Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-computer liefhebbers,

Vorig jaar heb ik een Budget PC gekocht en ik wilde graag een nieuwe videokaart kopen. Een vriend van mij vertelde dat niet alles met elkaar werkt en dat ik daarvoor moest oppassen. Is dit zo? zo ja, dan is mijn vraag kunnen deze componenten met elkaar functioneren?
Dit is mijn pc momenteel:

Cooler Master Elite 431 Plus Groen, 500 Watt Cooler Master voeding, AMD FM2 A4-5300 Dual Core 3,4GHz, Standaard koeling, MSI FM2-A55M-P33,
7.1 Geluidskaart, 8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair, 500 GB SataIII Hardeschijf, DVD Brander Optical Disc Drive, AMD Radeon HD6670 X2 1GB, 51-in-1 Cardreader, 1Gbit netwerkkaart.

Ik wil er graag een XFX RADEON HD 7970 DOUBLE DISSIPATION inzetten en eventueel een nieuwe voeding omdat mijn actuele voeding niet de PCIe 8+6 kabel bevat.

En hebben jullie eventueel nog suggesties wat ik beter zou kunnen nemen en wat een redelijk goedkope voeding is die wel de benodigd kabels heeft?

Specificaties van de video kaart:

Fabrikantcode: FX-797A-TDFC
Artikelnummer: 268103
Merk: XFX
Garantie: 2 jaar
Garantietype: Carry-in-garantie
Algemeen
Bus type: PCI Express 3.0 x16
Vrije sloten benodigd: 2
Maximale resolutie: 2560 x 1600
Grafische processor (GPU)
Fabrikant: AMD
Grafische processor / chipset: Radeon HD 7970
Kloksnelheid: 925 MHz
Koelmethode: Actief
Geheugen
Geheugen: 3072 MB GDDR5
Type geheugen: GDDR5
Kloksnelheid geheugen: 5500 MHz
Bandbreedte geheugenbus: 384 bit
Aansluitmogelijkheden
DVI-I
DVI-D
DVI Dual-Link
HDMI
Displayport
2 (mini)
Stroom
Minimaal benodigde voeding: 500 watt
Voedingsconnectoren: 1 x 6-pin + 1 x 8-pin

Dank je wel,
groetjes Wessel

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 09:58 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
Neem als videokaart een msi r9 280x = hetzelfde met unlocked voltage
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G
En als voeding een seasonic m12ll
pricewatch: Seasonic M12II 620W

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Hallo Wessel.

De processor in je PC gaat er voor zorgen dat de 7970 totaal niet tot z'n recht komt (bottleneck).

Kijk maar eens naar deze review :

http://nl.hardware.info/r...core-i7-van-amd-a4-tot-fx

Ik weet niet welke spellen je wil gaan spelen maar er zijn een aantal dingen die je zou kunnen doen.

Indien je budgetgebonden bent (stel rond de 230 euro voor de 7970) :

Je kunt voor dit moederbord ook de processor AMD Athlon II X4 750K (ong. 65 euro) en een MSI Radeon R9 270X GAMING 2G (ong. 170 euro) aanschaffen. DE 270x ligt qua prestaties gelijk aan een hd 7950.

kijk maar eens naar deze review :

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/R9_270X_Gaming/1.html

Verder trekt ie ook minder stroom dus waarschijnlijk zal deze voeding, die niet heel erg goed is, misschien zowiezo in de toekomst ff vervangen door een andere, dat nog wel redden.

Dan heb je voor het zelfde bedrag prima prestaties die echt niet veel onderdoen voor die van een 7970.

Mocht je toch echt een videokaart willen van het formaat 7970 dan zal de ook de athlon x4 750k die qua gameprestaties 1 van de betere/beste processoren is op dit moederbord, de 7970 in bepaalde spellen toch gaan bottlenecken. Om de 7970 tot z'n recht te laten komen zou je eigenlijk om moeten schakelen naar een AM3+ moederbord met een fx6300 processor. En dan zul je ook nog de voeding moeten upgraden.
Nu ik het zo bekijk moet je bijna een nieuwe pc bouwen....:-)

Nee, voor jouw setup zou ik voor optie 1 kiezen. Dan zul je echt wel in staat zijn om alle nieuwe (+ oude natuurlijk) spellen te kunnen spelen met hoge en soms ook de hoogste instellingen.

• Baloes
Leuk. Tegelijkertijd gereageerd ;-)

Die 280x is een 7970. Daar gaat het bovenstaande verhaal ook voor op.

Die voeding is idd een goeie (bijna altijd de seasonic of de XFX 550 pro).

Trouwens m'n advies neigt naar het budget gamesysteem in de Best Buy Guide van maart :

[BBG] Budget- en basisgamesysteem maart 2014

Hier is de voeding die ze gebruiken van een lager vermogen maar laat voor eventuele verdere upgrades in de toekomst (mocht je dat ooit van plan zijn) wat minder ruimte.

Succes met je keuze(s) in ieder geval.

[ Voor 50% gewijzigd door Baloes op 14-02-2014 12:41 ]

• Baloes
Hallo wessel,

3x is scheepsrecht zullen we maar zeggen :-)

Ik heb gereageerd zonder te weten of je zelf in staat bent om de processor te upgraden....beetje doorgeschoten..
Als je er niet bang voor bent zou je het zelf kunnen doen na inlezen en filmpjes kijken op Youtube. Zo heb ik het zelf opgepikt en het lijkt moeilijker dan het werkelijk is. Als je maar oplet met de elektriciteit en de statische elektriciteit!
Heb je anders iemand in de buurt die het wel zou kunen?
Anders zou je misschien nog via tweakers kunnen kijken of er een tweaker is die bij je in de buurt woont en het even voor je wil doen.
Of zit er een zaakje in de buurt waar ze het voor je kunnen doen (wat een beetje vloeken is op tweakers en je ook weer extra geld zal kosten).

Als je niet de processor kunt of wil upgraden dan kun je natuurlijk nog steeds de 270x of een 270 er in steken alleen deze zullen nog steeds gebottlenecked worden door je huidige processor en das toch zonde.
En trouwens...misschien zeg ik nu iets geks maar het zou zomaar kunnen zijn dat je huidige setup al gebottlenecked word door je processor. En dan kan de prestatiewinst met een nieuwe videokaart nog wel eens tegenvallen..

Sorry voor deze stortvloed aan info...alles goedbedoeld :-)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Baloes,

ten eerste bedankt voor het reageren,

Ik heb zelf ook op een ander forum gevraagd wat hun er vonden. Hun hebben mijn deze 2 onderdelen aangeraden.

-MSI R9 270 GAMING 2G - Grafische kaart
-AMD A10-6800K BLACK EDITION

Zie hieronder de link:
- http://www.computerstore....on-r9-270x-gaming-2g.html
- http://www.processorstore...-6800k-black-edition.html

Nu is mijn vraag of jullie dit verstandig vinden? Ik heb uiteraard volle vertrouwen in dat andere forum alleen kan het nooit kwaad om het na te vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Het spel wat ik heel graag wil spelen is Elder Scrolls Online!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een AMD APU icm een dedicated videokaart waarmee geen CFX gedraaid kan worden? mag ik vragen welk forum dat is? het is namelijk hoogst onverstandig!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Baloes
Hoi Wessel,

Het is niet nodig om voor de A10-6800 te gaan. Een 750k is eigenlijk een A10-5800K zonder de interne GPU.
En een interne GPU heb je niet nodig omdat je al een videokaart hebt.
De 6800K is wat sneller geklokt maar zal je niet veel meer prestaties ingame opleveren. Daarbuiten trouwens ook niet. Verder verbruikt ie ook nog wat meer stroom.
Je zou voor iets meer snelheid en omdat hij bijna hetzelfde geprijsd is als de 750K de 760K versie kunnen nemen.
Mocht je wat meer snelheid willen dan kun je de processor nog vrij eenvoudig overklokken (kost wel meer stroom....voeding..daar is ie weer :-) )

De 6800K is 50 euro duurder en dat is in jouw geval het echt niet waard. Mijn advies is gewoon lekker voor de 750K of 760K gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Baloes,

Ik heb nou niet echt meer een idee welke nou geschikt is voor mijn pc zou jij misschien een link kunnen doorgeven die geschikt is?

• Baloes
Hoi Wessel,

Doe deze maar : pricewatch: AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed

Is dit ok?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Baloes,
zoiets zou mijn game ervaring beter maken?

want als dat zo is dan neem ik die met MSI RADEON R9 270X GAMING 2G

• Baloes
Hoi Wessel.

De 270x is een opgevoerde versie van de 270.
Je kunt de 270 zelf ook nog overclocken met het programmatje MSI afterburner maar de 270x van MSI is gewoon een hele goeie kaart. En samen met de 760K ga je een grote vooruitgang merken in gamen tov je huidige setup :-)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Baloes/Andere,

Ik heb bij mijn videokaart deze kabel gekregen:
http://www.onlinekabelsho...&connector-1=PCIe%20power

Waar moet ik deze kabel op aan sluiten om 2x 6pin te hebben. (ik heb er momenteel maar 1 bij de voeding zitten)

of zou ik deze moeten kopen:
http://www.onlinekabelsho...&connector-1=PCIe%20power

Want dan heb ik er wel 2. (in het informatie boekje stond dat ik 2x 75 watt nodig heb. of ik heb het ergens gelezen. )

• Baloes
Hallo Wessel,

Kijk ff naar deze link. Als het goed is heb je er daar een paar van aan je voeding zitten.

http://pcsupport.about.co...olex-pinout-4-pin-psu.htm

Daar moet je ze op aansluiten.

Het is niet de meest ideale oplossing maar het zal wel werken.

Ik zou als ik jou was ondertussen wel voor een wat betere voeding sparen waar je waarschijnlijk wat langer plezier van gaat hebben en veiliger is voor je componenten.

Deze : pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

en deze heb ik zelf : pricewatch: XFX Pro 550W

Allebei prima.

Suc6 en als je nog wat wilt weten, ik hou het draadje wel ff in de gaten :-) of je kunt een direct message sturen.
Pagina: 1