Mijn Windows Server kennis is vrij beperkt, maar bij gebrek aan de vaste systeembeheerder is mij gevraagd of het ook mogelijk is zonder VPN gebruik te maken van de Exchange Mail (o.a. met het oog op Mobiele Devices).
Nu is er geen "officieel, CA approved, SSL Certificaat", maar wel een voor bedrijfsnaam.local. De URL die echter wordt gebruikt om de server van buitenaf te benaderen is uiteraard afwijkend en geeft bij een verbinding via Outlook:
Is het mogelijk om, met basisauthenticatie dus over een niet al te beveiligde verbinding zonder officieel certificaat toch gebruik te kunnen maken van Exchange buiten het eigen netwerk / vpn?
Nu is er geen "officieel, CA approved, SSL Certificaat", maar wel een voor bedrijfsnaam.local. De URL die echter wordt gebruikt om de server van buitenaf te benaderen is uiteraard afwijkend en geeft bij een verbinding via Outlook:
Nu heb ik, "via via" al geprobeerd een eigen Certificaat in elkaar te freubelen, en hoewel het Certificaat ingesteld kan worden, is vanaf dat moment de https verbinding niet langer beschikbaar.Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van de proxyserver.
De naam van het beveiligingscertificaat is ongeldig of komt niet overeen met de naam van de doelsite <domain URL>
Kan geen verbinding maken met de proxyserver. (Foutcode 10).
Is het mogelijk om, met basisauthenticatie dus over een niet al te beveiligde verbinding zonder officieel certificaat toch gebruik te kunnen maken van Exchange buiten het eigen netwerk / vpn?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic