Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem/uitdaging:

Onlangs zijn op een of andere manier belangrijke bestanden van mijn pc verwijderd. Ik mis nu een aantal zeer belangrijke contacts. De xls is verloren gegaan. Ooit heb ik op een of andere manier een .jpg gemaakt van deze contacten. Nu heb ik dit .jpg bestand weten te recoveren. Echter, het is op een of andere manier verkleind waardoor het eigenlijk niet meer leesbaar is. Bijgaand het jpg bestand. Is er een manier om deze tekst (met name telefoonnummers en mailadressen!) weer leesbaar te maken?

Als iemand hierbij zou willen helpen zou dat super zijn!

Ik heb een groot deel van het bestand even zwart gemaakt. Mocht iemand het lukken om het deel wat ik zichtbaar heb gemaakt leesbaar te maken kom ik graag met diegene in contact zodat ik hem in vertrouwen het bestand zonder het zwarte gedeelte kan mailen.

http://postimg.org/image/vb5ttzoa7/

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 28-02-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het deels nog wel een beetje lezen. De @hotmail.com is er nog wel uit te halen bijvoorbeeld. Maar bij sommige letters zijn er dermate veel artefacts dat je nooit zeker weet wat er precies staan. Een n of een r kunnen al veel op elkaar lijken, net als een 8 of 9 of 3. Bij iets als @hotmail.com maakt dat niet zoveel uit, want als een van die letters niet leesbaar is kun je het nog wel invullen omdat je weet wat er moet staan.

Ik zou zelf eerder kijken naar de mogelijkheid tot datarecovery (in de hoop dat je verder niets met je systeem gedaan hebt om de kans te vergroten).
Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 11:53
Ok beetje flauw misschien, maar moest em even posten.
YouTube: Let's Enhance