[SEO] 301 direct naar merknaam?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik ben eigenaar van de webshop woodify.nl . Nee, dit is geen spam, ik vraag jullie om niet op onze site te kijken, maar dit is relevant voor de vraag. Op deze site verkoop ik houten zonnebrillen. Het toeval wil dat ik sinds vandaag ook in het bezit ben van de domeinnamen houtenzonnebrillen.nl en houtenzonnebril.nl. Ik doe wel aan adwords op de zoekterm 'houten zonnebrillen', maar ik denk dat we onze ctr in google search veel hoger kunnen maken als we gewoon hoog ranken voor mensen die zoeken op 'houten zonnebrillen'. Ik heb het idee dat deze domeinnamen daar wel bij kunnen helpen, maar hoe moet ik dit doen? Kan ik beide domeinnamen gewoon een 301 redirect geven naar mijn site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Er zijn talloze sites die een rare domeinnaam hebben en toch hoog scoren op trefwoorden die voor hen belangrijk zijn. Dat komt grotendeels doordat andere sites hen relevant vinden voor dat trefwoord en daarom er naartoe linken en doordat een zoekmachine dat kan bevestigen doordat die trefwoorden vaak terug te vinden zijn op de site.

Het is niet nodig dat het trefwoord in het domein zit, het is belangrijker dat je consequent bent. Het is bijvoorbeeld beter om in het begin al een bredere domeinnaam te kiezen als je de mogelijkheid wilt hebben om je merk uit te breiden naar andere typen producten, dan later te moeten switchen naar een bredere domeinnaam omdat je eerste domeinnaam te beperkt was. Verder is het beter om te bouwen aan één domeinnaam, niet aan meerdere tegelijk. Dat had je wel door gezien je 301, maar een 301 zegt tegen een zoekmachine: vergeet deze domeinnaam, je moet die andere hebben. Met een 301 zullen die domeinnamen met trefwoord niet terugkomen in zoekresultaten, alleen je oorspronkelijke domein zal worden getoond.

Bekijk ook wat Matt Cutts hierover te zeggen heeft: How important is it to have keywords in a domain name? en het artikel over Googles EMD Update, recente aanpassingen aan hun algoritme waarbij Google heeft ingesteld dat domeinen met keywords erin niet meer zomaar extra waarde krijgen dan andere domeinen.

Kortom, voor SEO hebben die aanvullende domeinnamen weinig nut. Je kunt ze wel inzetten voor SEA, voor landingpages die zich volledig richten op jouw keywords.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tprikkel
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik zou een losse site op de andere domeinnamen te zetten en vanuit deze websites mensen door te laten klikken naar de woodify website. Door meteen een 301 redirect te doen zullen je zoekresultaten niet veel beter worden.

Wanneer je goede teksten schrijft op de houten zonnebril website kan je op die zoekwoorden zeker hoog gevonden worden. Vooral de content op je website is belangrijk. Ik raad je sowieso aan om een aantal goede landingspages te schrijven op woodify.

T&T Data Consultancy