Netflix zorgt voor onwijs hoge Ping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 16:14
Ten eerste weet niet of dit topic op juiste plaats staat maar anders moet admin maar even verplaatsen!

Mijn ouders zijn laatste tijd in ban van Netflix.. Maar hierdoor krijg ik onwijs hoge Ping tijdens gamen.
We hebben nog een internet abbo uit de oertijd en haal met downloaden (torrents max 800KB/s)

Ik vroeg mij af of mijn ping kwam doordat mijn ouders netflix streamen en we gewoon zo'n traag internet abbo hebben?
Of zijn er andere oorzaken?

op speedtest.net haal ik 5.59 mbps download en 0.43 mbps upload.
Rare is dat hij hier wel een ping van 15 ms weergeeft.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo gek, want Netflix is een constante datastroom.

Dat merk je wel als je een langzame verbinding met internet hebt.

Je zou nog eens kunnen kijken of dat modem/router QoS ondersteunt, zodat je jouw spel een hogere prio kunt geven, t.o.v. Netflix streams. Maar die kans is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Netflix SD stream is volgens mij al gauw 4 of 5 Mbit, en dan trek je inderdaad jouw lijn zo vol, niet zo vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SD 4 of 5Mbps? Laatste keer dat ik keek was zelf hun "HD" max 3Mbps - het is qua bitrate en kwaliteit meer met Digitenne te vergelijken dan met een kwalitatief goede bron (satelliet/kabel) :X

Maar dan nog, dat is een netto bitrate, Netflix buffert uiteraard zo snel als het kan en dat vreet een stuk meer bandbreedte, wat met een uitermate iel lijntje als dit al snel de boel vol laat lopen.

Meer prio aan gaming geven tov Netflix zou wel eens kunnen werken - zolang er meer bandbreedte overblijft dan de videostream real-time nodig heeft merken je ouders er niets van maar geeft jou een goede ervaring. Dat gezegd, QoS werkt alleen goed als je slechts een klein deel van het verkeer hoge prio geeft. Een game hangt meestal rond de 0.5 a 2Mbps (beetje afhankelik van game). Dat is een significant deel van deze lijn, waardoor QoS mogelijk niet afdoende gaat werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@dion_b: Z'n ouders betalen voor een werkende internetverbinding én voor NetFlix (video steaming). Een "Ping" (latency) naar een gameserver is een ander probleem.

TS heeft een werkende internetverbinding welke niet voldoet om beide volledig te kunnen ondersteunen en moet niet hier naar een oplossing gaan zoeken.

Dadelijk komt Pa hier melden dat z'n NetFilx abo ineens niet meer lekker streamt..

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Tijd om uit huis te gaan =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien... Maar misschien ook eens tijd om te gaan kijken wat die door TS genoemde (bit)torrent cliënt stiekem aan het (op)souperen is qua upload.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:30:
@dion_b: Z'n ouders betalen voor een werkende internetverbinding én voor NetFlix (video steaming). Een "Ping" (latency) naar een gameserver is een ander probleem.

TS heeft een werkende internetverbinding welke niet voldoet om beide volledig te kunnen ondersteunen en moet niet hier naar een oplossing gaan zoeken.

Dadelijk komt Pa hier melden dat z'n NetFilx abo ineens niet meer lekker streamt..
Het is helemaal niet gezegd dat de verbinding niet voldoet om Netflix te streamen en te gamen tegelijk. De verbinding voldoet niet om Netflix te streamen *en extra te bufferen* en te gamen.

Het gaat fout omdat de grootste stroom (extra buffering Netflix) gelijke prio krijgt met een kleinere stroom (gaming) die real-time doorgifte vereist. Dat hoeft Netfilix zelf niet te hebben, laat staan z'n extra buffering :o

Het gaat er ook niet om om een cap op Netflix-verkeer te zetten, maar om de kleine real-time flow van de game hogere prio te geven. Vervolgens slokt Netflix op wat er overblijft. Pa merkt geen verschil, zoonlief wel.

Of dit werkt hangt af van hoeveel bandbreedte de game nodig heeft, maar al zou het 2Mbps zijn, dan nog blijft er 3.59Mbps over voor Netflix, wat gezien hun "HD" maar 3Mbps nodig heeft en SD minder gewoon toereikend zou zijn.

Dan nog zou het natuurlijk schelen als een betere verbinding genomen wordt, maar dat is IMHO niet noodzakelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Misschien een beetje OffTopic, maar je zegt zelf: Internetabbo uit de oertijd. Heb je niet voor minder geld meer? :S

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ShadowAS1 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:28:
Misschien een beetje OffTopic, maar je zegt zelf: Internetabbo uit de oertijd. Heb je niet voor minder geld meer? :S
Misschien, misschien ook niet...

Dit klinkt als een DSL-verbinding aan uiteinde van een erg lange kabel ver van DSLAM. Met topics als Snelheids alternatieven in het achterhoofd zou het zomaar kunnen dat er geen glas of coax is en dat dit daadwerkelijk meeste is wat je uit de lijn kunt persen.

Bovendien zijn sommgie oude abo's - mits op juiste moment afgesloten - daadwerkelijk goedkoper. Vriend van me betaalt EUR 15 incl vastrecht voor z'n DSL-lijntje zonder telefonie of TV. Zit in een binnenstad, heeft iig coax en VDSL beschikbaar, maar het lijntje voldoet voor hem en ieder alternatief (zelfs de goedkoopste huidige abo bij zelfde provider!) kost minimaal EUR 5 meer.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 16:14
thanks voor alle info! weet nu in iedergeval dat het aan klein oer oude internet abbotje ligt!
Nu teminste ook reden om te kijken naar een nieuwe abbo!
Pagina: 1