Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mp3tjes correct en automatisch taggen: hoe?

Pagina: 1
Acties:

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-11 20:30

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Goedenavond!

Overal hark ik MP3tjes bij elkaar, vaak zonder (correcte) tag info. Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe het allemaal werkt met het taggen en hoe ik er voor zorg dat de tags (en album art fotootje) goed wordt weergegeven op mijn Android telefoon? (Draait Cyanogenmod 11, ik gebruik Shuttle player voor mn muziek)

Ik heb heel veel "onbekende" muziek, bijna alleen maar muziek wat langzamerhand steeds populairder aan het worden is. Trap, Dubstep, Electro, Electro House etc.. Ik vond MusicBee, ik lees dat dit programma allerlei info kan halen van Beatport en andere muziekwinkels, bijna alle muziek die ik heb staat op Beatport, en/of Soundcloud maar MusicBee herkent helemaal geen enkel nummer om hem vervolgens te gaan taggen.

Om nu 1100 nummers met de hand te gaan taggen is natuurlijk gigantisch veel werk. Ik heb 10 nummers zelf getagd met MP3 Tag, ook albumart (heel grote foto's 800x800, 1000x1000) maar die komen ook niet goed in beeld, veel nummers hebben dezelfde foto terwijl ik ze echt een andere heb gegeven in MP3 Tag.

Kunnen jullie mij hier wat duidelijkheid in geven?

gr. KeRa

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Op de computer zijn er tal van programma's waarmee je het automatisch mee kan bijwerken . Itunes kan het bijvoorbeeld.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien een betere hark kopen, als je begrijpt wat ik bedoel? Ik hark ook vreemd spul op, maar ik heb vaak de juiste tags.

Maar, als MB het al laat afweten, dan wordt het toch moeilijk. Er was wel een ander volautomagisch programma, maar, hoe heet dat ook alweer....

En anders heb je iets te doen op een gure middag, met Musicbee valt het taggen wel mee, mits je niet 2242 artiesten hebt.

People as things, that’s where it starts.

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:03:
Misschien een betere hark kopen, als je begrijpt wat ik bedoel? Ik hark ook vreemd spul op, maar ik heb vaak de juiste tags.

Maar, als MB het al laat afweten, dan wordt het toch moeilijk. Er was wel een ander volautomagisch programma, maar, hoe heet dat ook alweer....

En anders heb je iets te doen op een gure middag, met Musicbee valt het taggen wel mee, mits je niet 2242 artiesten hebt.
Ik haal zo'n beetje al mn muziek van YouTube en Soundcloud (Veel gratis downloads, sommige met goede tags, anderen zonder)

Het probleem met musicbee is dat hij de artiest helemaal niet herkent, staat er helemaal niet tussen, en als ik het automatisch laat doen maakt hij er helemaal wat anders van.
Mr_gadget schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:01:
Op de computer zijn er tal van programma's waarmee je het automatisch mee kan bijwerken . Itunes kan het bijvoorbeeld.
Normaal gesproken ga ik met een grote boog om alles heen wat met Apple te maken heeft maar ik zal het eens proberen.

Spotify kan ook niet taggen of wel?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, slechte hark dus. Koop een betere hark :+

Wat ik bedoelde met taggen met Musicbee, is het handmatig doen :P Kutwerk, i know, maar via MB werkt het wel nice.

Ik ben trouwens bang dat veel software dezelfde techniek en pool gebruikt als MB, dus of iTunes wel werkt, betwijfel het.

People as things, that’s where it starts.

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hmm jammer dan... Het handmatig taggen vind ik trouwens veel prettiger werken in MP3tag.

Maar dan nog iets: in de music player op mn telefoon hebben veel nummers dezelfde albumart, terwijl ik ze wel een andere heb gegeven. Enig idee hoe dat zit?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb even zitten zoeken voor je. Deze vraag wordt namelijk regelmatig gesteld, en natuurlijk kan ik mijn methode wel weer eens neerplempen, en zo nog wat mensen.
Je kunt ook (bijvoorbeeld) hier (Hoe organiseer je jouw muziekcollectie?) even kijken.

Persoonlijk zou ik taggen niet uitbesteden aan mijn player (en al helemaal niet aan eentje die standaarden negeert en eigen 'standaarden' opvoert).

Verder: veel exotica leidt automatisch tot meer handwerk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jester-NL op 13-02-2014 09:04 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-10 11:18

Bouli

9000 rpm

Winamp it really kicks the lama's ass....... in Winamp kon je alles makkelijk taggen. Ik deed het ook altijd met de hand, omdat je soms anders rare titels e.d. kreeg.

K20A daily :-)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MediaMonkey. Dat bespaart je iTunes

[ Voor 52% gewijzigd door Ortep op 13-02-2014 12:38 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• keranoz

keranoz

/dev/urandom

Topicstarter
Hmmm, da gaat'em nie worden met die programma's, geen enkele herkent mn muziek. :(
Ik ga vanaf nu alles wel met mappenstructuren regelen, volgens mij is dit meer compatibel met verschillende music players.

Bedankt voor jullie info!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 17:14
Tagscanner (http://www.xdlab.ru/) is ook een prettige! Kan ook vele items tegelijk taggen. Ook plaatjes etc. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Charlie932 op 17-02-2014 20:52 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25
Winamp kon de mp3 inohud vergelijken met een database en dan suggesties geven over de inhoud.

MP3 tag kan half complete tags vergelijken en afmaken.

Iemand nog iets voor de lyrics?

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 17-02-2014 20:53 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

KeRaNoZ schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:05:
Hmmm, da gaat'em nie worden met die programma's, geen enkele herkent mn muziek. :(
Musicbrainz... en indien niet aanwezig in hun database... toevoegen ;)
Ik heb (in mijn Foobar2000) de lyric show plugin. Die kan lyrics (zowel .txt als .lrc) ophalen en weergeven, en eventueel in de tag wegschrijven.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1