Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit beter in een ander draadje als postje had kunnen zetten, maar het leek me toch wel een eigen topic waard, mede ook omdat het nogal een principiële discussie is of dit een goed plan is:

'Microsoft overweegt toestaan Android-apps in Windows Phone'

Zelf dacht ik eerste instantie dat dit het ei van Columbus is om mensen over de streep te trekken een Winpho te kopen gezien de meest gehoorde kritiek over het ontbreken van veel apps.

Aan de andere kant is dit ook een verlies voor de unieke identiteit van Windows Phone door er apps op los te laten met een heel andere UI filosofie, naast dat zoals het artikel al aangeeft, er dan nog minder stimulans is voor ontwikkelaars om native Winpho apps te ontwikkelen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

[edit] Haal maar weg, op de nieuwpagina wordt er al genoeg over gediscussieerd, en in deze thread wordt er ook al over gesproken

[ Voor 16% gewijzigd door Weemism op 12-02-2014 20:06 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13
Ik quote mijzelf maar even uit het andere thread :)
Caelorum schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:49:
Ik vind het een erg, erg slechte keuze en ik hoop dat ze het niet eens overwegen. Ik ben voor apps die op meerdere platformen werken, maar dan moeten ze wel met die gedachte zijn ontworpen vanaf het begin af aan en ook zich aanpassen waar mogelijk om zoveel mogelijk bij het platform aan te sluiten. Gewoon zomaar een AndroidVM er op knallen en apk's gaan draaien is absoluut niet wat je moet doen. Eén van de sterkste pluspunten van WP8 is IMO dat de UI vrijwel 'gelijk' is over alle apps heen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Ze kunnen beter ontwikkelaars over de streep proberen te krijgen om een native app te ontwikkelen voor Windows Phone. Het klinkt allemaal leuk, maar de verschillen in UI gaan geheid problemen opleveren of slechte reviews.

En ze geven op deze manier ook toe aan Android vind ik, we kunnen de strijd niet winnen dus gebruiken we maar jouw apps.

Zucht...

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
SgtElPotato schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:08:
En ze geven op deze manier ook toe aan Android vind ik, we kunnen de strijd niet winnen dus gebruiken we maar jouw apps.
Terwijl het toch zo de goede kant op lijkt te gaan, zeker in bepaalde landen:
Windows Phone groeit door in Europa
In Italië zelfs meer marktaandeel dan iOS.

Blackberry heeft hetzelfde geprobeerd, maar die waren al een in onomkeerbare neerwaartse spiraal beland, WP heeft veel meer potentie om het op zichzelf te redden en heeft deze noodgreep toch minder nodig lijkt het.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
Ik zie dit ook niet zo gauw gebeuren eigenlijk. MS is daar veel te trots voor en het komt misschien het marktaandeel van WP ten goede, maar op de lange termijn zie ik dan geen groei voor WP-apps. Het geld wat deze aanpassing kost kan beter gestoken worden in de ontwikkeling van unieke features en het overhalen van devs om apps voor WP te bouwen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het probleem is dat het een vicieuze cirkel is, meer apps zorgen ervoor dat er meer gebruikers de overstap wagen wat zorgt dat meer developers de overstap maken wat zorgt voor meer apps wat zorgt voor... etc.

Als ze die cirkel weten te doorbreken, door er plotsklap de android apps aan toe te voegen, stapt men sneller over naar Windows Phone -> meer gebruikers, interestanter om voor te ontwikkelen --> meer native apps (scenario 1)

Als ze die cirkel weten te doorbreken, door er plotsklap de android apps aan toe te voegen, stapt men sneller over naar Windows Phone -> meer gebruikers, developers hoeven geen native apps meer te maken --> minder native apps --> gebruikers zitten opgezadeld met een tweederangs Android platform. (scenario 2)

Met dit plan hopen ze scenario 1 te bereiken, wat erg ongeloofwaardig is. Immers halen developers/bedrijven geen voordeel uit het ontwikkelen van een native app, want android apps zijn immers beschikbaar. Kijk maar naar BlackBerry. Daarnaast zijn (individuele) developers liever lui dan moe, als het werkt dan werkt het en kost het teveel moeite om specifiek een native versie voor WP te gaan maken, omdat dat er toevallig op WP beter uitziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 15-08-2017 23:27 ]

Pagina: 1