• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 21:57
Hallo allemaal,

Al een tijdje zit ik eraan te denken om een spiegelreflex camera aan te schaffen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Er is zoveel keuze dat ik niet weet wat ik moet kiezen. Dit wordt trouwens mijn allereerste camera. Het doel van de camera is meer het fotograferen van planten/dieren/landschap etc. Een beetje allround dus. Filmen is niet echt belangrijk. Het liefst een camera van merk canon. Ook Live View is noodzakelijk.

Omdat ik niet veel geld heb, wil ik gaan voor een 2e hands camera. Mijn budget is klein, dus ik weet niet eens of ik wel een fatsoenlijke camera kan kopen. Het budget is tot ongeveer 300 euro.

Het hoeft dus ook geen super camera te zijn, maar gewoon een leuk instapmodel waarmee ik (als beginnertje) leuke scherpe foto's kan maken.

Ik heb dus wat rondgekeken op sites als marktplaats, maar volgens mij kom ik dan meestal uit op camera's die 5 jaar oud zijn.

Ik kom dan camera's tegen als de Canon EOS 450D met cano 18-55 mm IS Lens, voor zon 275 euro aangeboden. Alleen heb ik geen idee of dit een redelijke camera is waarmee een beginner als ik uit de voeten kan. |:(

Kunnen jullie mij adviezen geven?

Alvast bedankt

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Met een budget van €300 kan je voor een nieuwe 1100D met kitlens gaan. Is dat niks?

Een tas kan je dan evt. van Marktplaats halen (die kosten daar niet zo veel), een nieuw geheugenkaartje erbij van €10 bij een willekeurige webshop en je bent klaar voor €300.

[ Voor 51% gewijzigd door tobiasvs op 22-02-2014 14:25 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 05:39
Hallo Niek
Misschien moet je hier eens kijken:
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6
Groetjes
Haas

• Niekserr
Een vraagje tobiasvs, waarom zou je voor zo'n spiegelreflex camera gaan ipv een 2e hands camera?

En Haas, bedankt voor de link. Dat topic had ik niet gevonden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mwah, ik zou zelf niet snel gaan voor een instap-camera, maar dat komt ook omdat ik zelf al tijden fotografeer en niet bang ben voor veel knopjes en gekke instellingen :+

Waarom het liefst Canon? Volgens mij zit er weinig verschil tussen Canon, Nikon, Pentax en Sony voor wat je voor 300 euro kan krijgen.

Voordeel van Nikon en Canon, en in wat mindere mate Sony, is dat er ook veel tweedehands moderne lenzen voor zijn te krijgen. Pentax heeft dat een stuk minder. Hetzelfde geldt voor accessoires.

De keuze voor een camera zou ik, als beginner, meer laten afhangen van hoe een camera in de hand ligt dan van het merk zelf. Wat de een heerlijk vindt, vind de ander helemaal niks.

Als je liveview wilt, dan weet ik dat je bij Pentax begint bij een K20D, wat een leuke camera is die te krijgen is voor jouw budget.
Bij Canon kun je ook wel een tweedehands 500D vinden in jouw budget, ook kun je een stapje hoger gaan [prosumer dus] en dan is een Eos 40D erg leuk, je zal dan waarschijnlijk wat meer instelmogelijkheden hebben.
Nikon: Een D90 is eigenlijk je enige keuze. Welke volgens mij ook een prima keuze is.
Sony: Er staat op Marktplaats nu een Alpha 550 te koop, prima ding is dat, voordeel is dat ie met Liveview aan nogsteeds snelle autofocus heeft.

Fatsoenlijke camera's genoeg dus, elk met z'n eigen voor en nadelen. Voordeel van Nikon en Pentax is dat je lensen van 30 jaar oud vaak probleemloos op je camera kan zetten, gezien zij al tijden dezelfde sluiting gebruiken, ook kun je bij Pentax met een goedkope adapter zonder problemen oude M42 lenzen gebruiken [die dan wel volledig handmatig moeten ingesteld worden], waardoor je goedkope lenzen kan gebruiken. Kan handig zijn als je een klein budget hebt.

People as things, that’s where it starts.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:14
Op Sony camera's met A (Alpha)-mount, zoals de hierboven genoemde Sony A550 passen ook oude Minolta en Konica-Minolta-objectieven. Ik weet ook een Sony SLT A37 te koop van nog geen twee jaar oud ;)

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Niekserr
Het liefst een canon omdat ik vrienden heb die onderdelen hebben liggen die zij zelf eigenlijk niet echt gebruiken. Die zou ik dan kunnen lenen e.d.
Voor knopjes ben ik ook niet erg bang. Dat leer ik snel genoeg.
Mij is aangeraden om ook op z'n minst een 700D te nemen als beginner. Maarja, daarvoor heb je toch zon 600 euro nodig. Daarom een 2e hands.

Deze lijkt mij toch een goede keuze en zeker een goede prijs? Als ik hem vergelijk met de 40D die VasZaitsev voorstelde?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 30% gewijzigd door Niekserr op 22-02-2014 15:29 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-01 22:49

Smarron

The bend

Niekserr schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:25:
Het liefst een canon omdat ik vrienden heb die onderdelen hebben liggen die zij zelf eigenlijk niet echt gebruiken. Die zou ik dan kunnen lenen e.d.
Mij is aangeraden om ook op z'n minst een 700D te nemen als beginner. Maarja, daarvoor heb je toch zon 600 euro nodig. Daarom een 2e hands.
Ben ook een beginner, maar daarvoor heb ik echt geen 600 euro nodig gehad. Instapmodellen als een Nikon D3100/D3200 zijn echt prima. Of een 2e hands D5100 (bij Dixons is een D5100 met kitlens trouwens 399 euro).

Kijk anders even op een fotosite als Flickr en dan naar foto's geschoten met bovenstaande modellen. Dan zul je zien dat je die 600 euro echt niet nodig hebt om zeer mooie foto's mee te maken.

En de kosten liggen vaak toch bij de lenzen en vooral voor beginners en in mindere mate bij de body.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 22:29
Niekserr schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:25:

Deze lijkt mij toch een goede keuze en zeker een goede prijs? Als ik hem vergelijk met de 40D die VasZaitsev voorstelde?

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Slecht advies. Het verschil met bijvoorbeeld de 650d is extreem klein.
Ik zou (als je echt bij Canon wil blijven), voor een 1100d gaan. Al zou ik toch ook andere merken in overweging nemen. Pentax biedt in het lagere segment meer bang for the buck, en ik vraag me ook af of mirrorless geen optie is? Wat zijn je redenen om voor een spiegelreflex te gaan en niet voor iets compacter, zoals een sony nex?

Ook zou je eens kunnen kijken of de nikon d3200 niet net binnen je budget valt, die heeft een betere sensor dan wat canon biedt.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 22-02-2014 15:38 ]

Verwijderd

Als je serieus een speigelreflexcamera wilt aanschaffen dan moet je toch wel beried zijn om meer dan €300 uit te geven .
Tweede hands raad ik je echt af vanwege slijtage enz.....
De Canon EOS 1100D is een instapmodel en kost al €265,00 zonder lenzen .
Ik heb zelf ook maar een kleine compact camera ( Canon Powershot SX260 HS ) en vind de DSLR veels te duur en wil je een goedkoope DSLR camera met lenzen dan betaal je al snel rond de €1000,00 plus minus
Maar dat is mijn mening .
Andere mensen kopen zonder twijfel een tweedehandse DSLR camera .
Voor ieder is er wat wils .

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 15:40 . Reden: spelling fout ]

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spullen lenen vind ik een goede reden, kan je een beetje spelen en ontdekken wat je zelf wilt kopen. Alleen zou ik wel kijken naar 1100D of voor iets meer een 600D(bijna hetzelfde als 700D maar stukken goedkoper). 700D vind ik dan ook slecht advies. Wellicht is er ergens een 550D te vinden voor schappelijk bedrag. 450D zou ik zelf niet nemen omdat deze al redelijk oud is.

Als je het nieuw koopt komt er vaak nog een tas en geheugenkaartje bij terwijl als je 2e hands koopt er vaak al het een en ander bijzit qua accessoires. Soms kost een set 2e hands wel iets meer maar vaak is dat praktisch wel compleet. Betreft slijtage valt het geloof ik wel mee en het aantal clicks kan je uitlezen als het schrikbarend hoog is kan je de advertentie altijd overslaan

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Verwijderd

Ik zou toch ook zeker eens bij Pentax en Nikon kijken, Canon loopt al jaren achter met zijn APS-C sensoren.

Dit is bijvoorbeeld een hele goede instapcamera van Pentax: pricewatch: Pentax K-500 + smd DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL Zwart

Iets boven budget maar wel gewoon nieuw met volledige garantie.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mwah, tweedehands is prima te doen hoor, je moet gewoon een beetje uitkijken. Als een camera onder het stof en krassen zit, versleten knoppen heeft en een proeffoto geeft een cijfer ergens in de 20000, tja, dan moet je 'm niet nemen.

Mijn K10D is van een man die 'm altijd netjes verzorgt heeft, geen krassen, UV-filters op de lenzen om zo het glas te beschermen [en dan ook goede UV-filters] etc etc.

Een goede dSLR + lenzen kost je echt geen 1000 ballen, misschien als je alles nieuw koopt. als je tevreden bent met een wat oudere mid-end camera, waarbij doorgaans nogsteeds de fotograaf en niet de camera die de beperkende factor is, ben je voor de helft al klaar.

Hoe ik dit weet: Ik ben ook onlangs begonnen met digitale spiegelreflexen, na jaren analoog geschoten te hebben. Mijn oude Pentax K10D met grip, SD kaarten, kitlens + Tamron 70-300 + Tiffen UV-filters heeft mij 150 euro gekost. Heerlijk om mee te beginnen dus. Ja, hij is oud, maakt voor mij weinig uit.

Enfin, om weer eventjes meer ontopic te komen: een Canon is dan ook wel een erg interessant idee, als je spul kan lenen. En dan moet je gewoon gaan kijken welke camera opties heeft die je denkt te gaan gebruiken + welke fijn in de hand ligt. Een 1100D kan, maar is duidelijk een instapper en behoorlijk klein en licht. Licht is leuk bij een compact, maar ik vind zelf een lichte spiegelreflex voornamelijk vervelend, het maakt hem veel instabieler. Mijn K10D gaat met grip richting de 1 kilo, en is daardoor heerlijk stabiel. Mijn pa heeft een K100D, die is ongeveer even zwaar als een 1100D, en ik vind dat echt niet lekker werken, moeilijk stil te houden met een grote lens. Een Eos 50D is wel een leuk ding, wel een paar jaar oud natuurlijk, maar zal nog prima mee komen.

Die Pentax K500 is ook zeker een leuk ding, alleen ook vrij licht. Grootste voordeel van Pentax voor beginners met klein budget is, zoals al gezegd heb, je gewoon oude lenzen kan gebruiken, en daar zitten ook hele leuke tussen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:01
VasZaitsev schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:20:
...

Die Pentax K500 is ook zeker een leuk ding, alleen ook vrij licht. Grootste voordeel van Pentax voor beginners met klein budget is, zoals al gezegd heb, je gewoon oude lenzen kan gebruiken, en daar zitten ook hele leuke tussen.
Kan dus evt ook met een Canon in combinatie met een m42 adapter. Zo heb ik een mooie collectie pentax primes van mijn opa in gebruik. Een eventueele weatherseal doet het dan alleen niet meer kan ik je uit ervaring vertellen 8)7

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gezien je budget en ervaring zou ik je niet blindstaren op nieuwe modellen, camera's gaan lang mee en een camera als een 450D is een prima ding, heb hem zelf ook gehad als begin camera (toen die tijd wel nieuw) met een 18-55mm kitlens en een 70-300mm. Heerlijke camera om mee te beginnen!

Hoewel nieuwere camera's allemaal betere sensoren hebben, meer focus punten en wat niet ... leer eerst maar eens fotograferen met zo'n camera, daarna kun je gaan groeien en eisen gaan stellen. Houd er wel rekening mee dat het over het algemeen een vrij dure hobby is (welke hobby niet) :)

Lekker een 2e hands 450D kopen met 18-55mm lens, als je nog geld over hebt een tasje er bij. Lekker in het wilde weg fotograferen of een cursus volgen ;)

www.maartendeboer.net

• Niekserr
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga nog even wat rondneuzen en kijken of ik er 1 voor een mooi prijsje kan kopen. Zit toch te denken aan die 450D met 18-55 mm lens.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

als dat die is uit de MP ad, vind ik dat eerlijk gezegd niet bepaald een goede deal, je kan op MP ook Eos 50D body's vinden voor minder, leuk tweedehands lensje erbij en je hebt naar mijn mening een veel beter iets in je handen.

Kijk desnoods eens op de Tweakers V&A, vaak betere prijzen, ik heb bijv. al een 450D + kitlens gezien voor 50 minder dan die ad die jij wilt, maar ook een paar leuke nikons voor weinig.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Als je gaat voor de 450D met 18-55, kijk dan wel voor de "IS" lens. Deze heeft niet alleen stabilisatie, maar is ook wezenlijk beter dan die toen zonder stabilisatie werd geleverd.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Niekserr
Ik heb een soort lijstje samengesteld van een paar camera's op marktplaats. Welke zouden jullie kiezen?
Zit zelf te denken aan nr 2 of 4. Prijs schat ik ongeveer gelijk behalve bij nummer 3 en 5.

1 - Canon EOS 450D met lens Sigma 18-200 mm, met zonnekap en met originele canon accu en acculader.

2 - EOS 450D Body (circa 6000 clicks)
18-55mm ef-s 1:3.5-5.6 IS) Lens
58mm UV Filter
Zonnekap
Accu
Acculader
4Gb Sandisk Extreme III SDHC geheugenkaart
Afstandsbediening
Draag/nekband Canon
Passende tas met draagband.

3 - zgan canon 550D met sigma lens 18-200mm en een tas
Echter wel ietsje duurder

4 - Canon 40D met oa batterijgrip, geheugenkaarten en meer

5 - Canon 50 D met lens en lader,extra accu ( ongeveer 10000 clicks )
Ook iets duurder net als nr 3

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik zou de 450D lekker laten zitten. Dat ding is gewoon redelijk verouderd en biedt eigenlijk geen meerwaarde ten opzichte van de 550D, 40D of 50D. Zeker als het verschil in prijs ten opzichte van een 550D of 40D/50D erg klein is.

40D/50D vs 550D is een groot verschil. Ik zou zelf liever de 50D hebben dan de 550D (bouwkwaliteit is een stuk beter bij de 50D), maar dat is erg persoonlijk en dat ervaar je vanzelf als je beide bodies een keer in de hand hebt gehad. De een prefereert een licht toestel, de ander een stevig ding. Probeer bij de Mediamarkt maar eens de 7D en de 700D, die zijn qua materiaal en gewicht vergelijkbaar met bovenstaande bodies. De beeldkwaliteit van de 550D is een klein beetje beter t.o.v. de 50D, je kan ermee filmen (met de 40D en 50D niet).

Batterijgrip is alleen handig als je weet dat je 'm veel gaat gebruiken. Ik zou het niet meenemen in de vergelijking die je nu maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door tobiasvs op 22-02-2014 20:29 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

450's zijn leuk als je niet meer te besteden hebt, en zelfs dan zou ik eerder voor wat anders gaan.

Die 550D is wel leuk, het voordeel van die is dat die lens lekker veelzijdig is, van een leuke groothoek tot een leuke tele. Weet alleen de kwaliteit van die lens zelf niet.

40D en 50D zijn allebei leuke midends, dus wat zwaarder, steviger en wss meer opties om in te stellen. Alleen kun je er dus niet mee filmen, gezien dat een redelijk nieuwe trend is.

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01 09:04

bobcom

Dedicated dabbler

Denk dat de 50d de beste optie is. Redelijk robuuste body met veel instelmogelijkheden, beter scherm dan de 40d, mogelijkheid tot fijnafstelling voor je lenzen op de body, en als je per se extra toeters en bellen wilt geschikt om Magic Lantern erop te zetten.

Tweede keus zou de 550d zijn - als je genoegen neemt met minder directe instelmogelijkheden en een kleinere, lichtere body. Ook een goed schermpje en ML-compatibel.

40d en 450d zijn een generatie ouder, missen de mogelijkheden om ze te tweaken met Magic Lantern, alhoewel de 40d anders dan 550d en 450d het voordeel heeft van tweewieltjesbediening, top-LCD en veel directe instelmogelijkheden. Bij weinig licht geeft hij bovendien amper toe aan de 50d.

Maar dat alles is in feite geneuzel achter de komma, belangrijkste is dat de camera lekker in de hand ligt en de komende paar jaar doet wat je ervan verlangt.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Als je echt een beginner bent, en niet een specifiek doel hebt met je camera, zou ik lekker voor die 550D met de 18-200 lens nemen.

Voor beginners is een breed zoombereik erg handig, later krijg je pas door of je met name in groothoek bezig bent, of de tele ook wezenlijk gebruikt. Met het fotograferen van dieren en planten is het een goede zaak om een lens te hebben die redelijk kan zoomen.

Ik zie veel mensen voor de 50D gaan, maar zou je aan kunnen geven welke lens daar bij zit?

• Niekserr
Geen lens, dat is voor mij ook bijna de doorslag om voor de 550d te gaan. De 50d heeft ook vraagprijs van 350, waar je waarschijnlijk wel iets af krijgt maar is alsnog hoof vind ik.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

eh, bij de 50D staat met lens.

Enfin, als die toch geen lens heeft, dan de 550D, vooral door die lens, dat brede bereik kan idd wel nuttig zijn, dan heb je een leuk allround lensje. Hoef je niet telkens lenzen te wisselen, iets wat mensen vervelend lijken te vinden.

• Smarron

Smarron

The bend

Niet Henk schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:41:
Als je echt een beginner bent, en niet een specifiek doel hebt met je camera, zou ik lekker voor die 550D met de 18-200 lens nemen.

Voor beginners is een breed zoombereik erg handig, later krijg je pas door of je met name in groothoek bezig bent, of de tele ook wezenlijk gebruikt. Met het fotograferen van dieren en planten is het een goede zaak om een lens te hebben die redelijk kan zoomen.
Dit zou van de 5 opties ook mijn keuze zijn. Voor zover ik kan zien is de 550D echt een perfecte camera om mee te starten.

De Sigma 18-200mm (wel met stabilisatie?) is echt een prima lens om mee te beginnen en heeft alle bereik die je nodig gaat hebben en daar kun je vrijwel elk soort foto mee schieten.

Ik heb deze lens ook gekocht en heb er veel plezier van gehad. Dan kun je er ook achter komen wat voor soort foto's je het liefste wilt schieten en dan daarop in de toekomst een nog betere lens kopen die perfect aansluit op je doel.

• Niekserr
Stabilisatie staat er niet bij, staat verder geen info over op. Zie hier advertentie: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

En inderdaad de 50D was wel met een lens, maar dan een 28-80 mm.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ja de lens heeft stabilisatie, zie die foto waarop je Optical Stabilizer ziet ;) Ziet er uit als eeb goed setje om mee te beginnen. Succes

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Niekserr
Dank jullie wel allemaal! Als ik dit forum toch eens niet kende... :D

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 12:58
Die canon 550d met lens in een leuke 'starterset' maar als je een Nikon in overweging zou willen nemen, heb je zeker vergelijkbaar, maar wel nieuw voor minder geld: http://www.marktvoordeelp...5-vr-digitale-spiege.html

btw, schiet zelf met een Canon 60d en een 17-85, maar zit niet een 'fanboy' kamp ;)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ransbal schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:06:
Die canon 550d met lens in een leuke 'starterset' maar als je een Nikon in overweging zou willen nemen, heb je zeker vergelijkbaar, maar wel nieuw voor minder geld: http://www.marktvoordeelp...5-vr-digitale-spiege.html

btw, schiet zelf met een Canon 60d en een 17-85, maar zit niet een 'fanboy' kamp ;)
Das niet duur, die goedkoopste in de pricewatch is 450 euro ofzo. Neem aan dat dat deze is?
of is die lens met ED beter?

pricewatch: Nikon D3200 + AF-S DX 18-105mm G ED VR Zwart

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Smarron

Smarron

The bend

De D3200 incl. een 18-105mm kitlens voor 278 Euro ?? De goedkoopste kale D3200 body kost al 328 Euro en met een standaard 18-55mm zit je al boven de 400 Euro.

Lijkt me niet helemaal betrouwbaar wat daar aangeboden wordt eerlijk gezegd. Of je moet het ergens af kunnen halen ofzo, dan zou ik het op die manier proberen.

edit:
Volgens de website kun je het ook afhalen. Dan zou mijn 1e keuze de D3200 zijn. De lens is kwalitatief beter dan de Sigma (wel iets minder bereik) en de D3200 is een zeer goede instapcamera.

[ Voor 24% gewijzigd door Smarron op 23-02-2014 16:00 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Of betalen met paypal en laten verzenden.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Ik heb net een EOS 1100D + EF-S 18-55 IS voor 279,- besteld, m'n eerste digitale spiegelreflex alhoewel ik geen beginner ben.
Reden: goedkoop, licht, genoeg megapixels voor mijn doel, niet meer ruis dan andere camera's (tenzij veel duurder als bijvoorbeeld een D600 en zelfs dan praat je over niet meer dan 1 stop of zo). De doorslag gaf Magic Lantern wat het cameratje toch wel een stuk beter maakt dan andere budget camera's.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2014 16:12 ]

Pagina: 1