Toon posts:

Wijzigings User Review [Desktopje] --> [Challenge_05]

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een koop overéénkomst met deze tweaker (zie DM's), tot een koop overéén gekomen maar laat het afweten. Ik heb dat in zijn feedback verwerkt, en uit revenge schrijft hij mij ook onterecht een feedback uit.
Ik stel voor om beide feedbacks door te lezen, en de dm's zodat een mod kan zien dat mijn feedback niet onterecht is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Verzoek per DM ingediend om beide feedbacks te verwijderen (om discussies te verkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kijk wie zegt dat het een revenge actie is. Wat jij doet is eigenlijk een revenge actie. Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik er vanaf zie omdat ik niet genoeg geld had. Ik ben niet verplicht om iets van je te kopen. Vervolgens plaats je een beledigend review op mijn profiel terwijl je kan zien dat ik tot nu toe allemaal goede beoordelingen heb gehad. Je wilde gewoon mijn profiel vies maken dat is je doel. Dat zie ik dan als een wraakactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik heen wil is het volgende; dit is geen marktplaats. Als je een koopoveréénkomst maakt met elkaar, verwacht ik ook dat we hier ons aanhouden. Ik vind het gewoon erg jammer dat steeds vaker mensen afhaken zodra je een overéénkomst hebt. Je had ook vooraf kunnen bekijken of je voldoende geld hebt. Ik kan ook een Audi winkel inlopen en een mondelinge overéénkomst maken, maar als ik het geld niet heb is dat natuurlijk niet verstandig. Ik had al netjes je pakketje ingepakt etc. Natuurlijk is het dan terecht dat je een negatieve feedback ontvangt. Na mijn mening heb ik netjes verwoord, en staan daar geen termen in van "loser" die je mij wel in mijn schoot werpt.

Nogmaals; laten we als volwassen mensen beide feedbacks verwijderen, en we kunnen nog heel lang zand naar elkaar gooien maar dat heeft toch geen zin! ;) Akkoord met beide feedbacks verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou en nu noem je mij geen volwassene. Nee iedereen mag afhaken. Als iemand bij mij afhaakt dan zeg ik oké is geen probleem. Ik ga niet vervolgens een nutteloze beoordeling geven op zijn/haar profiel. Ik begrijp dan de situatie wel maar als het bij jou niet zo is dan is dat niet mijn probleem. Ik vind loser geen scheldwoord btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik, maar ik heb het pakket al voor je ingepakt en al. Dat is voor mij wel een reden om over te gaan tot beoordeling. Nogmaals, laten we dit gewoon afhandelen. Voor de 3e maal, akkoord om beiden te verwijderen? anders blijven we nutteloos doorgaan.

P.S dat betreft volwassen, bedoel ik voor beiden. Trek het niet persoonlijk aan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Challenge_05 laat niets meer weten blijkbaar? ik denk dat het een "ere" kwestie gaat worden. Dan laat het over aan een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:30:
Waar ik heen wil is het volgende; dit is geen marktplaats. Als je een koopoveréénkomst maakt met elkaar, verwacht ik ook dat we hier ons aanhouden.
En daar ga je de fout in. Tweakers is welliswaar geen marktplaats, maar ook hier geld geen afnamenplicht. Zoals je in de FAQ kan lezen zijn biedingen altijd indicatief, het staat de tegenpartij altijd vrij om om welke reden dan ook af te haken. In dat licht gezien was jouw review dus niet nodig geweest.

Beide reviews dus verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter aanvulling vanwege verdere discussie in andere topics:

- Bij een veiling is niets zeker totdat je met de wederpartij daadwerkelijk 1:1 afgesproken hebt over de details.
- Bij een gewone transactie geldt simpelweg de wet: er dient een aanbod gedaan te worden, en dat dient geaccepteerd te worden. Het simpelweg reageren op een advertentie is geen acceptatie (advertentie moet als uitnodiging gezien worden om in gesprek te treden).

Indien er een overeenkomst tot stand is gekomen, is een review sowieso mogelijk.

Een overeenkomst kan eenvoudig tot stand komen:
koper: Ik bied 120 incl. verzenden
verkoper: ok

Beiden zijn hier een bindende verplichting aangegaan. En dat geldt andersom natuurlijk ook:

koper: ik bied 110
verkoper: voor 120 incl. verzenden mag je hem hebben
koper: ok, geef me het rekeningnummer maar

Wederom: niets ingewikkelds, maar wel een overeenkomst waar iemand aan gehouden kan worden.
Maar: Het moet wel concreet zijn. Dus een reactie op de advertentie waarin je de vraagprijs biedt, of het bieden op een veiling, zijn niet concreet tenzij door verkoper akkoord bevestigd wordt.

Wellicht is hier verwarring ontstaan of het om een veiling ging of niet. Maar in basis had hier gewoon een review geplaatst kunnen worden als er een overeenkomst lag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 11:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.