Bridge mode op Arcadyan ARV7519

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396011

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de afgelopen week bezig geweest om mijn Experiabox in bridge mode te krijgen. Ik wil namelijk achter de Experiabox een router hangen ( TP-Link TL-WDR4300 ), en deze via PPPoE verbinding laten maken. Maar dit wil niet helemaal lukken. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om een PPPoE verbinding te maken en ik weet niet wat daar de oorzaak van is.

Ik heb de Experiabox in bridge mode gezet ( poging tot ) via de volgende manier: link. De Experiabox staat geloof ik wel in bridge mode. Als ik een computer via LAN verbind met de Experia box heb ik geen automatische verbinding. Ook zie ik op de Experiabox meerdere aanwijzingen van een bridge mode. Als ik via een LAN kabel een PPPoE verbinding met de Experiabox probeer te maken krijg ik een error 651. Op het internet zie ik heel veel verschillende betekenissen van die error en ik weet dus niet waar het fout gaat.

Wat info:
We hadden voorheen HetNet, we zijn toen overgestapt op KPN.
Het is een ADSL2 lijn met 8 Mb/s download en 1 Mb/s upload.
We hebben internet + bellen van KPN.

De meeste mensen die een Experiabox in bridge mode hebben gezet hadden VDSL of glasvezel. Mijn vraag is dus of het überhaupt wel mogelijk is wat ik wil met ADSL.

Meer info in het oude topic

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 396011 op 15-02-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
Ik zou denken dat je de router niet via pppoe laat verbinden daar je modem dat al doet. De router gewoon als router zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er werd mij verteld dat ik de Experiabox beter in bridge mode kan zetten. Als ik mijn TP-Link via DHCP verbinding laat maken heeft de Experiabox namelijk nog een hoop te zeggen over de verbinding, als deze in bridge mode staat word alles geregeld via de TP-Link ( als ik het goed begrepen heb ).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 396011 op 15-02-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 396011 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:53:
Er werd mij verteld dat ik de Experiabox beter in bridge mode kan zetten.
Dat is wat ik zeg. De Experiabox doet enkel de pppoe verbinding. Het routeren geef je dan uit handen aan de TP Link.
Als ik mijn TP-Link via DHCP verbinding laat maken heeft de Experiabox namelijk nog een hoop te zeggen over de verbinding, als deze in bridge mode staat word alles geregeld via de TP-Link ( als ik het goed begrepen heb ).
Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt.

Als de EB in bridge mode staat dan is de EB nog enkel modem. Het bedienen van het locale netwerk is dan voor de TP Link router. De TP Link is dan de DHCP server voor je netwerk en geeft je de controle die je wenst.

Ik heb geen ervaring met TP Link routers en eventuele eigenaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het denk ik verkeerd verwoord, maar zoals jij het zegt is wel mijn bedoeling. In principe wil ik de hele Experiabox vervangen, maar dat is niet mogelijk omdat ik ook bellen heb van KPN.

Ik heb overigens DD-WRT op mijn TP-Link staan. Als ik met mijn TP-Link router verbinding probeer te maken met de Experiabox via PPPoE wil dit niet lukken.

Het moet toch mogelijk zijn dat ik mijn laptop aansluit via LAN op mijn Experiabox, en dan verbinding met internet kan maken via PPPoE? Dit wil dus ook niet lukken D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Je hebt gelijk dat je met je IPB abonnement niet om de EB heen kunt omdat KPN de inloggegevens voor je telefoon niet vrijgeeft.

De pppoe verbinding wordt opgezet door de EB. Ik heb bij mijn Cisco router, die aan een glasvezel modem hangt, bij Internet Connection Type ingesteld Automatic Configuration - DHCP. Wat gebeurt er als je een soortgelijke setting in je TP Link instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan heb ik gewoon verbinding.

Er werd mij verteld dat ik via PPPoE meer voor het zeggen heb en dat de Experiabox dan als het ware word overgeslagen. Ik ben er al een tijd mee bezig zoals je in mijn andere topic kan zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 396011 op 15-02-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:46
Als je een ADSL verbinding hebt kun je niet zomaar een PPPoE sessie opbouwen. Tenminste, niet zonder tussenliggende hardware.

Bij VDSL en glasvezel worden vlans gebruikt, en is PPPoE de manier van authenticatie voor het internet-vlan.
Bij ADSL is dit echter PPPoA. PPPoE is voor Ethernet verbindingen, en ADSL is een ATM verbinding.

Als je dus een bridge functie wilt hebben kom je op een hiervoor geschikt modem uit, zoals bv een Draytek 120. Hiermee kun je PPPoE op de lan laten 'translaten' naar PPPoA op de WAN(dsl) kant.

Alternatief is de spoofing mogelijkheden van bv sommige Speedtouches. Maar mijn voorkeur is de genoemde Draytek.

Op sommige EBs kun je wel bridgen zoals de spoofing mode van een Speedtouch (ik heb dit bv wel eens gezien op een Arcadyan ding) maar kreeg dat toen niet werkend. Heb toen de achterliggende router in een DMZ gezet en alle firewalls enz uitgezet in die EB. Maar t kan natuurlijk tegenwoordig wel werken, of ik deed iets verkeerd. IIg zul je dan je tplink op dhcp moeten zetten, en niet PPPoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Als ik dit nou een week eerder had geweten had me dit een hoop tijd gespaard haha.

Ik wil dus dat de invloed van de Experiabox zo klein mogelijk is. Is DHCP op mijn TP-Link dan de enige optie om verbinding te maken? ( naast die Draytek dan )

Als dit zo is dan houd ik het maar op DHCP. Wat moet ik nu precies instellen? Mijn eigen router draait DD-WRT. Moet ik nu alleen als connection type DHCP instellen en meer niet?

Ik heb op de Experiabox alleen WLAN uitgezet, moet ik verder nog iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je kan met een ADSL modem die PPPoE passtrough ondersteund een PPPoE-->PPPoA verbinding laten maken.

Voice gaat over een zelfstandig VC, dus als je je internet verbinding aan het bridgen bent dan gaat dat niet iets met je Voice doen.
Pagina: 1