Ziggo overstap: Van ziggo naar ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Hallo tweakers,

Momenteel ben ik weer aan het kijken voor Internet en TV. Heb momenteel alles in 1 van ziggo, maar zie dat ik niet veel keus heb. Zit relatief ver van het isdn-punt vandaan (2 km, hemelsbreed) en glasvezel in fryslan zal nog wel even duren. Daarom zat ik te denken: Waarom zeg ik mijn abbo niet op, en meld mijn vriendin zich aan voor een nieuw abbonement. Heb ik direct een interactieve decoder ipv het oude ding wat ik nu heb. Of een tab 3, of korting.

vraag is: kan/mag dat zomaar? we zijn niet getrouwd, en het wordt een ander adres. dus wat dat betreft lijkt het me niet onmogelijk.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:18
Als het een ander adres wordt, wat is dan het probleem? :)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:30
Ik zie het probleem niet, als je vriendin op haar adres Ziggo aan wil vragen dan kan dat gewoon.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
dank, denk misschien zie ik wat over het hoofd ^_^.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 20:48

Ypho

Allround Nerd

Abbo op andere naam op hetzelfde adres? Dat is mogelijk, alleen is het dan een nieuw abonnement en raak je dus je eventuele @ziggo.nl emailadressen en telefoonnummer kwijt. Voordeel is wel dat je dan inderdaad een nieuwe decoder of tablet kan krijgen. Dit trucje heb ik ook geprobeerd.

Echter: Na een lang gesprek kwam Ziggo overstag. Als ik het bestaande abonnement met een jaar zou verlengen (ipv nieuw abbo) zou ik alsnog een decoder of korting krijgen (tablet mocht echt niet ivm alleen voor nieuwe leden). Uiteindelijk gekozen voor de korting op het AIO+ abonnement en teruggegaan naar het AIO basis abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 20-02-2014 11:25 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Waarom bel je ze niet gewoon en vraag je om de korting?
UPC kent ook de blijf-bij-UPC korting. Ziggo zal je waarschijnlijk ook als klant willen behouden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ypho schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
(tablet mocht echt niet ivm alleen voor nieuwe leden)
Grappig, want mijn moeder heeft ook opgebeld dat ze wel eens wilde weten wat Ziggo voor haar als trouwe klant (al 14-15 jaar ofzo, al sinds de @Home-tijd) zou doen nu ze al dat gratis spul aan nieuwe klanten gaven. Na een beetje discussie over en weer en het laten vallen dat er binnenkort glasvezel komt in hun dorp hadden ze een paar dagen later een tablet in huis.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Anoniem: 63975

Afdeling retentie moet je hebben.

"Ik wil extragratis tab3/korting/interactieve decoder, anders zeg ik op"

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 11:15
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:10:
Afdeling retentie moet je hebben.

"Ik wil extragratis tab3/korting/interactieve decoder, anders zeg ik op"
Is dat een afdeling die je aan de lijn kan krijgen?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:42
Bij KPN is dat gewoonweg de afdeling 'opzeggingen'. Lijkt me vreemd dat een vergelijkbare partij als Ziggo daar een speciale afdeling voor in het leven heeft geroepen.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:33
Als je vriendin het aanvraagt en het is op een ander adres dan jij nu hebt, is het gewoon een compleet nieuw abonnement. Jouw abonnement is contractsvrij neem ik aan? Of je moet inderdaad je huidige @ziggo.nl-adressen en telefoonnummers inderdaad willen houden. Dan even bellen inderdaad met Ziggo en aangeven dat je het Alles-in-een pakket van KPN (of andere ADSL-aanbieder) interessanter vindt dan die van Ziggo.

Stond vandaag nog in de Volkskrantrubriek Op=Op een verhaal van een bestaande Ziggo-klant die ook een gratis tablet wilde. In het kort: gratis tablet ging 'm niet lukken, maar als hij met 2 jaar zou verlengen zou ie de nieuwe prijs betalen en de eerste 6 maanden maar 30 euro. "Karig aanbod" dacht ik eerst. Maar door post van GioStyle hieronder zie ik pas dat het prima aanbod is, de klant krijgt dikke 200 euro korting uitgesmeerd over 24 maanden, meer dan de aanschafwaarde van de tablet. (Volkskrant.nl, alleen voor abonnees).

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 20-02-2014 15:21 . Reden: Had het Ziggo aanbod verkeerd ingeschat. ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:33
driedees schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:50:

Stond vandaag nog in de Volkskrantrubriek Op=Op een verhaal van een bestaande Ziggo-klant die ook een gratis tablet wilde. In het kort: gratis tablet ging 'm niet lukken, maar als hij met 2 jaar zou verlengen zou ie de nieuwe prijs betalen en de eerste 6 maanden maar 30 euro. Karig aanbod als je het mij vraagt... (Volkskrant.nl, alleen voor abonnees).
Dus in plaats van een tablet krijgt hij de waarde van de tablet in korting uitgekeerd en dat vind jij een beetje karig?

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:33
Zo had ik het niet bekeken, die totale korting is zelfs meer dan de aanschafwaarde van de tablet. Maar wat mij vooral tegen zou staan is dat je als bestaande klant je huidige contract met 24 maanden moet verlengen. Nieuwe klanten gaan slechts een jaarcontract aan. Maar in dit geval is het geen slechte deal inderdaad, zal m'n post iets aanpassen, want je hebt een punt.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
JohnStaakke schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:35:
[...]

Is dat een afdeling die je aan de lijn kan krijgen?
Als je opzegt met als reden dat je het te duur vind en dat de concurrent goedkoper is of leuke welkomsgeschenken heeft dan krijg je iemand aan de telefoon die korting en gratis meuk mag weggeven om je als klant te houden.
Je moet dan wel weer een jaarcontract tekenen.

Zo zit ik nu al 7,5 jaar bij dezelfde mobiele provider, terwijl ik elke 2 jaar mijn contract opzeg. O-)

TheS4ndm4n#1919

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:33
driedees schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:19:
Zo had ik het niet bekeken, die totale korting is zelfs meer dan de aanschafwaarde van de tablet. Maar wat mij vooral tegen zou staan is dat je als bestaande klant je huidige contract met 24 maanden moet verlengen. Nieuwe klanten gaan slechts een jaarcontract aan. Maar in dit geval is het geen slechte deal inderdaad, zal m'n post iets aanpassen, want je hebt een punt.
Tof dat je het toegeeft, zie ik niet vaak gebeuren. d:)b

Dat is de afweging die je zelf moet maken inderdaad. Ga je voor lekker flexibel (maandelijks op te zeggen) of ga je voor de 6 maanden korting, maar je zit wel 2 jaar vast. :)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:30
Dit kan ook allemaal besproken worden in het Ziggo topic :)
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8
Pagina: 1