Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Geen idee of het hier thuishoort, maar goed.

Deze zomer gaan we op safari in Afrika. Echt de wildernis in, dus ik verwacht weinig stroom daar.
Nu wil ik toch graag de batterijen van telefoon en camera (beide USB) kunnen opladen.

Ik zie op de site van de ANWB verschillende, in diverse prijsklassen. Ook Ebay staat er vol mee.

Hoe zijn jullie ervaringen? Nog een tip welk merk zou kunnen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 07:28
De kleintjes hebben vaak te weinig zonnepaneel vermogen. Ga voor een rugzakvariant met minstens 7000mAh accupack, dan komt het goed zou ik zo zeggen. Merken zijn er teveel van om echt te kunnen zeggen wat goed is en wat niet. Verwacht sowieso geen wonderen.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:04

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Als je verwacht elke dag een 4x4 bij de hand te hebben is een setje autoladers+ splitters goedkoper en betrouwbaarder.
Eventueel kan je een zonnepaneel op het dak van de auto; die zijn een heel stuk goedkoper en hoef je niet te sjouwen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Ik heb een kleine USB zonnelader, maar die werkt best wel bagger. Het was eentje uit de hogere prijsklasse. De exacte afmetingen weet ik even niet, maar 't is ongeveer te vergelijken met een 10x15 foto. Dat ding moet een hele dag in de volle zon liggen om je mobieltje op te laden.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Proton_ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:53:
Als je verwacht elke dag een 4x4 bij de hand te hebben is een setje autoladers+ splitters goedkoper en betrouwbaarder.
Eventueel kan je een zonnepaneel op het dak van de auto; die zijn een heel stuk goedkoper en hoef je niet te sjouwen.
We hebben niet zelf de beschikking over een auto, die moeten we delen met de rest van de groep.
TommieW schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:54:
Ik heb een kleine USB zonnelader, maar die werkt best wel bagger. Het was eentje uit de hogere prijsklasse. De exacte afmetingen weet ik even niet, maar 't is ongeveer te vergelijken met een 10x15 foto. Dat ding moet een hele dag in de volle zon liggen om je mobieltje op te laden.
dat maakt op zich niet uit, was meer benieuwd hoeveel lading je er uit trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:18
Vorig jaar heb ik via kickstarter een 10w zonnepaneel met USB gekocht. Daarmee lukt het in de september zon m'n iPhone langzaam maar zeker op te laden. Persoonlijk zou ik voor een 10w of hoger gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakje-2018 op 21-02-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:23

ericplan

5180 Wp PV

Ik heb een solargorilla icm een powergorilla. Ben er redelijk tevreden over.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:07
Dan zou je deze moeten hebben. Jouw link is alleen een lampje zonder USB-power portje: https://www.kickstarter.c...ompact-solar-power-statio

Ik heb overigens beiden, maar voornamelijk omdat het best handige lampjes zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 07:42
Ik zou voor een grote portable accu (powerpack) gaan, bv 11.000 mAh. Je hebt ze ook met een zonnepaneeltje geïntegreerd. Maar uiteindelijk heb je meer aan eens in de paar dagen de accu bijladen dan zo'n zonnepaneel. Veel plaatsen waar je komt hebben wel ergens een stopcontact.
Je kan ook aan de organistatie vragen of zij er iets zinnigs over kunnen zeggen. Wellicht zitten er in de vrachtwagen/bus gewoon 12V aansteker aansluitingen. Het meenemen van electronische apparatuur is namelijk inmiddel swel gemeengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 11:15
MeTooPV schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:53:
Ik zou voor een grote portable accu (powerpack) gaan, bv 11.000 mAh. Je hebt ze ook met een zonnepaneeltje geïntegreerd. Maar uiteindelijk heb je meer aan eens in de paar dagen de accu bijladen dan zo'n zonnepaneel. Veel plaatsen waar je komt hebben wel ergens een stopcontact.
Je kan ook aan de organistatie vragen of zij er iets zinnigs over kunnen zeggen. Wellicht zitten er in de vrachtwagen/bus gewoon 12V aansteker aansluitingen. Het meenemen van electronische apparatuur is namelijk inmiddel swel gemeengoed.
Ik zou gewoon de Wakawaka power nemen, werkt echt prima om je mobieltje op te laden en voldoende licht om 's avonds een boek te lezen. Dubbele functie dus. Deze is speciaal voor tropische landen gemaakt en je steunt ook nog een goed doel (en het is een nederlands product).

En is thuis ook best handig als noodverlichting.

http://www.antilopeoutdoo...amp-op-zonne-energie.html

Hier nog wat meer achtergrond info....

http://voordewereldvanmor...een-met-de-waka-waka-lamp

[ Voor 7% gewijzigd door drielp op 22-02-2014 23:32 ]

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:00

YaPP

vdboor

Ik kan je de WakaWaka Power ook zeer aanraden. Werkt fijn.
Deze ligt nu ook permanent in mijn auto, al een keer dankbaar gebruik van gemaakt.

Deze is ook direct te halen bij Waka-Waka.com zelf:
https://waka-waka.com/store/catalogue/wakawaka-power_23/

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

Pagina: 1