• MartijnKor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-03-2022
Beste tweakers,

Ik heb samen met een maat van me voor het eerst een pc in elkaar gezet, alles verliep vlekkeloos totdat we de pc gingen gebruiken. Na een verloop van tijd valt de pc op willekeurige momenten uit met een BSOD tot gevolg.

Wat wij al geprobeerd hebben:

- Systeemherstel
- Geheugen vervangen met 1x Crucial ballistix sport (verzekerd van goede werking)

Wat er in zit:

Asrock 970 Pro3 R2.0
Crucial Ballistix Tactical
MSI GTX770 twin frozr
Corsair CX600M
AMD FX6300
Samsung 840 EVO 120gb
Seagate Barracuda 1TB\
Win 7 Home Premium x64

Hulp wordt zeer gewaardeerd, bvd.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59

Nemesizz

Untouchable

En wat zegt de BSOD dan? (welke code)

Dit is topic nr5 in zeer korte tijd al volgens mij met de combi Asrock + Crucial geheugen.
Volgens mij willen die 2 niet echt goed met elkaar (het is dan wel wat ander geheugen dan de BBG, maar ik vind het wel toevallig dat het iedere keer de combi Asrock+Crucial is).

Is er misschien de mogelijkheid het systeem een tijdje te testen met een ander merk geheugen?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Kun je eens memtest86 draaien?

• Emir55555
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-05 15:23
Ik zal het wel nogmaals proberen met het geheugen van een oudere pc (geen crucial), dit zal dan helaas pas later kunnen.

Anoniem: 175233

Mijn Asrock H87 + Crucial loopt perfect.

Ik zou niet te snel concluderen dat Asrock + Crucial niet lekker werkt.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 175233 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:51:
Mijn Asrock H87 + Crucial loopt perfect.

Ik zou niet te snel concluderen dat Asrock + Crucial niet lekker werkt.
H87 is een Intel chipset, de probleem topics van de laatste tijd zijn metname de AMD varianten, metname de 970 Extreme 3.

*edit*
In dit topic AMD FX-6300 Black Ed met ASRock 970 Extreme3 2.0 werkt niet
heeft iemand een mailtje gekregen van de webwinkel waar die het kocht, namelijk;
Hartelijk dank voor uw order.

Wij zien dat u heeft gekozen voor een AMD processor in combinatie met Crucial Balistics geheugen.
Uit ervaring is gebleken dat dit geen goede combinatie van producten is en problemen kan veroorzaken.

Zou u ander geheugen willen kiezen of wilt u het toch bij deze samenstelling houden met het risico op incompatibiliteit?
U hoeft enkel te reageren als u de order wenst te wijzigen, ik hoor dan ook graag welk alternatief u in de order wenst te plaatsen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 51% gewijzigd door Nemesizz op 13-02-2014 16:09 . Reden: toevoeging ]

Anoniem: 498317

heb je de cpu overgeclockt?

ik had me multiplier namelijk wat hoger gezet met de extreme 4 970 maar toen werden de mosfets te heet

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb dit ook al meerdere keren tegen gekomen op got ,ruil het geheugen in voor een ander merk lijkt mij de oplosing.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met met mogelijk iets andere specs: Asrock Extreme4, Crucial Ballistix 2*4Gb, FX-6300. Nieuw gebouwde PC bevriest steeds met stock settings. Het nodige uitgesloten (andere PSU, voltage settings, memtest OK), dus toch maar die allerlaatste BIOS erop. Over.

Totdat ik de eerste Windows update pleegde, direct was het probleem weer terug. Vraag me niet waardoor, flink wat updates proberen uit te sluiten, ik zal je de KB nummertjes besparen. Steeds weer sudden death. Dus nogmaals de BIOS update geflashed en het is weer starten en lopen hier.

Waar het op neerkomt is dit: controleer of je geheugen in de goede banken is geplaatst. Blijkbaar is deze combinatie nogal gevoelig voor de memory terminator: zorg ervoor dat je geheugen in bank A2+B2 zit, en niet in A1+B1 (met dank aan een zekere CrashMan ben ik achter de oorzaak van mijn probleem want na omwisselen en CMOS clear kan ik weer updates doen). In het manual staat hier maar iets heel vaags over, zo van, het kan wel maar doe maar graag niet. Je vertelt trouwens niet wat exact je geheugenconfiguratie is, maar kijk even of deze hint iets oplevert. Met dit geheugen is overigens helemaal NIETS mis.
Pagina: 1