subteams: gedragscode voor leden?

Pagina: 1
Acties:

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic, bekroop mij een beetje een rotgevoel. "Mijn" teampje heeft iets van zes leden. Meesten daarvan komen nauwelijks op internet, laat staan dat ze TA's forum zullen verzieken. Maar nu vroeg ik me af, moet ik een soort van regelement/gedragscode opstellen? Hoe doen andere teams dit? Iemand ervaring? Alvast bedankt...

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• harrie_1
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 11:17

harrie_1

Dreanor Horde NL

ehm... fatsoensnorm??
T is natuurlijk moeilijk te controleren wie wat post op t TA-forum... dus een gedragscode maken in ook onzin...

Merkez

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-05 20:43

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk dat het niet nodig zou moeten zijn om vooraf regels te stellen.... iedereen ken als het goed is wel een beetje net-etiquete en we zijn (bijna) allemaal volwassen mensen.
En de meesten van ons weten wel of iets "not done" is.

Op het moment dat een lid van IR cow een beetje ongelukkig uit de hoek zou komen (of gewoon een flame zou beginnen) dan regelen we dat wel als het er van komt....

* Pim. vindt dat I'R cow prima leden heeft en is niet zo bang voor problemen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Topicstarter
Helemaal mee eens, ik heb ook geen zin om mensen te dicteren wat ze wel en niet mogen. Ik vroeg me voor het grootste deel af hoe grotere teams dit regelen.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

we hebben 5000+ leden, iedereen doet vrijwillig mee, dus dingen opleggen kan natuurlijk niet.. wel kunnen we van iedereen vragen zich te gedragen! daar hoef je geen regels voor op te stellen, iedereen weet wat kan en wat niet kan, en als je niet weet of het nou net wel of net niet kan moet je maar op zeker spelen en hetgeen niet doen!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Zoiets zou wel in de faq mbt de dpc kunnen komen. Een korte uitleg van de strijd tussen AT en de DPC is voor new-bees best handig. Die kunnen een "opstootje" meteen zien als een oorlogsverklaring. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling, een korte uitleg kan best verhelderend werken.

Bovendien heb ik het idee dat er dpc leden zijn die wel aan het handje gehouden moeten worden en niet weten hoe ze zich ten opzichte van andere teams moeten gedragen. Echt niet iedereen kent de netiquette en/of is even volwassen.

}:O
//[semi off topic] Wat is de status van FAQ ?[/semi off topic]

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op vrijdag 08 juni 2001 14:34 schreef Gulpener het volgende:
[..]
//[semi off topic] Wat is de status van FAQ ?[/semi off topic]
kijk hier :)

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik denk dat zo'n gedragscode door de 'leiders' van het subteam gecommuniceerd moeten worden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:13 schreef -ProXy- het volgende:
/me vindt dat I'R cow prima leden heeft en is niet zo bang voor problemen :)
Weet je dat zeker?? >:) :P

Verwijderd

Hij vindt het >:)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-05 20:43

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Op vrijdag 08 juni 2001 19:22 schreef eXistence het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?? >:) :P
Eeuuuuhhh *slik* :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik ben dus een van de admins van het team in kwestie, en wij verwachten van onze leden dat ze zich normaal gedragen, net als iedereen. Ja, als dan iemand denkt "leuk" te doen of mensen gaan over de scheef moet je daar iets aan doen. MAAR dat kan alleen maar als je daar op gewezen wordt, zoals bij de vorige topic. Dan pas kan je actie ondernemen als team. Dat hebben we ook gedaan en hebben op de frontpage van ons team en op het forum topics gezet over het onderwerp. Ik vraag me af of je wel een "gedragscode" moet hebben. Het is namelijk maar de vraag of je teamleden zich daar aan houden. Het is ook moeilijk dat te controleren en ik denk dat de lol er dan wel erg snel af is voor veel mensen. Je kan NOOIT elk forum waar eventueel een member van jou kan zitten controleren. DaŽs onbegonnen werk, en daarom ben ik ook geen admin. Ben admin omdat ik het leuk vind om een team te ondersteunen, niet om ze overal te volgen. Ons eigen forum controleren we wel natuurlijk, die van TA zit ik ook wel eens te checken en GoT hang ik ook vaak rond. Dus je moet maar per toeval tegen en post aanlopen van een van je members, die misdadig is enz. enz. DAARNA actie. Wij hebben de betreffende gast geschorst. Hij zit nog wel bij ons team, omdat hij doorhad wat voor een onzettende aap hij wel niet is geweest. Ideen-suggesties? post het maar..

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1