Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik zit te zoeken naar een media speler die beter is dan een raspberry pi maar niet zo duur is.
nu zag ik dat er een nieuwe xtreamer uit komt.
wat vinden jullie hiervan? Vind voor 79 euro leuke specificaties hebben.
Of kan ik beter voor een g-box midnight of een MX5/7 gaan?
link naar de nieuwe XTreamer

http://www.xtreamer.net/SideWinder4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijtse86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 07:30
Android, no thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Little black box beter dan android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Of beter een NUC nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TLBB is weliswaar een android reference board ( intern ) maar er staat geen android meer op het systeem
Er is een linuxbased XBMC op geflashd

In het mediaplayer forum staat een eigen topic.

[Mediaplayer] The Little Black Box (XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Als ik dat zo een beetje bekijk kan ik dus beter voor een NUC gaan of een LBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 10:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom eigenlijk?

Het grootste nadeel van de LBB tov de nieuwe Sidewinder is dat de eerste geen SPDIF uitgang heeft. Digitale Audio loopt enkel via HDMI, maar dat ondersteund mijn reciever niet. (NUC heeft overigens ook geen SPDIF uit)

Als de LBB dat wel had gehad, had ik hem allang aangeschaft. Ik wacht nog ff op de eerste reviews/ervaringen van de Sidewinder, maar overweeg sterk om hem aan te schaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 07-03-2014 11:25 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
Super bedankt voor je uitleg en informatie. Nou ga ik toch weer twijfelen. Ik wil namelijk niet te veel geld uitgegeven maar wel een goed prijs/kwaliteit product. Zat eerst ook nog aan een asrock ion 330 te denken. Maar die is al wat ouder maar wel tweedehands betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Toch maar een pre-order geplaatst die gisteren binnen gekomen is, even de eerste resultaten/indrukken (bedraad aangesloten op mijn netwerk, wifi gebruik ik niet. Mijn media staat op een NAS).

Pluspunten
  • Verbruik 6 Watt bij het afspelen van Full HD
  • Snel genoeg voor XBMC, ik heb de default skin veranderd naar Aeon Nox die behoorlijk wat eye-candy heeft maar de interface draait voor mijn gevoel nog steeds soepel
  • Ik kan het apparaat bedienen via de remote van mijn tv. Ik hoefde hiervoor alleen maar HDMI-CEC te enablen op mijn tv en op de Xtreamer. Navigatiebuttons en buttons voor mediabediening (play, stop, next, etc) functioneen gewoon. Voor sommige apps die swipe-gestures nodig zijn heb je de air-mouse nodig, maar xbmc is volledig via de remote van mijn tv te bedienen. HDMI-CEC werkt dus prima.
  • Al mijn media wordt prima afgespeeld, inclusief DTS en DD passthrough naar mijn reciever. DTS-HD en dat soort formaten worden niet ondersteund door mijn reciever, dus die heb ik niet getest.
Nadelen:
  • De firmware van het apparaat is 720P gebasseerd. Hij stuurt wel 1080P uit, maar "onderwater" blijft het 720P.
  • Automatic refresh change vanuit XBMC lijkt niet aanwezig te zijn. Dat schijnt naar wat ik gevonden heb meer een Android eigenschap te zijn dan een software tekortkoming van Xtreamer of XBMC.
  • Geen batterijen (2 stuks AAA) in de verpakking aanwezig voor de remote, gelukkig had ik deze nog. Wel iets om rekening mee te houden.
  • Geen manual in de doos (alleen een quick start guide die niet overeenkomt). Zo wordt er genoemd dat er een setupwizard start de eerste maal na inschakelen, maar die heb ik niet gezien en kan ik ook niet vinden. Ik moest de setup dus handmatig doen (deels via een setuptool van Xtreamer, deels via de Android setings app). Beeldformaat en audio-output moest bv via de tool van Xtreamer, regio-instellingen via de android settings app.
Ik laat het apparaat nu standaard altijd aanstaan op het hoofdmenu van XBMC. 95% van de tijd zal dat toch de app zijn die ik gebruik. Ik heb in het hoofdmenu van XBMC een shortcut aangemaakt naar de Netflix app en Youtube. Alle apps die ik wens voor een HT oplossing zijn nu via XBMC op te starten. Als Netflix eenmaal opgestart is blijft deze ook actief op de achtergrond. Als daarna via XBMC netflix weer gestart wordt, heb je deze ook ogenblikkelijk weer voor je neus.

Het gebruik van de airmouse is technisch prima, maar het gebruik van de knoppen is niet echt goed doorgevoerd in alle apps. Het virtuele toetsenbord, bedien je bv met de linkermuisknop om een karakter te selecteren, terwijl je de "OK" knop verwacht om iets te selecteren. Binnen XBMC kan echter zowel de linkermuisknop als de "OK" knop gebruikt worden om een menu-optie te selecteren. Kwestie van even weten en gewenning overigens, maar het duurde wel even voordat ik dat doorhad.

Over het algemeen ben ik erg tevreden. Er zijn wel wat verbeterpuntjes (1080P firmware en automatic refresh rate change bv), maar voor een prijs van 79 euro is de bang-for-buck waarde hoog. Ik verwacht overigens dat de community de Xtreamer snel gaat oppakken en met verbeterde custom firmwares gaat komen.

Als er nog vragen zijn, of wensen om specifieke testen uit te voeren dan hoor ik dat wel. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Nice dit, ik hou het even in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 16:58
Heb hem ook in pre order staan. Ben erg benieuwd. Gebruik al jaren de allereerste xtreamer. Deze werkt nog steeds perfect ontdanks dat de fan al 3 jaar geleden de geest heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

m0nk

16-09-2003 15.15

Question Mark schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:17:
Toch maar een pre-order geplaatst die gisteren binnen gekomen is, even de eerste resultaten/indrukken (bedraad aangesloten op mijn netwerk, wifi gebruik ik niet. Mijn media staat op een NAS).

Pluspunten
  • Verbruik 6 Watt bij het afspelen van Full HD
  • Snel genoeg voor XBMC, ik heb de default skin veranderd naar Aeon Nox die behoorlijk wat eye-candy heeft maar de interface draait voor mijn gevoel nog steeds soepel
  • Ik kan het apparaat bedienen via de remote van mijn tv. Ik hoefde hiervoor alleen maar HDMI-CEC te enablen op mijn tv en op de Xtreamer. Navigatiebuttons en buttons voor mediabediening (play, stop, next, etc) functioneen gewoon. Voor sommige apps die swipe-gestures nodig zijn heb je de air-mouse nodig, maar xbmc is volledig via de remote van mijn tv te bedienen. HDMI-CEC werkt dus prima.
  • Al mijn media wordt prima afgespeeld, inclusief DTS en DD passthrough naar mijn reciever. DTS-HD en dat soort formaten worden niet ondersteund door mijn reciever, dus die heb ik niet getest.
Nadelen:
  • De firmware van het apparaat is 720P gebasseerd. Hij stuurt wel 1080P uit, maar "onderwater" blijft het 720P.
  • Automatic refresh change vanuit XBMC lijkt niet aanwezig te zijn. Dat schijnt naar wat ik gevonden heb meer een Android eigenschap te zijn dan een software tekortkoming van Xtreamer of XBMC.
  • Geen batterijen (2 stuks AAA) in de verpakking aanwezig voor de remote, gelukkig had ik deze nog. Wel iets om rekening mee te houden.
  • Geen manual in de doos (alleen een quick start guide die niet overeenkomt). Zo wordt er genoemd dat er een setupwizard start de eerste maal na inschakelen, maar die heb ik niet gezien en kan ik ook niet vinden. Ik moest de setup dus handmatig doen (deels via een setuptool van Xtreamer, deels via de Android setings app). Beeldformaat en audio-output moest bv via de tool van Xtreamer, regio-instellingen via de android settings app.
Ik laat het apparaat nu standaard altijd aanstaan op het hoofdmenu van XBMC. 95% van de tijd zal dat toch de app zijn die ik gebruik. Ik heb in het hoofdmenu van XBMC een shortcut aangemaakt naar de Netflix app en Youtube. Alle apps die ik wens voor een HT oplossing zijn nu via XBMC op te starten. Als Netflix eenmaal opgestart is blijft deze ook actief op de achtergrond. Als daarna via XBMC netflix weer gestart wordt, heb je deze ook ogenblikkelijk weer voor je neus.

Het gebruik van de airmouse is technisch prima, maar het gebruik van de knoppen is niet echt goed doorgevoerd in alle apps. Het virtuele toetsenbord, bedien je bv met de linkermuisknop om een karakter te selecteren, terwijl je de "OK" knop verwacht om iets te selecteren. Binnen XBMC kan echter zowel de linkermuisknop als de "OK" knop gebruikt worden om een menu-optie te selecteren. Kwestie van even weten en gewenning overigens, maar het duurde wel even voordat ik dat doorhad.

Over het algemeen ben ik erg tevreden. Er zijn wel wat verbeterpuntjes (1080P firmware en automatic refresh rate change bv), maar voor een prijs van 79 euro is de bang-for-buck waarde hoog. Ik verwacht overigens dat de community de Xtreamer snel gaat oppakken en met verbeterde custom firmwares gaat komen.

Als er nog vragen zijn, of wensen om specifieke testen uit te voeren dan hoor ik dat wel. :)
Hoe lang duurde het ong voordat je hem binnen kreeg? Denk er ook aan om er eentje te bestellen. Echter gaan mijn ouders binnenkort even op familiebezoek in Hong Kong, dus zou hem ook daar kunnen laten afleveren zodat zij hem mee kunnen nemen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

m0nk schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:33:
[...]
Hoe lang duurde het ong voordat je hem binnen kreeg?
FF nagezocht... 14 maart besteld, 9 april bezorgd. Een week of drie dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-03 20:54
Ik ben ook een tevreden gebruiker van sidewinder1 (en geintresseerd in de sw4) dus ik volg jouw ervaringen op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvana
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb hem eindelijk na 4 weken binnen gekregen maar moet zeggen vind het niet echt een succes.dit is mijn 3de media player met xbmc erop een htpc in de woonkamer een raspberry in de hobby kamer , en ben nu al 3 uur bezig met de sidewinder 4 om verbinding naar mijn synology nas te maken maar het is me tot nu toe niet gelukt , de alfa versie van xbmc die was geïnstalleerd werkte in het begin helemaal voor geen meter , tijdens het intypen van het wachtwoord kon je niet kiezen tussen hoofd en kleine letter. niet echt handig . en zo ben ik de afgelopen 4 uur nog meer kwalen tegengekomen , het kastje is ondertussen al 3 keer vastgelopen ik ben bang dat ze het product een paar maanden te vroeg in de markt hebben gezet. veel mensen zouden dit product kopen omdat er XBMC op draait . maar tot nu toe loopt het voor geen meter. misschien dat er binnenkort nieuwe firmware uitkomt maar tot die tijd gooi ik hem maar terug de doos in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Ik heb de Sidewinder 4 inmiddels ook binnen.

Er zijn inderdaad veel bugs en onvolmaaktheden te vinden in de firmware. Ook in XBMC moet ik standaard alle video's met een offset van 0.5 seconden instellen. Iemand die hier ook last van heeft?

De Spotify app lijkt goed te werken, XBMC heeft nog wat aandacht nodig. Als ik 'm probeer te updaten, crasht de Settings en gaat hij terug naar het hoofdmenu.
Binnenkort maar even wat meer spelen met het apparaat, nu nog te weinig tijd gehad om er echt wat over te zeggen. Het mag wel duidelijk zijn dat het een firmware update nodig heeft ;)

Voor diegene nog een handleiding zoekt:
http://download.xtreamer.net/Misc/SideWinder4-User-Guide.pdf

Veel boeiends staat er niet in, voornamelijk onderwerpen die vanzelfsprekend zijn voor tweakers :)

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SLipEdd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:45:
XBMC heeft nog wat aandacht nodig. Als ik 'm probeer te updaten, crasht de Settings en gaat hij terug naar het hoofdmenu.
De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is om XBMC compleet te de-installeren, en de nieuwste versie te installeren. De versie die op de Sidewinder geinstalleerd staat is Alpha 9, terwijl Beta 4 al uit is. Die audio/sync bug is met die versie niet meer terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Question Mark schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:35:
[...]

De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is om XBMC compleet te de-installeren, en de nieuwste versie te installeren. De versie die op de Sidewinder geinstalleerd staat is Alpha 9, terwijl Beta 4 al uit is. Die audio/sync bug is met die versie niet meer terug te vinden.
Nice! ik ga het gelijk even proberen.
Edit: net geinstalleerd en weer geconfigd. De interface gaat wel een stuk beter, maar video is nu helemaal niet meer afspeelbaar. Het geluid gaat wel redelijk goed, maar het beeld schokt extreem. Ideeën?
nog een edit: vergeten dat ik de stable release heb geinstalleerd. Ik zal zo de beta even proberen. :P

Mocht iemand het trouwens interessant vinden: ik heb net Mame4Droid even geprobeerd met Metal Slug en 1943. Werkt prima! Ik moest wel even snel een toetsenbord aansluiten en de keys mappen, met die afstandsbediening gaat het wat moeilijk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door SLipEdd op 28-04-2014 15:22 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:20
Is er ook een mogelijkheid om bluray iso's met stereoscopisch 3d af te spelen. In de Sidewinder 3 (met Xtreamer's eigen software) werkt dit prima. De grote makke van XBMC is dat ze dit ook in Gotham nog niet ondersteunen. Zit er op de Sidewinder 4 nog andere mediaplayer software, of is het alleen XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het is gewoon een android apparaat. Via de Android Play Store kun je elke beschikbare Android mediaplayer installeren die je maar wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593614

Ik heb de Sidewinder 4 nu ook een paar dagen in bezit en ben er op zich tevreden mee. Inderdaad is er de 300 ms lag in Xbmc en is de bediening met de airmouse even wennen maar een muis en een toetsenbord zijn zo aangesloten en werken samen met de airmouse op een usb-hubje.
Ik ben tot nu toe nog geen formaat tegengekomen die ik niet kan afspelen maar moet wel zeggen dat ik vrijwel alleen mkv's gebruik en af en toe een avi.
Muziekformaten moet ik nog proberen. Ik gebruik vrijwel altijd Spotify.
Youtube, Netflix en Spotify werken allemaal prima bij mij. Ik ben nog geen programma tegengekomen die het niet doet.
Nu alleen nog uitvinden hoe ik het menu van de Xtreamer meer naar mijn wensen kan instellen.

Al met al was ik sceptisch en heb de gok genomen die uiteindelijk goed uitpakte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 593614 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:57:
Inderdaad is er de 300 ms lag in Xbmc
Dat is opgelost in een nieuwere versie van XBMC, welke te downloaden is van de XBMC site. De-installeer je huidige versie van XBMC, dan is de nieuwere versie te installeren (upgrade lukt niet)
Nu alleen nog uitvinden hoe ik het menu van de Xtreamer meer naar mijn wensen kan instellen.
Ik heb gewoon een andere launcher geinstalleerd. De meegeleverde van Xtreamer is zwaar irritant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Question Mark schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:33:
Ik heb gewoon een andere launcher geinstalleerd. De meegeleverde van Xtreamer is zwaar irritant idd.
Welke launcher gebruik je? Ik kon niet echt een launcher vinden die ik naar mijn smaak kan inrichten (of ik moet er voor betalen ;))

[ Voor 23% gewijzigd door SLipEdd op 30-04-2014 11:02 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593614

Question Mark schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:33:
[...]
Dat is opgelost in een nieuwere versie van XBMC, welke te downloaden is van de XBMC site. De-installeer je huidige versie van XBMC, dan is de nieuwere versie te installeren (upgrade lukt niet)

[...]

Thanx, ga ik proberen! Ik heb zelf Nova launcher op mijn telefoon. Kijken of ik het kan omvormen voor de Sidewinder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Ik heb de laatste dagen wel wat last van crashes. Af en toe dat XBMC eruit knalt, maar ook gehad dat de Android interface niet meer functioneerde. Stekker eruit en opnieuw opstarten leek ook niet te helpen. Vervolgens met wat gepriegel kwam ik in de recovery mode, niks gedaan maar alleen een reboot. Daarna was het weer goed.

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertram459
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-04 08:29

Bertram459

Happy camper

Omdat ik een box zoek waar ik XBMC goed op kan gebruiken heb ik de Sidewinder ook gepreorderd en ondertussen al een tijdje binnen.
Eigenlijk heb ik al besloten om toch over te gaan op een NUC, omdat ik het jammer vind dat XBMC inderdaad op 720p draait. Heeft iemand hier al een oplossing voor? Als hij naar 1080p kan ben ik er helemaal tevreden over.

Edit:
P.S. het lukt mij ook niet om de standaard XBMC installatie te verwijderen, tips?

[ Voor 11% gewijzigd door Bertram459 op 16-05-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Bertram459 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:05:
P.S. het lukt mij ook niet om de standaard XBMC installatie te verwijderen, tips?
Dit kan via die "cleaner" app.

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertram459
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-04 08:29

Bertram459

Happy camper

SLipEdd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Dit kan via die "cleaner" app.
Super! Heeft inderdaad gewerkt. Heb er nu Gotham op staan...maar XBMC blijft in 720p draaien. Zijn hier al oplossingen voor? Ik krijg bar weinig nuttige hits op google. Zit er over te denken om een externe speler te gebruiken voor de playback die wel op 1080p weergeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Ik weet niet hoe lang al, maar er is inmiddels een firmware update uit. Het lijkt aardig wat op te lossen en heeft daarom ook een handmatige procedure.

edit: update is van 28-04-2014.

[ Voor 7% gewijzigd door SLipEdd op 29-05-2014 16:52 ]

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
weet iemand of het Android OS de XBMCremote blocked qua incoming traffic? XBMC heb ik verder juist ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik denk dat je toch iets niet goed ingesteld hebt. XBMC remote werkt bij mij nl. prima in combinatie met mijn Android telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:53:
Ik denk dat je toch iets niet goed ingesteld hebt. XBMC remote werkt bij mij nl. prima in combinatie met mijn Android telefoon. :)
Je hebt gelijk, na een uur wachten (en ergens een nieuwe build geinstalleerd te hebben) pakte mijn remote hem alsnog. Eerste bevinding was de firmware update, de instructie klopte niet. Er moest in een update file ergens het mount path opgegeven worden, udisk volgens de instructie. Bij mij kreeg de usb stick een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604999

Weet iemand hoe ik xbmctorrent
op de sw4 kan zetten
en hoe moet de usb stick geformateerd worden fat 32?
ik heb de zipfile wel gevonden
maar deze word niet herkent Door mijn sidewinder
en heeft er verder nog iemand problemen met de airmouse ?
deze is bij niet te gebruiken
Verliest constant de verbinding met de sw
alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar loop je op vast bij het installeren van xbmctorrent, en wat heb je geprobeerd om deze problemen te tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zipfile via google opgezocht
op een stick gezet
dan instaleren via xbmc
maar dan geeft ie aan dat het een verkeerde structuur heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die weet wat ik fout doe ?
kan hem ook niet vinden via xbmc
en hoe moet ik de xbmc updaten naar Gotham ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gotham is gelukt
xbmc torrent ook
lukt me alleen niet om de laatste versie van xbmctorrent erop te krijgen iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 07:39
Voor de gebruikers van een sidewinder4. Het bljkt dat de sidewinder4 een g18ref of g02ref board is, daardoor is het mogelijk dat deze buildroot Linux kan draaien die rechtstreeks kan booten naar XBMC. Zie XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Question Mark schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:53:
Je zou Yatse eens moeten proberen als remote voor XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Hoe schakel je de airmouse functionaliteit uit? ik vind het echt een vreselijk onding.

Als ik een film afspeel komt het menu steeds in beeld, ik wil gewoon met de pijltjes heen en weer, die muisfunctie hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:54
Geen 1080p in xbmc is toch niet meer van deze tijd, heeft iemand hier al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Timmeah schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:13:
Hoe schakel je de airmouse functionaliteit uit? ik vind het echt een vreselijk onding.

Als ik een film afspeel komt het menu steeds in beeld, ik wil gewoon met de pijltjes heen en weer, die muisfunctie hoeft niet.
Door de uitknop.

Gaat bij jullie dat ding ooit uit met de remote? Er staat lang indrukken maar ik kan hem een uur inhouden en alsnog moet ik hem handmatig uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik gebruik die airmouse eigenlijk nooit....

Ik heb hem nu zo ingesteld dat XBMC automatisch opstart, en kan door middel van CEC de Sidewinder/XBMC bedienen met de afstandsbediening van de tv. De pijltjestoetsen van die afstandsbediening werken dan gewoon (en ook de multimediaknoppen zoals play, pauze, next, etc.). Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-04 19:17
lexi schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:23:
Voor de gebruikers van een sidewinder4. Het bljkt dat de sidewinder4 een g18ref of g02ref board is, daardoor is het mogelijk dat deze buildroot Linux kan draaien die rechtstreeks kan booten naar XBMC. Zie XDA
Iemand hier al ervaring mee opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
cassanov99 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:08:
[...]

Iemand hier al ervaring mee opgedaan?
Ik niet, maar er is nu ook openelec voor g18ref op xda opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655217

Hoi hoi,

Weet iemand hoe ik in de recovery-mode kom? Elke keer start de SW4 gewoon weer opnieuw op als ik de procedure volg die op Xtreamer.net sta. Ook via het menu naar de recoverymode gaan, lukt niet. Ook dan start hij gewoon weer op zonder naar het recoverymenu te gaan. Ik had de firmware op een usb-stick gezet. Wellicht kan ik beter een mico-sd kaartje gebruiken?`

Ik krijg ook de Direct-Wifi niet aan de praat. Net als Miracast. Tot dusver erg ontevreden over de SW4.
Gelukkig heb ik de SW1 nog...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 655217 op 05-02-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Anoniem: 655217 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:07:
Hoi hoi,

Weet iemand hoe ik in de recovery-mode kom? Elke keer start de SW4 gewoon weer opnieuw op als ik de procedure volg die op Xtreamer.net sta. Ook via het menu naar de recoverymode gaan, lukt niet. Ook dan start hij gewoon weer op zonder naar het recoverymenu te gaan. Ik had de firmware op een usb-stick gezet. Wellicht kan ik beter een mico-sd kaartje gebruiken?`

Ik krijg ook de Direct-Wifi niet aan de praat. Net als Miracast. Tot dusver erg ontevreden over de SW4.
Weet je zeker dat je de file hebt aangepast naar Udisk (usb stick)? Bij mij nog geen problemen gehad, al kan hij de recovery mode overslaan als je net niet op tijd bent.
2. Open “factory_update_param.aml” file on your PC and manually edit it according to your device - "sdcard" for a Micro SD card and "Udisk" for a USB disk.

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
Wat info, wel makkelijk, allemaal verzameld uit onderstaande forum.

http://forum.xtreamer.net...-app-upgrade/page__st__40

*************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Boot directly to recovery mode by pressing and holding the POWER button on the device and plugging the power cord at the same time.
Once in Recovery, reset the device.

Note: In recovery mode click on the power button on the AirMouse to toggle the remote control mode -> that will make it much easier to use it.

It can take upto 15 - 20 minutes before it starts the man UI after a firmware-update as it installs the pre-installed apps and sets up settings

*************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Go to 'Settings' then 'About device' and select 'Updater'. The version number should be shown. Although on XMC is shows 4.1.27 whereas the X download site calls it 2.4.1.27.

Alleen via wifi zijn de apps te updaten.

How to get in recovery mode? ( holding the power button or going to the updater and boot in recovery.)

As mentioned before, go to the Updater app at the main screen and choose RECOVERY. The player will reboot and automatically start the update -> provided that you edited the file as per procedure instructions.

For your case, use the udisk method and remove *all* USB devices except FAT32 USB stick with recovery.img on there. EDIT: Via the hold-power-while-inserting-power-cord-for-five-seconds method.

If you get "Installation Aborted" at any point during the update, it means one of these things:

(1) The downloaded update is damaged. Re-download it on PC, and test it on PC e.g. with the 'Test' command in WinRAR
(2) The microSD or USB stick has a damaged filesystem, reformat it (as FAT32 as usual) and extract the update ZIP again
(3) You have modified the firmware ZIP and the Recovery is rejecting it.

Although Recovery doesn't state it, "Installation Aborted" in this case always means that the signature or checksum is wrong. Meaning that it is damaged or has been tampered with.

I can't ever fault my device update, and I flash a *lot* - as expected with development - except when my microSD decides to damage itself (happens with all computers at times it seems) and this requires a FORMAT of the microSD, simply re-copying does not always solve it.

As for USB drives, some USB sticks (in my experience only some over 4GB) don't work well or at all. Also, other devices like keyboard and mouse plugged in to USB should be removed - my keyboard interferes with it for example. But microSD is much more reliable than USB, USB sticks are hit-and-miss depending on brand and size.

Xtreamer SW4 Recovery 1.0 Beta 3

Changes:
- Fixed USB Keyboard detection
- Updated for latest v23062014 firmware (if you try to flash the old 4.2 with this Recovery you will get an unstable device)

Known Bugs:
- factory_update_param.aml has no effect, ZIP must be manually flashed with menu via USB keyboard (instructions below)

This new Recovery will help with:
a) Systems which cannot boot Recovery
b) Formatting partitions manually when device is unstable
c) Saving log files if an update has an error

It has the following new features:
- "Save log" option. Chose this option when an update fails to install, select udisk or sdcard, and log file of last install will be saved there for you to share here
- More robust format and Factory Reset option. Bug was found in old Recovery where damaged data partition could not be recovered, new Factory Reset should better solve.
- ADB over Ethernet is enabled, for hackers and power users. Text will show on Recovery boot - "ADB server listening on 192.168.0.132" (IP cannot be changed) - you can adb connect here with ethernet to play around. This is also to assist support staff better in future.

Download (one-time manual use via USB stick):
Xtreamer_sw4_Recovery_1.0_Beta3_manual.zip

Download (flashable ZIP for repairing internal Recovery):
Xtreamer_sw4_Recovery_1.0_Beta3_flashable.zip

"Optional:
EDIT: Fixed it
How: By moving the files from USB to the internal sdcard folder. Now it sees the files and it updates. "

How to: Boot new Recovery
1) Unzip Xtreamer_sw4_Recovery_1.0_Beta3_manual.zip and copy the containing recovery.img to a USB stick, NOT a microSD card - Recovery can ONLY boot from USB stick.
2) Unplug device power, unplug all USB devices and insert only your USB stick with recovery.img. THIS IS ABSOLUTELY ESSENTIAL. It does not matter which USB port you put the stick in, just make sure the other two USB ports are EMPTY. Make sure you have a HDMI display connected and already on. Hold the power button and keep holding it while plugging power back in, then release the power button after 3 full seconds. Wait for Recovery to load and text to appear.
3) Plug in your USB keyboard, wait 5 seconds. All text and display should disappear and reload, with Keyboard now working - if it doesn't happen after 5 or so seconds, unplug keyboard and try again.
4) Ok, Recovery is working.

How to: Flash this new Recovery to the device
1) This is a BETA Recovery. I recommend only doing this if your Recovery is damaged and you can only boot via USB as explained above.
2) Follow instructions above with booting recovery.img from USB. Also download Xtreamer_sw4_Recovery_1.0_Beta3_flashable.zip from above link and put it on the same USB stick.
3) Select "Install update from External Storage"
4) Select "Install from udisk"
5) Select the file "Xtreamer_sw4_Recovery_1.0_Beta3_flashable.zip"
6) Done. You can remove USB stick, and should now be able to boot Recovery via power button without a USB stick.

How to: Update the firmware with new Recovery
1) This new Recovery does not currently support automatic install with factory_update_param.aml so this is how you do it manually.
2) These instructions are for the v23062014 update. THIS WILL NOT WORK WITH OLD FIRMWARE 4.2.
3) Download the update ZIP, extract it. Copy xtreamer_20140621.zip (or similar) to the USB stick or microSD. Only copy this file, there is no need for recovery.img (unless you are booting this new Recovery Beta 3 from USB), no need for u-boot.bin (has no use), no need for factory_update_param.aml (script doesn't work in this Recovery yet).
4) Boot Recovery via USB (from first How To above) or via Internal (if you flashed it from second How To above).
5) Select "Install update from External Storage"
6) Select "Install from x" (udisk or microSD, depending on what you copied to)
7) Select "xtreamer_20140621.zip" (or whatever the update ZIP is called).
8) Wait for it to finish, all done. Select Reboot.

Troubleshooting
Q) Following the first How To, I still cannot boot recovery.img
A) Please reply with your answers to the following questions: Can you boot the normal ROM? Does the power button work in the normal ROM (single short press should show Android power menu)

Q) Following the second or third How To (flashing recovery or firmware), the Recovery says signature verification failed
A) This means the ZIP you downloaded was damaged for some reason. Please try downloading again, and/or format your microSD/USB stick, and/or try a different microSD/USB stick.

Q) I installed the update, but my system won't boot
A) Boot to Recovery and select Factory Reset

Q) I get a different error in Recovery (e.g. formatting failed):
A) If you get any error text at all in Recovery, please select "Save log" option and save the log to microSD or udisk (USB). You will find recovery.log on the storage you selected, please attach it here or paste on pastebin and share the link here.

[ Voor 1% gewijzigd door cassanov99 op 10-02-2015 09:23 . Reden: download linkjes toevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
Anoniem: 655217 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:07:
Hoi hoi,

Als je naar android instellingen gaat, apparaat info, update, daarstaat rebooten in recovery mode ofzo, maar ja dan moet je wel kunnen starten, deze info miste ik even in je informatie. :P

Zie ook onderstaande 2 linkjes(wel een xtreamer forum account voor nodig)

http://forum.xtreamer.net...fromsearch__1#entry271507

http://forum.xtreamer.net...fromsearch__1#entry271526

[ Voor 18% gewijzigd door cassanov99 op 10-02-2015 09:27 . Reden: 2 linkjes toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
Er is inmiddels ook een TOPIC over het resolutie probleem(geen 1080P), ze "beloven" dit op te lossen in de nieuwe FW release.. hmmmm

http://forum.xtreamer.net...gopid__275569#entry275569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
Volgens mij is dit de oplossing:

Via kodi app maintenance tool ga je naar: create/edit Advanced settings > Edit Settings > Other Interface settings > zet de parameter "fullscreen" op waarde "true"

Even kodi afsluiten en xtreamer herstarten (met een App)

Als nu de info van de films bekijkt dan is ie gewoon 1920x1040.
Pagina: 1