunnen met een iPad, simpelweg omdat ze dat niet kent.

Ik denk dat ze qua leercurve elkaar niet zoveel ontlopen. De basics zijn over het algemeen wel hetzelfde en het gaat toch vooral om het leren van de touch controls.

Stores ontloop je niet. Na ervaring te hebben met zowel iOS apparaten als Android apparaten vind ik Android apparaten een stuk gebruiksvriendelijker en in de basis makkelijker te begrijpen. Dit is echter ook weer compleet persoonlijk. De één denkt heel anders dan de ander ;).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-11 19:55
Maak eventueel gebruik van MDM om de tablet een beetje 'foolproof' te 'maken'

http://freemdm.miradore.c...JGe8ffP5LwCFRDLtAodpDsAZA

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Genoeg APP lockers in omloop (Android) om te zorgen dat ze niet in de store kan, en de instellingen niet kan aanpassen etc.

Je kunt elke app, de store(s) instellingen scherm etc beveiligen met code/figuur of whatever.
Ik gebruikte zo'n applocker op de tablet van mijn zoon om te voorkomen dat er vreemde dingen gingen gebeuren.
Pagina: 1