Prijs 0-x geeft toch prijsloze producten

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zie bijvoorbeld dit filter:
http://tweakers.net/categ...nUAAyUdJRyEyuAfDMov7a2FgA
Op het moment van schrijven geeft dit twee "wordt verwacht" producten. Maar links staat het filter duidelijk op €0 tot >€1200. Als ik de linker handle naar links versleep, kan ik ook prijsloze producten erbij halen. Maar die worden al weergegeven...

Ik gok dat "wordt verwacht" onder water als €0 wordt opgeslagen ofzo, maar hoe dan ook zijn ze voor de gebruiker prijsloos. En als het filter prijsloze producten uitsluit, zou je die ook niet moeten zien.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[PW] "Wordt verwacht" valt niet onder prijsloos?
'wordt verwacht' prijzen er uit filteren.
ACM schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:43:
Je kan ze eruit filteren door de ondergrens van het prijsfilter een stap naar rechts te verplaatsen. Het hele doel was juist om ze niet bij 'prijsloos' te zetten (hoewel dat wel lastig is zodra je in dit geval iets tussen 0 en 40 euro ook goed vindt), omdat ze dan bij het standaardfilter onzichtbaar zijn :)

Als alternatief kan je nog sorteren op prijs, ze worden dan ongeacht de sorteerrichting achteraan gesorteerd.
;)

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 14-02-2014 10:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mja, het riekt toch een beetje naar "design volgt techniek". Die producten hebben gewoon geen prijs. Punt. Dus als je prijsloos niet meeneemt in je filter (niet wegfiltert dus), dan moet je die gewoon niet zien. Zo onlogisch is dat toch niet?

Als je in de winkel vraagt "doe mij een dvd speler onder de €200", krijg je toch ook geen apparaat aangeboden dat volgende week aankomt en ze geen flauw idee hebben of ie €20 of €2000 gaat kosten? Je vraagt om een apparaat onder de €200, simple as that.

[ Voor 38% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-02-2014 04:20 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Desalniettemin is het nu geen bug, maar zo bedoelt.

Het idee dat het 'standaardfilter' ook prijsloze producten toont is iig om te voorkomen dat je bij een vooraankondiging bepaalde producten mist (goede voorbeelden waren de Nexus 4 en 5, die wel al snel heel populair waren, maar door het prijsfilter >= 0 niet in de productlijst stonden). Voor een algemene orientatie zijn dat soort producten best interessant, maar voor een gerichte zoekactie met koopintentie niet. We proberen echter beide typen bezoek te bedienen, dus we moeten af en toe consesies doen :)

We wilden weer niet alle prijsloze producten tonen, het overgrote deel heeft ooit een prijs gehad en krijgt dat nooit meer opnieuw.

Dat de feature duidelijker zou kunnen ben ik wel met je eens :P Dus ik verplaats dit topic gelijk even van Pricewatch naar Mooie Features.

Ik heb trouwens geen idee hoe het dan duidelijker moet worden, het is sowieso een vaag te beschrijven principe :/ Een losse checkbox voor 'wordt verwacht' en/of 'prijsloos' maakt het duidelijker dat die ook getoond (kunnen) worden, maar geeft ook weer vreemde mogelijkheden in de interface.

Bij V&A kan je dat effect wel redelijk zien, je kan daar kiezen om naast de prijsslider ook "nog overeen te komen" en "ruilen" los aanvinken. Dat levert weer allerlei nieuwe discutabele mogelijkheden op, is het logisch dat je kan zeggen "tussen 100 en 200 euro OF we ruilen iets waarvan ook boven de 200 euro zou kunnen liggen OF we gaan onderhandelen over de prijs" ?

[ Voor 74% gewijzigd door ACM op 15-02-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 17:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In dit geval zou ik het de meest logische oplossing vinden om het prijsfilter zowel een -1 als een -2 positie te geven: 'wordt verwacht' en 'prijsloos'. Wanneer mensen met het prijsfilter aan de gang gaan verwacht ik niet dat ze op zoek zullen zijn naar producten die nog niet op de markt zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtlink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 22:26
Dat is precies wat ik dacht. 0 is dan nul euro, -1 is dan 'wordt verwacht' en -2 is dan 'prijsloos', met het idee dat 'wordt verwacht' ook prijsloos is, maar het ook mogelijk is om alleen 'wordt verwacht' producten te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://download.16tonweight.com/Wordtverwacht.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
^^^^ met stom.

Dat lijkt me de netste optie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dirk schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:56:
In dit geval zou ik het de meest logische oplossing vinden om het prijsfilter zowel een -1 als een -2 positie te geven: 'wordt verwacht' en 'prijsloos'. Wanneer mensen met het prijsfilter aan de gang gaan verwacht ik niet dat ze op zoek zullen zijn naar producten die nog niet op de markt zijn.
"Wordt verwacht" en "Geen prijzen bekend" dan eerder. Prijsloos is een beetje vage term. Maar verder prima oplossing, als je echt verschil wil kunnen maken tussen de twee.

Van de andere kant, waarom zouden die twee termen in een slider moeten zitten?... Ik zou toch eerder twee vinkjes verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-03-2014 10:48 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
Daar valt ook wat voor te zeggen. Je wilt soms goedkope meuk wegfilteren en dat kan niet met een slider.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1