Toon posts:

Grijs rijden bij de NS?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:22
Ik kocht vanochtend een kaartje voor Roosendaal -Eindhoven (retourtje). De machine vraagt me of ik korting wil. Ik dacht dus "wie wil er nou geen korting? Doe maar dus". NA het betalen deelt de machine mee dat de korting alleen geldig is als je meereist met iemand die een OV heeft. Ik reis nooit met de trein, dus hier wist ik niks van tot het NA het betalen wordt verteld. Makkelijk geld verdienen zo.

In de trein word ik gecontroleerd, en krijg ik meegedeeld dat mijn vervoersbewijs ongeldig is. De conducteur geeft me een vervangend kaartje van 15E voor een enkeltje naar Eindhoven en een boete van 35E. In Eindhoven kan ik dus ook nog 15E aftikken voor de terugweg naar Roosendaal.

Kan ik hier in mijn recht staan en enige coulantie verwachten? Ik vind het namelijk best debiel dat ik zonder verteld te worden wat de voorwaarden zijn een kortingskaartje koop voor 20E, die ongeldig wordt verklaard, ik een nieuw kaartje moet kopen voor de heenweg en een nieuw kaartje voor de terugweg, en een boete. Ik zei nog dat het geen zwartrijden is, omdat ik 20E minder betaalde in totaal als ik helemaal geen kaartje gehad zou hebben, dus dat is een waardeloze kosten-batenanalyse. 'Ja maar dit is grijs rijden meneer'. Needless to say, ik vind dat ik op zijn minst 20E minder zou moeten aftikken omdat ik dat geld al heb zitten in een kaartje met korting

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

"Ikke niet weten" is nooit een goed excuus... Geen geldig kaartje is geen geldig kaartje, dus een korting op je boete lijkt me ook niet echt zinnig. Als ik voor een uurtje parkeren betaal, maar ik sta er 2 uur, krijg ik ook geen korting op de boete omdat ik voor het eerste uur wel betaald heb.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er ging geen lampje branden met "wat is de catch?"

Iperf

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:18
Ik denk dat je in de trein een conducteur op had moeten zoeken om zelf aan te geven dat een fout gemaakt is en dat je "graag" bij wilt betalen.

Nu wist je dat er iets mis was en heb je er niets mee gedaan. De conducteur volgt daarna gewoon de regels.

/moraalridder modus.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 21:02
Het is op zich wel een valide punt dat dat menu wel idioot is. Korting? Ja natuurlijk! Geeft ie je korting en verteld je daarna wat de voorwaarden zijn waardoor je niks aan het kaartje hebt.
Nu is het wel algemeen bekend hoe het werkt, maar voor die mensen (die nooit met de trein gaan) die het niet weten is het een onlogisch menu.

Ampera-e (60kWh)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je had je vantevoren af moeten vragen welk kaartje je nodig hebt. Als de machine je dan vraagt wat je wil en je weet niet precies of je recht hebt op korting had je dit bij een NS-medewerker op het station na kunnen vragen.

Ik vind het op z'n minst naïef dat je niet verder nadenkt bij het kopen van het kaartje. Verder is het niet zo dat de machine "vraagt" of je korting wil, het is simpelweg een optie die je kunt kiezen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, in de oude tijd had je altijd wel een medepassagier die snel voor je indekte, hoe vaak ik de vraag kreeg of ik ook naar <station X> ging, zodat die persoon even op mijn OV mee mocht.

Een boete die je daarna krijgt staat natuurlijk niet in vergelijking met je reeds gemaakte kosten, het is een boete en 'geen aanvullende betaling van geleden verlies'.

En bij twijfel bij zo'n automaat over wel/niet korting, kan je toch gewoon vragen aan mensen om je heen of het loket? Als we allemaal blind uitgaan wat je we krijgen voorgeschotelt, krijg je US praktijken van kinderen en katten in de magnetron.. stond niet in de handleiding toch?

Edit, er staat mij bij (in ieder geval automaat Gouda), dat er bovenop de machine uitleg stond over OV, korting en ouderenzut. Geen idee of dat er nu nog op staat.

[Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 11-02-2014 13:39]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:05
naitsoezn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:29:
"Ikke niet weten" is nooit een goed excuus... Geen geldig kaartje is geen geldig kaartje, dus een korting op je boete lijkt me ook niet echt zinnig. Als ik voor een uurtje parkeren betaal, maar ik sta er 2 uur, krijg ik ook geen korting op de boete omdat ik voor het eerste uur wel betaald heb.
Het voorbeeld van het parkeren is een slecht voorbeeld. Ik heb al een tijdje niet meer met de trein gereisd dus weet niet hoe het momenteel werkt maar als er inderdaad niet duidelijk wordt aangegeven waarvoor die korting geldt dan is dat best vreemd.

Om bij het parkeervoorbeeld te blijven, als je vooraf moet betalen en je krijgt de vraag of je 2 euro per uur of 4 euro per uur wilt betalen zonder verdere uitleg dat de 2 euro bijvoorbeeld alleen 's nachts geldt dan is dat toch ook misleidend?

Zou op zijn minst even met de NS contact opnemen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GH45T schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:39:
[...]
Om bij het parkeervoorbeeld te blijven, als je vooraf moet betalen en je krijgt de vraag of je 2 euro per uur of 4 euro per uur wilt betalen zonder verdere uitleg dat de 2 euro bijvoorbeeld alleen 's nachts geldt dan is dat toch ook misleidend?
Zeker, maar hier werd niet gevraagd of hij 2 euro of 4 euro wilde betalen zonder uitleg, maar hem gevraagd of hij een gewoon kaartje of een kaartje met korting wilde. Lijkt me niets misleidend aan.
Ook werd verteld dat de korting alleen geldig was (oa) bij het meereizen.
En in plaats van het kaartje in te wisselen heeft hij alsnog met dit kaartje gereisd. Daar is de TS in de fout gegaan.

[Voor 16% gewijzigd door anandus op 11-02-2014 13:45]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
Van iemand die Gymnasium gedaan heeft zou je toch wel wat algemene ontwikkeling verwachten

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:05
PROnline schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:42:
Van iemand die Gymnasium gedaan heeft zou je toch wel wat algemene ontwikkeling verwachten
Zoiets doet toch niet af aan een onduidelijk menu op een apparaat voor treinkaartjes?

Als het mij was overkomen had ik ook zoiets gehad van bekijk het, ik koop niet nog een kaartje omdat de NS geen duidelijke kaartjesmachine kan maken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ondanks "obvious", vind ik het wel een interessante stelling dat de automaat op zijn minst summier de voorwaarden voor het kortingskaartje in een rood kader of iets opvallends op het beeldscherm had mogen weergeven. Een tekst als "alleen geldig icm meerijden met OV-abonnee of NS-abonnement", of wat de simpele voorwaarden ook zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 17:15

samo

yo/wassup

Volgens mij wordt dit probleem al opgelost: reis op chip en het apparaat berekent zelf of je recht hebt op korting of niet.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Maar aangezien de NS papieren kaartjes voorlopig nog niet weg gaat doen is de vraag hoe het met de TS zijn situatie is gesteld.

Ik meen mij te herinneren dat er op de machine bij korting al aangegeven werd dat dit enkel icm iets is maar het is te lang terug om daar iets zinnigs over te zeggen. De online NS kaart demo gaat niet ver genoeg om dat te kunnen verifieren en dus moet ik voorlopig de TS geloven op zijn blauwe ogen :P

Xbox Live ID:Notna8310

• anandus
  • Niet online
Helaas kan je op de oefendemo niet zien wat je te zien krijgt als je een papieren kaartje wil kopen, ben wel nieuwsgierig of er wel of niet iets staat bij korting.
samo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:54:
Volgens mij wordt dit probleem al opgelost: reis op chip en het apparaat berekent zelf of je recht hebt op korting of niet.
Klopt, ergens dit jaar verdwijnen de papieren kaartjes.

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-02-2014 13:57]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Notna schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:56:
Maar aangezien de NS papieren kaartjes voorlopig nog niet weg gaat doen is de vraag hoe het met de TS zijn situatie is gesteld.
Wat dacht je van zijn verlies nemen omdat het nog altijd zijn eigen fout is. Slechte informatie van die machine of niet, hij had het altijd nog direct bij de conducteur moeten melden en eigenlijk zelfs direct een nieuw kaartje moeten kopen omdat hij na aankoop wist dat hij zonder geldig vervoersbewijs zou reizen. Dan kun je het achteraf nog uitvechten met de NS.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:45
Nomis schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:33:
Ik denk dat je in de trein een conducteur op had moeten zoeken om zelf aan te geven dat een fout gemaakt is en dat je "graag" bij wilt betalen.

Nu wist je dat er iets mis was en heb je er niets mee gedaan. De conducteur volgt daarna gewoon de regels.

/moraalridder modus.
Haha, ja ammehoela (of hoe je dat ook schrijft). Dat had ik laatst ook.. moest ik van rotterdam terug naar den haag. We waren wezen stappen. Op de heenreis hadden we iemand met zo'n kortingskaart. En ik had al een enkeltje mét korting bij aankomst op rotterdam aangeschaft, handig dacht ik..
Maar goed, halverwege de ochtend voel ik me niet zo lekker worden en wil alvast terug, zonder die gast met kortingskaart. Dus ik als moraalridder zijnde naar de balie: 'kan ik aub mijn kaartje omwisselen voor eentje zonder korting?'
Krijg ik als antwoord dat dat niet meer kon.. moest binnen het half uur na aanschaf ofzo.. moest ik óf een nieuw kaartje kopen óf maar met iemand meerijden (adviseerde de balie mevrouw dus..).
Uit principe heb ik dus geen nieuw kaartje gekocht, grapjassen.. ben gelukkig niet gecontroleerd met mijn niet zo heldere kop :+

In jouw situatie zou ik ook gewoon een heel net bezwaar schrijven, kleine kans dat je het toegewezen krijgt.. Maar wel het proberen waard.

• iChaos
Ik moet vanmiddag toch nog een kaartje kopen voor de terugrit, dus dan ga ik eens even kijken of ik vanochtend echt niks over het hoofd heb gezien. Die boete betalen kan ik nog een beetje inkomen, maar die 20 euro voor het kortingskaartje had daar naar mijn mening wel af gemogen, gezien er geen sprake is van kwade bedoelingen. In dat geval had ik beter helemaal geen kaartje kunnen kopen, dan was ik in dit scenario 20 euro goedkoper uit :p

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
iChaos schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:24:
De machine vraagt me of ik korting wil.

NA het betalen deelt de machine mee dat de korting alleen geldig is als je meereist met iemand die een OV heeft.
En dan de confrontatie aan durven gaan met een conducteur? Waarom niet bij de beheerder van deze machine? ( ns, prorail )

hier kan je oefenen :

http://www.ns.nl/kaartaut...n_treinkaartje_kopen.html

[Voor 11% gewijzigd door HyperTrophy op 11-02-2014 14:33]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:34
Ik heb ook een keer een boete gekregen, omdat mij werd verteld dat ik met korting mocht reizen, omdat ik een week-OV had en het zaterdag was. Dit werd mij verteld aan de balie. Wat die lui mij vergaten te vertellen was dat dat alleen na 9 uur 's ochtends is. Dus ik kreeg om 10 voor 9 een boete en mocht bijbetalen.
Ik heb uiteindelijk mijn volledige bedrag teruggekregen (dus betaalde kortingskaartje, boete en bijbetaling), maar daar gingen toch weer twee weken overheen. Bij de balie wilden ze me ook gewoon niet helpen. Ze bleven zeggen dat ik contact op moest nemen met het hoofdkantoor en dat zij dat niet voor me konden doen. Erg jammer dat de meeste werknemers daar zo ongeïnteresseerd zijn en zo slecht hun werk doen. Ik ben blij dat het voor mij uiteindelijk is opgelost, maar dat geweld in het OV is voor mij niet onbegrijpelijk. Niet toelaatbaar, maar ook niet onbegrijpelijk.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Na het betalen deelt de machine mee dat de korting alleen geldig is als je meereist met iemand die een OV heeft.
En er zat niemand in de trein met een geldige OV kaart? Ik bedoel, er wordt nergens geëist dat je diegene moet kennen, je reist met een trein waarin andere reizigers ook in reizen. Dus in principe voldoe je gewoon aan de voorwaarden; je reist samen met iemand die in het bezit is van een geldig OV (kaart/bewijs). Ik zou absoluut in beklag gaan, de boete is onterecht, je voldeed aan de voorwaarden zoals gesteld bij verkoop... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is dat ik het weet, maar heb me hier inderdaad vaker over verbaasd. Je zou toch verwachten dat er wat van tekst verschijnt zodra je "korting" aanvinkt. In ieder geval ruim voor de betaling.
(Ik denk dat ze er wel van op de hoogte zijn, maar het bewust zo laten. De meesten zullen toch niet in beklag gaan.)

Zo te zien heeft Siempie praktijkervaring. Ik zou dan ook eens met het hoofdkantoor contact opnemen.

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 15:25

madpilot0

I ain't mad

Die automaten zijn inderdaad niet altijd even duidelijk. Ik moest zelf een paar weken terug een fiets meenemen. Dus ik een kaartje voor de fiets gekocht, wandel met fiets het perron op en ga uit verveling het kaartje lezen. Schijnbaar mag je niet je fiets meenemen tijdens de spits (logisch), maar ik kreeg er geen melding van op de automaat, ik moest het op het kaartje zelf lezen.

Het is maar 6 euro dus ik heb er niet moeilijk over gedaan, maar het is wel jammer dat er niet even een melding af kan over de eventuele voorwaarden van het kaartje die je aan het kopen bent.

• anandus
  • Niet online
Siempie schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:33:
Wat die lui mij vergaten te vertellen was dat dat alleen na 9 uur 's ochtends is.
Vroeger stond dat gewoon op de OV-kaart en kreeg je ook een foldertje bij je OV waar het op stond.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:44
HyperTrophy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:33:
[...]

En dan de confrontatie aan durven gaan met een conducteur? Waarom niet bij de beheerder van deze machine? ( ns, prorail )

hier kan je oefenen :

http://www.ns.nl/kaartaut...n_treinkaartje_kopen.html
Daar valt niks te oefenen?
De 'oefening' stopt zodra ik een kaatje kies.
Dus wat het nut van dat programma is... :?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Han schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:43:
[...]

En er zat niemand in de trein met een geldige OV kaart? Ik bedoel, er wordt nergens geëist dat je diegene moet kennen, je reist met een trein waarin andere reizigers ook in reizen. Dus in principe voldoe je gewoon aan de voorwaarden; je reist samen met iemand die in het bezit is van een geldig OV (kaart/bewijs). Ik zou absoluut in beklag gaan, de boete is onterecht, je voldeed aan de voorwaarden zoals gesteld bij verkoop... ;)
Zelfs als je dat inderdaad rechtgepraat krijgt is dat wel een ranzige manier om je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven op het bedrijf. Overal staat dat de voorwaarden van de NS gelden op je reis. Het staat op het kaartje, op de automaat, op bordjes op het perron en in de trein. In die voorwaarden staat ook wanneer je wel en niet recht hebt op korting. Het is je eigen verantwoordelijkheid om die regels te kennen.

Dit is een beetje vergelijkbaar met te hard rijden op de snelweg omdat je nergens een bord met een snelheid gezien hebt en daarom maar 150 bent gaan rijden omdat je dacht dat er geen limiet was, terwijl de verkeersregels uitleggen dat er bij gebrek aan een bord dat iets anders zegt op de snelweg 130 gereden mag worden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Han
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:01:
Zelfs als je dat inderdaad rechtgepraat krijgt is dat wel een ranzige manier om je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven op het bedrijf. Overal staat dat de voorwaarden van de NS gelden op je reis. Het staat op het kaartje, op de automaat, op bordjes op het perron en in de trein. In die voorwaarden staat ook wanneer je wel en niet recht hebt op korting. Het is je eigen verantwoordelijkheid om die regels te kennen.

Dit is een beetje vergelijkbaar met te hard rijden op de snelweg omdat je nergens een bord met een snelheid gezien hebt en daarom maar 150 bent gaan rijden omdat je dacht dat er geen limiet was, terwijl de verkeersregels uitleggen dat er bij gebrek aan een bord dat iets anders zegt op de snelweg 130 gereden mag worden.
Jouw vergelijking met de snelheidsovertreding gaat gewoon scheef, de wegenverkeerswet is daar namelijk gewoon duidelijk over. En er is niks ranzig aan, zoals de voorwaarde wordt gesteld voldoet een ieder aan wanneer er iemand mee reist met een geldig OV. Er staat niks vermeld of je diegene moet kennen of niet. Of lees ik ergens overheen? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• iChaos
[...]

Maar voor je de snelweg opgaat moet je een theoriepapiertje halen, waardoor aannemelijk is dat de chauffeur de regels kent. De aanname dat iemand de regels omtrent het treinverkeeer kent is voorbarig.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

iChaos schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:31:
Maar voor je de snelweg opgaat moet je een theoriepapiertje halen, waardoor aannemelijk is dat de chauffeur de regels kent. De aanname dat iemand de regels omtrent het treinverkeeer kent is voorbarig.
Je hebt zelf de verplichting die regels te verkennen, onwetendheid is pas een excuus als de informatie niet te verkrijgen is. Je hebt nu zelf een aanname gedaan, die is incorrect, dan moet je ook niet moeilijk doen en de gevolgen accepteren :) .

Het komt nu erg over als "mijn fout, maar ik wil de schuld ergens anders neerleggen".
Han schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:06:
Jouw vergelijking met de snelheidsovertreding gaat gewoon scheef, de wegenverkeerswet is daar namelijk gewoon duidelijk over. En er is niks ranzig aan, zoals de voorwaarde wordt gesteld voldoet een ieder aan wanneer er iemand mee reist met een geldig OV. Er staat niks vermeld of je diegene moet kennen of niet. Of lees ik ergens overheen? :)
Het mag inderdaad, maar niet achteraf. Als de TS zoals Pikoe hieronder even vooraf had gevraagd in de coupe, was er niets aan de hand geweest. Op het moment dat er gecontroleerd wordt moet je de voordeelpas van de ander getoond worden.

[Voor 41% gewijzigd door gambieter op 11-02-2014 15:35]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik koop zelf altijd gewoon een kortingskaartje en vraag in de coupé of iemand een kortingskaart heeft waarmee ik kan mee reizen. Nog nooit niemand gevonden.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:36

Zeror

Ik Henk 'm!

Nu hebben de mensen die kaartjes kopen op een groot station nog mazzel dat er een loket is waar je informatie kan halen wanneer iets wilt weten.
Maar wat als je op een klein station staat met enkel een perron en een kaartjes automaat. Dan kun je niet even navragen bij een loket of een NS-medewerker die er rondloopt. Dan moet je het doen met de informatie die op het apparaat staat. Dus zou het wel wenselijk zijn als de voorwaarden van een kaartje gewoon duidelijk zijn vooraf.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:39
De NS heeft zich juridisch natuurlijk wel goed ingedekt. Er zal vast wel ergens op de kaartautomaat een verwijzing te vinden zijn naar de algemene verkoopvoorwaarden toch?

Maar ik vind het ook wel verwarrend zo, ik heb buitenlandse vrienden ook wel eens zien kijken van: "Discount? Of course I want discount"

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

niet helemaal

hij heeft eerst te horen gekregen "dat hij 130 mocht rijden" en pas later, na betalen, dat hij "maar 80" mocht rijden en toch met 130 blijft doorrijden. Tsja dan wordt je bekeurd inderdaad.

conclusie is simpel, na het betalen kwam hij tot de juiste conclusie ( aanname dat zijn conclusie correct en op waarheid berust is ) dat hij verkeerd geïnformeerd is vooraf door de machine.
Nu zou hij dus moeten uitzoeken waar hij zijn recht kan behalen ( beheerder van de machine )

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 13:54
Ik kocht vanochtend een kaartje voor Roosendaal -Eindhoven (retourtje). De machine vraagt me of ik korting wil. Ik dacht dus "wie wil er nou geen korting? Doe maar dus". NA het betalen deelt de machine mee dat de korting alleen geldig is als je meereist met iemand die een OV heeft. Ik reis nooit met de trein, dus hier wist ik niks van tot het NA het betalen wordt verteld. Makkelijk geld verdienen zo.
Sterker nog: het apparaat vraagt tegenwoordig ook hoeveel korting je wil hebben: 20% of 40%! Wat mij betreft het gevolg van een doorgeslagen kortingensysteem voor vaste klanten, in combinatie met het afschaffen van loketmedewerkers voor incidentele klanten.

Als onwetende klant heb je best een goed punt! Als ik een vliegticket koop en 40% korting kan aanklikken, doe ik dat natuurlijk ook. Juist die automaten met enorme displays hebben alle ruimte om de voorwaarden te laten zien.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:39
Ik vind ook dat je een punt hebt. Maar je gaat je geld niet gemakkelijk terugkrijgen, dan moet je er echt een rechtszaak voor aanspannen. Misschien wil ROVER je helpen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:45
RemcoDelft schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:55:
[...]

....

Als onwetende klant heb je best een goed punt! Als ik een vliegticket koop en 40% korting kan aanklikken, doe ik dat natuurlijk ook. Juist die automaten met enorme displays hebben alle ruimte om de voorwaarden te laten zien.
Precies, het zou netjes zijn, al dan niet zelfs verplicht, als er vooraf wordt aangegeven wat de spelregels zijn. Evenals dat het netjes zou zijn als iemand die de 'fout' in gaat met kortingskaartjes in ieder geval niet meer betaalt aan boetes en what not dan iemand die helemaal geen kaartje koopt.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 20:22

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zou het geld als verloren beschouwen,maar ik zou wel een klacht indienen dat het onduidelijk is als niet vaste ns reiziger

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 23:03

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Sorry maar ik denk niet dat er veel mensen meegaan in je redenering. Als je niet weet hoe reizen met de trein gaat kun je twee dingen doen: gewoon gaan en maar zien waar het schip strandt of je even inlezen op de site van de NS. Het is echt niet zo dat je een cursus nodig hebt, informatie over kaartjes, tarieven en dergelijke staat gewoon op de site: http://www.ns.nl/reiziger...losse-kaartjes/index.html

Wees een vent en neem je verlies. Advies om een rechtszaak aan te spannen is absurd.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Sterker nog: het apparaat vraagt tegenwoordig ook hoeveel korting je wil hebben: 20% of 40%! Wat mij betreft het gevolg van een doorgeslagen kortingensysteem voor vaste klanten, in combinatie met het afschaffen van loketmedewerkers voor incidentele klanten.

Maar met een beetje gezond verstand weet je dat je niet zomaar korting krijgt. Nergens zonder aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Het is slordig dat ze niet aangegeven staan (blijkbaar), maar dan had er wel een lampje moeten gaan branden waarom je "recht" op korting zou hebben.

Daarnaast wist TS na het kopen van het kaartje dat het kaartje niet geldig was. Dus hij had nooit op dat kaartje mogen reizen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

[HK] Het doet me een beetje aan dit verhaal van vandaag denken: http://www.telegraaf.nl/b...n_bij_villa_Poetin__.html. Hij wist niet dat het de villa van Putin was, en is er een kans dat hij de 1000 euro terugkrijgt? Het is de schuld van Putin dat het niet duidelijk aangegeven stond bij de villahekken :+ [/HK]

Maar serieus: iemand die niet eens kan uitzoeken wat de voorwaarden zijn, moet die wel op internet en elders keuzes maken? Want je kunt bij elke foute keuze wel iemand gaan zoeken wiens schuld het zogenaamd zou zijn.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 20:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Vraag het NS: https://forum.ns.nl/

• anandus
  • Niet online
[...]

Wat dat betreft is het ook onbegrijpelijk dat de NS nog steeds niet de papieren kaartjes heeft afgeschaft, dan had je dit hele probleem niet gehad.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 16:49
NA het betalen deelt de machine mee dat de korting alleen geldig is als je meereist met iemand die een OV heeft. Ik reis nooit met de trein, dus hier wist ik niks van tot het NA het betalen wordt verteld. Makkelijk geld verdienen zo.
Kortom, je was voordat je in de trein stapte prima op de hoogte van het feit dat je geen geldig vervoersbewijs had.
Wat je had moeten doen was een geldig ticket kopen, en met je verkeerde ticket naar het loket gaan (desnoods van een ander station), dan had je keurig je geld terug gekregen. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen.

[Voor 11% gewijzigd door mcDavid op 11-02-2014 16:41]

• ToyotaMR2
mcDavid schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:41:
[...]

Kortom, je was voordat je in de trein stapte prima op de hoogte van het feit dat je geen geldig vervoersbewijs had.
Wat je had moeten doen was een geldig ticket kopen, en met je verkeerde ticket naar het loket gaan (desnoods van een ander station), dan had je keurig je geld terug gekregen. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen.
Ik word niet elke keer in de trein gecontroleerd (en dus afgestempeld), kan ik dan ook mijn geld terugkrijgen als ik het kaartje weer inlever?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

De aanname dat iedereen alle verkeersregels kent is net zo voorbarig. Toch wordt het van je verwacht. En niet eens vanwege dat theoriepapiertje. Toen mijn ouders hun rijbewijs haalden waren er veel regels nogal anders dan nu. Toch worden ze nu geacht zich aan de regels te houden die nu gelden, niet aan die van 35 jaar geleden.

Door gebruik te maken van de diensten ga je akkoord met hun vervoersvoorwaarden. Eén van die voorwaarden is dat je niet met korting mag reizen als je daar geen recht op hebt en dat het hebben van een verkeerd kaartje gelijk staat aan het hebben van géén kaartje. Sorry, maar dit is echt nalatigheid van jezelf. Zelfs als je je eronderuit zou kunnen praten is het natuurlijk ronduit een domme actie geweest om te zeggen dat je een kortingskaartje wil zonder te weten wat daar de voorwaarden voor zijn.
HyperTrophy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:52:
[...]

niet helemaal

hij heeft eerst te horen gekregen "dat hij 130 mocht rijden" en pas later, na betalen, dat hij "maar 80" mocht rijden en toch met 130 blijft doorrijden. Tsja dan wordt je bekeurd inderdaad.
De kaartjesautomaat vertelt je helemaal niet of je wel of niet met korting mag rijden. Die geeft je alleen de keuze om dat al of niet te doen met een verwijzing naar de AV om te checken of je dat al dan niet mag.
anandus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:33:
[...]
Wat dat betreft is het ook onbegrijpelijk dat de NS nog steeds niet de papieren kaartjes heeft afgeschaft, dan had je dit hele probleem niet gehad.
Onbegrijpelijk inderdaad, dat reizigersorganisaties zich druk maken over het dubbele opstarttarief en het feit dat de chipkaart vaak ronduit duurder is dan de papieren kaartjes voor hetzelfde ritje. ;)

[Voor 12% gewijzigd door NMe op 11-02-2014 16:48]

• iChaos
Ik heb net mijn kaartje terug in Eindhoven gekocht, en aannemende dat die displays overal het zelfde zijn: hier stond alleen of je korting wou, en een optie om de taal te veranderen,verder helemaal niks, Nada.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bij de ingang van het station staat toch een bordje dat je akkoord moet gaan met de vervoersvoorwaarden?

• dion_b
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NMe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:47:
[...]

De aanname dat iedereen alle verkeersregels kent is net zo voorbarig. Toch wordt het van je verwacht. En niet eens vanwege dat theoriepapiertje. Toen mijn ouders hun rijbewijs haalden waren er veel regels nogal anders dan nu. Toch worden ze nu geacht zich aan de regels te houden die nu gelden, niet aan die van 35 jaar geleden.
Allicht betere vergelijking: een fietser in het verkeer.

Om te mogen fietsen hoef je geen enkel papiertje of wat dan ook te hebben behaald, maar dien je je net zo goed aan de verkeersregels te houden, en kun je beboet worden voor het overtreden ervan.

IMHO is trouwens het feit dat je direct na aankoop al wist dat je het verkeerde kaartje gekocht had en toch bent gaan reizen en daarbij niet gelijk de conducteur aangesproken hebt vooral bezwarend. Dat het automaat helderder info vooraf kon geven zal allemaal wel, maar als je weet dat je het verkeerde papiertje in handen hebt is het volledig eigen schuld dat je vervolgens bij controle tegen de lamp gelopen bent.

Wat had je wel kunnen doen?
- alsnog correcte kaartje kopen, restitutie vragen foutief gekocht kaartje
- in geval van haast naar conducteur toe lopen bij trein en situatie uitleggen. Mogelijk had hij enige coulance kunnen verlenen. Zo niet had hij je iig zonder dat het je iets kostte kunnen vertellen dat je niet mee had kunnen rijden.

Ik heb iig erg goede ervaringen in binnen- en buitenland met in twijfelgevallen naar conducteurs toestappen. Het feit dat je de moeite daartoe doet bewijst onomstotelijk dat je van goede wil bent en niet de boel probeert te belazeren. Daarmee heb je alvast 95% van voordeel van enige twijfel binnen en voorzover er ruimte is voor sympathie krijg je die ook.

Soittakaa Paranoid!

• anandus
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:47:
[...]
Onbegrijpelijk inderdaad, dat reizigersorganisaties zich druk maken over het dubbele opstarttarief en het feit dat de chipkaart vaak ronduit duurder is dan de papieren kaartjes voor hetzelfde ritje. ;)
offtopic:
Dat dubbele opstaptarief heb je ook met papieren kaartjes (je kan immers de strippenkaart niet in de trein gebruiken), en afaik is de chipkaart juist goedkoper dan een papieren kaartje ;)

Maar punt was dat de TS dit probleem niet zou hebben, daar is niets aan gelogen :P

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 16:10
Wat betreft toestappen naar conducteurs, je kunt vooraf altijd een kaartje kopen bij de conducteur. Dat is bijvoorbeeld ook wat de NS zegt dat je moet doen in het geval dat er geen werkende automaat op een (klein) station te vinden is.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

mcDavid schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:41:
[...]
Wat je had moeten doen was een geldig ticket kopen, en met je verkeerde ticket naar het loket gaan (desnoods van een ander station), dan had je keurig je geld terug gekregen.
Idd. Binnen een (half?) uur na aankoop c.q. ingang van geldigheid kun je zonder probleem je kaartje weer inleveren en je geld terugkrijgen. Daarna niet meer (ook niet op een ander station) omdat je altijd grappenmakers blijft houden die na de reis met hun niet gecontroleerd kaartje naar de balie hollen.

Enne misschien vergelijkbaar: ten tijde van de strippenkaart had je speciale roze, voor ouden van dagen en kinderen. Waren gewoon in de verkoop, zodat je ook eens een strippenkaart voor je kind of je ouders kon kopen. Als je daarop afstempelde rijd je gewoon zonder geldig kaartje. Ik zie niet in hoe ik NS aansprakelijk kan stellen voor het feit dat ik de regels niet ken?

[Voor 23% gewijzigd door Lustucru op 11-02-2014 17:19]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• RemcoDelft
Fly-guy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:12:
Maar met een beetje gezond verstand weet je dat je niet zomaar korting krijgt. Nergens zonder aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Het is slordig dat ze niet aangegeven staan (blijkbaar), maar dan had er wel een lampje moeten gaan branden waarom je "recht" op korting zou hebben.
Of niet: NS heeft er een handje van om via steeds meer winkels kaartjes met enorme korting aan te bieden: 13 euro i.p.v. 46 euro (o.i.d.) bij Blokker, AH, Kruidvat, HEMA, etc. etc.
iChaos heeft 20 + 15 + 35 + 15 = 85 euro betaald. Die 20 euro is ruim meer dan regelmatig wordt geadverteerd als "de hele dag reizen", dus als onwetende incidentele reiziger is dat alsnog gewoon veel geld, en niet abnormaal weinig o.i.d.
Daarnaast wist TS na het kopen van het kaartje dat het kaartje niet geldig was. Dus hij had nooit op dat kaartje mogen reizen.
Maar wat moet je dan doen? Je geeft net 20 euro aan een bedrijf dat te krenterig is om een menselijke verkoper in dienst te houden (terwijl dat wel in de ticketprijs zit!), daarna zegt het automatische systeem pas dat je kaartje blijkbaar ongeldig (!) is. In principe ben je dus 20 euro afgezet doordat dat niet vooraf duidelijk was. Wat moet je dan doen? Opnieuw (!) een kaartje kopen, dit keer zonder korting (zeg 30 euro), en dan maar hopen dat de automaat niet nogmaals met een excuus op de proppen komt dat het kaartje niet geldig is? Iets met een ezel en een steen...

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

RemcoDelft schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:19:
In principe ben je dus 20 euro afgezet doordat dat niet vooraf duidelijk was.
Correctie: je hebt 20 euro teveel uitgegeven door je niet vooraf in kaartjes en ritprijzen te verdiepen en het verkeerde kaartje te kopen. Ik snap eigenlijk niet waarom de TS niet voor een RailRunner kaartje gekozen heeft, die is nog goedkoper. :)

• Paul
  • Laatst online: 08:18
Jazzy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:24:
Correctie: je hebt 20 euro teveel uitgegeven door je niet vooraf in kaartjes en ritprijzen te verdiepen en het verkeerde kaartje te kopen
Right... Als ik de MyCom binnenloop en vraag om geheugen voor mijn (ik noem maar wat) Dell Vostro 200-laptop, en de verkoper biedt mij 8 GB voor € 50 aan om me vervolgens _nadat_ ik betaald heb te melden: "Alstublieft, uw 240 pins DIMM. Let op: In een laptop moeten 204-pins SODIMMs. Prettige dag nog', wiens schuld is dat? De verkoper die mij niet goed informeert toch zeker? Ik vraag om laptopgeheugen en daarop komt de verkoper met een aanbod. Als daar verder geen extra informatie bij wordt gegeven waarom zou je dan moeten verwachten dat het aanbod niet overeen komt met de vraag 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

iChaos schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:04:
Ik heb net mijn kaartje terug in Eindhoven gekocht, en aannemende dat die displays overal het zelfde zijn: hier stond alleen of je korting wou, en een optie om de taal te veranderen,verder helemaal niks, Nada.
Ik was toevallig ook in de buurt van een station net (hier in Etten-Leur). Heb ff gekeken bij het kaartjesapparaat. Ik zie weldegelijk iets staan wat de voorwaarden van zo'n kortingskaartje is. Het staat er niet groot en je kijkt er makkelijk overheen, maar het staat er wel.

Zie foto (in de rode cirkel):

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Net gecheckt: de automaat vermeldt duidelijk dat korting alleen geldig is voor houders van een voordeelurenkaart tijdens daluren.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• iChaos
[...]

Correctie: je hebt 20 euro teveel uitgegeven door je niet vooraf in kaartjes en ritprijzen te verdiepen en het verkeerde kaartje te kopen. Ik snap eigenlijk niet waarom de TS niet voor een RailRunner kaartje gekozen heeft, die is nog goedkoper. :)
Zoals ik zei reis ik echt nooit met de trein. Van goedkopere alternatieven wist ik dus ook niks af. En of ik die Algemene Voorwaarden en het reglement moet lezen alvorens ik een kaartje koop: als ik al die moeite moet doen voor ik weet of ik op 'wel korting' moet tikken is de informatieverschaffing ter plekke vrij brak. Overigens is het geen station waar op dat moment iemand van de NS stond, dus de balie was ook geen optie. Die boete kan ik wel begrijpen, maar het is die 20 euro die ik zo achterbaks vindt. Ik heb goede intenties getoond, heb wel een kaartje gekocht bij een bedrijf die ter plekke onduidelijk zijn, maar toch vertelt de muts van de klantenservice me dat ik naïef ben en die 20 niet van de boete af kan, ook al heb ik het ticket+transactiebon+boeterapport van de NS nog.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Paul schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:29:
Right... Als ik de MyCom binnenloop en vraag om geheugen voor mijn (ik noem maar wat) Dell Vostro 200-laptop, en de verkoper biedt mij 8 GB voor € 50 aan om me vervolgens _nadat_ ik betaald heb te melden: "Alstublieft, uw 240 pins DIMM. Let op: In een laptop moeten 204-pins SODIMMs. Prettige dag nog', wiens schuld is dat? De verkoper die mij niet goed informeert toch zeker?
Nee, da's geen correcte vergelijking. Jij wilt geheugen hebben, de verkoper zegt "we hebben geheugen van €50 en van €30". Jij zegt, oh geef me de €30 maar, zonder verder moeite te doen om uit te zoeken wat het verschil is, klaagt dan dat het niet past en geeft de verkoper de schuld van de eigen luiheid.

Zie verder Zeror in "Grijs rijden bij de NS?" hierboven. Dit is gewoon iets wat de TS eerst zichzelf mag aanrekenen. Jammer dat het Amerikaanse model ("ik moet iemand anders de schuld kunnen geven van mijn fouten") hier steeds meer voet aan de grond krijgt.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Jouw hebberigheid, jouw schade. Iedere pummel kan bedenken dat met korting niet het normale tarief is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

iChaos schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:31:
[...]

Zoals ik zei reis ik echt nooit met de trein. Van goedkopere alternatieven wist ik dus ook niks af. En of ik die Algemene Voorwaarden en het reglement moet lezen alvorens ik een kaartje koop: als ik al die moeite moet doen voor ik weet of ik op 'wel korting' moet tikken is de informatieverschaffing ter plekke vrij brak.
Zeror in "Grijs rijden bij de NS?" toont prima aan dat het er toch echt staat. En ik wéét van de automaten in Eindhoven dat dit daar inderdaad op staat. Tenzij de automaten op jouw opstapstation drastisch anders zijn (wat niet zo is) heb je dus gewoon niet goed opgelet.
Die boete kan ik wel begrijpen, maar het is die 20 euro die ik zo achterbaks vindt. Ik heb goede intenties getoond, heb wel een kaartje gekocht bij een bedrijf die ter plekke onduidelijk zijn, maar toch vertelt de muts van de klantenservice me dat ik naïef ben en die 20 niet van de boete af kan, ook al heb ik het ticket+transactiebon+boeterapport van de NS nog.
Sorry, maar je was inderdaad naïef door maar gewoon aan te nemen dat je zomaar met korting mocht reizen. Die 20 euro eraf krijgen gaat je misschien nog wel lukken als je op nette wijze schriftelijk bezwaar maakt, maar die coulance zijn ze je geenszins verplicht. Een verkeerd kaartje is hetzelfde als geen kaartje.

• Paul
  • Laatst online: 08:18
gambieter schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:33:
Nee, da's geen correcte vergelijking. Jij wilt geheugen hebben
...en hebt daarbij al je beschikbare gegevens opgegeven. Vervolgens krijg je de vraag voor 30 of 50. Tja, als dan blijkt dat het aanbod afhangt van iets wat de verkoper had moeten vragen en niet vraagt... De verkoper is in deze degene die alle voors of tegens weet.

Echter:
Dat stond er nog niet toen mijn reactie kwam ;) In dit geval heeft de TS dus gewoon zelf een fout gemaakt.
Lustucru schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:34:
Jouw hebberigheid, jouw schade. Iedere pummel kan bedenken dat met korting niet het normale tarief is.
Oh sorry, ik zal nooit meer iets kopen tijdens de BTW-dagen of de Super Deals...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• ToyotaMR2
Lustucru schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:34:
Hebberigheid?
Als je het op de reclame ziet, en bij de Kruidvat de kaartjes kunt kopen met 75% korting, (zonder er iets speciaals voor te doen of bij te kopen!) dan kun je toch ook denken dat die kaartjes uit de automaat kunnen komen?

Tijdelijke actie bij de Kruidvat, koop je treinkaartje met 75% korting.
Dus, wellicht ook mogelijk tijdens die actie, koop ook een kaartje met korting bij de automaat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Paul schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:43:
...en hebt daarbij al je beschikbare gegevens opgegeven. Vervolgens krijg je de vraag voor 30 of 50.
Nee, je zegt namelijk niet dat je een laptop hebt, je zegt alleen "geheugen". Zelfs zonder het plaatje van Zeror is er nog steeds de eigen onderzoeksplicht, en de TS doet nu alsof hem helemaal niets te verwijten is.

Maar goed, dom blondje spelen kan alleen met wat extra attributen ;)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20

YellowCube

Wait...what?

Zeror schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:30:
[...]

Ik was toevallig ook in de buurt van een station net (hier in Etten-Leur). Heb ff gekeken bij het kaartjesapparaat. Ik zie weldegelijk iets staan wat de voorwaarden van zo'n kortingskaartje is. Het staat er niet groot en je kijkt er makkelijk overheen, maar het staat er wel.

Zie foto (in de rode cirkel):

[afbeelding]
buiten dat:
voor die stap staan er twee opties:
kaartje zonder korting
kaartje met korting

als je vervolgens blind "met korting" kiest zonder je even af te vragen waarom er een onderscheid is tussen zonder korting en met korting dan moet je de fout toch echt bij jezelf leggen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

YellowCube schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:54:
[...]

buiten dat:
voor die stap staan er twee opties:
kaartje zonder korting
kaartje met korting

als je vervolgens blind "met korting" kiest zonder je even af te vragen waarom er een onderscheid is tussen zonder korting en met korting dan moet je de fout toch echt bij jezelf leggen.
Klopt. Nu staat er op dat scherm verder geen informatie, maar de voorwaarden worden dus een scherm erna getoont. En dat is nog steeds voordat je moet betalen, dus de TS heeft, helaas voor hem, geen poot om op te staan.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ToyotaMR2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:44:
[...]

Tijdelijke actie bij de Kruidvat, koop je treinkaartje met 75% korting.
Dus, wellicht ook mogelijk tijdens die actie, koop ook een kaartje met korting bij de automaat.
Ook die Kruidvat-acties hebben zo hun voorwaarden, zoals alleen reizen buiten de spits of alleen reizen in het weekend. En als je die kaartjes in de automaat zou kunnen kopen hoefde je er niet voor naar Kruidvat.

• RemcoDelft
Als klant hoef je je daar helemaal niet in te verdiepen, op het moment dat de verkoper (geautomatiseerd of niet) je vraagt of je korting wil.
Vergelijking: je komt bij AH bij de kassa, en krijgt de vraag of je korting wil. "Ja natuurlijk, leuk!". Je rekent af, en je krijgt je boodschappen niet mee, omdat je geen Bonuskaart hebt. Tenslotte had je je daar in moeten verdiepen voordat je boodschappen ging doen! Toch?!
Of toch niet? Ik zou zeggen: F. you, en m'n boodschappen gewoon meenemen. Waarom zou dat bij NS anders zijn?
Lustucru schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:30:
Net gecheckt: de automaat vermeldt duidelijk dat korting alleen geldig is voor houders van een voordeelurenkaart tijdens daluren.
In dat geval heeft NS zich wellicht juridisch volledig ingedekt. Maar het feit dat TS het niet gezien heeft, het mij nooit is opgevallen, en meerdere Tweakers vanwege dit topic in detail de automaat zijn gaan bestuderen, geeft wel aan dat het niet opvalt. Dergelijke kleine lettertjes passen ook totaal niet bij het gigantische display wat er op zo'n apparaat zit. En als de zon schijnt, kan je de grote letters al amper lezen.
iChaos schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:31:
Die boete kan ik wel begrijpen, maar het is die 20 euro die ik zo achterbaks vindt.
De klantvriendelijke oplossing heb ik diverse malen in de trein gezien: conducteur geeft geen boete, maar neemt in ruil daarvoor het kaartje in. Zo betaal je 20 euro voor de heenweg, en moet je 15 euro betalen voor een kaartje voor de terugweg. Extra kosten: 5 euro i.p.v. 50 euro, veel schappelijker voor een foutje in de details.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

RemcoDelft schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:44:
[...]

Als klant hoef je je daar helemaal niet in te verdiepen, op het moment dat de verkoper (geautomatiseerd of niet) je vraagt of je korting wil.
Er wordt niet gevraagd of je korting wilt, je hebt bij zo'n automaat de mogelijkheid om een groot aantal verschillende vervoersbewijzen te kopen. Het is je eigen verantwoordelijkheid om de juiste te kiezen, of je dit nu logisch of ingewikkeld vind. Zoals ik al eerder zei, dan had de TS gewoon een Rail Runner kaartje moeten kopen en in de trein gaan zitten.

[Voor 12% gewijzigd door Jazzy op 11-02-2014 18:50]

• Luke!
  • Laatst online: 27-05 21:56

Luke!

#Treinbaas
Zeror schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:46:
Nu hebben de mensen die kaartjes kopen op een groot station nog mazzel dat er een loket is waar je informatie kan halen wanneer iets wilt weten.
Maar wat als je op een klein station staat met enkel een perron en een kaartjes automaat. Dan kun je niet even navragen bij een loket of een NS-medewerker die er rondloopt.
Maar wel gebruik maken van de informatie- en alarmzuil.

• iChaos
Hm, ik heb het in Eindhoven bij een machine aan de kant van de buslijnen niet zien staan geloof ik. Kan ook best dat ik er overheen keek vanochtend, en net in Eindhoven weer, maar ik ga liever af op een foto die iemand er heeft gemaakt dan mijn geheugen. Apart dit, en jammer natuurlijk. Achja, weet ik in ieder geval de volgende keer wel waar ik op moet letten.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[...]

Vergelijking: je komt bij AH bij de kassa, en krijgt de vraag of je korting wil. "Ja natuurlijk, leuk!". Je rekent af, en je krijgt je boodschappen niet mee, omdat je geen Bonuskaart hebt. Tenslotte had je je daar in moeten verdiepen voordat je boodschappen ging doen! Toch?!
Of toch niet? Ik zou zeggen: F. you, en m'n boodschappen gewoon meenemen. Waarom zou dat bij NS anders zijn?
Je voorbeeld is niet hetzelfde.
Net als de NS zou de AH voordat je betaalt je uitleggen dat een bonuskaart een vereiste is en dat de korting anders niet geldt.
Accepteer je dan alsnog de korting en krijg je bovenstaande situatie: Dan heb je niet op zitten letten.
(en F. you zeggen en je boodschappen meenemen is dan een beetje...raar)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Je kan de volgende keer in de trein gewoon even iemand met een kortingskaart opzoeken die toevallig dezelfde kant op gaat en dan even afspreken dat je met hem of haar meereist... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

[...]
Ik zou zeggen: F. you, en m'n boodschappen gewoon meenemen. Waarom zou dat bij NS anders zijn?
Waarop die vriendelijke, maar brede meneer zou zeggen: F. you, en je gewoon meenemen naar een acherkamertje waar je 181 E kunt aftikken. >:) Waarom zou dat bij NS anders zijn?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar my 2 cents:

Ik heb in mijn jeugd lange tijd niet begrepen hoe dit werkte, en ben sindsdien van mening dat de NS hun bewoording eigenlijk moet veranderen. Voor mensen die zelden met de trein gaan of buitenlanders is het systeem volkomen onbegrijpbaar. Nu is dat op zich met de OV-chipkaart grotendeels opgelost.

Net zoals dat je een kaartje "voor vandaag" of "zonder datum" kan kopen. Waarom zou ik niet een kaartje "zonder datum" kopen? Omdat je hem dan moet stempelen op de dag dat je hem gebruikt. Maar dat staat ook nergens zonder dat je dat op hun website opzoekt.

Noem een kortingskaartje een voordeelpas-kaartje en noem een kaartje zonder datum een afstempelkaartje o.i.d.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

OnTracK schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:08:
Net zoals dat je een kaartje "voor vandaag" of "zonder datum" kan kopen. Waarom zou ik niet een kaartje "zonder datum" kopen? Omdat je hem dan moet stempelen op de dag dat je hem gebruikt. Maar dat staat ook nergens zonder dat je dat op hun website opzoekt.
Het staat op het kaartje....

• !null
  • Laatst online: 26-05 21:02
Ja allemaal leuk en aardig. En het is allemaal ook niet moeilijk. Als je al het al weet.

Maar ga je nooit met de trein dan is het volledig onduidelijk. En ja, dan weet je het achteraf. Dat is handig man! Dan heb je het geld al uitgegeven en moet je het kaartje weer gaan omwisselen (wat op de kleine stations niet eens kan)
Met zo'n fancy touchscreen kun je dat makkelijk laten zien ipv achteraf.

Ampera-e (60kWh)

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ja, je zou ook eens van tevoren op een website gaan kijken voor als iets onbekend is. Het gaat hier om gezond verstand gebruiken en verantwoordelijkheid nemen voor een verkeerde inschatting. Balen kan natuurlijk best maar uiteindelijk ben je zelf volwassen en verantwoordelijk voor je eigen slordigheid.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Waar null! op doelt is dat die kaartjesautomaten met touchscreen mogelijkheden biedt om extra informatie te tonen zoals: "Let op. Korting geldt alleen met een kortingskaart "
Het is een service die NS zou kunnen bieden (uiteraard als het niet ten koste gaat van de snelheid van een kaartje kopen. Het nu af en toe al groot feest op drukke stations)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

!null schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:52:
Ja allemaal leuk en aardig. En het is allemaal ook niet moeilijk. Als je al het al weet.

Maar ga je nooit met de trein dan is het volledig onduidelijk. En ja, dan weet je het achteraf. Dat is handig man! Dan heb je het geld al uitgegeven en moet je het kaartje weer gaan omwisselen (wat op de kleine stations niet eens kan)
Met zo'n fancy touchscreen kun je dat makkelijk laten zien ipv achteraf.
Het staat vlak naast een knop waar je op moet drukken om überhaupt te kunnen beginnen met het kopen van een kaartje. Sorry, maar hoe duidelijk wil je het precies hebben?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

YellowCube schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:28:
Waar null! op doelt is dat die kaartjesautomaten met touchscreen mogelijkheden biedt om extra informatie te tonen zoals: "Let op. Korting geldt alleen met een kortingskaart "
Het is een service die NS zou kunnen bieden (uiteraard als het niet ten koste gaat van de snelheid van een kaartje kopen. Het nu af en toe al groot feest op drukke stations)
En da's nou typisch iets dat de TS als suggestie aan de NS kan doen, om het proces te helpen verbeteren. Maar dan losgekoppeld van het "het is de schuld van de NS en ik wil niet betalen", die uit de OP bleek. Gelukkig is de TS intussen wat bijgedraaid.

Dus dokken, en apart een suggestie indienen bij de NS.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09
NMe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Het staat op het kaartje....
Well, voor zover ik kan googlen staat er "hier stempelen" (en stond er vroeger helemaal niks op behalve een stempelvlak dat bij een kaartje met datum xxx erin had geprint). En kan je als je logisch denkt erbij komen dat de conducteur die moet stempelen. Ik zeg ook niet dat ik dit soort fouten maakte. Maar dat je als vervoerder wel een stuk duidelijker in je communicatie mag zijn als je redelijk mag verwachten dat er ook buitenlanders mee reizen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-04 10:47
Ik heb een keer per ongeluk een kaartje gekocht wat je moest stempelen. Ik had geen idee, ik kreeg een soort half kaartje uit de automaat.

Toen ben ik gewoon naar de conducteur gelopen, verteld, volgens mij heeft de automaat mijn kaartje afgesneden en is die stuk.

Vriendelijke meneer begon te lachen en vertelde mij dat ik een kaartje zonder datum had gehaald. Hij stempelde hem en het was geen probleem.

Overigens zou je nog kunnen aanvoeren dat je inderdaad met andere met een kortingskaart reisde, er zat vast wel iemand in de trein met zo'n kaart. Er wordt volgens mij nergens vermeld dat je dat specifieke persoon persoonlijk moet kennen.

• ToyotaMR2
OnTracK schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 01:06:
[...]
Maar dat je als vervoerder wel een stuk duidelijker in je communicatie mag zijn als je redelijk mag verwachten dat er ook buitenlanders mee reizen.
Ook dit ja. Wat staat er bij de Engelse omschrijving?
Hoe moet een buitenlander dit nu weten.
Ook van tevoren zeker op de NS site checken? 8)7

Los van TS, de vervoerder moet dit gewoon beter doen.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:04
Het valt mij op dat veel reacties het argument 'je moet gewoon de regels kennen' aanhalen, in vergelijking met bijv. verkeersregels.
Dit gaat m.i. niet op: het "Ignorantia legis non excusat" gaat alleen op bij de wet, niet bij transacties tussen bedrijven en particulieren.

(dit alles los van de vraag over de daadwerkelijke verantwoordelijkheid voor de boete, TS had dit anders aan moeten pakken).

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

anandus schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:33:
[...]
Voor OV-reizigers eens in de 10 jaar (waaronder moi) heb je niks aan een OV-chipkaart. :+ Allemaal kosten waar je niet op zit te wachten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mcDavid
YellowCube schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:28:
Inmiddels kunnen ze dit inderdaad wel aanpassen ja. De mensen die geregeld met korting reizen hebben inmiddels toch (bijna) allemaal wel een OV-chipkaart.
Het is echter begrijpelijk dat deze waarschuwing niet al te intrusive geimplementeerd is, want waarschijnlijk werd van oudsher het grootste gedeelte van de kaartjes met korting verkocht. Die wil je niet iedere keer ophouden met een extra waarschuwing.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Exact. Net zo min als dat ik, als ik een kaartje met korting aan een loket koop, verwacht dat de lokettist(e) me lastig valt met vragen of ik wel een kortingkaart heb. Ik ben niet achterlijk. Als ik iets met korting koop _weet_ ik welke voorwaarden daar aan verbonden zijn.

Wat dan nog wel een idee zou zijn is aan de automaten een 'info'/'faq'-knop toe te voegen. Otoh hangt er bij elke automaat een telefoonnummer dat je kunt bellen bij vragen. :)

[Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 13-02-2014 16:43]

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Lodo schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:58:
Overigens zou je nog kunnen aanvoeren dat je inderdaad met andere met een kortingskaart reisde, er zat vast wel iemand in de trein met zo'n kaart. Er wordt volgens mij nergens vermeld dat je dat specifieke persoon persoonlijk moet kennen.
Dat is weer een ander verhaal. Zo heb ik (en ik vermoed velen met mij) een bloedhekel aan die schooiers die bewust een kortingskaartje kopen en dan de hele coupé aflopen en mensen aanspreken met 'hee, heb jij misschien een kortingskaart'. Ga je moeder lastigvallen 8)7

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• dion_b
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToyotaMR2 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:20:
[...]

Ook dit ja. Wat staat er bij de Engelse omschrijving?
Hoe moet een buitenlander dit nu weten.
Ook van tevoren zeker op de NS site checken? 8)7

Los van TS, de vervoerder moet dit gewoon beter doen.
Niet helemaal mee eens, en dat zeg ik als iemand die vaak zat treinen gebruikt in landen waarvan ik de taal totaal niet machtig ben en soms regels hebben omtrent treinverkeer waarmee vergeleken de NS nog toonbeeld van eenvoud is (ga eens in Romania treinen...).

Het komt er gewoon op neer dat je gebruik wilt maken van een dienst die een ander aanbiedt. Dat doe je volgens de regels/tegen de voorwaardes van de aanbieder. Als je die niet kent, zoek je die uit, en in geval van twijfel vraag je het na bij iemand van het bedrijf (aan het loket, bij de stationschef of bij de conducteur). In NL minder kans dan in RO dat je daarbij uitgenodigd wordt voor een paar shots sterke drank, maar als je de moeite doet om navraag te doen zul je nooit een boete krijgen en zul je in de regel uitstekend uitleg krijgen over wat de bedoeling is.

Wat me hier tegenstaat is dat mensen argumenteren dat je geen enkele eigen inspanning van de reiziger kunt verwachten en dat het onterecht is om iemand die zelf niets opgezocht heeft (en in dit geval een te goedkoop, niet voor hem geldige kaartje gekocht heeft) te bebeoeten. Kom op zeg, we leven niet meer op de kleuterschool :/ Als iemand onjuist voorgelicht is of door overmacht niet in staat was het juiste kaartje te kopen zou het onterecht zijn, maar als een simpele vraag het had kunnen verhelderen... nee, dan is het geheel terecht. Zoals TS zelf trouwens dagen terug al inzag.

Soittakaa Paranoid!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 16:32

Mx. Alba

die/hen/zij

Jazzy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:05:
Bij de ingang van het station staat toch een bordje dat je akkoord moet gaan met de vervoersvoorwaarden?
Als het voor een webwinkel niet voldoende is om te linken naar algemene voorwaarden waarmee je impliciet akkoord gaat als je een aankoop doet, hoe kan het dan voor de NS wel voldoende zijn om een bordje "u gaat akkoord" neer te zetten waar men alleen maar langs hoeft te lopen? :?

Enerzijds is het inderdaad zo dat je zou moeten weten dat je alleen korting kunt krijgen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Anderzijds ben ik het gewoon met TS eens dat dat apparaat duidelijk zou moeten aangeven wat die voorwaarden zijn als je een kortingskaartje kiest - voordat je betaalt.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• RemcoDelft
mcDavid schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:22:
Het is echter begrijpelijk dat deze waarschuwing niet al te intrusive geimplementeerd is, want waarschijnlijk werd van oudsher het grootste gedeelte van de kaartjes met korting verkocht. Die wil je niet iedere keer ophouden met een extra waarschuwing.
NS heeft juist een extra vertraging (pun intended!) ingebouwd doordat je nu eerst moet klikken dat je toch echt geen OV-chipkaart wil. Het ding heet toch niet voor niets "kaartjesautomaat"?
Qua snelheid faalt een touchscreen sowieso gigantisch t.o.v. de oude machine waar je een paar knoppen achter elkaar kon indrukken en klaar was.
Lustucru schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:41:
Exact. Net zo min als dat ik, als ik een kaartje met korting aan een loket koop, verwacht dat de lokettist(e) me lastig valt met vragen of ik wel een kortingkaart heb. Ik ben niet achterlijk. Als ik iets met korting koop _weet_ ik welke voorwaarden daar aan verbonden zijn.
Als jijzelf om een kortingskaartje vraagt, geef ik je gelijk. Maar wat als de lokettist nu vraagt "wilt u korting"?
nare man schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:13:
Dat is weer een ander verhaal. Zo heb ik (en ik vermoed velen met mij) een bloedhekel aan die schooiers die bewust een kortingskaartje kopen en dan de hele coupé aflopen en mensen aanspreken met 'hee, heb jij misschien een kortingskaart'.
Gewoon "ja" zeggen, en als de conducteur komt zeggen dat je hem niet kent. Heb je niet eens gelogen :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:02
Tja... NS... zo ook ooit in de spoordeelwinkel een NS dagkaart en een 2->1 klas ticket gekocht. Nergens vermeld dat je die niet in combinatie mocht gebruiken, totdat ik de E-tickets in 1 order ging verzilveren bij NS. Staat er pas na het verzilveren van je code "Niet geldig in combinatie met dagkaarten van blokker, hema, kruidvat of spoordeelwinkel". Codes ben je kwijt, geld terug kan alleen als je met een duur 0900 nummer belt en dan nog is het maar de vraag of je ooit geld gaat zien.

Overigens ook ooit een retour gekocht via de automaat. Heette toen nog niet dagretour, maar gewoon retour. Ik was in de veronderstelling dat als ik maandag met de trein naar schiphol reis, daar mijn vlucht neem en vrijdag weer terugreis dat een retourreis was. Groot was mijn teleurstelling toen er na betaling ipv een retour een kaartje met dagretour uit de automaat kwam rollen.
Overigens op schiphol bij het NS loket wel met bijbetaling kunnen omwisselen voor 2 enkeltjes. Als je per ongeluk met korting een kaartje bestelt kan je over het algemeen ook wel bij een loket terecht (voor zover die nog bestaan).

[Voor 38% gewijzigd door _JGC_ op 19-02-2014 16:22]

Anoniem: 145013

RemcoDelft schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:30:
Als jijzelf om een kortingskaartje vraagt, geef ik je gelijk. Maar wat als de lokettist nu vraagt "wilt u korting"?
Het apparaat vraagt niet "wilt u korting?" het apparaat geeft de keuze geen korting/wel korting.
Het apparaat kan ook niet weten wie er voor staat en welk kaartje deze persoon moet worden aangemeten.

Ik stel voor dat er dat het verplicht wordt je kortingskaart te scannen als je een kaartje met korting wilt kopen. Dat maakt het een stuk eenvoudiger :X

Gelukkig komen de personen nooit in het buitenland want daar zijn de apparaten vaak nog vele malen ingewikkelder en moet je raketgeleerde zijn om het juiste kaartje te kunnen kopen, ten eerste omdat je de taal wellicht niet machtig bent en ten tweede omdat je vaak nog meer keuze hebt tussen tariefsoorten.

• Maasluip
  • Laatst online: 27-05 15:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RemcoDelft schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:30:
[...]

De lokettist vraagt dat niet. Geloof me maar, op dat soort semantische fouten gaat men in de opleiding wel in.
De lokettist zal hoogstens vragen "heeft u een voordeelurenkaart".

Ook bij de AH vragen ze niet "wilt u korting". Ook daar vragen ze "heeft u een bonuskaart".

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• RemcoDelft
Maasluip schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:46:
De lokettist vraagt dat niet. Geloof me maar, op dat soort semantische fouten gaat men in de opleiding wel in.
De lokettist zal hoogstens vragen "heeft u een voordeelurenkaart".

Ook bij de AH vragen ze niet "wilt u korting". Ook daar vragen ze "heeft u een bonuskaart".
^^ Dat is mijn hele punt: dat kan de automaat toch ook prima vragen? Dus i.p.v. die hele ongein dat je je eerst door nee-ik-heb-geen-chipkaart heen moet worstelen, gewoon "heeft u een kortingskaart"?

Anoniem: 145013

RemcoDelft schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:17:
[...]

^^ Dat is mijn hele punt: dat kan de automaat toch ook prima vragen? Dus i.p.v. die hele ongein dat je je eerst door nee-ik-heb-geen-chipkaart heen moet worstelen, gewoon "heeft u een kortingskaart"?
Dan wordt het
Reist u niet tussen 6 en 9 uur of tussen 16 en 19 uur
Heeft u een kortingskaart -> Nee
Heeft u een ov-studenkaart -> Ja, heeft u een week of weekend kaart -> Nee
Heeft u een medereiziger met kortingskaart -> Ja, met hoeveel personen geeft deze persoon al korting ->Nee
Heeft u een medereiziger met een ov-studentenkaart -> Ja etc etc

Kortom de vragenboom wordt oneindig om er achter te komen waar de reiziger recht op heeft. Voor de incidentele reiziger misschien wel handig maar voor de dagelijkse reiziger niet.

• mcDavid
[...]

Ik denk niet dat de automaat er overzichtelijker van wordt als ze de knop "Korting" vervangen door een knop "Klik hier als u een Dal Voordeel, Weekend Vrij of Altijd Voordeel abonnement heeft en reist vóór 7:30, tussen 9:00 en 16:00 of na 18:30, of wanneer u een kortingskaart heeft en na 09:00 reist, danwel meereist met iemand die één van voorgenoemde abonnementen heeft"

[Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 20-02-2014 10:23]

• Maasluip
  • Laatst online: 27-05 15:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Maar eigenlijk is dat een onzinnige vraag. Want een kortingskaart is ook niet 24 uur per dag geldig, dus het hebben van een kortingskaart wil niet zeggen dat je ook een kaartje met korting wil.
Dan krijg je dus een extra vraag: Enkele reis / dagretour -> heeft u een VDU? -> korting / vol tarief, in plaats van Enkele reis / dagretour -> korting / vol tarief

En lokettist zal het waarschijnlijk ook alleen vragen als je tijdens de voordeeluren een kaartje koopt en het zelf niet aangeeft. Toen ik nog een VDU had specificeerde ik het altijd zelf.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 16:32

Mx. Alba

die/hen/zij

mcDavid schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:23:
[...]

Ik denk niet dat de automaat er overzichtelijker van wordt als ze de knop "Korting" vervangen door een knop "Klik hier als u een Dal Voordeel, Weekend Vrij of Altijd Voordeel abonnement heeft en reist vóór 7:30, tussen 9:00 en 16:00 of na 18:30, of wanneer u een kortingskaart heeft en na 09:00 reist, danwel meereist met iemand die één van voorgenoemde abonnementen heeft"
Zet dan naast de knop "Kaartje met korting" een knop "Heb ik recht op korting?" die een lijstje kortingsvoorwaarden laat zien als je erop drukt?

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Dat blijft het zoeken van technische oplossingen om self-inflicted damage van gebruikers te voorkomen. De manier waarop men hier de gebruiker elke eigen verantwoordelijkheid wil ontnemen zorgt er alleen maar voor dat Nigeriaanse scammers het makkelijker krijgen, want men wil echt niet zelf moeite hoeven te doen om te zien of men wel in aanmerking komt voor iets... ;)

[Voor 16% gewijzigd door gambieter op 20-02-2014 10:45]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee