Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seamless WiFi verbinding

Pagina: 1
Acties:

• sneeky
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:10
Beste Tweakers,

Ik werk in een bedrijf waar we bezig zijn met het verbeteren van het WiFi netwerk.
Nu zou ik graag willen dat gebruikers kunnen rondlopen met zijn of haar draadloze device en automatisch verbinding maakt met het sterkste acces point.

Ik heb een linksys EA4500 router als WiFi netwerk en wil deze graag doorverbinden met nog niet aangekochte acces points door het bedrijf heen. Range extenders zijn helaas geen optie omdat de draadloze signalen van de linksys niet door de dikke muur heen kunnen komen.

Kortom gebruikers moeten rond kunnen lopen door het gebouw en automatisch verbinding maken met het sterkste draadloze signaal. Ook wil ik graag dat ze in het zelfde netwerk blijven wanneer dit gebeurd.

Ik heb helaas niet genoeg ervaring welke hardware er nodig is.

Kunnen jullie mij op weg helpen ?? _/-\o_

Groeten,

Sneeky

[ Voor 19% gewijzigd door sneeky op 05-02-2014 16:36 ]

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
kijk even hier:
Het Mikrotik/Unifi/Meraki-topic
of hier:
Het Ubiquiti-topic

Wij hebben op het werk nu Unifi APs aangeschaft. Op de website spreken ze over Zero Hand-off, maar deze is alleen beschikbaar in een beta versie. Op zich werkt het leuk, maar ik merk dat het netwerk er veel langzamer van wordt dan verschillende kanalen te gebruiken

[ Voor 52% gewijzigd door chickpoint op 05-02-2014 16:49 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• sneeky
Chickpoint,

Dus als ik 2 van deze accespoint aansluit op mijn linksys router en ik loop door het gebouw pakt hij automatisch weer het volgende acces point ?
Moet dit per se met deze AP of kan het ook met eentje van tp link ofzo ?

Groetjes,

Sneeky

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dit kan met *iedere* router.

Vraag is natuurlijk wat je eisen verder zijn. Netwerkfrequentie? Aantal clients? Overige mogelijkheden? Budget?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Miyamoto schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:00:

Vraag is natuurlijk wat je eisen verder zijn. Netwerkfrequentie? Aantal clients? Overige mogelijkheden? Budget?
Dit kan niet iedere router. Het moet zero-handoff hebben. Gewoon switchen tussen AP(en kanaal) zorgt er voor dat je je verbinding even kwijt bent ;) Zero-handoff doet het echt seamless.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Miyamoto schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:00:

zet bij dat * maar even 99,9% ik heb uitzonderingen in mijn handen gehad. waar de arp tabel kennelijk niet lekker update'te en er mooi neks gebeurde met de wissel van de wacht.

Iperf

• sneeky
Kijk Dennus daar zocht ik naar!
Rooot, we hebben dit al geprobeerd met een beun expiria box maar dit liep helaas beslist niet seamless.
Dit zijn mijn "eisen":
Netwerkfrequentie: minimaal 2.4GHZ 300n
Aantal Clients: Tot 10 (die op whatssapp bezig zijn of facebook)
Budget: laten we zeggen tot de €80 (het liefst eronder, baas is zuinig :P )

• DennusB
  • Niet online
sneeky schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:06:
Kijk Dennus daar zocht ik naar!
Rooot, we hebben dit al geprobeerd met een beun expiria box maar dit liep helaas beslist niet seamless.
Dit zijn mijn "eisen":
Netwerkfrequentie: minimaal 2.4GHZ 300n
Budget: laten we zeggen tot de €80 (het liefst eronder, baas is zuinig :P )
Zoals al aangegeven, kijk een bij Meraki of Ubiquiti.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34

DukeBox

loves wheat smoothies

80 euro gaat niet lukken voor een wireless setup met seamless takeover.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51

BCC

Koop een setje nieuwe airport extreme routers. Verreweg het beste wat je voor een krap budget kan neerzetten zonder gezeik / getweak.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• DennusB
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:13:
Koop een setje nieuwe airport extreme routers. Verreweg het beste wat je voor een krap budget kan neerzetten zonder gezeik / getweak.
Ook die kunnen geen zero-handoff.
Misschien een beetje bot maar misschien is het handig als mensen die niet snappen wat seamless is hier niks roepen? :X

[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 05-02-2014 17:13 ]

• Miyamoto
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:00:
[...]
Dit kan niet iedere router. Het moet zero-handoff hebben. Gewoon switchen tussen AP(en kanaal) zorgt er voor dat je je verbinding even kwijt bent ;) Zero-handoff doet het echt seamless.
Ik denk dat TS iets anders bedoeld met seamless dan jij.
Nu zou ik graag willen dat gebruikers kunnen rondlopen met zijn of haar draadloze device en automatisch verbinding maakt met het sterkste acces point.
Dat is een 'gewoon' access point. Een pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 is een mooi apparaat binnen je budget. De minder-uitgeruste pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND voldoet ook aan je wensen.

Dus TS: Hoe seamless wil je het hebben? :P

@fish: Uiteraard. Uitzonderingen bevestigen de regel.
@DennusB: Je wilt wel héél erg graag je gelijk. Ik sluit me aan bij BCC (wat betreft de uitleg van 'naadloos') Maar TS zal uitsluitsel moeten geven / duidelijker zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Miyamoto op 05-02-2014 17:20 ]

• BCC

BCC

DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:13:
[...]
Ook die kunnen geen zero-handoff.
Misschien een beetje bot maar misschien is het handig als mensen die niet snappen wat seamless is hier niks roepen? :X
Ik heb er hier op kantoor drie en het roamen gaat ernstig seamless... dus ik weet niet waar jij het over hebt?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• DennusB
  • Niet online
Miyamoto schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:14:
[...]

Ik denk dat TS iets anders bedoeld met seamless dan jij.

[...]

Dat is een 'gewoon' access point.

Dus TS: Hoe seamless wil je het hebben? :P

@fish: Uiteraard. Uitzonderingen bevestigen de regel.
Seamless in de titel van dit topic lijkt me wel voldoende aangeven wat hij wil...

• DennusB
  • Niet online
BCC schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:14:
[...]

Ik heb er hier op kantoor drie en het roamen gaat ernstig seamless... dus ik weet niet waar jij het over hebt?
Als jij een ping start en rond gaat lopen (dus forceert om te connecten naar een andere AP) dan klapt je ping er tijdelijk uit. Want Airport Extreme's zetten gewoon meerdere 2,4 of 5GHz netwerken op en het switchen daartussen kost tijd.

• BCC

BCC

DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:14:
[...]
Seamless in de titel van dit topic lijkt me wel voldoende aangeven wat hij wil...
TS:
Kortom gebruikers moeten rond kunnen lopen door het gebouw en automatisch verbinding maken met het sterkste draadloze signaal. Ook wil ik graag dat ze in het zelfde netwerk blijven wanneer dit gebeurd.

Ik heb helaas niet genoeg ervaring welke hardware er nodig is.
en
Ik lees "TS heeft geen evaring en wil fatsoenlijke roaming" Dan denk ik => Apple Airport.. Bo-brains installatie, rock-solid .... just my 2$...

Zero-handoff is inderdaad echt seamless, maar volgens mij overkill voor de TS (zie ook de comment van rooot).

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 05-02-2014 17:20 . Reden: Netjes verhaal van gemaakt ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tijdelijke uitval mag (binnen grenzen) bij het tcp protocol, en bij udp is uitval typisch niet kritisch. dus seamless lijkt me overdreven om rekening mee te houden (moet je maar geen udp gebruiken al het zo kritisch is)

Iperf

• DennusB
  • Niet online
fish schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:19:
Tijdelijke uitval mag (binnen grenzen) bij het tcp protocol, en bij udp is uitval typisch niet kritisch. dus seamless lijkt me overdreven om rekening mee te houden (moet je maar geen udp gebruiken al het zo kritisch is)
Dus zero-handoff is volgens jou nutteloos? Wat een onzinnige ongefundeerde opmerking zeg.....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee dat zeg ik niet, maar gezien de eisen lijkt het niet echt nodig

edit:
En eigenlijk zeg ik wel een beetje dat bedrijfsapplicties die wlan nodig hebben en niet zonder zero handoff kunnen werken kut geprogrammeerd zijn. En er is altijd wel iets kut geprogrammeerd, hence: soms is het nuttig

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 05-02-2014 17:27 ]

Iperf

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:19
DennusB schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:20:
[...]

Dus zero-handoff is volgens jou nutteloos? Wat een onzinnige ongefundeerde opmerking zeg.....
Hij geeft aan dat het om facebook / whatsapp gaat .. dan lijkt echt zero-handoff me niet noodzakelijk en maakt het onnodig duur. Daarom zou ik voor "gewone" ap's gaan met roaming.

• sneeky
Beste tweakers,

Ik heb overlegd met mijn werkgever of deze de beste optie zijn.

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP

Kun je hiermee door het gebouw lopen zonder dat de verbinding wegvalt tussen de acces points ?
En is deze compitabel met de linksys ea4500 ?
Is dit de juiste koop of kan ik toch beter voor een normale ap gaan zoals jeroenvdnberg zegt ?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Sneeky

• Miyamoto
  • Nu online
Hij voldoet niet aan je eis van 80 euro, dus nee dat is niks. Wat zijn nu echt je eisen?

En hoe seamless wil je het hebben? Met ieder* AP kun je gewoon rondlopen en blijven Whatsappen/Facebooken/surfen zonder dat je iets merkt. Je zult je EA4500 ook moeten vervangen als je echt seamless wilt overigens.

• BCC

BCC

Of als je wil extenden / cascaden / whatever.... de Linksys EA4500 ondersteunt niets op dit vlak.

[ Voor 47% gewijzigd door BCC op 05-02-2014 17:43 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Miyamoto schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:40:
Hij voldoet niet aan je eis van 80 euro, dus nee dat is niks. Wat zijn nu echt je eisen?

En hoe seamless wil je het hebben? Met ieder* AP kun je gewoon rondlopen en blijven Whatsappen/Facebooken/surfen zonder dat je iets merkt. Je zult je EA4500 ook moeten vervangen als je echt seamless wilt overigens.
Er kwam laatst iemand met een website waar ze iets van 45 dollar oid waren en een setje van drie voor 121,= ex btwt.

ihre in "Goede acces points"

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 05-02-2014 17:56 ]

Iperf

• sneeky
Hallo,

Kan ik deze ubiquiti acces point gewoon aansluiten op de linksys ea4500 ?
http://www.interprojekt.c...re-controller-p-1293.html

Groeten,

Sneeky

• DennusB
  • Niet online
sneeky schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:17:
Hallo,

Kan ik deze ubiquiti acces point gewoon aansluiten op de linksys ea4500 ?
http://www.interprojekt.c...re-controller-p-1293.html

Groeten,

Sneeky
Zoals eerder gezegd : NEE, want die Linksys ondersteunt geen zero-handoff. Je mag best iets meer zelf onderzoek doen...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je titel vraag ook seamless, dus dennusb's antwoordt is volledig valide (edit):als het om 1 losse unifi gaat
, ik zie nu dat je het 3 pak hebt gekozen

maar
Uhm iets zegt me dat je ergens iets niet goed hebt gedaan met je experiment, en experiaboxen zijn ook tamelijk kut en je hebt verschillende versies dus dat is niet in je voor voordeel.

Als je wil wat je vraagt zul je dus gewoon niet de wifi op de ea4500 router moeten gebruiken maar 2 routers/aps die het wel kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 06-02-2014 09:56 ]

Iperf

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
sneeky schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:54:
Chickpoint,

Dus als ik 2 van deze accespoint aansluit op mijn linksys router en ik loop door het gebouw pakt hij automatisch weer het volgende acces point ?
Moet dit per se met deze AP of kan het ook met eentje van tp link ofzo ?

Groetjes,

Sneeky
Ja dit klopt, zodra ik iemand met een telefoon rond liet lopen zag je in de unifi software de telefoon netjes van accespoints verspringen. Ik heb daarbij geen noemenswaardige onderbrekingen kunnen vaststellen hoewel ik het niet met VOIP heb kunnen proberen. Wel merkte ik dat de algehele snelheid flink inzakte, waarschijnlijk doordat alles op hetzelfde kanaal zit of doordat ik misschien net te weinig dekking heb. Daar heb ik alleen nog geen tijd voor gehad om het te testen.

Tot nu toe gebruik ik gewoon roaming aangezien wifi vooral voor de telefoons van onze werknemers en gasten gebruikt wordt. Dus ik zie het meer als een service dan een gemeengoed.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DennusB schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:18:
[...]

Zoals eerder gezegd : NEE, want die Linksys ondersteunt geen zero-handoff. Je mag best iets meer zelf onderzoek doen...
Ik heb net even op de link geklikt waar hij naar refereert. en dat is het 3 pack! dus eigenlijk JA, mits hij de wlan op de linksys niet gebruikt

Iperf

• sneeky
Fish,

Kort samengevat:
Als ik de linksys wlan radio uitzet en drie van deze ap's bekabeld aansluit op de linksys heb je een draadloze dekking door het gebouw heen.

Dus dan kan je bijvoorbeeld met je surface tablet van beneden naar boven lopen, terwijl hij draadloos verbinding blijft houden.

Kijk dat de verbinding even wegvalt en 3 seconden later weer komt maakt niet zoveel uit want dit heb ik de baas al duidelijk gemaakt. Het euvel is namelijk dat hij de linksys router heel graag wil houden omdat deze gloednieuw is.

Die linksys is namelijk ook de reden dat ik deze vraag stel, want als het aan mij had gelegen had ik dan gewoon een pakket aangeschaft met eventueel een professionele router die dit wel ondersteunt. :)

Het euvel is dat ik gewoon graag wil weten of ik deze ubiquity acces points probleemloos kan aansluiten op de linksys router en hier gewoon het draadloze bereik wil vergroten.

[ Voor 26% gewijzigd door sneeky op 06-02-2014 10:01 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als het de baas niet uitmaakt dat je bij het switchen tussen Access Points even de verbinding kwijt bent, dan kan je heel simpel gezegd meerdere Access Points plaatsen met eenzelfde SSID en Preshared Key. Dan zal je client (indien de verbinding naar het eerste AP wegvalt) opzoek gaan naar een betere en de tweede oppakken. (even in lekentaal) Ik heb dat thuis dus ook. Twee AP's die hetzelfde SSID broadasten en met dezelfde key werken. Ik heb alleen andere kanalen gebruikt om elkaar niet in de weg te zitten.

Als je gebruik gaat maken van realtime protocollen en je wilt geen haperingen dan ben je meer geld kwijt. Ik zou je dan ook afraden om AP's van verschillende merken te mixen. Kies dan voor een oplossing die je bestaande verbinding kan overhandigen aan een ander AP waardoor je dus geen korte periode geen verbinding hebt.

En dat is dus wat we proberen te achterhalen. Wat zijn nu je eisen voor het "Seamless". "De gebruiker hoeft niets te doen" versus "De gebruiker merkt er echt niets van".

Tenslotte verwachten we wel wat meer eigen inzet. Als je een term leest of hoort die je nog niet kende, ga dan eerst eens zelf achterhalen wat er mee bedoelt wordt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 06-02-2014 10:14 ]

• sneeky
Equator,

De eisen voor seamless zijn:

De gebruiker loopt met zijn smartphone door het gebouw, ziet een sterkere verbinding en de smartphone verbind er automatisch daarmee.
Het maakt niet uit of de verbinding een seconde of 10 wegvalt.

Dus op het moment dat hij op de bovenste etage zit maakt de smartphone automatisch verbinding met het dichtsbijzijnde acces point. En verliest de verbinding met de acces point een verdieping lager.

Als dit kan met bijvoorbeeld 3 goedkope belkin routertjes ofzo maakt het niet uit. Als het maar werkt :P

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ja natuurlijk kun je het aansluiten, UTP kabeltje er tussen en je kunt los. Maar die Zero HandOff feature werkt dan NIET tussen de AP en de Linksys, maar WEL tussen de verschillende AP's.

EDIT: had wellicht moeten refreshen alvorens wat te posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Haribo112 op 06-02-2014 10:20 ]

• sneeky
Haribo112,

Duidelijk, ik ga het overleggen met mijn werkgever.

Groeten,

Sneeky

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sneeky schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:58:
Fish,

Kort samengevat:
Als ik de linksys wlan radio uitzet en drie van deze ap's bekabeld aansluit op de linksys heb je een draadloze dekking door het gebouw heen.
Ja mits ze wel een overlappend gebied hebben. (een gebouw van 15000m2 met 3 aps word lastig zeg maar)
Dus dan kan je bijvoorbeeld met je surface tablet van beneden naar boven lopen, terwijl hij draadloos verbinding blijft houden.
zie boven
Kijk dat de verbinding even wegvalt en 3 seconden later weer komt maakt niet zoveel uit want dit heb ik de baas al duidelijk gemaakt. Het euvel is namelijk dat hij de linksys router heel graag wil houden omdat deze gloednieuw is.
Je zoekt geen seamless !
Die linksys is namelijk ook de reden dat ik deze vraag stel, want als het aan mij had gelegen had ik dan gewoon een pakket aangeschaft met eventueel een professionele router die dit wel ondersteunt. :)

Het euvel is dat ik gewoon graag wil weten of ik deze ubiquity acces points probleemloos kan aansluiten op de linksys router en hier gewoon het draadloze bereik wil vergroten.
Ik neem even aan dat de router ook echt je routing verzorgt, dus je moet hem wel houden

Ondanks dat je naar mijn mening genoeg hebt aan een cheap ass router, heb je aan die unifi's echt wel een leuk setje, en is voor dat beetje geld meer echt wel de moeite waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 06-02-2014 10:36 ]

Iperf

• DennusB
  • Niet online
sneeky schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:18:
Equator,

De eisen voor seamless zijn:

De gebruiker loopt met zijn smartphone door het gebouw, ziet een sterkere verbinding en de smartphone verbind er automatisch daarmee.
Het maakt niet uit of de verbinding een seconde of 10 wegvalt.

Dus op het moment dat hij op de bovenste etage zit maakt de smartphone automatisch verbinding met het dichtsbijzijnde acces point. En verliest de verbinding met de acces point een verdieping lager.

Als dit kan met bijvoorbeeld 3 goedkope belkin routertjes ofzo maakt het niet uit. Als het maar werkt :P
Misschien is het handig om een bedrijf in te huren met verstand van zaken? Je bent dus helemaal niet op zoek naar een seamless oplossing...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:57
DennusB schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:44:
[...]

Misschien is het handig om een bedrijf in te huren met verstand van zaken? Je bent dus helemaal niet op zoek naar een seamless oplossing...
Heb jij een bedrijf dat komt voor het genoemde "budget" van 80 euro? ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DennusB schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:44:
[...]

Nou jij je hebt je wel stug heeft vastgehouden aan de eisen in de topic titel. terwijl we inmiddels wel duidelijk was om welke applicaties het ging.

Iperf

• sneeky
Dennis en Dennus,

Ik ben stagiair in de ICT, en heb dit nog niet op school geleerd. Ik ben dus nu aan het uitzoeken wat de beste oplossing is. Daar komt bij dat ik niet op de term seamless ben gekomen maar mijn werkgever.

Dit is een project wat ik heb gekregen van mijn werkgever en wil graag met de beste oplossing komen. Jullie geven mij een zetje in de goede richting omdat ik op een dood spoor zat.

Ik wil niet dat mijn werkgever geld investeerd in apparatuur wat niet de functie vervult die ik hem heb voorgespiegeld. Omdat ik deze kennis mis.

Als dit lukt dan heb ik weer wat kennis erbij gekregen die ik dus prima kan gebruiken in mijn werkzame leventje :). En daar komt bij dat ik wel degelijk moeite doe in het uitzoeken van de beste oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door sneeky op 06-02-2014 10:57 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Ah een "huiswerk" vraag, lijkt wel een mode tegenwoordig.

Wellicht dan ook even als les meenemen dat je eerst zelf opzoekt wat seamless is. En dan pas een forum / vraagbaak opzoekt? Hoe kan je met zo'n redelijke basis vraag al op een doodspoor zitten?

Zelf zoeken leer je veel meer van dan suf naar het goede antwoord hengelen, want je haalt momenteel het het vragen naar de oplossing en zelf je info bij elkaar sprokkelen en dan je oplossing verifieren door elkaar.

• sneeky
Duidelijk. De ubiquiti acces points worden aangeschaft om het hele netwerk van draadloos te voorzien.

[ Voor 95% gewijzigd door sneeky op 06-02-2014 11:22 ]

• DennusB
  • Niet online
sneeky schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:18:
Beste,

http://techplugged.com/ga...-of-cisco-ea4500-routers/

Ik zie hier in het artikel staan dat ze meerdere linksys routers hebben gebruikt om een draadloze dekking in het hele gebouw te krijgen.

In de volgende quote: "Now we have better connection at every corner of the room also to mention no losing the connection if you move from one corner to another while using a smartphone."

Waarom zou ik die ubiquiti acces points aanraden terwijl je ook gewoon een extra linksys router kan aanschaffen, die precies dezelfde functie vervult zonder de Wireless radio uit te zetten ??

Want dan is het gewoon een kwestie om volgens het artikel de routers in te stellen. Zonder dat je met 2 verschillende merken bezig bent.

Ik lees wel dat je wireless device dan net zo lang verbinding houdt totdat het verloren gaat, terwijl dat dus met die ubiquiti aps niet zo is.
Zucht.......... zoals nu al 10x gezegd is Zero-Handoff(seamless) (Seamless is switchen van AP zonder 1 milliseconde downtime) iets anders dan het switchen tussen 2 AP's waarbij je verbinding een paar seconden wegvalt omdat hij een nieuw IP adres moet opvragen enz enz.

• sneeky
Ik heb te vroeg gereageerd dennus, de ubiquiti ap's worden aangeschaft.

• DennusB
  • Niet online
sneeky schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:23:
Ik heb te vroeg gereageerd dennus, de ubiquiti ap's worden aangeschaft.
Ik ben benieuwd.... vergeet niet dat je ook een management server nodig hebt.

• Miyamoto
  • Nu online
Ik hoop dat je stage verslag iets duidelijker wordt. Je leest echt totaal niet wat hier gezegd wordt. En geloof ook niet dat je nu wel weet wat echt seamless of de door jou gezochte seamless is.

Het hele subforum staat vol met vragen en tips over Access Points. En dan kom je met een of ander artikeltje waar je de heilige graal gevonden denkt te hebben? Het is je, op deze pagina, al tien keer verteld.

• sneeky
Beste Tweakers,

Dank voor de ondersteuning en vooral het geduld.
Ik maak een update in deze post als het gelukt is, zodat de toekomstige leken op dit gebied minder hoeven uit te zoeken. :)

Groet,

Sneeky

• sneeky
Root wat is het nut van een forum als alle vragen toch al op internet te vinden zijn...

• DennusB
  • Niet online
sneeky schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:29:
Root wat is het nut van een forum als alle vragen toch al op internet te vinden zijn...
Als je de regels even had doorgelezen had je gezien dat je altijd eerst zelf even wat input moet leveren, daarnaast groeten we niet op GoT. Dus je hebt duidelijk de regels niet gelezen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:57
DennusB schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:23:
[...]

Ik ben benieuwd.... vergeet niet dat je ook een management server nodig hebt.
Management server is overdreven. Een keer inrichten via een bestaande server/PCtje en zodra het draait de config backuppen en je hebt de controller niet meer nodig, tenzij je logging/portal wil gaan gebruiken, echter daar zie ik TS niets over zeggen.

• sneeky
Laat ik maar eens een update geven op dit topic zodat ik er misschien meer mensen mee help..

Vorige week zijn er 2 Ubiquiti Unifi enterprise ap's aangeschaft. :)
De draadloze functie van de Linksys router is uitgezet en de AP's worden nu gebruikt voor de draadloze dekking in het bedrijf, wat overigens prima bereik en prestaties heeft.

Na een kleine testomgeving te hebben ontwikkeld kwam ik er achter dat de zero handoff roaming functie standaard nog niet aanwezig is in de AP's. Dit komt omdat de desbetreffende functie alleen nog in de beta controller te vinden is die je op de ubiquiti support site kan downloaden.

Nadat ik een account heb aangemaakt bij ubiquiti kon ik de desbetreffende controller downloaden vanaf de website. Voor een beta controller werkt deze prima. Nadat deze gedownload was heb ik de acces points een firmware upgrade gegeven en toegevoegd in een zero handoff wlan group.

De simpliciteit van de controller zorgt ervoor dat installatie en configuratie van de acces points een peulenschil is.

Kortom er is nu een snelle draadloze dekking door het gebouw, en draadloze devices worden nu automatisch verbonden met het sterkste acces point. ;)
Pagina: 1