Koppelen sabnzb sickbeard en couchpotato (n00b)

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Beste allen,

Ik heb serieus gezocht, maar zie hier door de bomen het bos even niet meer. Hopelijk wil iemand de moeite doen mij even op weg te helpen met waarschijnlijk een vrij simpele vraag.

Ik heb net een synology 214 play gekocht (dm 4.3) en wil die mooie packages gaan gebruiken. Ik heb couchpotato werkend gekregen, sabnzb heeft verbinding met de nieuwsserver, sickbeard heeft dingen gevonden... maar hoe krijg ik couchpotatoe en sickbeard zover ook daadwerkelijk iets te downloaden aan sabnzb te geven?

Ik heb api's gekopieerd en ingevoerd en daarvan zeggen de packages/apps dat het gekoppeld is. DOwnloaden gebeurt echter niet... wat doe ik fout?

Een goede manual kan ik niet vinden, en hier op de forums staan zo ontzettend veel dingen die net niet mijn vraag bantwoorden dat ik het even niet weet.
Alvast bedankt voor jullie hulp...

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:34
Als jij de api's goed gekopieerd heb en op de goeie plekken heb gezet zou het moeten werken.
Heb je wel de api van sab ingevuld in config's van de andere progs?

• Spanky79
nja, voor couchpotato klopt het. Sickbear zegt zelf in de test dat het werkt... Maar ik download niets...

[ Voor 56% gewijzigd door Spanky79 op 14-02-2014 20:53 ]

• Spanky79
Ik denk dat ik gevonden heb waar het aan ligt; sabnzb kan geen directories aanmaken... Hoe ga ik dat in godsnaam instellen?

2014-02-14 21:15:47,997 FOUT: Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken
2014-02-14 21:15:47,991 FOUT: Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rechten geven? Of anders gewoon zelf aanmaken ...

https://discord.com/invite/tweakers

• Spanky79
Zojuist mappen aangemaakt voor couchpotatoe, sabnzb ernaartoe geleid... alsnog niets... ik word nu wel een beetje sacherijnig.

Couchpotatoe zegt dat hij iets gesnatcht heeft. maar downloaden... ho maar.

Sickbeard heeft wel mappen aangemaakt met serienamen en wat kleine bestandjes erin.. maar downloaden met sabnzb? ho maar...

• Spanky79
2014-02-14 21:24:01,749 FOUT: Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken
2014-02-14 21:24:01,745 FOUT: Kan map /volume1/downloads/incomplete niet aanmaken

^&%&^#&

Waarom roept hij dit? En hoe kan ik sabnzb rechten geven? Kan het niet vinden.

Gebruikersvriendelijk... die synology...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niks mis met die Synology, je zit alleen dingen te doen die niks met Synology te maken hebben... :z

Ga naar de commandline met Putty of iets dergelijks en maak die directory aan. Daarna een chown en/of chgroup op die folder zodat de user die je voor sabNZBd gebruikt en klaar is Kees.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Spanky79
NMe schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:35:
Niks mis met die Synology, je zit alleen dingen te doen die niks met Synology te maken hebben... :z

Ga naar de commandline met Putty of iets dergelijks en maak die directory aan. Daarna een chown en/of chgroup op die folder zodat de user die je voor sabNZBd gebruikt en klaar is Kees.
Ik geloof je meteen. Maar wat moet ik nu doen. Ik weet niet wat putty is, en wat chown of chgroup is. Ik kon vroeger nog wel omgaan met mijn c64, maar sinds windows doe ik niet zoveel commandline spul. Is er ook en n00b manier, dus gewoon via een grafische shell ergen in dm4.3?

Directory is aangemaakt met filestation, waarom werkt dat niet? P.S. folder is in principe open voor alle gebruikers..

[ Voor 3% gewijzigd door Spanky79 op 14-02-2014 21:49 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Blijkbaar niet, want dan had sabNZBd rechten. ;)

Vanuit DSM: naar de map toe gaan, rechtsklikken, properties, owner en group aanpassen naar iets waar je sabNZBd-user aan kan.

• Spanky79
Hoe kan ik zien wat mijn sabnzb user is? Ben nu ingelogd als admin...map staat open voor alle users.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lees- én schrijfrechten?

SabNZBd heeft bij mij een user met de naam sabnzbd in de users-group. Volgens mij heeft de installer van SynoCommunity die zelf aangemaakt.

• Spanky79
Bij mij niet. Ik heb de package ook van synocommunity.

Ik ga het eerst maar eens allemaal verwijderen en opnieuw installeren...

Edit; dat heeft geen zin. Kan nog zteeds geen mappen aanmaken..

[ Voor 61% gewijzigd door Spanky79 op 14-02-2014 22:22 ]

• Spanky79
Het vreemde is dat sickbeard wel mappen heeft aangemaakt... maar sabnzb blijkbaar niet...

Verwijderd

Hoi Spanky79,

Ik vind dat jouw topic weinig te maken heeft met Opslagtechnologie; dus ik sluit hem bij deze.

Wellicht kun je wel terecht in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 of aanverwante topics. Jij hebt een probleem met een stuk software; geen probleem met opslagtechnologie.

Veel succes!
- CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.