Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies voor optimale systeem voor LoL

Pagina: 1
Acties:

• Spartan23R
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-10 09:43
Ik wil een desktop systeem in elkaar zetten voor iemand die het volgende (met gemak) aan zou moeten kunnen:

- Hij moet League of Legends op 60fps stable kunnen draaien (zonder framedrops!),
- met op de achtergrond een Skype video chat sessie
- én in HD streamen op twitch (met xsplit broadcaster).

Vroeger (2007/2008..) was ik veel bezig met het in elkaar zetten van systemen,
maar van de nieuwere generatie processoren en grafische kaarten weet ik helaas niet veel van.

Het liefst qua prijs in een range van 600/800.. Maar het moet wel het bovenstaande aankunnen.

Scherm etc zijn er al, scherm heeft een native resolutie van 1920x1080.

Dit moest denk ik in het Desktop aankoopadvies! |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Spartan23R op 12-02-2014 11:31 ]

• TehHermit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-10 18:33
[BBG] Budget- en basisgamesysteem maart 2014

De basissysteem is denk ik wel iets voor je, alhoewel LoL kun je ook weer prima op high spelen en streamen met een 260x/270x.
Wordt er iets overgeklokt?

• Spartan23R
Er wordt niets overgeklokt, dus echt een systeem waar verder alleen maar op wordt gespeeld, is het misschien handig om er ook een SSD in te plaatsen voor het OS en de game?

• TehHermit
Dan zou ik voor de pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed gaan met een pricewatch: ASRock B85M Pro4 moederbord samen met 8GB pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU.

SSD heeft baat bij het opstarten van Windows 7 en als eerste klaar te zijn in het loading screen maar je moet wel weer wachten op mensen die een HDD hebben....dus tenzij je wilt dat je in WIN7 snel opstart of dat je bij andere spellen snel opstart zou ik gewoon blijven met 1-2tb hardeschijf.

Zie: http://nl.hardware.info/r...voor-hdd-prijs-hdd-vs-ssd
Negeer die SSD-Cache maar vergelijk gewoon HDD-only en SSD-only.

Is het echt alleen LoL en streamen of zullen er ook andere games/ gespeeld worden?
Of andere applicaties zoals photoshop of 3DS Max.

[ Voor 13% gewijzigd door TehHermit op 12-02-2014 11:40 ]

• Spartan23R
Bedankt voor je hulp!

Wat is het verschil met het basissysteem en de andere componenten (zoals Intel Xeon) ??

// Hij wilt het expliciet voor LoL incl streaming + skype video

[ Voor 23% gewijzigd door Spartan23R op 12-02-2014 11:46 ]

• TehHermit
Nou ter vergelijking met de i5, de Xeon heeft helaas geen interne GPU en kan niet overgeklokt worden. Maar de Xeon heeft dan wel weer Hyperthreading die je ziet bij de i7. In principe is de Xeon gewoon een i7 met een gelocked multiplier. Wil je overigens voor een andere moederbord gaan, raad ik je aan om de CPU Support list te doornemen om te zien of de Xeon daar zit.

Maar goed, als de programma die je gebruikt om te streamen niet overweg kan met hyperthreading is het misschien toch beter om voor de pricewatch: Intel Core i5 4440 Boxed te gaan. Scheelt weer 60 euro.

• TehHermit
Voor de videokaart zat ik aan te denken:
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G (overkill voor LoL maar het is wel toekomst gericht.)
pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G steeds overkill maar kan meeste games aan op high/ultra.)

Voeding:
pricewatch: Seasonic M12II 620W bijna elke videokaart op draaien(okay niet de 7990 of andere dual GPUs misschien))
pricewatch: Corsair CX750M voor evt. Crossfire)

• Spartan23R
TehHermit schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 12:07:
Voor de videokaart zat ik aan te denken:
pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3G (overkill voor LoL maar het is wel toekomst gericht.)
pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G steeds overkill maar kan meeste games aan op high/ultra.)

Voeding:
pricewatch: Seasonic M12II 620W bijna elke videokaart op draaien(okay niet de 7990 of andere dual GPUs misschien))
pricewatch: Corsair CX750M voor evt. Crossfire)
Ik denk dat het de R9 280X wordt, altijd handig om toch toekomst gericht te kiezen met de nieuwere games die er aankomen.

Ik denk dat het dan dit systeem zou kunnen worden:

Processor: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed
€ 216,59
Moederbord: ASRock B85M Pro4
€ 56,20
Grafische kaart: MSI R9 280X GAMING 3G
€ 264,95
Harddisk: Seagate ST1000DX001, 1TB (of vergelijkbare HDD)
€ 69,-
Behuizing: Corsair Carbide 200R Closed
€ 48,--
Ram: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
€ 65,89,-
Voeding: XFX Pro 550W
€ 52,-

Is de voeding van 550W wel safe? Of zou dit iets meer W moeten bevatten?
Ook is de vraag of dit eventueel 1080P @60fps streaming aan zou kunnen met LoL op high @60fps.

Heb beetje rond gelezen en xSplit broadcaster presteerd beter met HT.

• TehHermit
LoL kan hij gerust aan met 1080P @ 60FPS MET streaming.(Moet wel hoge upload hebben als je 1080p wilt gaan streamen)

Je kunt ook kijken naar Open Source Broadcaster, die is ook weer gratis en bevat meer opties.
550W is voldoende voor die systeem, ik merk wel op dat laatste tijd de fabrikanten 750w zeggen maar trek je daar maar niks van aan, dat is voor die mensen die MS-TECH of dergelijk C-Merk voedingen kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door TehHermit op 12-02-2014 16:18 ]

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Ik heb nog niks gehoord van mycom ik stuur morgen maar ff een mailtje want ik wil ook z'on kortingscode.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
loll schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:16:
Ik heb nog niks gehoord van mycom ik stuur morgen maar ff een mailtje want ik wil ook z'on kortingscode.
MyCom maakt er echt een zooitje van deze week. Ik heb ook nog geen code, ze reageren niet op e-mail enz. Was gister in een filiaal, lagen daar ook nog een aantal Nexus 7 modellen. Kosten die opeens 150 euro :'( Kwam daar voor een SSD die op de site stond (wilde ik halen met de code van een vriend), bleek dat ze die al tijden niet meer hadden.

Heb van die code een CPU koeler van precies 10 euro besteld, ga niks meer bestellen waarvoor ik moet betalen daar...

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 06:02
@activehate
Aanstellen is ook een vak.. Probeer je eens te verplaatsen in de ondernemer en denk niet zoals je nu doet aan "ikke, ikke, ikke".
Ik vind dat ze het behoorlijk netjes en snel hebben opgelost. Zoals je het hierboven stelt, zullen ze jou als gewaardeerde klant behoorlijk missen. Ik hou mijn hart vast bij de nieuwe kwartaalcijfers..
O ja, vergeet ook niet met een boog om iCentre en Dixons heen te lopen.

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:38
Gelukszak schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:20:
@activehate
Aanstellen is ook een vak.. Probeer je eens te verplaatsen in de ondernemer en denk niet zoals je nu doet aan "ikke, ikke, ikke".
Ik vind dat ze het behoorlijk netjes en snel hebben opgelost. Zoals je het hierboven stelt, zullen ze jou als gewaardeerde klant behoorlijk missen. Ik hou mijn hart vast bij de nieuwe kwartaalcijfers..
Als ik in de schoenen van deze ondernemer zou staan dan was het voorraadsysteem het eerste waar ik iets aan zou doen. Zij moeten hun zaakjes wat beter op orde krijgen. En als je je gat brandt, dan moet je op de blaren zitten.

verder denk ik dat de meesten hier een "ikke, ikke, ikke"-mentaliteit hebben. Iedereen heeft die tablet besteld terwijl ze wisten dat er iets niet klopte. En die 10 euro is op gemaakt omdat ze hem gratis gekregen hebben, niet omdat ze mycom zo'n goede winkel vonden of dat ze direct iets nodig hadden dat ook nog eens precies 10 euro is.

• GioStyle
  • Laatst online: 03:07
*knip* troll.

[ Voor 83% gewijzigd door gambieter op 16-02-2014 19:03 ]

• Kaalus
  • Niet online
Gelukszak schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:20:
@activehate
Heeft niets met aanstellen en een egoistische houding te maken, hoe moeilijk kan het zijn om elke klant die die Nexus 7 besteld heeft, zo'n code te sturen? In plaats van de meeste wel maar een paar niet. Dat er wat fout gaat in de voorraadstatus prima, heb ik begrip voor. Maar dat is niet de enige steek die MyCom laat vallen.
Om nog te zwijgen over het niet kunnen reageren op een mailtje naar de support afdeling, bij de meeste bedrijven heb je binnen 1 tot 4 uur wel een antwoord, hier hoor je gewoon helemaal niets. Zelfs een antwoord met: "We hebben uw e-mail ontvangen, we gaan er naar kijken" kan er niet vanaf.

En ja, tot een jaar of twee geleden was ik inderdaad een gewaardeerde klant daar.

Dit zijn dus geen voorvallen meer, het zit gewoon structureel fout bij de BAS groep.
Pagina: 1