Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar de juiste internet verbinding in mijn net opgeleverde appartementje. KPN heeft de installatie gedaan van het complex/huis waar ik een appartement in huur. Graag heb ik goedkoop internet dat er niet telkens uit ligt. Gezien de wirwar van maatschappijen kom ik er zelf niet echt goed uit, helemaal niet als je reviews gaat lezen...
Het volgende is van toepassing
- Ik ga zeer binnenkort in mijn appartement en wil niet maanden zonder internet zitten
- Glasvezel is (momenteel) niet beschikbaar
- Niet een al te groot budget beschikbaar
- Moet geschikt zijn om te gamen zonder (/met zeer weinig) wegvallen van het internet (gebruik kabel en evt wifi voor telefoon maar dat is optioneel) en ik zou graag met redelijke snelheid downloaden (20mbit minimaal)
- Telefonie is niet nodig
- TV is optioneel (alleen als ik geen coax kabel hoef te gebruiken, dus TV kaart only, en ik het om de prijs niet hoef te laten)
- De vergelijkingssite van de consumentenbond geeft op mijn adres de volgende beschikbare providers: Telfort, KPN, Scarlet en Online.nl
Mijn vragen zijn:
Alvast bedankt
!
Ik ben op zoek naar de juiste internet verbinding in mijn net opgeleverde appartementje. KPN heeft de installatie gedaan van het complex/huis waar ik een appartement in huur. Graag heb ik goedkoop internet dat er niet telkens uit ligt. Gezien de wirwar van maatschappijen kom ik er zelf niet echt goed uit, helemaal niet als je reviews gaat lezen...
Het volgende is van toepassing
- Ik ga zeer binnenkort in mijn appartement en wil niet maanden zonder internet zitten
- Glasvezel is (momenteel) niet beschikbaar
- Niet een al te groot budget beschikbaar
- Moet geschikt zijn om te gamen zonder (/met zeer weinig) wegvallen van het internet (gebruik kabel en evt wifi voor telefoon maar dat is optioneel) en ik zou graag met redelijke snelheid downloaden (20mbit minimaal)
- Telefonie is niet nodig
- TV is optioneel (alleen als ik geen coax kabel hoef te gebruiken, dus TV kaart only, en ik het om de prijs niet hoef te laten)
- De vergelijkingssite van de consumentenbond geeft op mijn adres de volgende beschikbare providers: Telfort, KPN, Scarlet en Online.nl
Mijn vragen zijn:
- Is het mogelijk internet van bijvoorbeeld Ziggo aan te vragen als KPN de aansluitingen heeft gedaan?
- Ik game en download veel. Nou red ik mij eigenlijk prima met 20mbit (gewoon snachts aan laten staan) maar de prijs van b.v. een KPN is het dubbele van Telfort met dezelfde gemeten snelheden. Zie ik iets over het hoofd of is KPN gewoon erg duur en kan ik die beter links laten liggen?
- Gezien ervaringen in mijn vorige huis met verschrikkelijk slechte modems van Telfort, zie ik het als optie om een eigen modem aan te schaffen als de modem van een provider slecht is. Iedereen in het appartementencomplexje heeft zijn eigen internet aansluiting dus ik hoef het met niemand te delen verder. Is hier een geschikte modem voor mocht ik deze aanschaffen?
- Wat is de beste internet oplossing voor mij?
Alvast bedankt
[ Voor 16% gewijzigd door Slickzor op 04-02-2014 23:57 ]