Tweakers, de aanleiding van dit topic is mijn switch van een Marantz Pear Lite amp naar een Denon 4520 receiver. Ik koos automatisch voor 'Direct' om muziek in 2.1 weer te geven, alleen ... klonk de midrange vrij saai en kreeg ik mijn sub niet mooi geïntegreerd. Ik luisterde voor de lol even met Audyssey enabled en ik had precies nieuwe speakers
Het is niet perfect, je voelt dat alles wat processed wordt uitgevoerd, maar de integratie met de sub is fantastisch en de midrange uit de fronts ook.
Komt dit nu doordat de Denon in stereo zodanig tekort komt dat ik moet compenseren via Audyssey of heb ik misschien superslechte akoestiek waardoor die XT metingen de boel sterk verbeteren? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze materie, lijkt mij interessant om settings te delen met elkaar. Dynamic EQ / Multi EQ / crossovers / ... maar dan specifiek voor 2ch muziek.
Komt dit nu doordat de Denon in stereo zodanig tekort komt dat ik moet compenseren via Audyssey of heb ik misschien superslechte akoestiek waardoor die XT metingen de boel sterk verbeteren? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze materie, lijkt mij interessant om settings te delen met elkaar. Dynamic EQ / Multi EQ / crossovers / ... maar dan specifiek voor 2ch muziek.