Toon posts:

Wijzigings User Review - Desktopje -> Elmerblues

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views

Verwijderd

Topicstarter
We waren tot een overéénkomst gekomen. Helaas bedacht ik me toch net op het aller laatste moment (niet netjes van mij) en dat was de reden dat elmerblues een negatieve feedback schreef. Dit had hij beter eerst even kunnen overleggen dan had ik mijn excuses kunnen aanbieden zonder gelijk een feedback te schrijven.

Uiteraard heb ik hem ook een feedback geschreven, aangezien het naar mijn mening geheel onterecht was.
Ik snap best dat het misschien een teleurstelling is als je iets verkoopt en je hebt éénmaal een overéénkomst dat iemand afhaakt, vind ik zelf ook. Daarvoor nogmaals mijn excuses.. maar we kwamen er toch achter dat we het product nieuw moesten gaan kopen.

Ik wil voorstellen beiden feedbacks te verwijderen, aangezien ze beiden geen relevante persoonlijke bijdrage geven.

Ik zal wederom elmerblues inlichten betreft deze topic, en ik hoop dat meneer/mevrouw zo vriendelijk is om het op te lossen.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:48
Laten we allereerst vooropstellen dat het afhaken van Desktopje voor mij geen reden was om negatieve feedback over hem te schrijven, dat was meer zijn reactie op de opmerking van mijn kant dat 'dit geen netjes zakendoen is'.

Ik krijg dan van hem namelijk harde kritiek te verduren in de trant van 'dat ik maar minimaal zak met de prijs' en 'de laatste 3 euro van de verzending' er bij wil hebben en dat schoot mij verkeerd.

Hoever ik wil zakken met mijn prijs is mijn zaak, het is niet aan iemand anders om daarover te oordelen. Het is vervolgens uiteindelijk aan de koper om er wel of niet op in te gaan. En Desktopje was het uiteindelijk eens met de prijs, dus ik was hem kennelijk toch genoeg tegemoet gekomen want anders kom je tenslotte niet tot een overeenkomst.

Verder was zijn eerste tegenbod zegge en schrijve 3,25 euro meer terwijl ik inmiddels 10 euro was gezakt met de prijs. Om dan als argument in een negatieve review te gaan gebruiken dat ik maar minimaal zak is niet fair, dan zit je echt te zoeken naar argumenten. Prima als je een negatieve review schrijft maar het moet wel op goed gegronde en onderbouwde redenen zijn en dat ontbrak hier volledig, het wordt echt op de man gespeeld.

Over de verzendkosten: pas op het allerlaatste moment gaf hij aan dat het aangetekend moet worden verstuurd. Prima, maar wees dan ook gewoon man genoeg om dan die extra kosten op je te nemen. Hij wil dat, hij vraagt daarom...waarom zou ik moeten opdraaien voor de extra kosten van zijn verzoek? Ik ben toch Sinterklaas niet?

Verder vond ik het erg kinderachtig dat hij op een negatieve review van mij, waar ik feitelijk andere tweakers alleen maar wil waarschuwen voor het feit dat deze meneer op het laatste moment kan afhaken bij een eenmaal gesloten deal (laten we eerlijk zijn: toch geen onbelangrijk feit om te weten voor andere verkopers), hij onmiddelijk reageert met een negatieve review over mij. Terwijl ik verder (als verkoper) niets fouts heb gedaan.

Omdat ik dus niets fouts heb gedaan worden vervolgens argumenten verzonnen die geen hout snijden. Ik zou niet schappelijk zijn, niet voldoende zakken met de prijs, snel op teentjes getrapt...om dan vervolgens als eindconclusie te vermelden om op deze gronden maar niet met deze persoon (ik dus) in zee te gaan.

Dit doet kinderachtig aan en getuigt mijns inziens van een houding van iemand die om 1 of andere reden geen kritiek kan velen.

Tot dusver mijn kijk op de zaken. Aan de andere kant siert het hem wel dat hij dit topic geopent heeft en publiekelijk excuses maakt welke ik ook accepteer.

Wel een woord van wijsheid: Desktopje heeft een vrij harde, zakelijke manier van onderhandelen. Dat is prima, maar als je dan iemand toevallig tegenkomt die ook deze instelling heeft probeer het dan wel zakelijk te houden en ga het niet op de man spelen. Probeer ook niet altijd maar het onderste uit de kan te halen (zoals met de verzendkosten), zeker niet op het laatste moment als de deal feitelijk gesloten is. Daarmee roep je grote weerstand op. Behandel iemand zoals je zelf (als verkoper) ook behandeld wil worden. Geef respect en krijg respect.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Verwijderd

Topicstarter
Deels ben ik het ermee eens. Natuurlijk ben je beiden niet in relevante sfeer om nog iets positiefs in je feedback te vermelden. Dit komt mede door frustratie van beide kanten.

Daarnaast is lijkt het mij niet de bedoeling om een feedback te schrijven als de koop nog niet 100% is afgerond. Leek er echt op dat dit uit frustratie werd uitgevoerd.

Zoals in de voorwaarden mag je op het laatste moment afhaken. Schriftelijk per DM een akkoord is niet bindend. Daarom was ik ook verbaasd dat u plotseling een feedback hanteert. Dit is natuurlijk ook niet een goed voorbeeld. Daarnaast is het lijkt mij ook niet toegestaan om door iemands "reactie" een feedback te schrijven want dan blijven we bezig.

Mijn uw laatste zinnen ben ik volledig mee eens. We zaten beiden fout.

En zo kunnen we blijven doorgaan.
Kortom; ik doe het voorstel om beiden te verwijderen. Gaat u daarmee akkoord?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:48
Akkoord.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg fijn dat we er toch zijn uitgekomen. Nogmaals mijn oprechte excuses dat ik last minute afhaakte.

Zou een mod voor ons de feedbacks kunnen aanpassen?

Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorwaarden gaan over de veiling die vrijblijvend is. Als jij iets overeenkomt, dan is dat een wettelijk bindende overeenkomst. Dan mag je dus blij zijn dat het bij een beoordeling blijft, in plaats van dat je aan je overeenkomst gehouden wordt - want die kan gewoon via de rechter afgedwongen worden.\

Vervolgens een review terugschrijven, die ook nog eens alle onderdelen aangrijpt waar je totaal geen ervaring mee hebt, en het hier als leverage gebruikt om de review bij jou weg te krijgen is beneden alle peil. Je wederpartij gaat daar uiteindelijk maar mee akkoord, omdat die niet op jouw - totaal ongerechtvaardigde review - zit te wachten.

De review door TS is dan ook verwijderd, en de review over TS blijft staan. Sterker nog, als een dergelijke werkwijze door TS nogmaals gezien wordt, mag die direct en permanent zijn biezen pakken waar dit soort gedrag wel getolereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
Wellicht heeft het wat te maken met het oordeel van Microkid in het volgende topic?

Wijzigings User Review [Desktopje] --> \[Challenge_05]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Precies wat Floppus zegt, een veiling is vrijblijvend, een overeenkomst is bindend ;)

Afleidend: een bod op een veiling wordt dus niet beschouwd als (een- of tweezijdige) overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Carpento schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:34:
Afleidend: een bod op een veiling wordt dus niet beschouwd als (een- of tweezijdige) overeenkomst.
Maar dat is dan ook niet wat er in het topic dat in de post boven je gelinkt wordt gebeurd is, al moet ik bekennen dat ik dat topic ook zo las. De situatie was in november hetzelfde als hier maar dan voor Desktopje met omgedraaide rollen. Ofwel Microkid ofwel Floppus heeft daarbij een verkeerde inschatting gemaakt tenzij er sprake is van voortschreidend inzicht in dit soort gevallen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Floppus' uitleg (bieden is vrijblijvend, een wederzijdse overeenkomst is bindend) maar ik ga er niet over. Voor de duidelijkheid: ik reageer hier als gebruiker, niet als crewlid. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een tweedehands artikel. En er zijn genoeg kopers bij mij geweest die ook op het laatste moment afhaakte. Dit kan gewoon niet kloppen.

Als het zo is, treed ik af. En mag je mijn account per direct verwijderen. Kijk is naar marktplaats, worden veel rechtzaken.

Het lijkt me juist dat een veiling bindend is en een V&A advertentie zonder veiling juist niet!

Daarnaast kiezen we beiden ervoor dat BEIDE feedbacks verwijderd worden. Dus zeer kinderachtig dat jullie nu optreden. Het is toch ook een overeenkomst dat we beide feedbacks willen laten verwijderen??

Als het niet aangepast wordt.. doe ik niets meer op tweakers.net en mag je alles van mij verwijderen. Ik zal geen positieve ervaringen meer voor jullie verspreiden. Moet niet gekker worden, zijn we er onderling uit en gaan jullie lopen zoeken naar problemen.

Een rechtzaak voor een koop van een mobiele telefoon? Had ik hem heus wel gekocht. Dit is gewoon zoeken naar problemen en mensen op verkeerde ideeën brengen. Eerst werd me nog door een moderator op dit platform (kan het bericht nog opzoeken) gezegd dat niets bindend is en dan komt Floppus om de bocht.
Dus ik had hier geen rekening mee gehouden!

Geen woorden voor!

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:57
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 23-02-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mobby1971 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:40:
[...]

Hier ga je echt fout. Lees de voorwaarden en je ziet dat het andersom is.
Als ik dat had geweten kon ik veel rechtzaken beginnen! Veel tweakers haakten ook bij mij af. Ik vind het veelste ver gezocht en je hoort er samen uit te komen. En dat zijn we gekomen totdat het crew zich ermee bemoeiden;)

Ze hadden ook kunnen voorstellen om alles te verwijderen en hier voortaan op te letten omdat ik me van geen kwaad bewust was. Als ik dit had geweten had ik het toestel heus wel gekocht... kijk eens naar de rest van mn feedback!!

En uit de vorige topic met Challenge_05 dacht ik echt namelijk dat het niet bindend was. Dus ik vind dit onmacht.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier om jouw werkwijze; overduidelijk plaats je de review enkel en alleen als leverage om ook de review over jou verwijderd te krijgen - en dat soort reviews, daar zijn we eveneens duidelijk over.

Overigens zijn we ook in het geheel niet onder de indruk van dreigementen als weggaan en geen bijdragen meer doen. Als je denkt dat dat je leverage geeft, zet ik met plezier inderdaad per direct je account op slot.
Je mag de discussie netjes en onderbouwd voeren, of het eindigt gewoon hier, en dan mag je inderdaad naar je geliefde marktplaats verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima. Ik heb netjes uitgelegd dat ik me niet van kwaad bewust was. En dan vind ik het lullig dat jullie alsnog de feedback laten staan als we beiden ervoor kiezen hem te laten verwijderen. Dat is naar mijn mening ook een overeenkomst. Daarnaast wist ik niet beter en dat kun je zelf wel nagaan als je naar de topic terug kijkt hierboven van Challenge_05.

Graag vraag ik nogmaals netjes of zijn feedback ook verwijderd mag gaan worden aangezien niemand hier verder om vroeg. Ik heb dermate vaak genoeg mijn excuses aangeboden die de wederpartij ook heeft geaccepteerd.

Het was van mij geen dreigement, slechts een feit. Want veel van jullie gebruikers komen hun afspraken niet na, en als ik dan een feedback plaats wordt hij verwijderd gezien het feit het niet bindend is. Dit vind ik gewoon lullig. Nu is het andersom en ben ik me van geen kwaad bewust en hoor ik dit voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bump dan maar, een reactie zou fijn zijn.
Daarnaast lees ik hierboven nog iets:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.
mobby1971 & Carpento reageren beiden op mijn topic en hebben hier totaal niets mee te maken? Als we dan zo strikt volgens de regeltjes gaan leven zou ik adviseren, treed op! ;)

Aanvullend op mijn vorige reactie, de reden waarom ik dacht dat je op het laatste moment kon afhaken:
Quote van Microkid:
En daar ga je de fout in. Tweakers is welliswaar geen marktplaats, maar ook hier geld geen afnamenplicht. Zoals je in de FAQ kan lezen zijn biedingen altijd indicatief, het staat de tegenpartij altijd vrij om om welke reden dan ook af te haken. In dat licht gezien was jouw review dus niet nodig geweest.

Beide reviews dus verwijderd
Dit gaf mij dus het beeld dat het in beide gevallen dus gewoon mogelijk was. Ik geef naar waarheid toe dat ik dit echt niet wist, en ik ben zo trots op mijn feedback en vind het erg vervelend dat er nu een negatieve feedback staat over iets wat ik niet wist.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je 25 Februari gewoon doodleuk bij iemand anders wéér een wraakreview terugschrijft met weer alles op 1 ster. Blijkbaar kunnen we niet doordringen, dus dan gaan we maar afscheid nemen.

Dat er onduidelijkheid is rond de uitspraak in dat topic, dat ben ik met je eens, en dat gaan we oppakken. Dat je gewoon vlak na dit topic wéér een overeenkomst met iemand sluit, wéér eenzijdig afzegt en vervolgens meldt 'dat diegene een review verdient omdat jij er een krijgt' is precies waar het hierboven over is gegaan. Dat staat los van die onduidelijkheid die je eerder had, en de maat is daarmee vol.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 11:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.