Snelheids alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 09:41
Beste heren,

Ik woon op een afstand van 3900 meter van de verdeelkast. Wij hebben hier nu een lijn van interNL net en halen een snelheid van 1.5 Mbit.

Ik weet dat hier moeilijk alternatieven te vinden zijn maar ik zat te denken; als er nu een internet provider is die hier pairbonding aanbied is het dan niet mogelijk om een 3 Mbit connectie te maken?
Onze internet provider heeft ons laten vallen naar de zoektocht naar oplossingen en deze snelheid is gewoon niet meer voldoende voor hedendaags internet gebruik.

Is hier iemand die ons wil helpen met een oplossing te zoeken? we beginnen hier namelijk een beetje hopeloos te worden en hebben gewoon niet voldoende kennis van zaken...

Groet Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 15:57

EnnaN

Toys in the attic

meest gebruikte optie in dat soort gevallen is: kabel?
Is dat niet een optie? ziggo/upc dus?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je alleen een telefoonlijn hebt

Xs4all bied gestapelde lijnen aan -> https://www.xs4all.nl/zakelijk/dslstapelen/
tele 2 ook

https://www.infracom.nl/i...t-toegang/gebundeld-sdsl/
https://www.infracom.nl/i...t-toegang/gestapeld-sdsl/

Maar die prijzen wordt je niet vrolijk van hoor

kun je beter een schotel nemen denk ik

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 26-01-2014 15:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 15:28
Voor 3900 meter is 1,5Mbit wel heel weinig. Wat zegt de postcodecheck op www.dds.nl/adsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
@EnnaN: Hier is geen ander alternatief dan de telefoonlijn.

@fish: Ik ga die providers eens bekijken. Aangezien we genoeg hebben aan de langzaamste versie zal de prijs wel redelijk blijven denk ik. Het is ons ook wel wat waard.

@tha_bulldog: dds.nl zegt dat hier geen ADSL mogelijk is; Linkje

Ik ben nog vergeten te vertellen dat we hier ook naar zakelijke opties kunnen kijken aangezien we 2 bedrijven op naam hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dus echt geen COAX? Ik was allang verhuist..

Je zult waarschijnlijk aan de schotel moeten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
@kuusj98: totaal geen coax idd...

Schotel heb ik als alternatief bekeken alleen ik heb geen betaalbare service gevonden en ik heb mijn twijfels over de bruikbaarheid ivm de latency. Voor een spelletje bied het geen meerwaarde iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Waarom geen 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
@Jeroen: Da's inderdaad een alternatief ware het niet dat precies waar ons huis staat een gat zit in de mobiele verbindingen... Het maakt niet uit met welke provider je te maken hebt, je moet +/- 500 metr in eender welke richting lopen wil je 3g krijgen. Laat staan 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:58
Dan is het je eigen schuld, je moet ook niet in een hutje op de hei gaan wonen. :P

Enige alternatief is dan satelliet of een microwave straalverbinding met buren die wel internet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
jeroen3 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:44:
Dan is het je eigen schuld, je moet ook niet in een hutje op de hei gaan wonen. :P

Enige alternatief is dan satelliet of een microwave straalverbinding met buren die wel internet kunnen krijgen.
Hahahaha, stomme oeter. Wat is er mis met landelijk wonen? |:(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

warhamstr schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:45:
[...]

Daar wonen aleen maar boeren :+

Gast, chill, neem een koekje , je hapt nogal

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 26-01-2014 17:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
Inderdaad, we wonen na het faillissement van mijn bedrijf weer noodgedwongen bij mijn ouders op de boerderij.

Ik heb net bij XS4all gekeken en daar zeggen ze zelfs dat we hier geen interne kunnen krijgen.... Dat zal dus wel via KPN gaan? Nu zitten we via interNLnet bij BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:23

ManiacsHouse

Scheisse!

Frazzy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:23:
Inderdaad, we wonen na het faillissement van mijn bedrijf weer noodgedwongen bij mijn ouders op de boerderij.

Ik heb net bij XS4all gekeken en daar zeggen ze zelfs dat we hier geen interne kunnen krijgen.... Dat zal dus wel via KPN gaan? Nu zitten we via interNLnet bij BBned.
Je woont weer bij ouders. Hebben die al een verbinding? Anders 2 aansluitingen aanvragen. 1 op naam van je ouders en 1 op je eigen naam en dan zelf gaan binden. Moet volgens mij makkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ManiacsHouse schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:28:
[...]

Je woont weer bij ouders. Hebben die al een verbinding? Anders 2 aansluitingen aanvragen. 1 op naam van je ouders en 1 op je eigen naam en dan zelf gaan binden. Moet volgens mij makkelijk kunnen.
Ten eerste heb je daar niks aan omdat het internet je niet je verkeer over die twee lijnen gaat sturen. Dus dan heb je 2x 1.5mbps ipv 3mbps.

Verder: denk je dat één persoon maar één internetverbinding mag hebben ofzo?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Alle KPN bedrijven leveren via hetzelfde DSL netwerk. Je zal je toevlucht moeten zoeken naar een BBned of Tele2 lijn.

Overigens is KPN 4G wel beschikbaar op jouw locatie. Vodafone geeft ook volledige dekking 3G op jouw locatie. Misschien een recentelijk gebouwde mast?

Je lijnafstand is overigens 4999 meter, niet 3900. Scheelt nogal ;)

Overigens, misschien kan je een dealtje sluiten met Energiecentrum de Volmolen. Dat is voor zover ik kan zien het laatste adres waar UPC levert. Beetje jammer van de bossen die er tussen zitten maar wellicht dat je er net overheen kan stralen. Die 600 meter is dan peanuts voor WiFi met goede antennes, mits je over die bomen heen kan komen...

[ Voor 44% gewijzigd door RadioAir op 26-01-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CyBeR schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:29:
[...]

Ten eerste heb je daar niks aan omdat het internet je niet je verkeer over die twee lijnen gaat sturen. Dus dan heb je 2x 1.5mbps ipv 3mbps.

Verder: denk je dat één persoon maar één internetverbinding mag hebben ofzo?
Euh gewoon op het 2e aderpaar aanvragen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
waarom geen satelliet? Enige nadeel is de latency(700ms) maar de snelheid is wel redelijk stabiel(rond de 20Mbit down, 6Mbit up)! Heb het bij iemand wel eens gebruikt en ik moet zeggen dat het een verbetering is, in vergelijking met hun oude rotte 2,1Mbit DSL lijn. En het is nog onbeperkt ook!

3G of 4G is wel een goed alternatief als de abonnementen onbeperkt zijn en je realistisch meer dan 2Mbit
haalt. Tot die tijd niet bruikbaar.

Edit: het is toch mogelijk om met Reach-extended ADSL1 zelfs op die afstand meer te halen?

[ Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 26-01-2014 20:05 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Frazzy op 26-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
@tha_bulldog: Theorie en praktijk liggen weer eens ver uit elkaar... Ik kijk net op mijn vodafone telefoon en die geeft hier 3 streepjes op g. 3g krijg ik enkel als ik een eind loop. Met KPN kun je hier binnen niet eens bellen, dan moet je buiten gaan staan.

Tussen ons en de volmolen zit een groot bos. We moeten dan echt een hele hoge mast bouwen aan beide zeiden aangezien wij hier een stuk lager zitten.

@Timmie1: Heb je een bron voor die Reach extended adsl1?

edit: @tha_bulldog: waar heb je die lijnafstand vandaan? Ze hebben mij vanuit BBned altijd verteld dat dat 3900m was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Overigens maakt zo'n zakelijke oplossing helemaal niets uit. Tegen een bedrijf zullen ze precies het zelfde vertellen, en als je daar problemen mee hebt kun je zelf duizenden euro's uitgeven om zelf een fatsoenlijke lijn te plaatsen :)

Mocht je geen games spelen, dan zou ik inderdaad via de satelliet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Frazzy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:52:
Heb je een bron voor die Reach extended adsl1?
The power of the lower frequencies used for transmitting data is boosted up to increase the reach of this signal up to 7 kilometers

(Bron: Wikipedia: G.992.3 Annex L)

Edit: Helaas krijg ik net te horen dat in Nederland alleen annex A(analoge lijn) en B(ISDN) worden gebruikt, blijkbaar valt dit dus al af.

Volgens mij is het beste alternatief dan een straalverbinding leggen met buren die kabel hebben.
Of als latency je niet veel uitmaakt, is SkyDSL(satelliet) wel een goed alternatief. Meer keus heb je volgens mij niet.

[ Voor 20% gewijzigd door timmie1 op 26-01-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frazzy schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:42:
@Jeroen: Da's inderdaad een alternatief ware het niet dat precies waar ons huis staat een gat zit in de mobiele verbindingen... Het maakt niet uit met welke provider je te maken hebt, je moet +/- 500 metr in eender welke richting lopen wil je 3g krijgen. Laat staan 4g.
Eh, volgens mij snap jij 4G niet :o

4G gaat (o.a.) over 800MHz-band wat juist een stuk verder reikt dan de 1900MHz van 3G.

Eigenschappen van LTE op 800MHz zijn vergelijkbaar van die van GSM op 900MHz, dus als je nu betrouwbaar GSM-dekking hebt (2G) dan is er goede kans op LTE als uitrol jullie bereikt :)
warhamstr schreef op zondag 26 januari 2014 @ 17:45:
[...]

Nou, bijvoorbeeld dat snel internet niet vanzelfsprekend is - vandaar dit topic :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je een 'oud' abonnement hebt dan zou het goed kunnen dat je geen 4G hebt en je gsm moet er ook geschikt voor zijn.
Zo heb ik een van de budget Kpn bundels en een gsm met LTE maar er is geen LTE logo te zien (Almere).
Onlangs verhoogde Kpn 'gratis' de 3G snelheid van 2 naar 14,4Mb/s zodat mijn beperkte bundel nog sneller op de limiet zit :z
De sat-provider homepage is niet heel erg duidelijk, de data bundel en apparatuur zijn gescheiden zodat je niet goed kan zien of de op zich leuke tarieven all-in zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
dion_b schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:02:
[...]

Eh, volgens mij snap jij 4G niet :o

4G gaat (o.a.) over 800MHz-band wat juist een stuk verder reikt dan de 1900MHz van 3G.

Eigenschappen van LTE op 800MHz zijn vergelijkbaar van die van GSM op 900MHz, dus als je nu betrouwbaar GSM-dekking hebt (2G) dan is er goede kans op LTE als uitrol jullie bereikt :)
Is wel zo, maar aan 4G/3G heb je niets als je het niet kunt gebruiken ;)
TS wil graag een vervanging voor z'n 1,5Mbit thuisverbinding en de huidige bundels zijn
voor thuisgebruik toch wel heel karig. Ik denk dat, als hij mocht kiezen voor 1,5Mbit onbeperkt DSL en 6GB 50Mbit LTE, toch voor de 1,5Mbit DSL zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

timmie1 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:44:
[...]

Is wel zo, maar aan 4G/3G heb je niets als je het niet kunt gebruiken ;)
TS wil graag een vervanging voor z'n 1,5Mbit thuisverbinding en de huidige bundels zijn
voor thuisgebruik toch wel heel karig. Ik denk dat, als hij mocht kiezen voor 1,5Mbit onbeperkt DSL en 6GB 50Mbit LTE, toch voor de 1,5Mbit DSL zou gaan.
Het is niet zo dat 3G/4G te verkrijgen is in karige combinaties met een mobieltje. Er zijn genoeg data-only mogelijkheden, waar de datalimieten toch een heel stuk ruimer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
Point to point 900MHz/2.4/5/24/60GHZ link naar een locatie die wel degelijke VDSL/kabel/glas heeft? Dit gaat waarschijnlijk de enigste optie zijn die nog redelijk is op vlak van kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
@Dion_B: Ik heb het zwaarste Red abonnement van Vodafone en een HTC one. In Eindhoven kan ik gebruik maken van LTE maar thuis is gsm het enigste wat ik kan pakken...

Point to point is denk ik niet mogelijk aangezien er een bos zit tussen de laatste kabelaar en ons en hemelsbreed is de afstand ook nog eens een meter of 600.

Even een technisch vraagje, als ik de huidige adsl verbinding houd en er een schotelverbinding bijneem. Kan ik dan met een load balancer erbij ervoor zorgen dat ik de voordelen van beide lijnen kan hebben? Lage latancy van ADSL en hoge snelheden van schotel? Op deze manier kan ik af en toe een game spelen en kunnen we toch goed streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Klopt, nu wel. Maar met de uitrol van Vodafone kan het zomaar zijn dat je in april 2014 (of 2015 als je pech hebt) wel gewoon dekking hebt. Gezien je nu 3/4 streepjes 2G hebt is de kans heel groot dat je dan straks 3/4 4G hebt.

Over je andere vraag: Volgens mij kan je op protocol basis kiezen welke verbinding waarvoor gebruikt wordt bij de betere loadbalancers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik zelf woonde in een boerengat waar eerst alleen ADSL tot 8mbit beschikbaar was (afstand was niet direct een issue maar er was alleen maar ADSL 1 apparatuur aanwezig).

Coax hadden we van UPC maar er waren toen destijds geen retour geschikte diensten op mogelijk. Glasvezel lag hier toen ook nog niet.

Ik wilde ook wat meer snelheid als die 8Mbit en heb toen een 2e 8Mbit DSL lijn aangevraagd, beide modems heb ik toen in Bridge modes gezet en hier een Draytek loadbalancer/failover apparaat achter gezet. ik kon dan in ieder gevel op een lijn downloaden zonder dat de performance gelijk crap was (omdat je normale internet verkeer dan over de niet belaste lijn ging). In het geval je met meerdere sessies tegelijk kan downloaden denk aan (usenet/torrents/steam) worden de 2 lijnen tegelijk gepakt en dus verdubbeld je downloadsnelheid. In mijn geval ging ik van ~830 kb/sec naar ~1660 kb/sec.
Dit heb ik voor 2 jaar gehad totdat UPC haar netwerk had ge-upgrade

Bovenstaande kan wat voor jou zijn om 2 (1 extra) elchiepo lijntjes te nemen. Je hoeft dan alleen te investeren in een multi wan router a € 200/250 Bijv. deze met WiFi ingebakken: pricewatch: DrayTek Vigor 2920n

[ Voor 9% gewijzigd door Axelfoley007 op 27-01-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ben jij niet die tweaker die toen op het Telfort forum daar nog wat foto's van geplaatst heeft?
Het enige nadeel voor TS is dat hij echt aan het eind van de lijn zit en het verschil tussen 1,5 en 3Mbit is niet zo heel groot helaas. Maar DSL en SAT combineren is natuurlijk een mooie optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Dat was ik ja (klein wereldje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Wat hierboven gehint wordt is ook niet onaardig idd, als latency belangrijk is. Latency belangrijke dingetjes kun je over je dsl lijn laten gaat terwijl het bulk verkeer over de sat kan (mits je niet aan een databundel vast zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Trekker uit de schuur halen, geultje graven, glasvezel er in leggen, geultje weer dicht maken en gaan met die banaan... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
De kogel is door de kerk

Vorige week een 12Mbit/4Mbit SkyDSL abonnement aangevraagd. Bedankt voor de hulp allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
Zo, alles is geinstalleerd.

Wat een wereld van verschil is dit zeg. Je merkt dat er een hoge latency is (als je klikt dan duurt het heel even voordat je een reactie krijgt), maar daarna is de pagina ook meteen geladen en dat duurde met de oude adsl wel wat langer (understatement).

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat netflix niet meer werkt aangezien hij denkt dat ik in belgie zit... Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Kan ik iets instellen in de router waardoor hij weet waar ik ben?

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je kan daarvoor DNS-omzetter Tunlr.net gebruiken in je router, of Media Hint/Hola Unblocker extension in je browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@Frazzy, is de snelheid echt zoals beloofd? En hoe hoog is de latency?
Kan ik nog wat mensen in dezelfde situatie mee overhalen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frazzy
Hallo Timmie1,

We halen tot nu toe bijna continue de beloofde snelheid. Af en toe valt hij even weg, maar de modem is dan ook onbereikbaar dus kan ook een netwerk probleempje zijn.
De helpdesk reageerd binnen het uur. Daar was ik ook van onder de indruk.

Ik heb nogsteeds wel het probleem dat Netflix nog niet werkt. Ik krijg unblock-us niet ingesteld... Dat is voor nu het enige minpunt maar dat komt ook nog wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met satellietinternet.

Ik woon zelf ook buitenaf dus breedband internet is een uitdaging. Mijn dsl levert ongeveer 4,0 Mbps down / 770 Kbps up. Om een film te streamen vanaf een Apple TV moet ik de helft van de duur van de film bufferen voordat ik kan kijken. Netflix begint wel instant maar de kwaliteit is matig. Ik heb een paar beveiligingscamera's maar als ik niet thuis ben kan ik de beelden maar met moeite streamen door de lage uploadsnelheid. Beelden terugkijken via mijn Synology NAS is helemaal onbegonnen werk vanwege de traagheid van de interface.

Sinds vorige week mag ik eindelijk genieten van 4g dekking van KPN. De prestaties zijn ook nog eens heel aardig met snelheden tot 34Mbps down en 13Mbps up. KPN biedt momenteel abonnementen met een datalimiet van maximaal 8GB. Voor films en vido streamen is dat te laag, voor gewoon wat internetten voldoet het wel. Ik zit nu te kijken naar industriële 4g modems/routers waar externe (outdoor) antenne's aankunnen die ik wil combineren met een load balancing router (bijv. Microtik Routerboard) om traffic te load balancen en te dirigeren over de gewenste links.

Voor films streamen zou satelliet ook ideaal kunnen zijn, dan zou ik mijn adsl-lijn kunnen opzeggen. Ik heb er een tijdje geleden naar zitten kijken maar de ervaringen die ik vond waren nogal wisselend, vooral door de onbetrouwbaarheid van de verbinding. Als de router meerdere wan-verbindingen heeft en failover doet maakt dat echter weer wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Femme, is het bij jou niet mogelijk om gewoon 2 DSL lijnen te stapelen en dat je dan dus 8/0,8 krijgt (heb je niet ook zicht op VDSL buitenring of ADSL buitenring)? Ik doel specifiek op stapelen, niet op load balancen. 8/0,8 is nog goed te doen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

tha_bulldog schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:14:
Femme, is het bij jou niet mogelijk om gewoon 2 DSL lijnen te stapelen en dat je dan dus 8/0,8 krijgt (heb je niet ook zicht op VDSL buitenring of ADSL buitenring)? Ik doel specifiek op stapelen, niet op load balancen. 8/0,8 is nog goed te doen lijkt me...
Die mogelijkheid heb ik nog niet onderzocht. Op zich is 8 Mbps down best aardig. De upload blijft wel een probleem. Ik wil sowieso 4g gaan gebruiken omdat ik daarmee de hoogste snelheden haal. Op dit moment zijn er nog geen abonnementen die 4g bruikbaar maken als totaaloplossing. Satelliet lijkt me goedkoper dan een gestapelde dsl-lijn. Een 12 Mbps abonnement van SkyDSL is ook niet erg duur (30 euro per maand). Als ik torrent en Apple TV-verkeer over satelliet zou laten lopen en de rest over 4g met mogelijkheid tot failover als één van beide verbinding down is zou ik een goede oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Even een update: ik heb inmiddels SkyDSL werkend en een 4g-router met een directionele flat panel antenne en een 7GB abonnement van KPN. De beide verbindingen worden met een Mikrotik-router geloadbalanced op basis van traffic-type (poortnummer) of ip. Ik heb het resultaat nog niet uitgebreid kunnen testen maar het lijkt veelbelovend. De 4g-verbinding is erg snel met een uitstekende latency en downloadsnelheden van zo'n 3,5 MBps. Over SkyDSL haal ik downloadsnelheden van zo'n 1,3 MBps (ik heb het 12/4 Mbps abonnement). De hoge latency van 750 ms is goed merkbaar bij het browsen maar het is niet onwerkbaar hoog. Het duurt twee seconden voordat een website reageert maar dan is ie wel meteen compleet.

Ik moet de setup nog afconfigureren zodat alle clients over de satelliet+4g combo met internet verbonden zijn (nu gaan ze nog over adsl) en dan moet ik zien of een datalimiet van 7GB op de 4g-verbindingen (die http-, ssl- en dns-verkeer doet) genoeg gaat zijn. Ik ga kijken of ik sites zoals Youtube en Soundcloud over satelliet kan routen om het dataverbruik op de 4g-verbinding te beperken. Al het non-interactieve verkeer van bijv. de nas mag over satelliet aangezien de latency niet boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een tijdje terug SkyDSL geïnstalleerd bij iemand. het 16 Mbps abbo a €49,90 pm

Na installatie waren de snelheden zeer goed, download van verschillende sites met max download snelheid.

Alleen kort na de installatie zijn de snelheden een stuk lager/slechter, behalve via de speedtest van SkyDSL/TooWay zelf.

Tests zijn gedaan met een kabel direct aan het modem.
Het is het skyDSL2+ FLAT L abonnement incl saving optie met een max snelheid van 16000 Kbit/s / 16 Mbps

Ik heb sterk het gevoel dat de verbinding standaard geknepen wordt. Support verwijst slechts naar de voorwaarden waarin wordt aangegeven dat het een 1:50 overbooked verbinding is.
Zijn er nog meer tweakers met recente SkyDSL ervaringen?

Speedtest van SkyDSL/TooWay is wel goed
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ork0ZOY.png

Maar andere tests laten zeer andere resultaten zien.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w7w6sny.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iU8rgGw.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3TfTd10.png

Zie ook deze review
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rWYzRwaS8nc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Paar weekjes terug gekeken bij een skydsl aansluiting in het buitengebied.
De snelheden die werden geleverd waren erg netjes voor hun abonnement(goedkoopste).
Snelheden waren rond 8Mbit down en 2.1Mbit up. Ping uiteraard hoog(800ms) maar desondanks is er prima mee te internetten. Ook Youtube werkte prima.

Pagina: 1