Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26
Unifi lijkt mij zeer interessant om mijn WiFi "problemen" thuis (slechte dekking op computer kamer en zolder) op te lossen.

Kan ik een Unifi draadloos koppelen aan mijn bestaande TPlink router?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Heel tof die Ubiquiti spul het is alleen jammer dat die AC access point zo aan de prijs is.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:19:
Leuk dit topic. Lijkt mij wel fijn om een topic met Mikrotik en Unifi te hebben. Gewoon zo laten dus
Tja, ondertussen is mijn Unifi vraag alweer ondergesneeuwd in het Meraki-geweld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:11
Arfman schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:14:
[...]

Tja, ondertussen is mijn Unifi vraag alweer ondergesneeuwd in het Meraki-geweld.
Hoe bedoel je draadloos koppelen? SSID Delen? Dat zou ik persoonlijk niet doen, daar unifi via de controller software ook wat zaken regelt die de tp-link niet zal snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21
Klik hier om naar het einde van de OP te springen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1nf4N5QrA7dPN2qMOD60flGF/full.jpg

Inleiding

In dit topic kan de discussie plaatsvinden over de Ubiquiti routers/AP's!

UniFi

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MxlmYXsdUlsO9W87E2kaYagf/medium.jpgUniFi AP
Onbeperkt schaalbaar en makkelijk te beheren d.m.v. de Controller-software. Ondersteund het seamless-roamen en ziet er ook nog eens esthetisch goed uit. Snelheden vanaf 300Mbps
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LhngLY3Sv8KceLdAcTyHeeaX/medium.jpgUniFi AP PRO
Snelheden tot 450Mbps en afstand tussen de AP's tot 125m, een prima alternatief als er hogere eisen worden gesteld aan de verbinding.

AirMax

De AirMax series bevatten onder andere de NanoStation en de Rocket.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lCPiSBI2Vj7wvwPrpUTz4cjf/medium.jpgDe NanoStation legt de lat voor low-cost en efficiënt ontworpen outdoor breedband CPE. De NanoStation Loco M2 heeft een slanke en elegante vormgeving gecombineerd met geïntegreerde AirMax (MIMO TDMA-protocol)-technologie.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T3bMTLOZ2z0T9UsGC8c9bsXD/medium.jpgDoor de ondersteuning van 802.11n is het mogelijk om meer dan 150 Mbit/s echte TCP/IP doorvoer te krijgen. Aangezien de Rocket gebruik maakt van 2T2R, zijn er twee antenne aanslutingen. Alleen door gebruik te maken van de speciale AirMax antennes, kunnen mogelijkheden, in bereik en snelheid, optimaal worden benut.

mFi

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D1scm3n8qCFAbhq2hBLmsnOv/medium.jpgmFi mPort
mFiTM is een Machine-to-Machine management systeem van Ubiquiti Networks Inc. De mFi-hardware kan worden beheerd en bewaakt vanaf de mFi Controller-software. Met de mFi Controller-software kunt u instellingen maken die leiden tot acties op basis van gegevens van uw mFi sensoren. Bijvoorbeeld, bewegingsdetectie kan een lampje aandoen, of een hoge temperatuur kan een ventilator activeren. Het mFi-platform is compatibel met apparaten van andere fabrikanten zodat de mogelijkheden onbeperkt zijn!

Overige

Een veelgenoemde webwinkel voor deze apparatuur is bijvoorbeeld www.interprojekt.com.pl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Gereserveerd, nu voor de mededeling:

- Header wordt nog aangepast
- Gedetaileerde productinfo moet nog komen

Dit is wellicht toch een betere oplossing i.p.v. de 3-in-1-topics.

[ Voor 24% gewijzigd door maarud op 10-01-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Ja, beter. NU nog Mikrotik appart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Dennism schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:48:
[...]

Hoe bedoel je draadloos koppelen? SSID Delen? Dat zou ik persoonlijk niet doen, daar unifi via de controller software ook wat zaken regelt die de tp-link niet zal snappen.
OK, thanks. Kan ik er dus net zo goed een 2e TP Link met hetzelfde SSID en ww naast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zou dan ook de dingen als de Edgemax erbij gooien. De UniFi AC alsmede wat van de software. Dit is zo wel een hele magere weerspiegeling van hun product lijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Hakker op 11-01-2014 14:28 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:42

Totaalgeflipt

De enige echte

Mooi begin, maar inderdaad nog verre van compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Arfman schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:04:
[...]

OK, thanks. Kan ik er dus net zo goed een 2e TP Link met hetzelfde SSID en ww naast hangen.
Wat wil je op zolder doen? Is latency een issue: trek een kabeltje. Neem een toughcable voor buiten langs, en anders hoeft het slechts cat5e, 6 of 7 te zijn.
Als je slechts wil browsen zou ik de picostation van unifi aanraden, heeft genoeg power en is.. pico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hakker schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:26:
Ik zou dan ook de dingen als de Edgemax erbij gooien. De UniFi AC alsmede wat van de software. Dit is zo wel een hele magere weerspiegeling van hun product lijn.
Je mag zonder problemen meehelpen met de TS...heb wegens tijdgebrek toch even iets gefabriceerd om het vorige topic uit elkaar te halen, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
maarud schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:50:
(…) 300MBps (…) 450MBps (…)
I most certainly doubt that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:35
En plaatjes van de software zeggen meer dan 1000 woorden :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/accesspoints.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/statistics.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/users.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/guest.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/tagged_vlan.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/ssid.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70275604/guest_control.png

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 18-01-2014 10:35 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:48
Heel mooi spul, maar erg duur voor een thuis-situatie?
Waarbij je eigenlijk de Pro versie moet hebben, om 5GHz te kunnen gebruiken

Het zijn wel echt mooie AP's, al maakt het voor bestaande huizen/gebouwen niet zoveel uit. Daar komt de netwerkkabel toch niet op de juiste plaats uit de muur/plafond.

Waarschijnlijk dat door de prijs ook zo weinig Tweakers een Ubiquiti product hebben? Afgaande op counters van Inventaris/Wenslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd : Iemand ervaring met een FaceBook portal op een Unifi? Dat ze eerst die pagina moeten liken voor ze op internet kunnen? Kan dat? En kan dat zonder de management software?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zoals ik het begrijp is voor dat soort dingen wel de software nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Het kan zoals ik lees: http://community.ubnt.com...961/highlight/true#M53556

Echter, iemand moet dus een FB account hebben om toegang te krijgen. En je "portal" server moet online zijn. Dus zonder management software is een no-go.

Daarnaast is een het cheap-ass like's minen. K'weet niet of het echt gewaardeerd wordt.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 15:07
Ach, niet meer cheap ass als die like&share akties. Ik ken tientallen mensen die meerdere fake-FB accounts hebben om de hele dag alleen maar alles te liken en te sharen (en zo geregeld wat winnen).

Op zich vind ik het wel een leuke manier om toegang te geven. Laat de FB pagina van je onderneming liken voordat ze gebruik mogen maken het gratis internet in die onderneming.
Ideaal voor horeca gelegenheden en ander plekken waar veel mensen komen.

Natuurlijk moet je ze wel een alternatieve optie geven zoals het inloggen via email adres oid.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26
Vandaag ook maar een setje unifi's besteld voor hier op het werk. Kan haast niet wachten om er mee te mogen stoeien!!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:39
We hebben voor ons werk op al onze vestigingen wifi gaan aanbieden. Sommige hebben dit al, andere nog niet.

Hebben jullie een suggestie voor hele goede acces points.

Enkele eisen (hoewel dit vrij standaard is misschien)

- 2.4 ghz én 5 ghz

- Meerdere acces points die 1 netwerk vormen (dus je ziet maar 1 wifi netwerk, en terwijl je door het gebouw loopt, nemen de accespoints je signaal over) zodat je nooit zonder goed en sterk wifi signaal zit.

- Goed te managen vanaf een andere locatie.

Bedankt vast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nou je zit in het Ubiquiti topic, dus ik zou zeggen kijk eens bij UniFi. Beetje onderzoek doen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Persoonlijk vindt ik de UAP pro's aan de prijzige kant. Neemt niet weg dat dit wel veel goedkoper is dan bv de MSM's van HP. Waarbij je HP ook nog een controller moet aanschaffen incl support. De controller software van Ubiquiti is daarentegen gratis.

Wel heb ik gemerkt dat de 3.1.9 (beta) beter werkt dan de huidige 2.4.6. Voordeel is wel dat je met versie 3 gebruik kunt maken van Zero-Handoff... Dus inderdaad 1 netwerk en je kunt rondlopen zonder uitval. Eigenlijk alleen maar nuttig als je bv voip wireless wilt doen (en rondlopen) anders nemen ze mekaar goed genoeg over. Nadeel, je moet broadcasts toestaan tussen de radio's.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 20:32:
Persoonlijk vindt ik de UAP pro's aan de prijzige kant. Neemt niet weg dat dit wel veel goedkoper is dan bv de MSM's van HP. Waarbij je HP ook nog een controller moet aanschaffen incl support. De controller software van Ubiquiti is daarentegen gratis.

Wel heb ik gemerkt dat de 3.1.9 (beta) beter werkt dan de huidige 2.4.6. Voordeel is wel dat je met versie 3 gebruik kunt maken van Zero-Handoff... Dus inderdaad 1 netwerk en je kunt rondlopen zonder uitval. Eigenlijk alleen maar nuttig als je bv voip wireless wilt doen (en rondlopen) anders nemen ze mekaar goed genoeg over. Nadeel, je moet broadcasts toestaan tussen de radio's.
En daarbij is het ook een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Meraki spul. Vooral de instap AP. Ik vind het mooi spul. Jammer alleen dat je voor de portal die management server moet hebben draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:01:
[...]

En daarbij is het ook een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Meraki spul. Vooral de instap AP. Ik vind het mooi spul. Jammer alleen dat je voor de portal die management server moet hebben draaien!
Aan de andere kant, het is een stuk flexibeler dan een hardware controller, dan zit je snel met limieten aan aantal accesspoints enz. En veel heeft die management server niet nodig, je kan het al prima draaien op een simpele atom barebone oid. En zo'n barebone heb je al voor <200 eur als je een beetje rondshopt (barebone van Amazon.de, simpel Zotac ding oid icm een elcheap SSD als opslag)

En je kan het ook op een VPS draaien, dan ben je voor 10 eur/mnd klaar ofzo, je hebt amper performance nodig.

Er zijn ook mensen die het bv op een Raspberry Pi aan de gang gekregen hebben of onder een embedded systeempje met PFSense, of op een Qnap nas (zie de Unifi forums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DJSmiley schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:24:
[...]

Aan de andere kant, het is een stuk flexibeler dan een hardware controller, dan zit je snel met limieten aan aantal accesspoints enz. En veel heeft die management server niet nodig, je kan het al prima draaien op een simpele atom barebone oid. En zo'n barebone heb je al voor <200 eur als je een beetje rondshopt (barebone van Amazon.de, simpel Zotac ding oid icm een elcheap SSD als opslag)

En je kan het ook op een VPS draaien, dan ben je voor 10 eur/mnd klaar ofzo, je hebt amper performance nodig.

Er zijn ook mensen die het bv op een Raspberry Pi aan de gang gekregen hebben of onder een embedded systeempje met PFSense, of op een Qnap nas (zie de Unifi forums)
Ah interessant, hoe werkt dat op een VPS? Want hoe weten die AP's dan waar ze heen moeten connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Ah interessant, hoe werkt dat op een VPS? Want hoe weten die AP's dan waar ze heen moeten connecten?
je kan de AP's gewoon naar een controller verwijzen op heel veel manieren
By default 'zoekt' ie in je LAN, maar de controller werkt ook prima als ie daarbuiten staat. Zolang de AP m maar kan bereiken en de url weet.

In de Ubiquiti Knowledgebase staat een hoop info hierover

Via SSH of de config tool kun je de inform-url opgeven. Verder kun je de dns naam unifi opnemen en laten resolven naar de controller, je kan m via dhcp optie43 voorzien van de inform url

Manieren genoeg dus... zie deze link

Voorbeeldje hoe je m op een VPS krijgt: (Amazon EC2):
http://community.ubnt.com...loud-services/ta-p/457959

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 24-01-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DJSmiley schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:30:
[...]

je kan de AP's gewoon naar een controller verwijzen op heel veel manieren
By default 'zoekt' ie in je LAN, maar de controller werkt ook prima als ie daarbuiten staat. Zolang de AP m maar kan bereiken en de url weet.

In de Ubiquiti Knowledgebase staat een hoop info hierover

Via SSH of de config tool kun je de inform-url opgeven. Verder kun je de dns naam unifi opnemen en laten resolven naar de controller, je kan m via dhcp optie43 voorzien van de inform url

Manieren genoeg dus... zie deze link
Dat klinkt super goed :) Ben benieuwd of de portal functionaliteit dan ook nog werkt, aangezien de hotspot dan naar buiten wil. Ik ga eens wat onderzoeken want dit klinkt erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
DennusB schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:33:
[...]

Dat klinkt super goed :) Ben benieuwd of de portal functionaliteit dan ook nog werkt, aangezien de hotspot dan naar buiten wil. Ik ga eens wat onderzoeken want dit klinkt erg interessant!
Yep... heb ik al eens getest met een paar ap's op een andere controller. Los daarvan kun je uit mn hoofd ook pagina's whitelisten die je altijd kan bereiken ook zonder login/voucher enz geloof ik

maar goed dat is alweer ff geleden dat ik ermee gespeeld heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:39
Hallo,

Ik zit te denken aan deze: http://www.wlanshop.nl/pr...o-access-point_unifi.html

Ik ga 'm niet bestellen bij de wlan-shop :') maar dan hebben jullie de specs even. Wat vinden jullie hiervan?
Heeft iemand hier ervaring mee?

En heeft deze versie ook 5 ghz?

Het gaat hier om een zakelijke oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door mister9 op 30-01-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mister9 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:28:
Hallo,

Ik zit te denken aan deze: http://www.wlanshop.nl/pr...o-access-point_unifi.html

Ik ga 'm niet bestellen bij de wlan-shop :') maar dan hebben jullie de specs even. Wat vinden jullie hiervan?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Lees gewoon eens wat er boven staat
En heeft deze versie ook 5 ghz?
Je hebt 2 links met specs en zelfs dat kun je niet uitzoeken. serieus ?
specs -> 802.11b, 802.11g, 802.11n
Het gaat hier om een zakelijke oplossing.
Als je zelfs niet weet of kan opzoeken of raden of deze aps 5ghz hebben zou ik eens in de spiegel kijken en mezelf afvragen of ik wel de juiste persoon voor dit project ben (50 locaties hadden we het ongeveer over toch? )

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Omdat dit topic qua volgorde van OP e.d. niet meer klopt, is hier in overleg een nieuw topic gemaakt:
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.