Google index voor meerdere URL's naar bestaande pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 13:49

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een website voor een bedrijf die prima geïndexeerd wordt door Google.
Onlangs heb ik enkele URLs met hosting vastgelegd om specifieke producten in deze bedrijfstak méér naar voren te laten komen en een betere google spreiding te creëren.

Even een voorbeeld met fictieve namen:
-Stel ik ben schilderbedrijf Jansen dan is mijn algemene URL www.jansen.nl
-Ik heb een product kozijnen verven dus heb ik www.kozijnenverven.nl geregistreerd met hosting.

De bedoeling:
Ik wil dat kozijnenverven.nl in google naar voren komt door te zoeken naar "kozijnen verven" en de landingspagina moet de kozijnenverfsectie op www.jansen.nl (dus bijvoorbeeld www.jansen.nl/kozijnenverven) zijn.

Wat heb ik nu gedaan:
Ik heb voor kozijnenverven.nl een index.html gemaakt met relevante titel, meta description en meta keywords. Tevens zorg ik dat de juiste landingspagina www.jansen.nl/kozijnenverven wordt bereikt door een meta refresh (<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=) in te stellen.

Google indexeert alleen als je letterlijk zoekt op www.kozijnenverven.nl, andere zoekwoordencombinaties die in de metadata staan leveren geen zoekhit op, en ook zoekwoorden in de content van jansen.nl/kozijnenverven helpen de nieuwe URL niet naar voren.

Ik heb na wat zoekwerk vernomen dat de meta refresh een negatieve lading krijgt van google, waardoor deze dus heel slecht geïndexeerd wordt.

Wat is de beste oplossing voor mijn probleem?

Even ter verduidelijking nogmaals mijn bedoeling in het kort:
Iemand zoekt in Google naar bijvoorbeeld "Kozijnen verven"
Ik wil dat Google weergeeft:
www.jansen.nl/kozijnenverven (dit werkt perfect)
Maar ik wil dat Google OOK laat zien:
www.kozijnenverven.nl

Heel erg bedankt, ik ben er al een tijdje mee aan het experimenteren zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
De inhoud op kozijnverven.nl plaatsen met een linkje naar jansen.nl. Een (in)directe redirect is zinloos. Maar je moet je wel afvragen of je de tijd niet beter in jansen.nl kunt steken. (Hoe domeinnaam inzetten?)

[ Voor 38% gewijzigd door Miyamoto op 17-02-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Dus als ik het goed begrijp is de enige echte mogelijkheid om op beide pagina's inhoud te plaatsen?

Het gaat mij erom dat ik meerdere keren voorkom bij een google search in plaats van 1x met jansen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Een zoekmachine hecht geen waarde aan sites die vanuit de bezoeker gezien geen waarde leveren. Een domeinnaam met alleen een redirect levert geen waardevolle content. De laatste vier jaar wordt steeds duidelijker dat zoekmachine loze sites niet slechts 'vervelend' vinden, maar er al enige tijd rigoreus in zijn gaan snoeien. O.a. domeinnaam met redirects zijn typische vervuilers van zoekresultaten. Het is dan ook geen enkele verrassing dat je experimenten niet werken.

Misschien kun je het topic waar rooot naar verwees nog een nalezen. Aan twee sites bouwen betekent slechts dat je er 2x zoveel moeite in moet steken, niet dat het je 2x zoveel oplevert.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Maakt het een verschil als ik bij de nieuwe URL 1 content pagina met informatie plaats, met een klikbare link naar de volledige originele site?

Het hoeft absoluut niet 2x zoveel op te brengen, ik zie het slechts als net dat beetje extra reclame in een Google Search.

[ Voor 32% gewijzigd door RMB op 18-02-2014 20:02 ]