Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:31
Mede-auteur:
  • xrgman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 17:24

xrgman

Beste mede miners.

Aangezien ik en mijn vrienden al wat geld hebben geïnvesteerd in mining equipment. Zijn we van plan om onze spullen te verhuizen naar een appart pand. Het liefste een bedrijfspand. Lekker klein. Stroom inbegrepen (hoeft niet) en makkelijk bereikbaar met auto of bus.

Aangezien ik 18 ben mag ik er eentje huren. Mijn 2 vrienden daarintegen zijn beide 16.
We hebben bij elkaar nu aan 4mhash aan mining equipment wat bij elkaar ongeveer 2000 watt gebruikt. Ik heb nog meerdere moederborden en processors op vooraad en er is nog genoeg psu ruimte om uit te breiden wat binnenkort nog gaat gebeuren. We hopen de 5ghash volgende maand al te bereiken en de 7 die maand daarna.

We wonen alledrie nog thuis bij onze ouders alleen zijn hier vele problemen mee. Zo betalen beide vrienden voor de stroom met een beetje extra en hebben ze nog steeds gezeur van hun ouders en vinden de mijne het onzin om terug te betalen maar willen ze wel dat ik geen stroom gebruik... Dus de oplossing lijkt simpel. Huur een pandje voor 200 euro of 300 met water gas en licht en hashen maar. Alleen zoals altijd zijn er natuurlijk addertjes onder het gras.

Ik heb bijvoorbeeld dit pand langs zien komen: http://www.bedrijfsvastgoed.nl/m/aanbod.php?id=35459
En zo nog wel meer van dat soort to good to be true varianten. Zelf zijn we woonachtig in sliedrecht hardinxveld en dordrecht maar afstand is niet zo'n grote issue.

De vraag is dus als volgt. Wat zijn de addertjes? Zijn het wurgcontracten? Is het verboden een pand hiervoor te huren? Zijn er verborgen kosten? Is het niet mogelijk een pand te vinden die een kortere minimum duur heeft dan 6 maanden?

Ik heb zelf al een grote hoeveelheid opgezocht en daar leken de servicekosten het verborgen addertje te zijn. Zo was er een kantoorje van 12m2 voor 125 euro waar de service kosten 30 euro per m2 waren.

Kan iemand mij in de droom helpen of eruit? Heb ik bijvoorbeeld nog een kvk nummer nodig? En is de stroom belastingvrij? Of i.i.g. goedkoper dan 0.23cent per kwh?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je een bedrijfspand gaat huren heb je gewoon een bedrijf (en alles wat daarbij nodig is) nodig.

Waarom heb je de optie van hosting (of eigenlijk housing) niet (verder) uitgezocht?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Dus als ik me eenvoudig gezegt inschrijf als een eenmanszaak of zzp'er (dat zoek ik dan nog uit) kan ik het huren? En aangezien bitcoins niet bestaan vokgens de wet moet ik ze aangeven als inkomsten uit box 3 als ik me niet vergis?

Daarnaast wat bedoel je met hostin of housing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Aanmelden als eenmanszaak en dan aan je ouders aangeven dat alle zakelijke stroom aftrekbaar is, dit bijhouden en hun betalen? Dan heb je er beide voordeel uit.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:22
Waarom denk je dat een bedrijfsruimte huren voordeliger is dan thuis de mining ring te gebruiken? Ik zie juist meer kosten ivm huur/energie (en eventuele boekhouding).

Je kunt inderdaad de huur/energie kosten aftrekken bij een bedrijf maar dat wil ook zeggen dat het alleen kan als er winst is. Al met al denk ik ook niet dat de KvK je wilt laten inschrijven wegens gebrek aan activiteit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou heb je de Kvk niet nodig om een eigen bedrijf te starten, dat scheelt ;)

Maar ik begreep dat een ander topic dat Greenchoice een zakelijk contract levert bij meer dan 10.000 kwh oid. Wellicht is dat wel interessant, een pand huren voor die paar ghash is echt overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 17:59

Perkouw

Moderator General Chat
Vergeet ook niet dat je aan verzekeringen moet gaan denken. Wat als de hele boel in de hens vliegt? Dan ben je toch mooi aansprakelijk. Of dit nu particuliere huur of zakelijke huur is dat maakt niet uit.

Verder zie ik nog wel meer haken en ogen. Hoe dacht je bijvoorbeeld de huur te gaan regelen. Deze moet je veelal voor een 'x' tijd vastleggen. Dus ook als je 0 inkomsten hebt uit je mining-rig zal je dit geld moeten ophoesten. Verder geef je ook nog aan te willen investeren in meer power.

Wat betreft die power. No offence, maar je hebt het over wel heel erg weinig ghash. Een enkele ASCII miner doet al meer dan je huidige ghash. Ik zou dan eerder overwegen zo'n miner te halen (minder stroomverbruik...) en de rest van je equipment te verkopen of gewoon te gebruiken om te gamen mocht je nog ''ouderwets'' videokaarten gebruiken om te minen.

[ Voor 61% gewijzigd door Perkouw op 07-02-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
Kantoren hebben vaak beperkte electrische groepen voor alle werkplekken. Op de twee verschillende kantoren waar ik onlangs gewerkt heb is het bijvoorbeeld strikt verboden om zelf waterkokers, magnetrons of koffiezetapparaten aan te sluiten, omdat de electrische installatie hier niet op berekend is. Ik heb ook op een lab gewerkt waar wel grote apparatuur staat en daar was de electrische installatie dan ook op aangepast. Ook serverruimten hebben vaan aparte stroomvoorzieningen.

Denk dus niet dat je in een simpel huurkantoortje 24/7 maximaal stroom kunt trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Is een serverlocatie niet veel efficienter? Als je een locatie krijgt waar je vooral voor bandbreedte betaalt (die je niet/amper gebruikt), dan kom je vast een heel eind.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Dan zit je waarschijnlijk met een 3U/4U case.
Een open mining rig zullen ze waarschijnlijk niet accepteren.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Niet als troll bedoelt. Maar wat dat betreft zouden ze beter een aggregaat kunnen kopen en het gewoon in de tuin neer kunnen zetten thuis of zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoe rendabel is zo'n mining rig tegenwoordig nog eigenlijk?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
DennusB schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:18:
Hoe rendabel is zo'n mining rig tegenwoordig nog eigenlijk?
Je vraag is vrij breed. Maar 4ghash met 2000W verbruik + je investeringskosten. Dan zeg ik, niet rendabel.
Nieuwe ASCII miner met 4ghash, zeg ik ook niet. Nieuwe ASCII miner met een veelvoud aan ghash, mogelijk maar natuurlijk erg afhankelijk van de prijs die je er voor betaald.

(pin me er niet op vast heb het verder niet uitgezocht en/of uitgerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrgman
  • Laatst online: 02-10 17:24
Maar we minen geen bitcoins maar altcoins dus aan die ASCII miners hebben wij nix en het minen van altcoin heeft tot nu toe behoorlijk profetable gebkleken zo verlies ik maar 30% van mijn kosten aan stroom nu ongeveer en dan zon 100e winst in 2 weken met 1.5 mhash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Een betaalconstructie voor een pand met 16 jarigen? Is dit genoeg om je uit je droom te helpen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 18:00
volgens mij zegt iedereen hierboven eigenlijk dat het niet verstandig is om hiervoor een "pand" te huren. Als je het al kunt regelen, zul je er waarschijnlijk in je huidige opzet nooit echt wat aan verdienen.

twee opties;
1. ga professioneel : investeren in VEEL meer rekenkracht en regel daarvoor huisvesting
2. blijf met de huidige opzet lekker bij paps en mams

gezien jullie leeftijd en geschatte kredietwaardigheid (kan ik niet onderbouwen), zou ik voor punt 2. gaan. Als pappa en mamma echt niet willen dat je hun stroom gebruikt, kun je misschien nog wat regelen in de schuur van een vriendje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou kijken of je bij familie/kennissen wat kan regelen. Voor een vast bedrag per maand daar al je spullen stashen. Op dit moment is het huren van bedrijfsruimte gewoon niet realistisch.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40
Je kunt het op twee manieren doen, zakelijk of privé. Ik zou zeggen, houd het allemaal lekker privé.

In bedrijfsvorm zul je alleen kosten hebben (huur, energie), tenzij je de coins onder de winst schuift, maar dan moet je er inkomstenbelasting over betalen. Je moet een administratie bijhouden en nog wat zaken.

Als je het privé houdt, kun je natuurlijk altijd met iemand overleggen of je het privé kan huren. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Iedereen hier doet voorkomen alsof het onmogelijk is, maar er hoeft maar 1 iemand een pandje leeg te hebben en het particulier te willen verhuren. Je zou natuurlijk ook een garagebox of iets dergelijks kunnen overwegen.

Je probleem zal echter zijn de stroomtoevoer, dat ga je in een garagebox niet redden. Je zou natuurlijk ook een aggregaat kunnen gebruiken. Oud aggregaatje op zonnebloemolie en draaien maar! Scheelt je een boel kosten mbt energiebelasting.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EN als je het toch in een apart pand wilt houden: ga het huis uit en zoek een antikraak woning waar gas/water/licht inclusief is. Bij voorkeur een woning met meerdere kamers ;)

ZIt je nog steeds met verzekeringen etc, maar dat soort geneuzelf blijf je houden.

Bedenk je ook: een hobby mag geld kosten, maar van je hobby je werk maken vergt even wat meer dan simpelweg een pand huren. En die gasten van 16..die zijn nog minderjarig dus die kunnen in een evt bedrijfsmatige oplossing geen partner worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Bedenk ook dat als je ergens een pand huurt, je waarschijnlijk te maken krijgt met gemeentelijke lasten zoals afvalstoffenheffing, rioolrecht, OZB, etc. Tevens wil het waterschap ook graag geld van je zien als je een wasbak of doucheputje hebt.

Dus met alleen huur + energie ben je er nog niet.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

dieselaggregaatje in de tuin zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
We zouden graag proffesioneel willen gaan alleen is dat momenteel nog iets te vroeg om te beslissen. Kredietwaardigheid is een ander punt ja maar ookal zou het totaal verliesleiden hebben we genoeg extra inkomsten om het enkele maandjes uit te houden.
En met de huidige kosten-verdienste zouden we goedkoper uitzijn dat thuis alles neerzetten.

Daarnaast zijn allerlei verzekeringen bekeken die zouden meeberekent kunnen worden.

Bij een ander een plaatje huren is niet mogelijk aangezien niemand gelooft dat een computer winstgevend kan zijn.

Over de leeftijd heb ik ook mijn twijfels alleen onze gedachte is vooral niet geschoten is altijd mis. Daarnaast zoeken we een pand waar we geen jaren aan vast zitten maar max enkele maanden.

De boekhouding komt goed aangezien ik daar iemand ken die daar goed in is en zelf kunnen we ook goed met getallen omgaan.

Het idee is dus betwijfelbaar alleen als het goed uitgevoert word linkt het nog wel winstgevend.

Het probleem is vooral dat onze ouders de hele dag zeuren. Dus niet goed voor de relatie thuis.

Dat de vrienden geen partner worden was te verwachten en is ook meegenomen in de berekening. Alles word aan mij "geschonken" en word op basis van een rekensommetje weer uitbetaald. Vooral voor extra maanden aan buffer en nieuwe videokaarten etc.

Voor privé zijn we nu ook aan het zoeken. Zoals een garagebox. We zullen ook naar een aggergraat kijken alleen misschien valt dat te erg op.

Anti-kraak heb ik naar gekeken alleen lijkt me dat gevoelig voor diefstal en niet betrouwbaar tenzij ik er ook ga wonen wat ik misschien van plan ben.

Alvast befankt voor de vele reacties. Ik ben me er van bewust dat het er risico aan verbonden zit en die willen we nemen als het kan.

Hebben meer mensen tips waar we op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Je doet er verstandig aan de reacties hierboven nog eens na te lezen en goed na te denken over wat je nu eigenlijk wilt. Een boekhouding is niet iets dat je er zomaar voor de lol bij doet, je hebt allerlei zaken waar je aan moet voldoen. Het klink nu nogal alsof je het als een getallen spel ziet. De fiscus zal je snel uit die droom helpen als je dat niet op orde hebt.

Lees dit nieuwsbericht ook nog eens nieuws: Nederlanders moeten belasting betalen over geld verdiend in Bitcoins. Of je nu particulier mined of niet, je zal het dus sowieso al moeten aangeven. Ja je mined geen Bitcoins, maar het lijkt me dat je net zo goed belast wordt.

Wat betreft je voorstel nu voor een garagebox. Dat gaat ook niet werken qua stroomtoevoer. Als je dan met een aggregaat gaat werken moet je weer zorgen voor afvoer van de uitlaatgassen etc.

Je vraagt om meer tips bij deze -> Al met al ik zou eerst is kijken wat je thuis nog kan regelen. Verder zijn er niet echt opties en zou ik je ook willen adviseren zeer goed na te denken. En kom anders eens met concrete rekenvoorbeelden van je verzekeringen, huren pand, inkomsten en hoe je het wilt opzetten. Nu komt het over als geblaat en alsof je de realiteit niet in wilt zien.

Sorry als ik het iets te direct zeg, maar ik probeer je alleen te helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Perkouw op 07-02-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
^^

De controle rondom privé verworven digitale valuta zal moeilijker en minder zijn dan bedrijftechnisch.
Alleen al om die reden zou ik er niet aan beginnen.
We wonen alledrie nog thuis bij onze ouders alleen zijn hier vele problemen mee. Zo betalen beide vrienden voor de stroom met een beetje extra en hebben ze nog steeds gezeur van hun ouders en vinden de mijne het onzin om terug te betalen maar willen ze wel dat ik geen stroom gebruik... Dus de oplossing lijkt simpel. Huur een pandje voor 200 euro of 300 met water gas en licht en hashen maar.
Onwetendheid of mogelijk een andere oorzaak.

Zoek informatie op, zet zaken op papier en probeer eens duidelijk te maken aan ouders dat je er goed over nagedacht hebt en dat het verder ook niet illegaal is.

[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 07-02-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Perkouw, dankjewel voor de directe aanpak. We zullen een volledige rekenboorbeeld maken en deze hier voorleggen. We willen de realiteit juist onder ogen zien en daarom ben ik hier dus voor hulp en tips gekomen. Dus we gasn eventjes rekenen en ik ga ook gelijk langs iemand die er verstand van heeft bij het gemeentehuis o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
rodebest schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:16:
Perkouw, dankjewel voor de directe aanpak. We zullen een volledige rekenboorbeeld maken en deze hier voorleggen. We willen de realiteit juist onder ogen zien en daarom ben ik hier dus voor hulp en tips gekomen. Dus we gasn eventjes rekenen en ik ga ook gelijk langs iemand die er verstand van heeft bij het gemeentehuis o.i.d.
No offence. Maar bij het gemeentehuis gaat niemand je kunnen helpen verwacht ik.
Je mag al in je handjes wrijven als die iets weten van mining en niet alleen het woord bitcoin ooit eens gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
The Eagle schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:53:
EN als je het toch in een apart pand wilt houden: ga het huis uit en zoek een antikraak woning waar gas/water/licht inclusief is. Bij voorkeur een woning met meerdere kamers ;)
Grote kans dat je bij excessief gebruik alsnog een naheffing krijgt.
rodebest schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:04:
Voor privé zijn we nu ook aan het zoeken. Zoals een garagebox.
Een garagebox met 16A zekering en eigen elektriciteitsmeter moet nog wel te vinden zijn. Qua huur vanaf 6 tientjes per maand.
rodebest schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:04:
Het probleem is vooral dat onze ouders de hele dag zeuren. Dus niet goed voor de relatie thuis.
Bedenk je eens of ze wellicht een punt hebben! Als kindlief opeens het vermogen van een waterkoker continu aan stroom trekt (300+ euro per maand) is het niet verwonderlijk dat ze zich even achter de oren krabbelen...
Aan de andere kant: als je dit rendabel weet te doen, scheelt het behoorlijk in verwarmingskosten. Tot het zomer is, dan heb je een warmteprobleem.

Bedenk ook dat grootverbruikers zelfs in Nederland veel minder betalen per kWh. M.a.w. als kleinverbruiker kan je alleen daarom al niet concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 22:19
-nvt-

[ Voor 100% gewijzigd door bluewater op 07-02-2014 10:35 . Reden: antwoord is al gegeven, over het hoofd gezien. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dat je ouders zeuren heeft mogelijk te maken met het feit dat zij alleen zien dat er enorm veel stroom afgenomen wordt.

Probeer het wat formeler aan te pakken waarmee je ze kan overtuigen dat wat je doet geld oplevert.
Kijk wat je huidige spanningsafname is, maak een berekening en betaal maandelijks deze stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Viper® schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:36:
Dat je ouders zeuren heeft mogelijk te maken met het feit dat zij alleen zien dat er enorm veel stroom afgenomen wordt.

Probeer het wat formeler aan te pakken waarmee je ze kan overtuigen dat wat je doet geld oplevert.
Kijk wat je huidige spanningsafname is, maak een berekening en betaal maandelijks deze stroomkosten.
Ik heb dat geprobeert met een papiertje met berekeningen en een energiemeter. Alleen willen ze geen geld aannemen maar ook niet dat ik ziveel stroom gebruik. Ze willen hun energiegebruik verlagen. Zelfs al zou ik het betalen. Dus dat is geen optie. Daarom wijken we uit naar alternatieven.

Sorry voor alle typos. Maar dit word getypt vanaf een mobiel.

[ Voor 4% gewijzigd door rodebest op 07-02-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 21:27

WWJD

*pluh*

Oude auto kopen, daar je apparatuur in stallen en parkeren op een oplaadpunt voor elektrische auto's? >:)

Anders een kennis met een boerenbedrijf? Daar valt het extra verbruik misschien minder op + wordt er minder gelet op energiebesparing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Huur ergens een sleutel ruimte zwart. Hoeft niet groot te zijn, hebben vaak genoeg groepen voor zwaarder gereedschap. Enige probleem dan is er een vinden met een stabiele i-net verbinding.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 21:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik denk dat je een grotere kans hebt om je ouders te overtuigen, desnoods door een extra groep met meter aan te laten leggen, dan je het voor elkaar krijgt om dit in bedrijfsruimte te gaan doen. Hou er ook rekening mee dat kantoorruimte standaard voor vijf jaar verhuurd wordt. Nu is dat wel onderhandelbaar maar je zit toch minimaal aan een één- of tweejarig contract vast. En zakelijke verhuurders zoeken zekerheid, als makelaar zou ik niet snel meegaan in jullie verhaal.

Als ondernemer denk ik verder dat je marges te klein zijn om het groter aan te pakken. Probeer de kosten zo laag mogelijk te houden en leg je niet vast. Dus toch met de ouders om tafel en een deal proberen te maken. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:51
Zelf dacht ik ook gelijk aan iets van een Citybox oid, het enige probleem is dan dat je geen internet verbinding hebt... Volgens mij verbruikt minen niet bijster veel data, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met zulke hoeveelheden aan rekenkracht...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
De meest reële optie is om je ouders te overtuigen met concrete cijfers. Hoeveel winst kan je maken als je het thuis in de schuur (neem aan dat je ouders rustig willen slapen zonder luidruchtige fans die de hele nacht blazen) plaatst. Hou rekening met de difficulty die stijgt zodat het aantal coins wat je binnen krijgt verminderd.

Zakelijk aanpakken heeft zoveel haken en ogen, helemaal als 3 jongens van 18 en 16 jaar dat je dat maar beter snel kunt vergeten. Denk alleen al aan de belasting die je moet afdragen over de inkomsten die je hebt verkregen uit het minen van coins. Ook al zou je het niet aangeven, de belastingdienst is niet dom. Zo moet je aan een uren quotum voldoen volgens mij en zo zijn er nog tig regels die het nodeloos ingewikkeld maken.

Alternatief is, zoals al eerder is aangedragen, gewoon als persoon colocatie ruimte afnemen bij 1 van de tig datacenters hier in Nederland. Als je je rig een beetje slim bouwt zou je aan 1U (ruimte wordt gemeten in U's) genoeg moeten hebben, uiteraard rekening houden met het aantal Amperage wat je totale rig verbruikt.

Reken je vooral niet rijk, blijf nadenken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tristan op 07-02-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Rijk rekenen word het zeker niet. Maar totaal een kleine 200 per maand extra verdienen lijkt ons al meer dan genoeg en dat hoef de eerste of tweede maand niet want een eigen ruimte is ook al fijn. Kan gelijk gebruikt worden als foto studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ga gewoon op jezelf wonen zou ik zeggen.. Vast ook niet de ideaalste oplossing, maar het maakt dingen zó veel makkelijker als je hier serieus mee door wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 21:10

Sick Nick

Drop the top!

Spekkie88 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:16:
Zelf dacht ik ook gelijk aan iets van een Citybox oid, het enige probleem is dan dat je geen internet verbinding hebt... Volgens mij verbruikt minen niet bijster veel data, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zit met zulke hoeveelheden aan rekenkracht...
Citybox met tethering van een telefoon of een USB 3G modem met een prepaid kaartje erin. Neem je de kleinste die er is met stroom, gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Welke Altcoins mine je BTW? Er zitten ook dedicated oplossingen aan te komen voor verschillende altcoins en dan is je rig meteen waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 06:39

Standeman

Prutser 1e klasse

Sick Nick schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:20:
[...]

Citybox met tethering van een telefoon of een USB 3G modem met een prepaid kaartje erin. Neem je de kleinste die er is met stroom, gaan met die banaan.
Uit ervaring weet dat de kans dat je in een citybox iets van bereik hebt heel erg klein is. Dus dat zou ik dan wel eerste even testen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik zou inderdaad niet zakelijk gaan. De meeste verhuurders zullen geen zin hebben in een stel snotneuzen (no offence) met hun vage rotzooi.

Zij zoeken een serieuze klant waar ze een pand tenminste een paar jaar aan kunnen verhuren. En dan ook nog een bedrijf met enige financiële zekerheid, zodat ze daadwerkelijk betaald worden.

Je kan die citybox mogelijkheden misschien proberen, maar nog makkelijker lijkt me om een kennis van een van jullie te zoeken die bereid is om de rigs te plaatsen. Bijvoorbeeld iemand met een boerderij of grote loods oid. Dan heb je geen problemen met je leeftijd en zakelijk geneuzel. Dan is het gewoon een kennis die je helpt en je moet de stroom betalen (en misschien nog wat extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Iedereen gaat tegen het huren van een pand in, maar mocht je echt willen doorzetten is er misschien nog een andere constructie die je kan gebruiken:

Je huurt een pand met als doel deze door te verhuren aan particulieren (toevallig jijzelf).
Je stelt dan een contract op die ervoor zorgt dat je met een bescheiden winstmarge (5% oid) uit de kosten raakt voor je huur/electriciteit/internet/verzekering/...

Jij als particulier, huurt dan het pand, zet er alles neer en betaalt maandelijks uit de persoonlijke winst de huur.

Gevolg: je betaalt slechts belasting op die 5% (van de huurwinst) en kunt alsnog een bedrijfspand kopen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Ik mine momenteel dogecoin via middlecoin maar ik huur de rig ook uit via betarigs.com daarnaast doe ij wel eens mee met een launch van een coin. Vertcoin en maxcoin staan ook al op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
Even voor de duidelijkheid, een eenmanszaak is een in te schrijven rechtsvorm bij de KvK. Een eenmanszaak kan wel of geen personeel in dienst hebben en dan ben jewel of geen ZZP-er. Het inkomen valt als winst uit onderneming in box 1. Als je voor deze variant gaat van een eenmanszaak moet je echt wel wat meer regelen en op de hoogte raken van je administratieplicht, BTW enz enz.

Verder adviseer ik je niet om in garagebox te gaan. Deze worden vaak gebruikt voor plantenteelt en met een flink stroomverbruik loop je het risico op inbraak, brand en een verhuurder die blij is met een stroomverbruik van vele male de huurprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
H!GHGuY schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:38:
Iedereen gaat tegen het huren van een pand in, maar mocht je echt willen doorzetten is er misschien nog een andere constructie die je kan gebruiken:

Je huurt een pand met als doel deze door te verhuren aan particulieren (toevallig jijzelf).
Je stelt dan een contract op die ervoor zorgt dat je met een bescheiden winstmarge (5% oid) uit de kosten raakt voor je huur/electriciteit/internet/verzekering/...

Jij als particulier, huurt dan het pand, zet er alles neer en betaalt maandelijks uit de persoonlijke winst de huur.

Gevolg: je betaalt slechts belasting op die 5% (van de huurwinst) en kunt alsnog een bedrijfspand kopen.
Haha dat is te simpel, dat heet belastingontduiking. Je ontduikt namelijk belasting door je inkomen uit overige werkzaamheden (die in prive) niet op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 26-09 09:48

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Anders eens kijken of je de hoek van een schuur bij een boer kunt huren? Stroom en een internet lijntje zijn schokkend genoeg meestal wel te regelen.

[ Voor 26% gewijzigd door ArmouredSPony op 07-02-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Bever! schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:04:
dieselaggregaatje in de tuin zetten..
Enig idee hoeveel elektriciteit opgewekt met een aggregaat duurder is dan uit het net?

Er zijn goede redenen om aggregaten in te zetten, maar dat is nooit vanwege de lagere kosten (uitgezonderd afgelegen locaties waarbij het leggen van kabels de bottleneck is).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozeboos
Bedrijfsverzamelgebouw waarbij je incl lasten een huur afpsreekt is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Joepla schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:07:
[...]

Enig idee hoeveel elektriciteit opgewekt met een aggregaat duurder is dan uit het net?

Er zijn goede redenen om aggregaten in te zetten, maar dat is nooit vanwege de lagere kosten (uitgezonderd afgelegen locaties waarbij het leggen van kabels de bottleneck is).
Aggregaat of locatie huren + alle kosten die daarbij komen kijken.
Dan lijkt me een aggregaat ineens best een goedkope en gemakkelijke oplossing anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik vraag me af of de ouders zin hebben in een stinkend herriemakend aggregaat in de tuin. Laat staan de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
timberleek schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:22:
Ik vraag me af of de ouders zin hebben in een stinkend herriemakend aggregaat in de tuin. Laat staan de buren.
Dat is punt 2. ;)
Wellicht woont hij wel heel ruim met flink veel grond die ingezet kan worden als tuin. Maar dat weten we dus niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 07-02-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zou de school hier niet een project van willen maken en hosten bij hun in het gebouw? Naast de pc's overal overdag al draaien, maakt die rig van jullie denk ik weinig verschil.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Falcon schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:25:
Zou de school hier niet een project van willen maken en hosten bij hun in het gebouw?
Als school je vingers branden aan commerciele praktijken van een leerling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

-Tim- schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:19:
Ga gewoon op jezelf wonen zou ik zeggen.. Vast ook niet de ideaalste oplossing, maar het maakt dingen zó veel makkelijker als je hier serieus mee door wilt gaan.
Even mezelf quoten :P Waarom dus niet een studentenkamer huren? Hangt een beetje van je huisgenoten af natuurlijk, maar in principe kan je iets goedkoops huren en in principe nog bij je ouders blijven wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 02-10 18:41
timberleek schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:22:
Gewoon een stroommeter ertussen zodat je kan zien hoeveel stroom je verbruikt en in de tussentijd wachten op de politieinval, die opzoek zijn naar de plantage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASIC jongens, geen ASCII.

/vrijdagmiddaginkoppert

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij is zakelijk huur ook vaak voor een termijn van 5 jaar, dat is ook niet echt gunstig.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 14:40
Ben je student of doe je een opleiding? Ja ga op kamers in een groot studentenhuis waar gas water en licht inclusief is en hashen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:10
MEasterEgg schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:05:
Ben je student of doe je een opleiding? Ja ga op kamers in een groot studentenhuis waar gas water en licht inclusief is en hashen maar...
Dat of zoek een kennis die wel een kamertje overheeft, leg het verhaal uit betaal hem wat extra voor de gemaakte stroomkosten. Iets wat je niet wilt doen is zakelijk gaan, dit is niet iets wat je op de lange termijn kunt volhouden. Je wilt je geen vaste lasten hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
Als je er geld mee verdiend dan kan je je ouders toch lekker een vergoeding geven? Goed bemeteren is een eitje en kost geen drol.

Panden zoals die school zijn zo goedkoop omdat geen bedrijf er wil zitten (te duur, qua inrichting, locatie of bijvoorbeeld de gasrekening wegens slechte isolatie). Voor jullie wellicht ideaal. Met 2 kw aan vermogen verbruik je 48 kwh per dag. Dat is 17.000 kwh per jaar. Boven de 10.000 kwh ga je flink minder energiebelasting betalen (geen 23 cent maar 13 cent voor de 7000 kwh). Doe even je rekenwerk. Misschien moet je nog wel stookkosten betalen voor het pand (dat weet de makelaar). Het kan wellicht uit om een gedeelde stroommeter te hebben met een bestaand bedrijf waardoor je meerverbruik volledig in de lage belastingschijf valt.

Als je dan ook nog kan regelen dat je (bijvoorbeeld die school) per maand kan huren voor een klein bedrag (je gaat er niets mee doen, behalve wat verwarmen, dat vind de verhuurder al erg leuk) dan heb je weinig risico en kan je het draaien zolang het werkt. Een brandverzekering heb je waarschijnlijk niet nodig (lees: voor de verhuurder). Wel de boel goed aansluiten stroomtechnisch gezien, een paar rookmelders ophangen of zorgen dat je een sms krijgt als het stroomverbruik veranderd (zoiets). Als je een pand huurt kan je niet aansprakelijk zijn voor het gehele pand als het niet verwijtbaar is (oftewel: je moet de boel elektrisch verstandig inrichten). Hooguit gaat je eigen investering kapot maar dat is een te nemen risico, waar je zelf bij bent.

Je moet niet teveel luisteren naar alle mensen die zeggen dat het niet kan of niet slim is. De meeste mensen in NL vinden dat je gewoon als werknemer voor een baas aan de slag moet - we worden er op school zelfs voor opgeleid. Beetje recalcitrant denken en dingen regelen wordt niet gewaardeerd in NL. Zonde. Of juist een kans, als jij het dus wel goed doet, want er ligt een gapende markt als ondernemer in NL.
Als jij je rekenwerk goed doet (niet teveel investeren) gaat er niet zoveel mis. En mocht het wel mis gaan, dan heb je een boel geleerd en ben je een klein deel van je investering kwijt. Een opleiding kan je dit soort zaken niet leren.

Ik zou zeggen, doe je rekenwerk, wat zijn de risico's, bel met een makelaar voor een onrendabel pand waar niemand wil zitten, leg hem uit wat je wil, dat je weinig budget hebt en weinig aan het pand wil doen, en dat je het telkens voor 3 maanden wil huren. Maak een praatje en hij komt vast met ideeën. Zo niet, vraag hem of hij een collega heeft waarbij je meer succes hebt. Oftewel: vraag hem of hij je wil helpen (dan zijn mensen sowieso eerder geneigd om je te helpen of iets voor je te regelen).

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Een aggregaat is echt onzin.

Belangrijkste bij het minen is je stroomprijs en je efficienty. Uit een aggregaat komt dure stroom. Goedkope stroom heb je uit een eigen windmolen (8-12 cent / kwh), eigen zonnepanelen (6-9 cent /kwh) of in IJsland (4.3 cent / kwh all in). Een oude kolencentrale is natuurlijk het goedkoopste (4 a 5 cent / kwh) maar ik voorzie wat problemen met de financiering ;)

Wel moet je de stroom gewoon betalen. Niet zoals in allerlei constructies hierboven de verhuurder met de kosten opzadelen. Dat is gewoon oplichting en / of fraude. Het is een legale onderneming dus je kan gewoon open kaart spelen. Zodra jij naar de makelaar vaag gaat doen en allerlei contracten wil afdwingen dan ziet hij het snel niet zitten. Voor jou de uitdaging om een pand te vinden waar niemand iets mee kan / wil wat je dus voor een prikkie in handen krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door SpiceWorm op 07-02-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 21:43

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

SpiceWorm schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:25:
Je moet niet teveel luisteren naar alle mensen die zeggen dat het niet kan of niet slim is. De meeste mensen in NL vinden dat je gewoon als werknemer voor een baas aan de slag moet - we worden er op school zelfs voor opgeleid. Beetje recalcitrant denken en dingen regelen wordt niet gewaardeerd in NL. Zonde. Of juist een kans, als jij het dus wel goed doet, want er ligt een gapende markt als ondernemer in NL.
Dus voor iemand met een winst van 200 euro per maand (voor belastingen) adviseer je om zijn kosten te verhogen door extern te gaan huren? Ik ben absoluut voor ondernemen maar ben tegen slechte adviezen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Nee ik mag toch hopen dat hij met 400 euro verdiensten in de maand wel snapt dat hij niet 350 euro aan huur moet uitgeven. Hij moet het gewoon goed doorrekenen. Je kan misschien wel ergens een hoekje (bij wijze van spreken een gangkast) in een bedrijfspand van 200 euro huren als hij daarmee 800 euro in de maand kan verdienen. Dit was anders bij z'n ouders niet mogelijk geweest. D'r wordt een hele stapel illegale oplossingen (verhuurder oplichten) en stomme adviezen (aggregaat) gegeven en je bestempelt mijn advies om het goed door te rekenen als slecht?

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 07-02-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Laatst online: 28-09 08:37
Wellicht een idee om eens met de Gemeente te praten. In sommige Gemeenten is het mogelijk om tegen een gereduceerd tarief (voor startende ondernemers) een pandje dat al langer leeg staat te krijgen.

Vergeet ook niet dat wanneer je gaat huren en daar bepaalde hardware neer gaat zetten je aan bepaalde voorwaarden moet ivm veiligheid, zowel voor jezelf als omwonenden / mede huurders. (Denk evt aan blusmiddelen / sprinklers / detectiesystemen / brandmeldinstallatie / compartimenteringen etc.etc.) Verdiep je daar ook in, doe research en vraag 't evt na bij de afdeling preventie bij de Brandweer in jouw Gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
En goede beveiliging lijkt mij ook verstandig want je hebt gauw voor een paar duizend euro aan hardware staan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Eigenlijk zou je dit moeten kunnen koppelen aan een verwarmingssysteem, hoef je minder te stoken in ruil voor het stroomverbruik :+

Verder helemaal eens met SpiceWorm!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
pielle007 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:36:
Vergeet ook niet dat wanneer je gaat huren en daar bepaalde hardware neer gaat zetten je aan bepaalde voorwaarden moet ivm veiligheid, zowel voor jezelf als omwonenden / mede huurders. (Denk evt aan blusmiddelen / sprinklers / detectiesystemen / brandmeldinstallatie / compartimenteringen etc.etc.) Verdiep je daar ook in, doe research en vraag 't evt na bij de afdeling preventie bij de Brandweer in jouw Gemeente.
Is dat zo? Wat bedoel je met bepaalde hardware? Hoezo moet de huurder dit regelen? Dit lijkt me voor de verhuurder.

Deze link mbt brandveiligheid:
http://www.mkbservicedesk...spand-wel-brandveilig.htm
Checklist
Via onderstaande checklist kun je controleren of je aan de belangrijkste eisen van de gemeentelijke gebruikseisen voldoet.

Checklist vluchtwegen

Zijn de ingangen, doorgangen, uitgangen, gangpaden, trappen, hellingbanen en vluchtwegen over de minimale vereiste breedte (1,1 meter) vrij van obstakels? (Dit geldt ook voor het gedeelte dat als verlengstuk van de vluchtwegen naar het aansluitende terrein loopt).
Zijn de deuren van de nooduitgangen van binnenuit direct te openen zonder gebruik van sleutels of andere losse voorwerpen?
Zijn de nooduitgangen binnen een straal van 2 meter vrij van tafels, stoelen of andere obstakels? Dit geldt ook voor de buitenzijde van de inrichting.
Zijn de gordijnen in of voor een ingang, doorgang en (nood)uitgang zodanig aangebracht, dat deze met de deur meedraaien en het zicht op de deuren niet verhinderen?

Checklist verlichting

Werkt de nood- en transparantverlichting, indien deze verplicht is? Deze verplichting komt voort uit het Bouwbesluit en is afhankelijk van oppervlakte, wijze van gebruik en het aantal personen dat gelijktijdig in de ruimte verblijft.
Brandt de transparantverlichting (vluchtwegaanduiding) altijd als er personen in de inrichting aanwezig zijn?
Wordt de nood- en transparantverlichting niet aan het zicht onttrokken? (bijvoorbeeld door versieringen of gordijnen).

Checklist brandblussers

Zijn de brandslanghaspel en de draagbare blustoestellen altijd bereikbaar?
Zijn de blusmiddelen direct te gebruiken? Dit controleer je door één keer per jaar een erkend bedrijf dit te laten controleren. De laatste keuringsdatum is te vinden op het keuringsbewijs op het blusmiddel.

Checklist personeelsvoorlichting

Je kunt de vluchtwegen nog zo goed op orde hebben, het personeel moet wel weten waar ze heen moeten bij brand. Drie dingen waar je hierbij op moet letten
Is er een ontruimingsplan en weten alle verantwoordelijken hoe ze moeten reageren bij calamiteiten?
Is het personeel goed geïnstrueerd en weten de medewerkers hoe te reageren en waarheen te lopen indien er brand is? Dit kan je regelmatig oefenen.
Weet iedereen waar de brandblussers zitten en hoe die gebruikt moeten worden?
Hangen de veiligheidsinstructies op duidelijk zichtbare plaatsen?
Zijn er niet teveel mensen tegelijkertijd aanwezig in het pand?

[ Voor 65% gewijzigd door SpiceWorm op 07-02-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
SpiceWorm schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:46:
[...]

Is dat zo? Wat bedoel je met bepaalde hardware? Hoezo moet de huurder dit regelen? Dit lijkt me voor de verhuurder.
Als huurder van het pand ben jij (mede)verantwoordelijk voor de veiligheid.
En zul je dus zaken moeten regelen wanneer je er servers / computers neerzet.
Denk bv aan je BHV op 't moment dat je binnen dat pand werkzaam bent en dr werknemers en / bezoekers zijn. Dat zijn zaken die jij zelf moet regelen en waar jij als ondernemer op afgerekend wordt wanneer dit niet geregeld is. (Dit heeft oa te maken met de oppervlakte van 't pand en je risico's. Dus waarschijnlijk moet je ook een risico inventarisatie opmaken. Maar laat je even goed informeren bij preventie binnen de Brandweer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
pielle007 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:54:
Als huurder van het pand ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid.
Niet voor de brandveiligheid van het pand zelf. Op het moment dat een door de verhuurder onderhouden installatie gaat fikken is dat niet jouw verantwoordelijkheid.
Wel ben je verantwoordelijk voor de door jouw ontplooide activiteiten. Dus op het moment dat jij 50 kw vermogen stekkerdoos op stekkerdoos gaat verbinden op ongeaarde stopcontacten in een ruimte waarvan het dak lekt ben jij zeker aansprakelijk (terecht). Maar als het pand niet 100% aan de regeltjes voldoet van nooduitgangen, minimale gangbreedte, wanneer de enige werknemer een computer miner is dan is er echt niet zoveel aan de hand. We hebben het over drie computers die samen 2 kw verbruiken. Of zullen we ook maar een backup machine neer zetten en 4 ups-en en 24/7 een beveiliger bij de deur? En een brandweerauto standby? Owjee, nu gaan de kosten door het dak en ojee nu maakt hij geen winst meer. Nee een bedrijfje starten is wel het stomste wat je kan doen!!! 8)7 zeg maar dag met je handje ;w je moet in loondienst voor de rest van je leven en werken tot je 70 bent dat is wel het beste zeg pfff wat een risico zeg ondernemen. Ze zouden het moeten verbieden!!

Sorry ik denk dat het gros van de bedrijven geen extra maatregelen treft op het moment dat ze wat servers neerzetten (bovenop de brandblussers en rookmelders die er hangen). Het gros van de bedrijven die opstarten zijn ook niet druk met het regelen van een BHV-er. Die wordt met een beetje geluk in het 3e goedlopende jaar opgeleid. Je kan ook overdrijven met de regeldruk in NL. Ook zijn ze voor startende ondernemingen wat soepeler, je krijgt eerst een waarschuwing etc.
BHV verplicht voor alle bedrijven
De BHV verplichting geldt voor ieder bedrijf met één of meerdere medewerkers. Ook uitzend- en vakantiekrachten tellen mee. Heeft u een eenmanszaak? Alleen als u écht helemaal alleen werkt, vervalt de BHV verplichting.
Dus ja, je werkt er echt helemaal alleen

[ Voor 49% gewijzigd door SpiceWorm op 07-02-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
SpiceWorm schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:59:
[...]

Sorry ik denk dat het gros van de bedrijven geen extra maatregelen treft op het moment dat ze wat servers neerzetten (bovenop de brandblussers en rookmelders die er hangen). Het gros van de bedrijven die opstarten zijn ook niet druk met het regelen van een BHV-er. Die wordt met een beetje geluk in het 3e goedlopende jaar opgeleid. Je kan ook overdrijven met de regeldruk in NL. Ook zijn ze voor startende ondernemingen wat soepeler, je krijgt eerst een waarschuwing etc.

[...]

Dus ja, je werkt er echt helemaal alleen
Wil geen discussie hier gaan opvoeren maar ik werk bij een opleidingsbedrijf binnen de Brandweer. Wat je veronderstelt klopt niet.Ja, je krijgt een waarschuwing, maar die geldt niet voor 3 jaar. Er worden boetes opgelegd op t moment dat je t niet hebt geregeld. Of je kunt je vergunning vergeten. Wil je iets huren, informeer je goed (ook evt bij de medehuurders). Dat is alles wat ik hem wil meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag wanneer ga je uit huis ?
Toen ik mijn studenten kamer in ging had ik al in mijn achterhoofd dat ik lekker ging minen( 3jaar geleden)
Ook had ik een goed gesprek met de huisbaas, nou ja het kwam erop neer dat ik 75 euro per maand betaalde en onbeperkt stroom had.

mijn advies ?
Begin er niet aan eigenlijk komen 101 dingen in me op waarom het niet zo handig is.
Maar om je even wakker te maken als je ruimte gaat huren zul je een contract afsluiten voor een bepaalde tijd,min 1 jaar en dan heb je geluk! Altcoins zijn gewone pure pump en dump hoe ga je daarmee om ?
En wat als asic in 1x met een machine voor altcoins komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
SpiceWorm schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:42:
Nee ik mag toch hopen dat hij met 400 euro verdiensten in de maand wel snapt dat hij niet 350 euro aan huur moet uitgeven. Hij moet het gewoon goed doorrekenen. Je kan misschien wel ergens een hoekje (bij wijze van spreken een gangkast) in een bedrijfspand van 200 euro huren als hij daarmee 800 euro in de maand kan verdienen. Dit was anders bij z'n ouders niet mogelijk geweest. D'r wordt een hele stapel illegale oplossingen (verhuurder oplichten) en stomme adviezen (aggregaat) gegeven en je bestempelt mijn advies om het goed door te rekenen als slecht?
Dat mag je wat mij betreft dan ook wel wat genuanceerder brengen. Het ''idee'' van een aggregaat was gekscherend bedoelt zoals je kon lezen. Wel was ik ''serieus'' in mijn bedoeling dat het huren van een ruimte gewoon geen goede optie lijkt en je dan zelfs nog beter kan uitwijken naar een aggregaat dat lijkt me goedkoper als je dat in de tuin zou kunnen neerzetten. Ondanks dat die stroom duurder is. Maar ook hier geld weer, het was niet serieus bedoelt en ik probeerde de TS duidelijk te maken hier gewoon van af te zien.

Al met al mag je wel wat minder aanvallend reageren. Ook richting anderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 13:24
is een simpele oplossing met een losse kwh voor de mining apparatuur thuis geen optie?
Zo kun je het verbruik van jullie apparatuur meten en vergoeden aan jullie ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik weet niet of jullie rekening houden met warmte, maar mijn rig had destijds 4 Hd7850's die 800W trokken, en mijn kamer van 4x3x2,50 was binnen een uur 10 graden warmer zonder open ruit.

Ik raad je aan, als je deze optie zoals ik die heb, een soort van tuinhuis bouwen op een stuk grond wat je niet gebruikt, afdakje en windwering is al voldoende. Daar je mining zooi neerzetten, daar blijft ie lekker koel, hoeven de fans niet zo hard, en condens vormt zich niet op je mining zooi.

De stroom is dan goedkoper, regel het met familie en klaar is kees, bedrijfspand is te duur, klaar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Um, stop het in een rackmount case en hang het in een betaalbaar datacenter?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
CyBeR schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:08:
Um, stop het in een rackmount case en hang het in een betaalbaar datacenter?
Dat was al eerder geopperd inderdaad.
Dan zitten ze alleen, ongetwijfeld, ook met kosten om het om te bouwen + kosten om naar het datacenter op en neer te gaan als er problemen zijn (geen idee of er één bij de TS in de buurt is) etc.

Maar het is zeker een optie. Of het haalbaar en betaalbaar is voor de TS, dat is dan wel weer de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
lekker anti kraak kantoor pand zoeken en daar met je 2 vrienden gaan wonen
zat ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top dat je op je 18e al op deze manier geld wil gaan verdienen. Alleen denk niet zo moeilijk ;-)

- Huren

Niet doen, je hebt geen 'werkplek/mooie ruimte' nodig maar stroom. Je hebt dus niets aan een ruimte huren. Daarnaast huur je dan waarschijnlijk 1 kamer, je krijgt dan niet 16A stroom inclusief maar naar verhouding inclusief.

---------

Afhankelijk van de warmteontwikkeling, doe het gewoon thuis. Koop een energiemeter voor stopcontact ( je hebt het over 2000 watt, dus 1 stopcontact / groep voldoende ). Daarmee kun je exact zien hoeveel kwh je verbruikt. Dit reken je dan gewoon af bij je ouders, opgelost ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:08:
Je doet er verstandig aan de reacties hierboven nog eens na te lezen en goed na te denken over wat je nu eigenlijk wilt. Een boekhouding is niet iets dat je er zomaar voor de lol bij doet, je hebt allerlei zaken waar je aan moet voldoen. Het klink nu nogal alsof je het als een getallen spel ziet. De fiscus zal je snel uit die droom helpen als je dat niet op orde hebt.

Lees dit nieuwsbericht ook nog eens nieuws: Nederlanders moeten belasting betalen over geld verdiend in Bitcoins. Of je nu particulier mined of niet, je zal het dus sowieso al moeten aangeven. Ja je mined geen Bitcoins, maar het lijkt me dat je net zo goed belast wordt.

Wat betreft je voorstel nu voor een garagebox. Dat gaat ook niet werken qua stroomtoevoer. Als je dan met een aggregaat gaat werken moet je weer zorgen voor afvoer van de uitlaatgassen etc.

Je vraagt om meer tips bij deze -> Al met al ik zou eerst is kijken wat je thuis nog kan regelen. Verder zijn er niet echt opties en zou ik je ook willen adviseren zeer goed na te denken. En kom anders eens met concrete rekenvoorbeelden van je verzekeringen, huren pand, inkomsten en hoe je het wilt opzetten. Nu komt het over als geblaat en alsof je de realiteit niet in wilt zien.

Sorry als ik het iets te direct zeg, maar ik probeer je alleen te helpen.
Je hebt wel garageboxen met gewoon 230V~ waar een normale groep in zit, in weze trek je daar max. 3600W, voordat je zekering eruit knalt. Kosten per maand ca. €125-€150 voor de huur excl. elektra.

Wat je ook kunt doen, is met paps en mams praten over een losse Watt-meter op jouw machines en investeren in zonnepanelen, wellicht dat je vader daar zelf ook wel oren naar heeft en dat je elkaar kunt helpen…betaal je met jouw gebruikte energie een deel van de panelen, dat maakt het voor hen ook een stuk aantrekkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Amused
  • Laatst online: 21-09 10:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:48:
[...]

Je hebt wel garageboxen met gewoon 230V~ waar een normale groep in zit, in weze trek je daar max. 3600W, voordat je zekering eruit knalt. Kosten per maand ca. €125-€150 voor de huur excl. elektra.

Wat je ook kunt doen, is met paps en mams praten over een losse Watt-meter op jouw machines en investeren in zonnepanelen, wellicht dat je vader daar zelf ook wel oren naar heeft en dat je elkaar kunt helpen…betaal je met jouw gebruikte energie een deel van de panelen, dat maakt het voor hen ook een stuk aantrekkelijker. :)
Dit is momenteel wel het beste en meest realistische (haalbaar) advies.
Het ging ook niet om het betalen van de stroom maar om het principe dat zijn ouders minder willen verbruiken en hij juist meer ging verbruiken.
Mochten je ouders hier geen oren naar hebben dan misschien de ouders van 1 van je vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Misschien heel ignorant van me om te zeggen, maar ik zie dat je nu behoorlijk wat moeite erin aan het steken bent om een 'zaakje' op te starten, waarmee je misschien een paar honderd euro per maand (als alles 100% mee zit!) kan verdienen. Kan je deze moeite niet gewoon steken in 'echt werk'? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Echt werk is niet leuk genoeg. Maar even zonder dollen. Ik heb ook vandaag met een 'oud jurist' en ondernemer gesproken en die heeft me snel en goed uiy mijn "dromen" geholpen. Zo moet ik redelijk wat uren per week eraan bezig zij om uberhaupt een bedrojf te mogen hebben. Daarnaast heeft een notaris of kvk persoon niets waar hij deze tak vsn sport ondet kan plaatsen. Mede hierdoor en door jullie vele en goede reacties heb ik besloten het prive te houde en te zoeken naar een hosting bedrijf waar ik het in een rack zou kunnen hangen. Dit ziet er ook belovend uit. 16cent per kwh en 100 euro voor 11u.

Thuis kan niet ookal geef ik er meer voor dan dat het kost. Dus dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Niet online
waarom niet het hele zaakje in een goed geventileerde road case bouwen en dan boeren en voornamelijk tuinders vragen of je het niet tegen een vergoeding in een van hun schuren kan plaatsen,

wattage valt voor hun niet eens op en ze betalen zelf grootverbruik tarieven.

makkelijker te regelen als een hele ruimte.

bv in zn ding dus

http://www.ebay.com/bhp/utility-road-case

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
rodebest schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 01:54:
Echt werk is niet leuk genoeg. Maar even zonder dollen. Ik heb ook vandaag met een 'oud jurist' en ondernemer gesproken en die heeft me snel en goed uiy mijn "dromen" geholpen. Zo moet ik redelijk wat uren per week eraan bezig zij om uberhaupt een bedrojf te mogen hebben. Daarnaast heeft een notaris of kvk persoon niets waar hij deze tak vsn sport ondet kan plaatsen. Mede hierdoor en door jullie vele en goede reacties heb ik besloten het prive te houde en te zoeken naar een hosting bedrijf waar ik het in een rack zou kunnen hangen. Dit ziet er ook belovend uit. 16cent per kwh en 100 euro voor 11u.

Thuis kan niet ookal geef ik er meer voor dan dat het kost. Dus dat werkt niet.
Je moet helemaal niet x uren per week aan de slag om een bedrijf te mogen hebben dat is je verkeerd uitgelegd.

Een notaris of kvk persoon heeft vrij weinig met je tak van sport te maken. Maar wat denk jij dat je doet als je mined? Geld drukken? Dan zeg je dat bij de kvk. Ben je financiele transacties aan het verwerken? Zeg dat. Verhuur je tegen vergoeding rekenkracht van je apparatuur om een netwerk te beveiligen? Zeg je dat. Hoe bedoel je.. 'Deze tak van sport'.

Er is niks dat je tegen houd behalve je vermogenspositie en het rendement van je plannen. Het zit em niet in kan en mag het wel :p

3Gh in 2011 kostte 1250 euro, trok 1500 watt uit de muur en leverde na stroomkosten 70 euro per dag op. Daar zou menig tiener nog van gaan dromen. Maar 1700 euro aan apparatuur voor 35 euro winst per week na kosten huur en belasting ..Hmm.. Tegen de tijd dat je de 1700 euro terug hebt is je hardware al lang kapot ;) Je hebt ook nog de kostenpost afschrijving en verbruik hardware die je tot nu toe lijkt vergeten.

Gelukkig zie je in dat je geen dromen maar 'dromen' had. En nu op naar echte dromen! 1250 euro aan 2011 btc is nu 3 miljoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Wij van ModWithMe zijn een maand geleden serieus met dit idee aan de slag gegaan.
Ook wij wilden een hosted dienst opzetten waar wij miners voor klanten bouwden en daarn bij ons in ons "datacentertje" neer zouden zetten en onderhouden.
Helass zijn wij tegen een aantal obstakels gelopen.
1. Beschikbare wattage.
een standaard business unit bij ons heeft 3 x 25 amp. Dit is voor onze standaard rigs die we verkopen met een vermogen van max 1900 watt te weinig. Dan kunnen we we er 8 neerzetten.
2. benodigde koeling. 8 x 19 watt is 16,2Kw aan koeling nodig.
koelunit trekt 3 x 10 amp dus nog maar 5 rigs mogelijk
(Investering koelunit)
3 Upgrade naar 3 x 50 amp
uitgebreide meterkast en 220/380 aanleg kosten (Investering)
ook gaat je maandtarief flink omhoog.
4. verzekeringen
ik heb een verzekeringsadviseur een markt verkenning laten doen.
Niemand wil het verzekeren als je meerdere klanten hebt of het is veel te duur.
Je moet verzekering hebben, als het in de fik vliegt of wordt leeg geroofd ben je de klos
5. Doorlooptijd.
Dit alles in nog wel te overzien met een doorlooptijd van een paar jaar.
Maar niemand wil een contract tekenen voor langer dan een paar maanden.
De markt kan inzakken en dan zitten ze met een dikke kosten post voor de hosting terwijl er geen geld binnenkomt.

Kortom, voor ons geen haalbare kaart ivm het risico en de doorlooptijd ... Helaas ...

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 02-10 14:49
Moet je je inkomsten sowieso niet als inkomstenbelasting ipv vermogensbelasting opgeven zodra je miningactiviteiten zakelijk uitgevoerd worden en de core business van je bedrijf zijn?

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik kwam wel een aantal dingen tegen waar ik op wil reageren:
- Boekhouding doe je niet 'even', ook al snap je hoe boekhouding werkt, je moet ook de aangifte doen. Omzetbelastingaangifte is geen rocket-science, inkomstenbelastingaangifte voor ondernemers is dat imho wel :+ Menig ondernemer heeft jaarlijks een weekend lang flink hoofdpijn daardoor. Een boekhouder inhuren kan best duur zijn, zeker als je 18 bent. Boekhouders rekenen geen €10/uur.
- Er is geen urencriterium zolang je bepaalde aftrekposten niet wenst te gebruiken. Ook is geen notaris nodig zolang je een eenmanszaak start. Voor een B.V. is dat normaal gesproken wel nodig, al kan het dat dit veranderd is met de Flex B.V..
- Om door de belastingdienst überhaupt als ondernemer aangemerkt te kunnen worden moet je een bepaalde inkomstenlimiet overschrijden. Nu is het de vraag: zijn je miningactiviteiten bedrijfsinkomsten? Zo ja: dan kun je flink belasting betalen (~40%), zo nee: dan kom je ook niet aan je inkomstenlimiet tenzij je andere bedrijfsactiviteiten ontplooit waar je omzet mee behaalt.

Hoe het verder zit met het huren van een pand en alles wat er bij komt kijken weet ik niet, geen ervaring mee. Just my 0,00157627 XBT (voor wie hem niet snapt, dat is omgerekend 2 cent op dit moment), laat je je er niet van weerhouden om ondernemend te zijn en groots te denken, je moet je alleen bewust zijn van wat er allemaal bij komt kijken. Ondernemend zijn en regels willen breken is een hele goede eigenschap die vaak op weinig begrip kan rekenen, alleen kan het heel zwaar backfiren zolang je je in onbekend territorium bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Goed gesproken!
Idd ondernemen is testen, uitproberen en durven!
Fail Small, Scale Fast!

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Avalaxy: klopt niet helemaal wat je zegt. Er is geen inkomstenlimiet. Dan zou je immers in de opstartfase van een bedrijf (die jaren kan duren) officieel geen bedrijf hebben omdat je nog geen winst maakt omdat je omzet zit te herinvesteren.

Wat het belangrijkst is, is dat er een bepaalde hoeveelheid omzet is die je kunt maken voordat je BTW-plichtig bent. Dit is gelijk ook het punt waaruit blijkt hoe ingewikkeld dit is, want eigenlijk zou je dus BTW moeten betalen op de omzet die je maakt en dus de xcoins die je verkoopt, wat zou betekenen dat xcoin een commodity ipv een currency is. Anders heb je heel veel inkomsten waar je geen BTW over heft en gaat de Belastingdienst vragen stellen. Ik heb het dus nog niet eens over inkomstenbelasting hè :+

Ik zou het allemaal lekker zo privé mogelijk houden, want anders ga je wel koppijn krijgen van dingen hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 09-02-2014 12:23 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 02-10 14:49
Sorcerer8472 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:22:
Avalaxy: klopt niet helemaal wat je zegt. Er is geen inkomstenlimiet. Dan zou je immers in de opstartfase van een bedrijf (die jaren kan duren) officieel geen bedrijf hebben omdat je nog geen winst maakt omdat je omzet zit te herinvesteren.

Wat het belangrijkst is, is dat er een bepaalde hoeveelheid omzet is die je kunt maken voordat je BTW-plichtig bent.
Fair point, daar doelde ik inderdaad op. Het is wel zo dat als jij bij de KvK aankomt en zegt dat je niet verwacht meer dan ~€3000 te gaan verdienen in een jaar, ze zullen zeggen dat je geen bedrijf nodig hebt. Voor dat soort bedragen markeert de belastingdienst je ook niet als ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Ik heb besloten te gaan zoeken naar rackspace met voldoende strromtoelevering om daar alle apparatuur op te hangen. Zo zal het realtief in de buurt liggen zodat als er iets is dat ik er zo langs kan fietsen. Ik heb nu al relatief veel prijzen gezien van 160 euro per maand en 16 cent per kwh. Dus dat moet te doen zijn. Koelibg moet ook lukken aangezien het een datacentrum is. Als iemand hier nog tips over heeft hou ik mij aanbevolen.

Ook voor de mensen die denken eventjes snel gratis hardware te krijgen. Daar doe ik niet aan. Het is of een bedrijf of iemand die ik ken. Niet zomaar bij iemand die het aanbied. (Zeker niet degene die zich vandaag hebben aangemeld hiervoor...)

Nog bedankt voor het meedenken en reageren mensen. Word gewaardeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Geef wel even vantevoren aan dat je veel stroom gaat verbruiken, zodat ze daar rekening mee kunnen houden. (De meeste servers gebruiken ongeveer 100 tot 200W, dus daar richten ze standaard op in.)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2014 22:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
Ik heb aangegeven dat het ongeveer 2000watt gaat gebruiken i.v.m. gpgpu berekeningen gedurende dag heel de dag i.v.m. school en prive werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik zou een beetje rondvragen in je omgeving, bij mij thuis zou ik best een 2000w rig van een bekende van mij neer willen zetten, dan reken ik gewoon 30 ct stroomkosten o.i.d. als vergoeding voor mij.

Genoeg mensen met een schuur/garage/extra kamer die zoiets wel kwijt kunnen, kwh-meter ertussen, utp kabel inpluggen en gaan...

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaguarXKR
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-01 13:14
Oké na het lezen van dit bericht heb ik me aangemeld, dus excuus voor het me niet voorstellen van etc.

Goed, ik zit zelf dus in het vastgoed.

In jou geval is het veruit het gemakkelijkst als je hem gewoon thuis in de garage oid mag zetten, er een stroommeter tussen hangt en je ouders de energiekosten gewoon betaald. Kan me enigszins voorstellen dat ze niet op zo'n hoge energierekening voorschot zitten te wachten.. kan al snel oplopen tot (enkele) honderd(en) euro('s).

Is dit niet het geval, dan zul je zoals eerder aangegeven eens bij familie/kenissen/etc. aan moeten kloppen. Misschien ken je iemand die dit ook doet en wil, tegen een kleine extra vergoeding, jou rig wel in huis nemen. Ben je van het gezeur af.

Lukt dat ook niet (wat nu denk ik het geval is)? Een bedrijfspand.. je moet er dan rekening mee gaan houden dat je altijd ongeveer 70 euro per m2 + 25 euro service kosten per m2 kwijt bent, zeker honderd euro. Ruimtes kleiner dan 10m2 ga je niet snel vinden dus dan zit je al op 1000 euro. Niet haalbaar dus in jou situatie.

Je zou natuurlijk een eigenaar van een loods, bedrijfspand, enz kunnen zoeken en die vragen of je hem ergens in een afgesloten kamer mag zetten (zoals dus serverruimte of andere nutteloze ruimte) en dan gewoon enkel de stroomkosten betaald à 200(?) euro in de maand en 50 euro erbij voor de huur. Misschien vind je iemand zo gek genoeg die met jou dit aan wil gaan.. let wel op dat je even een contract tekent met de verhuurder en zoek zonodig wat informatie op het internet hoe het zit met verzekeren.. man zal niet blij zijn als door jou pc het gebouw afbrand, al helemaal niet als er geen contract was, dan is hij, en jij, mooi de sigaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 23:05
rodebest schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:19:
Ik heb aangegeven dat het ongeveer 2000watt gaat gebruiken i.v.m. gpgpu berekeningen gedurende dag heel de dag i.v.m. school en prive werkzaamheden.
Je voert GPGPU berekeningen voor school en prive werkzaamheden uit? Ik zou ze gewoon eerlijk vertellen dat je (alt)coins mined. Kom je nooit in de problemen als ze er achteraf moeite mee hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Tristan op 10-02-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
Op zich heb je gelijk, maar whats the difference?
GPGPU zal net zoveel verbruiken als minen en beide kunnen zomaar ineens klaar zijn.

Soms denk ik ook wel dat je te eerlijk kunt zijn (=openheid). Af en toe werkt dat, maar soms werkt het meer tegen dan eerst gedacht. Ik zeg verder niet dat dat hier het geval is, maar ik zie het verschil ook niet om het wel nadrukkelijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35
Colocatie lijkt me hier echt perfect voor. Ik heb zelf mijn eigen huis maar heb dit ook al serieus overwogen. Vooral als het datacentrum lagere stroom kosten heeft.
Iemand hier toevallig al een pareltje van een aanbieding gevonden die hij met ons wil delen?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je ouders zijn er niet blij mee, want hoge energierekening. Nu werd er al gekscherend 'aggregaat' gezegd, maar zo'n gek idee is dat niet: zonnepanelen!

Moet je natuurlijk wel de gelegenheid voor hebben, maar na je initiële investering heb je geen/nauwelijks stroomkosten meer. Mocht je mining-rig zich hebben opgeblazen, alle crypto-coins hun waarde hebben verloren en het internet eruit liggen, heb je er nog steeds iets aan: veel lagere stroomkosten dan voorheen én een hogere restwaarde van het huis. Is denk ik de meest groene en vriendelijkste oplossing.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
PV kost ruim 1,5 euro per Wattpiek (incl. alles, dus ook plaatsing).
Stel je verbruikt 6000kWh, moet je dus een installatie van 7kWp zetten = 10,5k euro. Ok meld je aan als BTW ondernemer en met veel geluk krijg je binnen 1 jaar 1800 euro daarvan terug. Mja toch nog een beste investering naast je investering voor het minen van coins.

Stel je bouwt een PV installatie voor later en gebaseerd op gem. verbruik, dan zit je op 3kWp of 4 ofzo... Toch ook al weer snel 5K euries. TVT blijft toch ruim 8 jaar, of je nou heel veel stroom verbruikt of niet.

Minen doe je als het goed is tijdelijk (een jaar of een half jaar, net hoelang het nog loont), ook mine je waarschijnlijk in de daluren.. je weet wel, de uren waar je stroom vanaf het net gebruikt en niet van je PV installatie. Ook mine je als de zon achter de wolken zit en je dus nihil opwekt. Enig moment dat je nog geluk hebt is als je nog een ouwe gouwe Ferrarismeter hebt hangen, aangezien die gunstig saldeert... voor zolang het nog duurt. Als je al een slimme meter hebt krijg je bar weinig voor je PV overschot en is de investering voor als je tijdelijk veel kWh's gaat verbruiken des te ongunstiger. In dat geval gebruik je dus in de daluren en op bewolkte dagen grotendeels stroom van het net, tegen de volle mep. Ik snap dan ook niet goed wat de meerwaarde van PV voor minen is eerlijk gezegd. :9
Moet je natuurlijk wel de gelegenheid voor hebben, maar na je initiële investering heb je geen/nauwelijks stroomkosten meer.
Met enige twijfel dus.
Mocht je mining-rig zich hebben opgeblazen, alle crypto-coins hun waarde hebben verloren en het internet eruit liggen, heb je er nog steeds iets aan: veel lagere stroomkosten dan voorheen
Ja wel als je de investering eruit hebt, na 8 jaar dus. In principe is je investering de voorschot aan stroom die je in de toekomst anders had moeten betalen, die moet je dus wel terug zien te verdienen... anders kost je het even veel zo niet meer.
én een hogere restwaarde van het huis.
Dat hoop je dan maar, garanties tot aan de deur. Wellicht als je een energiebewuste koper treft, maar als ik in mijn omgeving kijk naar hoeveel mensen daadwerkelijk op hun energieverbruik let kan ik dat nog op 1 hand tellen.

Ik zou voor minen maar gewoon je stroom betalen of inderdaad iets in zo'n datacenter beginnen. Hooguit PV om andere redenen dan enkel "goedkoop" (denken te) minen. :)
Pagina: 1