Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MindcrimeNL
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-04 16:49
Aangezien [Advies] Statief erg groot wordt hier mijn eigen topic.

Ik zoek een statief en een kop (al dan niet los) en ik ga hem hoofdzakelijk voor video (Panasonic HDC-SD90) en wellicht ook voor foto (Panasonic TZ30 / Sony SLT-A58) gebruiken.

Mijn eisen:
- Minder dan 50 cm (liefst richting 40 cm) ingepakt (makkelijk mee te nemen op reis/hiken)
- Minder dan 2 kg gewicht (liefst richting 1.5 kg) inclusief kop (makkelijk mee te nemen op reis/hiken)
- Minimaal 1.60m maximale hoogte (ben zelf rond 1.90m, om rugproblemen te voorkomen)
- Snelontkoppelingssysteem

Extra voorkeuren/pluspunten als:
- Ook mogelijkheid om te gebruiken als monopod
- Minimaal 1.70m hoogte
- Waterpas/bubble op tripod of kop
- Clipsluiting van de poten ipv draaien

Gewone pluspunten:
- Kop is los te draaien (te vervangen) van statief

Ik had al gekeken naar:Ik heb ook al vele Manfrotto's gezien, maar daar struikel ik bijna altijd over de hoogte en/of gewicht...

MindcrimeNL wijzigde deze reactie 13-02-2014 15:50 (11%)

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-04 11:21

NeFoRcE

Hallo! Bent u daar?

Kijk eens naar mijn post in het andere topic. Hier zit alleen geen waterpas op, maar misschien dat dit in je camera zit? Anders leg je je telefoon even op de kop.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41768436

Liever recht door zee, dan een lege krat bier mee!

• MindcrimeNL
Volgens mij is hij niet zo makkelijk meer te vinden die Manfrotto 758b.

Specifications:
* Load Capacity: 2.2 lb (1 kg)
* Maximum Height: 59.2" (150.5 cm)
* Maximum Height w/o Column Extended: 50" (127 cm)
* Minimum Height: 6.9" (17.5 cm)
* Folded Length: 17.1" (43.5 cm)
* Weight: 2.2 lb (980 g)

Gewicht en paklengte prima, echter aan de lage kant met zijn 150cm....

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-04 11:21

NeFoRcE

Hallo! Bent u daar?

Geen idee of die hier nog fatsoenlijk te krijgen is. Tevens dacht ik ook dat 150 cm niet hoog was, maar zelf ben ik 1.80m en 1.50 is een prettige hoogte. Maar dat is ieder zijn eigen natuurlijk :)

Liever recht door zee, dan een lege krat bier mee!

• kaj180
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-02-2018
Ik heb zelf de Hama Traveller Compact Pro en die bevalt me goed.

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Toen ik naar een licht reisstatief op zoek was, leken de Manfrotto's vanuit de specs eigenlijk altijd een stuk zwaarder dan de meeste concurrenten. Ik zat zelf toendertijd vooral te kijken naar Benro reisstatief, alhoewel het uiteindelijk een Redged is geworden vanwege beschikbaarheid in de buurt. Beiden wellicht iets boven je budget, maar naar mijn mening kun je beter in één keer een goed statief kopen om te voorkomen dat je nu iets koopt en dan over een jaar weer iets nieuws wilt kopen omdat het net niet bevalt.

• MindcrimeNL
@henkie196:
Ik heb inmiddels al op genoeg plekken gelezen dat het inderdaad beter is om niet meteen een budget te stellen, daarom heb ik dit niet in de eisen gezet. Vanwege het gewicht zit ik zelfs al naar de carbon statieven te kijken.
Maar ik moet sowieso nog eens naar een grotere fotozaak lopen om het gevoel te krijgen voor de hoogte die ik minimaal nodig heb (om rugproblemen te voorkomen)...

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:36

BlaTieBla

Blake Returns

(max)statiefhoogte is excl. kop en camera, dus er komt nog redelijk wat cm bij tot de viewfinder van de camera. Plus je ogen zitten ook niet boven op je hoofd. Proberen met je camera en een juiste kop is dus ook belangrijk.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• MindcrimeNL
Ik ben inmiddels al gaan kijken in een grotere fotozaak om eens een indruk te krijgen van de daadwerkelijke hoogte en mijn oog is gevallen op de Velbon Ultrek 45L pricewatch: Velbon Ultrek 45
  • De hoogte is prima
  • Hij is opvouwbaar tot nog geen 30cm (!)
  • Is ongeveer 1.2Kg (inclusief kop)
  • Heeft een video kop (PHD-42Q met QB-62 snelkoppelingsplaat) met waterpas
  • Kop is los te draaien (te vervangen) van statief

• elhopo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-04 09:05

elhopo

nemo sine cruce

Ik heb toevallig onlangs wat opgezocht over dit statief. Als je met de nadelen kan leven, dan is 'ie best aardig. De nadelen zijn dat het opzetten nog best lastig gaat, doordat 'ie juist zo klein is en als tweede: Omdat de poten uit 6 aluminium segmenten bestaan is hij wat minder stabiel dan statieven met minder segmenten. De maximale hoogte is met uitgeschoven middenkolom, waardoor de stabiliteit nog wat verder achteruit gaat.

Aan de andere kant: Het beste statief is het statief wat je bij je hebt. Deze neem je natuurlijk makkelijk mee, dus dat is dan weer het voordeel.

Hundreds of years from now, it will not matter what my bank account was, the sort of house I lived in, or the kind of car I drove... But the world may be different because I did something so bafflingly crazy that my ruins become a tourist attraction.

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True