Beste Tweakers,
Onlangs heb ik mijn desktop vernieuwd door deze onderdelen te plaatsen:
Om waar voor mijn geld te krijgen ben ik gelijk begonnen met het overklokken van mijn CPU. Dit is wat ik heb gedaan:
1. CPU Voltage naar 1.24Volt.
2. CPU Base clock op 100Mhz
3. CPU Clock-Ratio/Multiplier naar 45x
4. DRAM multi en Voltage vastgesteld op 1600Mhz en 1.35, respectievelijk.
Bij een korte Aida test lag de temperatuur altijd onder de 90 graden. Echter toen ik muziek ging renderen kreeg ik een blue-screen error met "hardware-failure". Hierna heb ik de Multiplier naar 44x verlaagd en kon ik verder probleemloos werken. Maarja, nu vraag ik mij eigenlijk af of ik met mijn huidige setup niet 4,5Ghz of hoger zou moeten kunnen halen. Wellicht dat iemand een soortgelijke setup heeft en mij zijn bios-settings kan geven?
Nu is er nog iets vreemds, namelijk nadat ik de overclock settings heb doorgevoerd in de BIOS, zie ik dit niet terug in CPU-Z, noch in "Windows --> rechtermuisknop "Computer" --> Eigenschappen". Binnen Aida vind ik de overclock settings wel weer terug. Enig idee hoe dit kan?
Alvast dank.
Onlangs heb ik mijn desktop vernieuwd door deze onderdelen te plaatsen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 284,50 | € 284,50 |
1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 83,- | € 83,- |
1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3G | € 268,- | € 268,- |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,99 | € 65,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 737,79 |
Om waar voor mijn geld te krijgen ben ik gelijk begonnen met het overklokken van mijn CPU. Dit is wat ik heb gedaan:
1. CPU Voltage naar 1.24Volt.
2. CPU Base clock op 100Mhz
3. CPU Clock-Ratio/Multiplier naar 45x
4. DRAM multi en Voltage vastgesteld op 1600Mhz en 1.35, respectievelijk.
Bij een korte Aida test lag de temperatuur altijd onder de 90 graden. Echter toen ik muziek ging renderen kreeg ik een blue-screen error met "hardware-failure". Hierna heb ik de Multiplier naar 44x verlaagd en kon ik verder probleemloos werken. Maarja, nu vraag ik mij eigenlijk af of ik met mijn huidige setup niet 4,5Ghz of hoger zou moeten kunnen halen. Wellicht dat iemand een soortgelijke setup heeft en mij zijn bios-settings kan geven?
Nu is er nog iets vreemds, namelijk nadat ik de overclock settings heb doorgevoerd in de BIOS, zie ik dit niet terug in CPU-Z, noch in "Windows --> rechtermuisknop "Computer" --> Eigenschappen". Binnen Aida vind ik de overclock settings wel weer terug. Enig idee hoe dit kan?
Alvast dank.