Nieuwe home cinema set of een losse receiver/versterker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:30
Onlangs is mijn LG BH5320F home cinema kapot gegaan. Toen heb ik alleen de dvd/blu-ray speler ervan teruggestuurd.
Hij is niet te repareren en nu mag ik van Coolblue een nieuw product uitzoeken ter waarde van 229 euro.

Maar nu heb ik nog steeds de boxen etc. Ben ik nu verplicht dit te melden?

En zo nee, zal ik dan een receiver kopen om hier de huidige speakers op aan te sluiten, zo ja welke?

Of zal ik als de eerlijke jongen die ik ben het maar even melden bij de klantenservice en een hele nieuwe set kopen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Vragen lijkt me handig?

Een home cinema set van 229 heeft meestal kleine melkpakjes als speaker. Ben benieuwd of ze niet al genuked worden als je een beetje receiver aanzet. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
in de pricewatch is hij nu vanaf 289 euro :)
Ik heb ze gemaild, nu is het even afwachten wat ik met de speakers aan moet.
Maar voor rond de 250 euro, kan ik dan beter een 2.1 home cinema setje kopen of een losse receiver met boxen(wat denk ik niet lukt voor 250 euro). Het gaat mij tenslotte alleen om het geluid, want voor de overige functionaliteiten heb ik een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Losse receiver is natuurlijk altijd beter, niet lang geleden is hier al een topic over langsgekomen, daar kan je denk ik wel info uit putten.

Home cinema set of losse componenten 2.0/2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Het lijkt mij verstandig dit in alle eerlijkheid te overleggen met Coolblue... want straks bestel je een losse versterker en dan vragen ze je alsnog om die speakers... en dan heb je nog steeds niets.

Maar zonder daar rekening mee te houden, dan is een redelijke kwaliteit losse versterker altijd beter dan een AIO setje.

Ik zag toevallig deze staan: http://www.homecinemacent...9997/pioneer-htp-072.html

Voor een kleine bijbetaling heb je voor het geld een leuke versterker... en speakers erbij, mocht dat nog een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Die pioneer ziet er inderdaad wel knap uit.
En als ik de speakers niet terug hoef te sturen, kan ik ze toch altijd nog via marktplaats verpatsen(wat denken jullie wat een gemiddelde gek voor de speakers van de lg set zal geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een losse receiver zal altijd een betere machine zijn dan een 13-in-een-dozijn oplossing. Maar wanneer je er de melkpakjes van je defecte setje aan zal hangen, zal er in mijn ogen geen kwaliteitsverbetering zijn; dat is eerder zonde van het geld. Zulke speaker hebben nu eenmaal weinig te bieden.
Als je die speakers gaat verpatsen, zul je er nooit veel voor krijgen. De gemiddelde audioliefhebber zal ze niet willen hebben dus je moet net iemand treffen die niet zo'n hoge eisen stelt. Ik zou het al een prestatie vinden als je er € 50 voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Kijk, jullie moeten het zo zien. Ik kom van tv speaker kwaliteit en dat lg setje vond ik al fijn geluid geven.
Ook is het voor op mijn slaapkamer. De speakers komen rondom mijn bed en verspreid over een ruimte van hooguit 3 bij 3.
Dan is (ook voor de toekomst) een setje als de hierboven genoemde toch een mooie oplossing voor mijn budget of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We weten je budget en wensen niet. Ook niet hoe oud je bent o.i.d. en wat je toekomstplannen zijn met audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
budget is rond de 250 euro. Ik ben nu 20 en blijf naar alle verwachtingen tot en met mijn 22e thuiswonen.
en in de toekomst wil ik het setje gewoon in de woonkamer gebruiken.
Mijn wensen zijn dat ik gewoon knap zuiver geluid heb, waarbij niet iedere toon hetzelfde klinkt ;) .
De bass hoeft niet te fanatiek, want ik zit op zolder en mijn ouders zullen het niet waarderen als ik dan 's avonds een filmpje kijk.
Ook moet het bij coolblue gekocht worden, omdat ik daar 219 euro terug krijg voor mijn defecte setje.

Mijn vraag is nu voldoet de Pioneer aan mijn eisen of zie ik iets over het hoofd?(los van het feit dat hij 49 euro boven mijn budget is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon een stereo reciever kopen dan met 2 leuke boekenplank boxjes.

De toekomst is de toekomst verwacht om met 250 euro een goede basis te creeren voor home cinema. dus dan moet je toch opnieuw beginnen. hier houd je wellicht nog 2 acceptabele speakers aan over.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Heb laatst voor iemand onderstaand aanbevolen:

http://www.bestekeus.nl/p...-8935-ref-kieskeurig.html

http://www.redcoon.nl/B38...Nvb8fb7r7wCFWT4wgodXXMAFw

Voor totaal € 260,- een beter geluid dan de meeste HC sets in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
emil_406 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:35:
Heb laatst voor iemand onderstaand aanbevolen:

http://www.bestekeus.nl/p...-8935-ref-kieskeurig.html

http://www.redcoon.nl/B38...Nvb8fb7r7wCFWT4wgodXXMAFw

Voor totaal € 260,- een beter geluid dan de meeste HC sets in dezelfde prijsklasse.
budget is rond de 250 euro. Ik ben nu 20 en blijf naar alle verwachtingen tot en met mijn 22e thuiswonen.
Mijn wensen zijn dat ik gewoon knap zuiver geluid heb, waarbij niet iedere toon hetzelfde klinkt ;) .
De bass hoeft niet te fanatiek, want ik zit op zolder en mijn ouders zullen het niet waarderen als ik dan 's avonds een filmpje kijk.
Ook moet het bij coolblue gekocht worden, omdat ik daar 219 euro terug krijg voor mijn defecte setje.

Mijn vraag is nu voldoet de Pioneer aan mijn eisen of zie ik iets over het hoofd?(los van het feit dat hij 49 euro boven mijn budget is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
jovael schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:37:
[...]

Ik zeg ook nergens dat je ze bij genoemde websites moet kopen. Ik zeg alleen dat ik iemand deze set heb aanbevolen en dat dat qua geluid beter is dan de meeste HC-sets in die prijsklasse.

Daarnaast is in ieder geval de versterker ook gewoon verkrijgbaar bij coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Bedankt voor je tip, maar dat gaat hem niet worden.
Hij moet wel met een afstandbediening te besturen zijn en ik moet er mijn tv en htpc een beetje makkelijk op aan kunnen sluiten en dus niet weer allemaal stekkers/kabels moeten kopen voor tullip.
En met het aanbod van coolblue is het niet mogelijk voor onder de 300 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Yamaha RX-V475 voor € 269,-

Specs: http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v475_g/?mode=model
LAN, HD-audio formaten, 4k ready, etc.

Koop erna z.s.m. een paar fatsoenlijke boekenplankspeakers, maar dit ding kan voorlopig alles aan wat je er naartoe gooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Senor Sjon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:02:
Yamaha RX-V475 voor € 269,-

Specs: http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v475_g/?mode=model
LAN, HD-audio formaten, 4k ready, etc.

Koop erna z.s.m. een paar fatsoenlijke boekenplankspeakers, maar dit ding kan voorlopig alles aan wat je er naartoe gooit.
En het verschil van die met deze is?
http://www.homecinemacent...9997/pioneer-htp-072.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Onvergelijkbaar, de Yamaha loopt rondjes om de Pioneer. Ik ga ervan uit dat je die melkpakjes for the time being gebruikt. De Yamaha is redelijk futureproof en kan je d.m.v. je telefoon via LAN bedienen.

Kijk en vergelijk, op de Yammie kan je bijna alles aansluiten wat je wilt en heb je fatsoenlijke speakerterminals i.p.v. die prutklemmen. Ding heeft een richtmicrofoon zodat je niet zelf hoeft te kalibreren.
Pioneer:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/homecinemasystems/pioneer/vsx-324-k-back_gallery.jpg

Yamaha:
Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/others/raw/r/rx-v475_black_g/37A5BACE400743AB9391FE8697D7685A_12075.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Oke ik zit een beetje met het geld.
Of ik doe nu de pioneer met de melkpakken :P en koop over 2 a 3 jaar weer een nieuw setje..
Of ik koop nu een losse yamaha receiver, maar dan heb ik geen geld meer voor fatsoenlijke boxen :( en bovendien weet ik nooit hoe lang ik daar nog mee doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Onder de € 300 is dit volgens mij de beste receiver die je bij Coolblue kan kopen. Een behoorlijk compleet, goed en voorlopig future-proof model.
Met het genoemde budget kun je nooit alles in één keer goed neerzetten. Haal later nog eens 2 mooie vloerstaanders of een complete 5.1 set voor een klein prijsje van Marktplaats en je hebt iets staan dat al je eerdere alternatieven wegblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22

FeaR

In GoT we trust

Die Yamaha ziet er inderdaad beter uit, maar is ook alles nodig? Vier maal HDMI is voor een gemiddelde slaapkamer wel voldoende lijkt me? En die terminals, daar is ook wel overheen te komen. Het zal vooral zitten in de netwerkaansluiting van de Yamaha. Iets als YPAO is persoonlijk of je dat makkelijk vind. Blijft een feit dat de Pioneer zal voldoen aan de wensen van TS. Iets (veel) beters zal altijd meer kosten en de Pioneer is al over budget. En ik weet niet of de DVD-speler van de LG vaak werd gebruikt, maar bij zowel de Yamaha als Pioneer mis je een bron die er wellicht ook nog bij moet.

Begrijp met niet verkeerd, ik ben voorstander van een mooie receiver en een mooie set er aan. Maar als de Pioneer vodoet, waarom niet...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
FeaR schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:29:
Die Yamaha ziet er inderdaad beter uit, maar is ook alles nodig? Vier maal HDMI is voor een gemiddelde slaapkamer wel voldoende lijkt me? En die terminals, daar is ook wel overheen te komen. Het zal vooral zitten in de netwerkaansluiting van de Yamaha. Iets als YPAO is persoonlijk of je dat makkelijk vind. Blijft een feit dat de Pioneer zal voldoen aan de wensen van TS. Iets (veel) beters zal altijd meer kosten en de Pioneer is al over budget. En ik weet niet of de DVD-speler van de LG vaak werd gebruikt, maar bij zowel de Yamaha als Pioneer mis je een bron die er wellicht ook nog bij moet.

Begrijp met niet verkeerd, ik ben voorstander van een mooie receiver en een mooie set er aan. Maar als de Pioneer vodoet, waarom niet...
Thanks, jij verwoord precies mijn twijfels.
Het gaat natuurlijk maar om mijn slaapkamer he?
En natuurlijk wil ik de creme de la creme, maarja het is nu voor de komende 2 jaar. Zodra ik op mijn zelf ga kan ik dan altijd nog wat leuks kopen van mijn spaargeld.
En ik sluit mijn htpc er op aan, dus een DVD/BLU-ray heb ik toch niet nodig. Ik heb alles netjes op mijn hdd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
HDMI
1x naar TV (out)
1x naar HTPC (in)
1x naar Decoder/DVR (in)
1x naar bron/DVD/BR (in)
1x naar console (in)

Dan zit je met de Pioneer al vol. Twee consoles? Geen plek.

Pik een paar leuke speakers op op marktplaats en ga nu voor een receiver. Over twee jaar ga je het huis uit zeg je, dan heb je daar meer aan lijkt me.

@DvdV...
Verwacht: leverdatum onbekend

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
HTPC in en TV out is alles.. met uitzondering sluit ik mijn game pc nog wel eens aan, maar dat is het dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Creme de la crema kost *ietsje* meer. Wat ik al zei, ik zou de Yamaha als basis gebruiken en die langzaam uitbreiden. Daar heb je uiteindelijk veel meer plezier van. Die Pioneer is ook een verkapte all-in-one en geeft je veel minder mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jovael schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:33:
[...]
...maarja het is nu voor de komende 2 jaar. Zodra ik op mijn zelf ga kan ik dan altijd nog wat leuks kopen van mijn spaargeld.
Met die gedachte gewoon die Pioneer nemen. Die Yamaha is over twee jaar (of sneller) ook achterhaald. Vroeger deed je jaren met een receiver aangezien Optisch en Digitale Coax de hoogste standaard was. Maar in de laatste jaren jagen we er met een rotvaart dingen als HDMI door heen. Er komen nu UHD TV's met HDMI 2.0 en de eerste receivers met HDMI 2.0 staan ook op de planning.

Maar goed. Kijk voor de grap eens op Marktplaats naar iets wat je als speaker aan zou sluiten als je de Yamaha zou nemen. Wellicht tref je een setje van een paar tientjes aan wat je heel erg aanstaat en dan kan je altijd nog voor de Yamaha gaan. Of als blijkt dat je honderd(en) euro's kwijt bent weet je wat je in totaal kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
FeaR schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Met die gedachte gewoon die Pioneer nemen. Die Yamaha is over twee jaar (of sneller) ook achterhaald. Vroeger deed je jaren met een receiver aangezien Optisch en Digitale Coax de hoogste standaard was. Maar in de laatste jaren jagen we er met een rotvaart dingen als HDMI door heen. Er komen nu UHD TV's met HDMI 2.0 en de eerste receivers met HDMI 2.0 staan ook op de planning.

Maar goed. Kijk voor de grap eens op Marktplaats naar iets wat je als speaker aan zou sluiten als je de Yamaha zou nemen. Wellicht tref je een setje van een paar tientjes aan wat je heel erg aanstaat en dan kan je altijd nog voor de Yamaha gaan. Of als blijkt dat je honderd(en) euro's kwijt bent weet je wat je in totaal kwijt bent.
Ik heb even een blik geworpen, maar ik kom dus uit op de honderd(en) euro's, anders is het verschil niet hoorbaar denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, elke boekenplank zal wel een verbetering geven. Moet wel lachen om de specs die ze roepen.
http://www.lg.com/nl/home...u-ray-home-cinema-systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Senor Sjon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:20:
Mwoah, elke boekenplank zal wel een verbetering geven. Moet wel lachen om de specs die ze roepen.
http://www.lg.com/nl/home...u-ray-home-cinema-systeem
Tsja, zo grappig vond ik dat ding niet :P .. Hij ging midden in de nacht spontaan aan. En soms tijdens het kijken weer spontaan uit.
En het had niets met de instellingen te maken.(ben blij dat ik mijn geld terug heb gehad(na een paar weken zeuren)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gaat me om de vermogens die de speakers zouden moeten kunnen leveren... Maar je kon echt geen reet op dat ding aansluiten zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
maar zijn die speakers nog wat, of denk je dat ik die beter voor 3 tientjes kan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dan? Ik zou eerst de receiver scoren en doorspelen met deze dingen. Ondertussen ga je gewoon eens luisteren naar een aantal speakers en kan je je slag slaan als er wat langskomt op bv. Marktplaats. Scoor voor 200 euro een paar goede boekenplankspeakers en ervaar het verschil. Persoonlijk zou ik eens kijken naar de 601 S3 van B&W. Matchen vrij goed met Yamaha. Maar mijn zwager heeft weer Wharfedales voor niet zoveel gekocht en daar komt ook prima geluid uit. Correct in Rotterdam heeft altijd wel een Kef speaker in de aanbieding. :P

Pas als je nieuwe schoenen hebt, de oude verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Dus even als conclusie op de startvraag:

Dus als ik de huidige boxen(van de LG) mag houden, dan dus voor de yamaha receiver gaan. En zo niet dan ben ik lekker eigenwijs en ga ik dus voor de pioneer.

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup

En dan die Pioneer thuis laten als je het huis uitgaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
haha ja of weer voor een habbekrats verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
jovael schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:55:
Dus even als conclusie op de startvraag:

Dus als ik de huidige boxen(van de LG) mag houden, dan dus voor de yamaha receiver gaan. En zo niet dan ben ik lekker eigenwijs en ga ik dus voor de pioneer.

Zoiets?
Dat lijkt mij inderdaad ook het meest verstandig... ik schat in dat die speakers van die Pioneer en de speakers die je al hebt van redelijk vergelijkbare kwaliteit zijn qua hardware... (goed genoeg, maar eigenlijk niet best) als er verschil in geluid in zit zal dat vooral met de box te maken hebben. Daar zal je dus niet op verliezen mocht je de speakers van die LG in moeten leveren. Dat zal dus om het even zijn...

Maar als je die speakers mag houden (wat ik betwijfel overigens), dan zou ik idd ook direct voor die Yamaha gaan en daar later een setje betere speakers bij halen. Mijn tip voor in de toekomst als L&R front: http://www.receiverstore....acoustics-a-25-zwart.html Dat zijn machtige speakers voor het geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Ik ben voor de Pioneer gegaan, omdat ik over een paar jaar toch weer iets nieuws wil en dan een groter budget zal hebben.
Nu heb ik alleen nog een vraag over de opstelling. Want ik heb vrij weinig ruimte voor de rear/side speakers dus deze staan misschien een halve meter van mijn hoofd.
Ook kan ik deze niet zoals in de handleiding staat 60cm boven mijn hoofd plaatsen omdat ik met een schuin dak zit en mijn bed staat precies in het hoekje :(.
Denken jullie dat dit een probleem is? of is dit met een beetje afstellen wel goed te krijgen.

Alvast bedankt weer!

[ Voor 16% gewijzigd door jovael op 04-02-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Speakers moeten op oorhoogte van je luisterpositie. Dat is de beste locatie, waar ze ook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Oke dankjewel.
En dat ze minder dan een halve meter van mijn hoofd afstaan(als ik samen met iemand een film kijk). Denk je dat dat problemen oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt eraan hoe hard ie staat. ;)

Ik weet niet of bij de Pioneer een richtmicrofoon zit, maar dat kan uitgebalanceerd worden. Wel is de afstand zo kort dat je denk ik niet echt een goed geluidsbeeld kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
volgens mij zit er geen richtmicrofoon bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat verwacht je voor het geld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
:+ ik vind 300 euro persoonlijk toch een flink bedrag.
Maar ik zal even kijken of ik het goed kan krijgen met instellingen en anders gaat hij gewoon weer terug naar Coolblue(ik denk dat ik inmiddels de lastigste klant ooit aan het worden ben :P )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
300 in HT-begrippen is helemaal niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
tsja, ik weet het..
Maar qua electronica e.d. is mijn kamer al de meest waardevolle van het huis :p
En aangezien ik nog moet gaan samenwonen, vermoord mijn vriendin me als ik nog meer geld uitgeef aan hobby's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Senor Sjon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:04:
300 in HT-begrippen is helemaal niks. :P
Helemaal waar; daar had ik nog niet eens één rear speaker mee betaald. :+ En dan heb ik nog niet misschien een high end set want ik zie op het forum genoeg moois en nog veel duurder voorbij komen. Bij audio is the sky the limit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
jovael schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:08:
tsja, ik weet het..
Maar qua electronica e.d. is mijn kamer al de meest waardevolle van het huis :p
En aangezien ik nog moet gaan samenwonen, vermoord mijn vriendin me als ik nog meer geld uitgeef aan hobby's :P
Je kan het beter aan de voorkant doen voor je gaat samenwonen. Straks komt de WAF ook nog om de hoek kijken en wordt je met één of ander Bose systeem afgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
jovael schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:53:
:+ ik vind 300 euro persoonlijk toch een flink bedrag.
Maar ik zal even kijken of ik het goed kan krijgen met instellingen en anders gaat hij gewoon weer terug naar Coolblue(ik denk dat ik inmiddels de lastigste klant ooit aan het worden ben :P )..
In de situatie zoals jij het omschrijft krijg je het met de beste set niet optimaal in de zin van geluidsbeeld e.d. Als je toch wat meer afstand wil creëren tussen speaker en oor dan kan je de speakers hoog of laag plaatsen en dan richten op je favoriete luisterplek waar je oren ongeveer zullen uithangen. Sowieso op zulke korte afstanden de volumes laag houden en het geluid misschien wat meer naar voren brengen zodat de speakers achter niet het geluid van voor verstoren (want ik neem aan dat het de achterste speakers zijn die zo dicht bij je oren rondhangen?) Heel misschien zelfs dat 2.1 (3.1) beter is voor het kijken naar films in jouw situatie en dan de front speakers wat meer opzij/verder plaatsen.

Gewoon even lekker mee rommelen totdat het geluid naar je zin is... http://www.dolby.com/us/e...igital-plus-download.html

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 04-02-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Je kan alleen een actieve sub aansluiten op de Yamaha. En de sub van de LG set is passief. Dus dat gaat een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Ik ben eigenwijs geweest en heb de Pioneer gekocht. Nu heb ik deze gisteren even getest met mijn htpc(wat films etc.) en even tv gekeken.
Ik ben tot de volgende conclusies gekomen.
Ik vind surround echt geen toegevoegde waarde, het geluid klinkt voor geen zak en ik heb amper ruimte.
Ook als ik hem als stereo instel is het geluid echt bijna gelijk aan dat van de tv zelf(een simpele lg smart tv).

Kortom, hij gaat vanavond/morgen weer terug naar de winkel.

Ik wil nu gewoon voor een stereo opstelling gaan 2.0/2.1 voor rond de 300 euro.
Het is natuurlijk de vraag of ik het geld van Coolblue weer terug krijg in shoptegoed of cash, maar is de Yamaha zoals eerder genoemd hier dan nog steeds de beste keus? Of omdat ik toch alleen stereo wil misschien een andere(goedkopere).

alvast bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou nog steeds voor de Yamaha gaan. Dan kan je later altijd weer 5.1 van maken als je meer ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Je kan je subwoofer niet aansluiten op de Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welke sub? Dat blafkastje van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32

Kluus

Gang is alles

harmz schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:24:
Je kan je subwoofer niet aansluiten op de Yamaha.
Volgens mij wil TS nu de hele LG set terug brengen en voor 2.0/2.1 gaan... Dus die passieve"sub" gaat terug.

Ik zou inderdaad ook nog steeds voor de Yamaha gaan in dat geval. Ik neem aan dat het budget wat je nu noemt alleen om de speakers gaat? Als dat niet zo is zou ik eens kijken naar de Boston Acoustics A26 (kom je met de reciever erbij wel wat boven je budget, maar dat lijkt me dan bijna onvermijdelijk).

Als je 300 euro puur voor de speakers over hebt zou ik eerder gaan voor een set vloerstaanders van Jamo of Boston Acoustics.

Maar zoals het advies altijd is hier, ga vooral luisteren!

ps. subwoofer zou ik persoonlijk even laten zitten en later een echt goede kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
nee, maar ik ben toch van plan om over te gaan op 2.0 idd
is het niet een beter idee om de v375 te kopen als ik toch alleen stereo wil qua budget?

http://www.receiverstore....yamaha-rx-v375-zwart.html

http://www.receiverstore....yamaha-rx-v475-zwart.html

Het budget is voor alles bij elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door jovael op 05-02-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32

Kluus

Gang is alles

jovael schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:51:
nee, maar ik ben toch van plan om over te gaan op 2.0 idd
is het niet een beter idee om de v375 te kopen als ik toch alleen stereo wil qua budget?

http://www.receiverstore....yamaha-rx-v375-zwart.html

http://www.receiverstore....yamaha-rx-v475-zwart.html

Het budget is voor alles bij elkaar.
Dan hou je wel wat meer budget over voor speakers ja, en die kun je later nog altijd upgraden naar 2.1. Maar je weet dus zeker dat je in de toekomst geen surround meer wil, ook niet met fatsoenlijke speakers?

Voor speakers zou ik kijken naar die Boston Acoustics A 26 dus (en later eventueel een goede sub erbij), daar lees ik heel veel positieve dingen over, maar nog niet zelf gehoord, dus ga vooral eens luisteren.

Als je de ruimte hebt (en een tikkie over je budget kan gaan) zou je kunnen kijken naar de Jamo S426 of Boston Acoustics A 360...

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 05-02-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Je bent er al snel achter gekomen dat je ook met die melkpakjes van Pioneer niets beters zal bereiken. :+

Je zal absoluut beter af zijn met een losse receiver en speakers. Ik zou je bijvoorbeeld deze Denon ook wel willen adviseren.

Haal vervolgens voor een prikkie nog 2 mooie vloerstaanders van Marktplaats en je kunt gaan blazen met je nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Ja, die pioneer meuk was nog slechter dan de LG.(ik moest de receiver op 40 zetten om überhaupt een beetje vol geluid te krijgen)
Het zou overigens handig zijn als de receiver een phono aansluiting heeft. Dan kan ik mijn plantenspeler hier ook op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, de 375 mist een hoop dingen tegenover de 475 die imo het prijsverschil niet rechtvaardigen.

http://nl.yamaha.com/nl/p...1972_&page=2&mode=compare

475:
meer vermogen
LAN
DLNA
1 HDMI meer
MHL support (voor o.a. telefoons)
volwaardige speakerterminals

etc.

475
Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/others/raw/r/rx-v475_black_g/37A5BACE400743AB9391FE8697D7685A_12075.jpg

375
Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/product/image/others/raw/r/rx-v375_black_g/3F8A5ABFB21742AAB775DC4287EC73C6_12075.jpg

Denon X500
Afbeeldingslocatie: http://assets.denoneu.com/Assets/images/products/AVR-X500/EL_avr_x500_e2_bk_re.jpg

De Denon is wel erg basic... geen coax voor digitaal geluid als er geen optisch beschikbaar is... :X

[ Voor 43% gewijzigd door Señor Sjon op 05-02-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Wel handig, nu kan ik gewoon het geld teruggestort krijgen op mijn rekening.. dus dan is de yamaha zeker een paar tientjes goedkoper te krijgen :)
Of jullie moeten een beter qua prijs/kwaliteit weten bij een andere webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jovael schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:47:
Ik ben tot de volgende conclusies gekomen.
Ik vind surround echt geen toegevoegde waarde, het geluid klinkt voor geen zak en ik heb amper ruimte.
Ook als ik hem als stereo instel is het geluid echt bijna gelijk aan dat van de tv zelf(een simpele lg smart tv).
En in die vijf minuten dat je hem getest hebt is natuurlijk ook alles goed ingesteld en opgezet. Een traject waar sommigen dagen, weken of zelfs maanden mee bezig zijn. Dat een receiver met monitoren dan wel vloerstaanders beter is dan de Pioneer zal ik zeker beamen, maar juist ingesteld is elke set beter dan het geluid wat uit de gemiddelde TV komt. Plaatsing is overigens alles: al zet je de beste speaker in een slechte ruimte dan ben je compleet weg. Dus voordat je dingen aan gaat schaffen zou ik eens een foto van de ruimte posten, niet dat je straks speakers koopt die je wéér niet goed neer kan zetten.

Tevens een schopje naar CEA aangezien dit topic daar thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
FeaR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:42:
[...]

En in die vijf minuten dat je hem getest hebt is natuurlijk ook alles goed ingesteld en opgezet. Een traject waar sommigen dagen, weken of zelfs maanden mee bezig zijn. Dat een receiver met monitoren dan wel vloerstaanders beter is dan de Pioneer zal ik zeker beamen, maar juist ingesteld is elke set beter dan het geluid wat uit de gemiddelde TV komt. Plaatsing is overigens alles: al zet je de beste speaker in een slechte ruimte dan ben je compleet weg. Dus voordat je dingen aan gaat schaffen zou ik eens een foto van de ruimte posten, niet dat je straks speakers koopt die je wéér niet goed neer kan zetten.

Tevens een schopje naar CEA aangezien dit topic daar thuis hoort.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar ik betaal geen 300 euro om na een paar uur met de instellingen te hebben gespeeld amper verschil te horen met de tv.
Overigens is mijn kamer zeker niet geschikt voor 5.1 ik zit namelijk in een rechthoekige ruimte waarbij het dak schuin loopt, waardoor er een ruimte gebrek is.
Ik snap dat het geluid misschien iets minder klinkt in een kamer waarbij het dak schuin loopt dan bij een kubusvormige ruimte, maar ik mis bij de pioneer een warm en vol geluid(het valt mij tegen). Dit had ik bij de lg al meer.
Het nadeel is ook dat hier in Krommenie naar mijn weten geen fatsoenlijke hifi winkel te vinden is, dus ik moet het al snel hebben van internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bent zo bij de RAF in Amsterdam vanuit Krommenie. Tegenwoordig HiFi Klubben zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jovael schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:57:
[...]
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar ik betaal geen 300 euro om na een paar uur met de instellingen te hebben gespeeld amper verschil te horen met de tv.
Verder spelen met de instellingen. Zoals gezegd is plaatsing ook essentieel maar je hebt het nu wel erg snel opgegeven. Maar goed, set is al retour dus weinig meer aan te doen.
Overigens is mijn kamer zeker niet geschikt voor 5.1 ik zit namelijk in een rechthoekige ruimte waarbij het dak schuin loopt, waardoor er een ruimte gebrek is.
Schuine wanden hoeven geen probleem te geven mits het allemaal maar symetrisch is.
Het nadeel is ook dat hier in Krommenie naar mijn weten geen fatsoenlijke hifi winkel te vinden is, dus ik moet het al snel hebben van internet :(
Wat wil je met 300 (of 250) euro bereiken in een HiFi-winkel? Ik ken genoeg winkels waar je dan met een paar meter kabel weg kan lopen maar niet met heel veel meer. Wat is nu precies de bedoeling om aan te schaffen en voor welk budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Hij is nog niet geretourneerd, ik ga vanavond nog even verder pielen en wat meer muziek/films er mee testen.(je hebt me nu tenslotte laten twijfelen)
maar even de dingen waar ik mij aan stoorde bij de Pioneer, ik kom van 2.1 dus heb geen verstand van 5.1 maar goed:
Als ik tv kijk op 5.1 dan komt het meeste geluid uit de center speaker en wat muziekjes bijgeluidjes(regen etc.) uit de stereo/rear en de front. Dit vind ik een stuk minder klinken dan wanneer het hoofd geluid uit de front zou komen(misschien komt dit omdat ik stereo gewend ben).
Klopt het dat je de stereo/rear niet of nauwelijks hoort, of is dit gewoon fout ingesteld?

heb je nog tips voor het instellen?

Bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20
volgens mij zit het zo: Jij vind 300 euro heel veel geld. Daarom denk jij dat je met dat budget heel veel kwaliteit krijgt. fout. Voor dit geld krijg je (nieuw) weinig bijzonders.

Kijk eens op marktplaats. Indien je niet de behoefte hebt aan de laatste snufjes, kun je heel goed aan wat oudere hardware komen. Kijk eens naar een Marantz SR serie. Voor 100 euro ben je helemaal de man. Zoek een paar speakers (ik heb nu 4 infinity reference 81 MKII vloerstaanders), deze serie is erg goed en inmiddels zeer betaalbaar, nogmaals 100 euro, en je hebt een onverslaanbare set. Let wel, de merken kunnen vervangen worden voor andere items, zo heeft iedereen een ander lijstje. Persoonlijk denk ik dat jij met tweedehands het meest gebaat bent.

Wat betreft de ruimte, ik heb een vrij dikke set in een kleine kamer van 3 bij 4,5 meter met een schuine (dedicated HT), en het klinkt geweldig! Hoe groot heb jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
het geluid moet verspreid worden rond mijn bed, dat gaat om een ruimte van hooguit 3 bij 2,5 alleen mijn voorkeur gaat er naar uit dat die Pioneer gewoon lekker geluid geeft. Nu moest ik hem op volume 40 zetten om uberhaupt een beetje degelijk geluid te horen..
Ook helpt het niet mee dat de rear speakers naast het bed aan de muur moeten worden bevestigd, maar je gaat natuurlijk ook niet zomaar boren voordat je weet of het lekker werkt :)

Jullie moeten mijn opstelling een beetje als volgt zien:
http://www.avforums.com/t...-pioneer-htp-071.1670939/

[ Voor 13% gewijzigd door jovael op 05-02-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ok. neem mijn advies aan, en ga voor tweedehands stereo.

wil jij toch surround hebben en dit inregelen, er zijn genoeg dB apps voor een smartphone te vinden. Elke receiver heeft namelijk een testsignaal. Dit testsignaal stuurt elk kanaal om de beurt een pink noise signaal van een paar seconden lang (pink noise is een signaal waarin alle frequenties zijn opgenomen). Met de dB app kun je dan elke speaker op het juiste volume t.o.v. de luisterplek instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
jovael schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:57:
het geluid moet verspreid worden rond mijn bed, dat gaat om een ruimte van hooguit 3 bij 2,5 alleen mijn voorkeur gaat er naar uit dat die Pioneer gewoon lekker geluid geeft. Nu moest ik hem op volume 40 zetten om uberhaupt een beetje degelijk geluid te horen..
Ook helpt het niet mee dat de rear speakers naast het bed aan de muur moeten worden bevestigd, maar je gaat natuurlijk ook niet zomaar boren voordat je weet of het lekker werkt :)

Jullie moeten mijn opstelling een beetje als volgt zien:
http://www.avforums.com/t...-pioneer-htp-071.1670939/
40 wat? Op de schaal van Pioneer? Of geeft ie t.o.v. 0 dB weer? Want het zegt natuurlijk niet heel veel als 40 bijvoorbeeld 40% van max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
"noobmodus aan"

Als je op het harder en zachter knopje drukt, dan geeft hij cijfertjes weer. Die 40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

jovael schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:07:
"noobmodus aan"

Als je op het harder en zachter knopje drukt, dan geeft hij cijfertjes weer. Die 40 :P
Ik ga er vanuit dat dat % is, het is erg dat ie op 40 staat omdat? Mijn losse componenten set staat ergens tussen de 47 en de 65 bij films/series. Wanneer ik hem op 75 zet ben ik bang dat de buren komen klagen. en zet de boxen eerst gewoon op je nachtkastjes of op iets anders rond je bed om te zien hoe het klinkt. en staar je niet blind op de getallen als je op 100% nog niet genoeg geluid hebt kan je nogmaals bekijken of het niet goed is, maar 40% lijkt me niet vreemd op een set.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
jovael schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:07:
"noobmodus aan"

Je kan zonder speakers even kijken tot waar de schaal loopt. Dan weet je gelijk hoever ie open staat. Maar als er geen vervorming is, is er toch niet veel aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
wat een non-discussie. er wordt op een systeem een getalletje weergegeven. mooi. Who cares hoe hard dat nu precies is.

[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 05-02-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Ik wist dus niet of dit normaal was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die van mij staat op -55dB bij radio en -35dB bij tv, bij XBMC gaat ie naar -20 tot -15. Ligt dus ook aan de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Heren bedankt voor mij aan t twijfelen te brengen. Het geluid is wel degelijk super nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 22:43
Je hebt ook een idee wat er aan de hand was? Ben wel benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovael
Na het goed neerzetten van alle speakers en even goed door het menu heen te zappen zonder een vriendin die zeikt dat ze wil slapen en wat instellingen op mijn HTPC werkt t prima, alleen geluid van de tv is niet denderend maar dat is natuurlijk gewoon stereo.
Pagina: 1