GTX 580 en 570 in SLI - Voeding wel geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Recent heb ik een tweede videokaart in mijn bezit gekregen die ik in SLI wil plaatsen naast mijn huidige EVGA GTX580, namelijk een Asus GTX570. Ik ben me bewust van het prestatieverlies van de 580 dat hierdoor optreedt, de GPU is identiek, dus zou wel goed moeten gaan, daar gaat het nu niet om.

Nu heb ik een vrij nieuwe voeding, een OCZ Modxstream 600watt. Hier staat duidelijk bij dat de voeding geschikt is voor SLI.

Maar...er zitten maar 2 PCI-E aansluitingen op de voeding, die al gebruikt worden door de 580. Hoe kan ik dan een tweede kaart erbij proppen als de voeding geschikt zou zijn voor SLI? Heb ik dan maar 1 aansluiting per kaart nodig ofzo?

Ook de 700watt van OCZ heeft overigens maar 2 aansluitingen. Waarom SLI geschikt als de aansluitingen het niet toelaten?

I'm confused :?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Domus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:23:
Recent heb ik een tweede videokaart in mijn bezit gekregen die ik in SLI wil plaatsen naast mijn huidige EVGA GTX580, namelijk een Asus GTX570. Ik ben me bewust van het prestatieverlies van de 580 dat hierdoor optreedt, de GPU is identiek, dus zou wel goed moeten gaan, daar gaat het nu niet om.

Nu heb ik een vrij nieuwe voeding, een OCZ Modxstream 600watt. Hier staat duidelijk bij dat de voeding geschikt is voor SLI.

Maar...er zitten maar 2 PCI-E aansluitingen op de voeding, die al gebruikt worden door de 580. Hoe kan ik dan een tweede kaart erbij proppen als de voeding geschikt zou zijn voor SLI? Heb ik dan maar 1 aansluiting per kaart nodig ofzo?

Ook de 700watt van OCZ heeft overigens maar 2 aansluitingen. Waarom SLI geschikt als de aansluitingen het niet toelaten?

I'm confused :?
Molex naar pci-e power?Zulke stekkers zijn niet duur.

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 23:44
Ehm, softwarematig kan de GTX570 sowieso niet in SLI worden gezet met de 580... Dat kan alleen bij AMD (dat dezelfde GPU's samen kunnen).

En de voeding is SLI certified voor kaarten die maar 1 PCI-E power nodig hebben.. (600watt is ook niet genoeg voor 2x 570/2x 580.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Ordieee schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:29:
En de voeding is SLI certified voor kaarten die maar 1 PCI-E power nodig hebben.. (600watt is ook niet genoeg voor 2x 570/2x 580.
Volgens mij wel, PSU levert max 42A, dus iets meer als 500W. Deze twee bij elkaar zitten er wel ruim onder.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
"er zitten maar 2 PCI-E aansluitingen op de voeding, die al gebruikt worden door de 580. Hoe kan ik dan een tweede kaart erbij proppen als de voeding geschikt zou zijn voor SLI?"

Dat is inderdaad mager, maar er zijn natuurlijk genoeg videokaarten met maar 1 of zelfs 0 PCI stekkers. Dus dat maakt de claim nog niet onwaar.

Daarbij kan je je afvragen of 600w genoeg is voor 2 van die kaarten, maar dat is een ander verhaal.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ordieee schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:29:
Ehm, softwarematig kan de GTX570 sowieso niet in SLI worden gezet met de 580... Dat kan alleen bij AMD (dat dezelfde GPU's samen kunnen).
Ordieee is volgens mij correct hier, deze 2 kan je niet in sli zetten.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 23:44
Quad schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:30:
[...]

Volgens mij wel, PSU levert max 42A, dus iets meer als 500W. Deze twee bij elkaar zitten er wel ruim onder.
Inclusief een heel systeem, wordt het erg close.. En aangezien deze voedingen nou ook weer niet bekend staan als super-betrouwbaard/goed zou ik hem zeker niet op zijn staart trappen door 90/100% van zijn capaciteit te gaan gebruiken.

Speel save en koop een 700/750watt voeding wil je SLI gaan draaien.

Maar dan moet je wel eerst je 570 of je 580 gaan omruilen..

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Ordieee schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:34:
[...]

Inclusief een heel systeem, wordt het erg close.. En aangezien deze voedingen nou ook weer niet bekend staan als super-betrouwbaard/goed zou ik hem zeker niet op zijn staart trappen door 90/100% van zijn capaciteit te gaan gebruiken.

Speel save en koop een 700/750watt voeding wil je SLI gaan draaien.

Maar dan moet je wel eerst je 570 of je 580 gaan omruilen..
Dat is een ander verhaal. :9
Draaien doet hij wel, maar stabiel... :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Damn ik dacht dat dit wel zou lukken. Maar een 570 heeft op papier wel dezelfde GF110 GPU dus ik dacht "dat ken wel". Maar ik zie idd dat de een 320bit is en de ander 348, dus dat zal ook wel problemen gaan geven.Okee, dus die optie is er sowieso al niet.

En dan wat betreft de PSU, tja er zijn inderdaad kaarten met 1x PCI-E, maar dat zijn meestal geen snelheidsmonsters en het is niet echt waarschijnlijk dat je 2 goedkope kaarten in SLI zet t.o.v. een duurdere kaart die dan single waarschijnlijk beter presteert. Dus dat OCZ er nou zo pontificaal mee adverteert is dan alsnog wel wat twijfelachtig vind ik. Feitelijk wel waar dus ze liegen niet, maar in de praktijk heb je er dus 9/10x geen reet aan als je SLI wilt hebben.

Ergo, op zoek naar een andere 580 en een betere PSU :)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
De gtx660 kan met 1 pcie power stekker en draait in SLI echt heerlijk (sneller dan 570 sli).
De OCZ voeding is inderdaad niet van al te beste kwaliteit, zoals gezegd zou ik die niet extreem gaan belasten (alles met een <300W gpu verbruik kan wel als hij niet te oud is).

Misschien kun je je 580 nog goed verkopen (voordat hij echt niks meer waard is) en een 680 of 770 halen
(of 7970, of een CF/SLI setup).
Pagina: 1