• Civer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 10:23
Beste Tweakers,

Een aantal jaar geleden heb ik een computer gebouwd, deze heb ik deze afgelopen week geupgrade:

Cooler Master 690 II : hetzelfde
Asus M4A87TD EVO : ASrock 990FX Extreme3
Phenom II X4 955 BE : hetzelfde
Corsair 2x2gb XMS3 : extra setje, dus 4x2gb
MSI N460GTX Hawk : extra MSI N460GTX Hawk in SLI
OCZ Agility 3 60GB : Samsung 840 EVO 120GB
OCZ ModXStream 600W : hetzelfde

Ik had op pcpartchecker gezien dat mijn nieuwe configuratie op 572Watt uitkwam, wat natuurlijk redelijk krap is. Op dit topic wordt ongeveer hetzelfde behandeld: GTX 580 en 570 in SLI - Voeding wel geschikt?
Ik heb alleen wat minder veeleisende onderdelen. Daarom hoop ik dat het toch gaat lukken. Op het PSU zitten een aantal connectors die naar het mobo gaan, 2x8to6pins pci-e poorten, 4x6pins poorten voor sata en molexvoeding. In mijn build heb ik 1 sata kabel en 1 molex kabel, met andere woorden; 2 6pins over. Bij de Grakas worden ook 2molex naar 6pins overzetstukjes geleverd. Dat vind ik zelf niet zo mooi en dat zou dan ook beide geleverde molexkabels in gebruik nemen, geen extra casefans dus. Ik heb bij SiComputers 2 6pin to 6pin PSU connectors gehaald van het merk Gelid Solutions.

Mijn vraag luidt dus, kan ik 1 kaart aansluiten met die 6pins naar 6pins kabel ipv 2molex naar 6pins?
Trekt de PSU van 600W mijn nieuwe pc configuratie?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:11
Waarom heb je dan een gtx460 bijgekocht? Het Vram is waarschijnlijk toch de bottleneck. Ik was voor een nieuwe kaart gegaan maar ja.

Je voeding heeft een 12v lijn van 504w en een gtx460 trekt 160w.

Moet puur qua wattage wel gaan, alleen staat OCZ nou niet echt bekend dat het goede voedingen maakt

• Civer
Ik kon zeer goedkoop aan een tweede gtx hawk komen, ook was ik al een tijdje klaar met dat asus mobo, rot ding :p

verder wil ik een keer iets nieuws en vindt ik de msi hawk in sli er gaaf uit zien.

Wat zijn de risico's?
Is het aan te raden een andere voeding te nemen? En ja, dan welke? Ik prefereer een zwarte volledig modulaire voeding in het geval van de noodzaak van een nieuwe.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
Je hoeft geen andere voeding te kopen, maar een goede efficiente modulaire bak is nooit een slechte investering.

• Civer
Ik heb totaal geen slechte ervaringen met mijn huidige psu tot op heden. Wat ik heb voorgesteld is dus wel mogelijk? 1 videokaart aansluiten met twee van die 6pin to 6pin vanuit de 12volt lijn?

Ik wil in de zomer mijn CPU en GPU's gaan overclocken. Kom ik dan wel in de problemen?

Welke voeding zou je mij aanraden?

• !mark
Je kunt hem gewoon gebruiken, wat je met 6pin to 6pin bedoeld begrijp ik niet helemaal, maar je kunt de 12V 6pinnen gewoon aansluiten.

Ik zou alleen niet gaan overklokken, dat pusht je voeding denk ik

Op je vraag voor welke voeding, wat is je budget?
Moet hij erg efficient zijn, wil je er later 2 high-end kaarten op, of blijf je bij 2xmid-range/1x highend

[ Voor 27% gewijzigd door !mark op 13-02-2014 23:37 ]

• Civer
Ik denk dat ik bij een nieuwe PSU er wel weer eentje wil die klaar is voor de toekomst. Dus 2 high end graka's en een high end cpu waarbij er ook nog marge is voor OC en dergelijke.

Op korte termijn wil ik dat hij minstens 4 x pci-e 6(+x)pins heeft. mijn processor + RAM redelijk kan overclocken, alsook de gtx 460 graka's. Verder moet hij 2 HDD's en 1 SSD en ongeveer 6 fans + fancontroller kunnen ondersteunen.

Het liefste de beste prijskwaliteit uiteraard :) tweedehands vind ik overigens ook helemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Dan wil je er eentje met 4 6+2 PCIe connectors.
Kun je nu de 460's met 4x6pin aansluiten, en heb je later ook voldoende 8pins die je voor een high-end kaart nodig hebt.

Qua wattage zou ik dan kijken naar 700-750W.

Om even twee voorbeelden te geven, zijn beide kwalitatief uitstekend
pricewatch: Cooler Master V Series V700
pricewatch: Seasonic G-Serie 750Watt
Pagina: 1