Intel!.. of tóch AMD?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views

• w0ut3rb0dd3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-01 08:54
Hallo beste Tweaker,

Bij deze wil ik graag jullie mening weten over mijn ‘dilemma’. Ik ben bezig met het configureren van een nieuwe mid/high-end game/multimedia pc. Na ondertussen al weken lang rond gekeken te hebben en reviews gelezen te hebben kom ik er nog steeds niet uit.

Ik ben ooit lang geleden begonnen met een AMD Athlon 3200+, toentertijd een beest natuurlijk. Dikke Zalmann koeler er op en ik kon hardcore gamen samen met mijn x800xt! Lange tijd kon ik daar mee doen tot dat ie echt op was. De pc die daarna kwam was een E8400, Q6600, i7-920, i7-950 en dan nu een i7-2700k. Zoals je wel kunt zien ben ik wel zeer te spreken geweest over Intel CPU’s. betrouwbaar, mijn conclusie over Intel. AMD werd altijd over gespeculeerd dat ze instabiel en veel te warm worden/werden. Dit lijkt tegenwoordig van de tafel geveegd te zijn.

Wanneer ik de prestaties vergelijk van de 4770 en de AMD-FX9590 scoort de AMD in de benchmarks hoger, maar kan ik die blind vertrouwen?

Je leest nu steeds vaker dam de AMD CPU’s en APU’s tóch wel redelijk presteren. Bovendien zijn de prijzen van de AMD interessanter. Zowel de CPU’s als de moederborden zijn relatief goedkoop. Uiteraard kan je het zo gek maken al dat je het zelf wilt maar het budget, ~1750, moet aan gehouden worden.

Mijn vraag; Welke zou jij mij aanraden én waarom.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora. Move PMG -> CAA

Dit was ten tijde van de Athlon 3200+ al en nu nog steeds een van de meest voorkomende vragen. Antwoord toen en nu blijft: is afhankelijk van wat je er exact mee wilt doen, wat je exact belangrijk vindt. Daar rep je met geen woord over, dus met de beste wil in de wereld kunnen we je geen goed antwoord geven. Komt bij dat je - voorzover wij hier kunnen lezen - zelf niet op zoek gegaan bent, in ieder geval niet op dit forum (anders had je bovenstaande stuk sowieso al gezien). En ook voor aankoopadviesvragen verwachten we eigen inzet op GoT.

Begin daar maar eens mee. Dit topic gaat wegens voorbarig dicht. Om je niet geheel met lege handen achter te laten:
CAA beleid
*Algemeen Advies* Welke CPU moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.