Hoe domeinnaam inzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey guys,
Ik heb een webshop waarop ik houten zonnebrillen verkoop. URL is <naamwebshop>.nl. Nu ben ik ook eigenaar van de domeinnamen houtenzonnebrillen.nl en houtenzonnebril.nl. Exact de keywords die interessant zijn voor ons, maar hoe kan ik die domeinnamen gebruiken om m'n website hoger te laten eindigen op deze termen in Google?

Het is natuurlijk een optie om de naam van de webshop te veranderen naar houtenzonnebrillen.nl, maar onze merknaam heeft inmiddels een behoorlijke reputatie+waarde verkregen, en ook via onze merknaam komt veel organic traffic bij ons uit. Is dus niet echt een optie. Voor zover ik weet blijven er dan twee opties over:
  1. Een 301 redirect van die domeinnamen naar onze domeinnaam
  2. Een soort info-site opzetten op die domeinnaam waarin verwezen wordt naar onze site, soort van linkbuilden (Blegh, eng woord :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 14:32

André

Analytics dude

1. Levert je niets op, een redirect is niets waard
2. Dat zou kunnen, onafhankelijke informatie site opzetten en voor linkbuilden

Maar alle tijd die je in dat domein zou steken zou ik in het hoofddomein steken om die zo populair mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
Eens met André, al zou ik de redirect wel doorvoeren vanuit gebruiksvriendelijkheid. Diegenen die de domeinnaam intikken krijgen dan in ieder geval geen 404, wat nu het geval is.

ps. [SEO] 301 direct naar merknaam? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Haha thanks rooot, kon het al niet vinden, en verklaarde me voor gek omdat ik dacht dat ik 'm echt had gepost destijds.

Maar dan ga ik gewoon een apart site'je opzetten denk ik, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik snap niet uit welke tekst je haalt dat een nieuwe site opzetten een goed idee is?
André schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:15:
2. Dat zou kunnen, onafhankelijke informatie site opzetten en voor linkbuilden

Maar alle tijd die je in dat domein zou steken zou ik in het hoofddomein steken om die zo populair mogelijk te maken.
Daar staat dat je beter geen nieuwe site kunt opzetten.

Je kunt beter je hoofdsite verbeteren met bijvoorbeeld informatieve en/of behulpzame content, of bedenken hoe je fans of terugkerende klanten genereert. Die andere site moet wel heeel goed zijn wil het een zinvolle bijdrage leveren aan je hoofdsite.

Cogito ergo dubito