Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatchD
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03 20:32
Beste medetweakers,

Begin januari heb ik een deel het basisgamesysteem besteld uit de BBG (voeding, HD en videokaart had ik nog).
Na het in elkaar knutselen van de componenten (AMD FX-6300 Black Edition, ASRock 970 Extreme3 R2.0 met Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU in combinatie met een oudere videokaart die ik nog had liggen gebeurt het volgende:

1. Aanzetten voeding
2. Ventilatoren (incl CPU-koeling) gaat draaien op maximaal vermogen
3. Er komt geen beeld

Na verwisselen van de processor in een oude AMD Athlon gebeurt het volgende
1. Aanzetting voeding
2. Ventilatoren gaan draaien op maximaal vermogen, na 1 seconde terug in snelheid
3. De computer start normaal op. Windows geïnstalleerd. Werkt stabiel.

Onder verdenking van een DOA de processor teruggestuurd naar de webshop. Zij beweren dat de processor normaal werkt en adviseren het BIOS te flashen. Na betalen van 2x verzendkosten en 'onderzoekskosten' heb ik het BIOS geflasht, opnieuw de AMD FX-6300 gemonteerd en het systeem aangezet. Opnieuw gebeurt er niets anders dan het op high speed draaien van de ventilatoren. ;(

Vraag:
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe/waar heb probleem in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
De FX-6300 wordt al vanaf de eerste BIOS ondersteunt, de BIOS flash was dus sowieso onzin. Als je het mij zou vragen zou ik inderdaad ook zeggen dat het aan de processor lag. Aangezien het systeem wel goed draait met een andere processor.

Heb je de mogelijkheid om de processor op een ander bord te testen? Wellicht bij een andere Tweaker in de buurt... Dat is de enige manier om nog uitsluitsel te krijgen...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatchD
Dat laatste is inderdaad een goed idee om de webshop te overtuigen.

Ik heb helaas geen ander AMD AM3+-moederbord...

Mocht iemand kunnen (en willen!) helpen; ik woon in Nijmegen. Stuur me even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-03 13:10
Lijkt mij dat het ligt aan de voeding dan , hoeveel Watt is je voeding , en welk merk?

Even terzijde ik had ook problemen met mijn fx6300 en GA 970a ud3 en toen heb ik het moederbord/cmos gereset , misschien iets om te proberen. How to reset CMOS

[ Voor 92% gewijzigd door HenkdeFries op 25-01-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatchD
CMOS-reset maakt geen verschil.

Ik heb een Zalman ZM600-HP (600 watt). Op deze site (klik) staat de ZM600-HP Plus genoemd als compatible. Ik ben er nog niet achter of dat dan ook betekent dat de niet-plus-versie niet werkt (wel zelfde formfactor en voldoende wattage...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:57
Draai exact in dezelfde combinatie, vlekkenloos..

Heb je op een of andere manier met installeren van de processor iets aangeraakt wat niet zou mogen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatchD
Ik heb nu niets anders gedaan dan bij de vorige montage. Volgende de webshop werkt de processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poel13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01 12:11
Beste PatchD,

Ik heb zojuist ook deze setup besteld bij Azerty.com, maar er zijn zoals je momenteel in de best buy guide kan zien (update 22-1) dat het werkgeheugen compatibiliteit problemen heeft in combinatie met de processor.

Ik kreeg een seintje van Azerty omtrent dit probleem:
....................
Hartelijk dank voor uw order.

Wij zien dat u heeft gekozen voor een AMD processor in combinatie met Crucial Balistics geheugen.
Uit ervaring is gebleken dat dit geen goede combinatie van producten is en problemen kan veroorzaken.

Zou u ander geheugen willen kiezen of wilt u het toch bij deze samenstelling houden met het risico op incompatibiliteit?
U hoeft enkel te reageren als u de order wenst te wijzigen, ik hoor dan ook graag welk alternatief u in de order wenst te plaatsen.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
.............

Ik heb dan ook ander werkgeheugen gekozen, op advies van zowel tweakers als azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wauw wat een service dat ze daar een mail over sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatchD
Dank! Ga een geheugenruil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnyh0pSt3f
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 23:52
Ik heb hetzelfde probleem, zelfde mobo zelfde geheugen alleen een fx-8350.
Bij mij draaien de fans nieteens. Weet iemand misschien hoe ik de voeding kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas66
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Het lijkt mij het best om hierover contact met asrock over op te nemen zij zijn van uit mijn ervaring arock extreme4 Z87 waar mijn geheugen niet op wertkte en ik er totaal niet uit kwam werd ik gebeld na 2x gemaild met asrock te hebben om het probleem proberen op te lossen wat ook dankzij asrock is gelukt wil niet zeggen dat jullie geen verstand van moederborden hebben ik dacht ook alles te weten asrock weet en helpt daar net wat wij als klant nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

bas66 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:24:
Het lijkt mij het best om hierover contact met asrock over op te nemen zij zijn van uit mijn ervaring arock extreme4 Z87 waar mijn geheugen niet op wertkte en ik er totaal niet uit kwam werd ik gebeld na 2x gemaild met asrock te hebben om het probleem proberen op te lossen wat ook dankzij asrock is gelukt wil niet zeggen dat jullie geen verstand van moederborden hebben ik dacht ook alles te weten asrock weet en helpt daar net wat wij als klant nodig hebben.
Het is fijn dat je vertrouwen hebt in het merk, of je bent een faal marketeer...

Maar al je reacties die je hier op GoT hebt gedaan, gaan over ASrock en dat mensen support bij hun moeten nemen.
Daarbij let je ook niet dat een topic hopeloos oud is of niet.

Dit gedrag vind ik (en vele anderen) niet echt gewenst.
Dat er misschien uiteindelijk contact moet worden gelegd met support van een fabrikant is namelijk vanzelf sprekend. Maar eerst willen de mensen beroep doen op de mening en ervaring van andere leden.

Zo bied het eventueel ook een hulp voor mensen met toekomstige problemen, omdat het ergens staat geschreven... en niet weggemoffeld is in wat privé mailtjes tussen consument en fabrikant.

[ Voor 21% gewijzigd door Swordlord op 05-03-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecam
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 10:21
Op de voeding zit een 8 pins en een 2x 4 pin niet de 8 pin gebruiken maar de 2 x 4 pin, als het goed is moet deze het dan wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:34
We zijn ondertussen 9 maanden verder, volgnes mij heeft 'ie 't al wel opgelost hoor....
Pagina: 1