Core I7 desktop pc

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:47
Hallo tweakers,

Een vriend van mij heeft een desktop pc met deze specs die ik van hem wil overnemen:

Core I7 920 processor (64bit)
Gigabyte GA-EX58-UD3R moederbord
4gb geheugen
500GB Hdd western digital
400 watt voeding
Ati Radeon HD 4350
1x spdif out
1x 1GB/s ethernet aansluiting
2x usb 3.0
12x usb 2.0 (4x voorzijde)
1x esata aansluiting
1x LG BLU-RAY BRANDER! 6speed
1x dvd brander
1x lg monitor 22 inch
1x logitech toetsenbord
1x draadloos oplaadbare logitech muis
Windows 7 ultimate

Nou vraagt hij er €450,- voor, maar nou wil ik weten wat ie eigenlijk waard is.

Ik hoor jullie mening graag

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:56
Wat wil je met de pc gaan doen?
Er zitten waarschijnlijk dingen bij die je niet nodig hebt maar waar je wel voor betaalt.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:47
En je moet je natuurlijk ook bedenken dat investeren in een SSD, extra ram en een grafische kaart ook geen gek idee is voor deze pc.. Dan zit je toch al gauw aan 2,3 misschien zelfs €400 extra kosten om het ding lekker te laten lopen, uiteraard afhankelijk van wat je er mee Wilt doen. Je maat doet 'm niet voor niets weg.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De hardware is oud, dus de waarde is zoals vaak gezegd bij pc hardware ''wat de gek er voor geeft''.
Deze gek (ik) zou er geen 450 voor neertellen.

Ben je handig genoeg om zelf een pc in elkaar te zetten? Als je zelf e.e.a. nog hebt liggen aan randapparatuur (monitor, muis, etc.) dan moet je voor ongeveer hetzelfde geld bovenstaande hardware kunnen overtreffen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:57
400w voeding, vraag even nadere informatie.

Wat wil je er mee gaan doen?

• dbz1985
Ik wil Downloaden, films kijken, branden, streamen, Office gebruiken....eigenlijk btje van alles behalve gamen.
Hij heeft er hetzelfde mee gedaan en heb zelf gezien dat ie snel is en ook stofvrij van binnen.
Hij is er netjes mee omgegaan en zit geen krasje op.

• Barry|IA
Dat ga je er inderdaad makkelijk mee redden.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• !mark
Kun je dan niet beter een nieuw systeem voor je 400-500 euro kopen?
Is op de processor na gewoon sneller dan dit, en nieuw

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En zuiniger vooral.

Wat jij gaat doen kan al op een Pentium, desnoods een AMD A8 als je toch wat meer multicore en grafische ooomph wil.

People as things, that’s where it starts.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 22:00
Zoals eerder aangegeven kan je voor 450 euro een nieuw systeem in elkaar zetten die op elk gebied sneller is. Denk inderdaad aan een A8 systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door Mmore op 10-02-2014 22:43 ]

• !mark
Om je even een voorbeeld te geven:
Incl BD speler
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420€ 54,10€ 54,10
1Asus B85M-G (C2)€ 61,50€ 61,50
1WD Green WD10EZRX, 1TB€ 46,98€ 46,98
1Cooler Master N200 Closed€ 37,20€ 37,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,90€ 65,90
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 49,30€ 49,30
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 51,-€ 51,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,88

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:47
Volledig eens met hierboven. Ik zou hier geen 450 piek voor geven. Je kunt veel beter een nieuwe halen voor jouw doeleinden, deze gaat (zeker met de SSD) veel lekkerder werken.

Sluit daarbij volledig aan bij het lijstje van !mark. Mocht je af en toe toch een game willen spelen dan even switchen naar een AMD A8.

• Barry|IA
TS,

Heb je zelf een monitor die je kunt blijven gebruiken? Toetsenboard? Muis?

Ik heb zelf een i7 4770k systeem in m'n wenslijst gezet voor nog geen 550 euro. Om even aan te geven wat mogelijk is als je zelf e.e.a. hebt liggen voor hergebruik.

• dbz1985
En als ik tegen hem zeg €350 of zo, is ie dat nog wel waard inclusief 22 inch fullhd monitor?
Ik heb zelf geen monitor.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:47
Zoals gesteld: het gaat niet om "waard", dat is moeilijk inschatten. Het gaat erom wat de gek er voor geeft. Ik denk dat 350 met alle randapparatuur erbij al een stuk redelijker is qua prijs.
Of je het moet doen is een tweede. Bijvoorbeeld omdat:

- een 22 inch scherm is niet heel ruim. Als je denkt dat je over een (half)jaar een ander scherm wilt, dan moet je nu mee nemen in je beslissing (en kun je beter een nieuwe pc kopen met nu al een nieuw/tweedehands beeldscherm).

- er geen SSD in zit. Een SSD laat je desktop echt veel sneller voelen. Als je over een half jaar bedenkt dat je toch een SSD wilt kost je dat dan weer 75 euro. In dat geval kun je ook beter nu al een nieuwe kopen met SSD.

Enige wat je nog kunt upgraden aan die van je vriend is eigenlijk wat extra RAM (mits dat in het mobo past). Dit geeft misschien iets meer snelheid voor een kleine prijs. Als je een andere ingreep overweegt binnen nu en een jaartje kun je denk ik beter een nieuwe kopen.

De PC van !mark met een toetsenbord en muis van 30 euro (tweedehands?) en een monitor van 50 euro (dat is wel genoeg voor een tweedehands full HD scherm denk ik?) kost je 500 euro en ik denk dat je daar voor jouw taken makkelijk 3+ jaar mee vooruit kunt.

Vraag die nog rest: heb je windows? kun je het cheap krijgen? wil je een valse tweedehands van MP nemen? (anders kost je dit helaas wel 60 piek ofzo).

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-04 17:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waardebepalingen zijn niet toegestaan op het forum. Zie in plaats daarvan inderdaad Howto: prijsbepaling (oude) hardware en V&A om gangbare prijzen te bepalen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.