Aangezien [Advies] Statief erg groot wordt hier mijn eigen topic.
Ik zoek een statief en een kop (al dan niet los) en ik ga hem hoofdzakelijk voor video (Panasonic HDC-SD90) en wellicht ook voor foto (Panasonic TZ30 / Sony SLT-A58) gebruiken.
Mijn eisen:
- Minder dan 50 cm (liefst richting 40 cm) ingepakt (makkelijk mee te nemen op reis/hiken)
- Minder dan 2 kg gewicht (liefst richting 1.5 kg) inclusief kop (makkelijk mee te nemen op reis/hiken)
- Minimaal 1.60m maximale hoogte (ben zelf rond 1.90m, om rugproblemen te voorkomen)
- Snelontkoppelingssysteem
Extra voorkeuren/pluspunten als:
- Ook mogelijkheid om te gebruiken als monopod
- Minimaal 1.70m hoogte
- Waterpas/bubble op tripod of kop
- Clipsluiting van de poten ipv draaien
Gewone pluspunten:
- Kop is los te draaien (te vervangen) van statief
Ik had al gekeken naar:
Ik zoek een statief en een kop (al dan niet los) en ik ga hem hoofdzakelijk voor video (Panasonic HDC-SD90) en wellicht ook voor foto (Panasonic TZ30 / Sony SLT-A58) gebruiken.
Mijn eisen:
- Minder dan 50 cm (liefst richting 40 cm) ingepakt (makkelijk mee te nemen op reis/hiken)
- Minder dan 2 kg gewicht (liefst richting 1.5 kg) inclusief kop (makkelijk mee te nemen op reis/hiken)
- Minimaal 1.60m maximale hoogte (ben zelf rond 1.90m, om rugproblemen te voorkomen)
- Snelontkoppelingssysteem
Extra voorkeuren/pluspunten als:
- Ook mogelijkheid om te gebruiken als monopod
- Minimaal 1.70m hoogte
- Waterpas/bubble op tripod of kop
- Clipsluiting van de poten ipv draaien
Gewone pluspunten:
- Kop is los te draaien (te vervangen) van statief
Ik had al gekeken naar:
- Mefoto Roadtrip Carbon
pricewatch: MeFoto RoadTrip kit Black (carbon)
Heeft Monopod functionaliteit, maar ik twijfel over de hoogte en ik had al de opmerking gekregen dat een ballhead niet handig is voor video, dus dan zou ik een andere (fluid?) head nodig hebben, maar welke? - Cullmann Nanomax 260m
http://www.cullmann.de/detail/id/nanomax-260m-cw25.html
Heeft Monopod functionaliteit, maar ik twijfel over de kwaliteit - Manfrotto MKC3-H01
pricewatch: Manfrotto Compact Foto-Video Kit MKC3-H01
Twijfel over de lengte (en dan ook nog met 5 poten) en geschiktheid voor video, zie ook de reviews op http://www.statiefshop.nl...hoto-movie-kit-black.html
[ Voor 11% gewijzigd door MindcrimeNL op 13-02-2014 15:50 ]