Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hoofdtelefoon voor games en films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een koptelefoon die vooral eigenschappen voor het kijken van films en spelen van games moet hebben (geen gaming headsets aub). Daarbij hoort voor mij een lang uitgetrokken, hoorbare, maar niet overheersende/extreme luide bas. Dus ook niet enorm thumpy. Geen "boem boem boem" bas zoals je subwoofer zou produceren. Maar eerder een lekkere slome "brrrbrbrbrrrrrbrrbrrr"-achtige bas die een beetje lang door gaat bij bijv. de ontploffing van een granaat..Ontploffing, eventueel met bas>Natrilling die steeds zachter wordt waarbij de bas dus echt van belang is>Stilte

Ook moet ie lange perioden gedragen kunnen worden (oftewel comfy) en over de oren heen gaan.
Heb liever niet dat ie de buitenwereld al teveel afsluit, vind het fijn als ik andere mensen nog kan horen.
En een extra dikke audiojack voor keyboards, versterkers e.d. is ook niet nodig (Maar aangezien ik een keyboard heb kan het evt van pas komen)
Als er geen prijs-geluidskwaliteit voor ingeleverd wordt is een mooi design ook fijn, maar dat is ook verwaarloosbaar.
Waarschijnlijk verf ik 'm toch in black n yellow danger stripes (zoals bijna al mijn uitrusting thuis)
Goed materiaal is ook altijd welkom, aangezien ik mijn koptelefoons wel eens laat vallen.

Zou graag tips willen in deze prijsmarges (want mijn budget hangt af van geluk in opdrachten die ik krijg en dingen die ik verkocht krijg):0-55 euro, 55-90 euro, 90-155 euro.

Neem er trouwens deze geluidskaart bij: Asus xonar DGX
En deze microfoon: Trust Starzz
Als iemand me op die twee gebieden iets anders kan aanraden dat 'beter' is dan is dat altijd welkom.
-Als- je/u me een andere geluidskaart aanraad, wel graag met dolby surround (Voor de digital surround die ik ga gebruiken voor gamen. Ik weet dat dit niet werkt voor veel mensen, maar voor mij werkt het wel. Dit weet ik omdat mijn gimmicky gaming headset digi surround heeft, en dit me zeker weten al wat heeft geholpen in games. Kan me voorstellen dat het alleen beter wordt met een goeie hoofdtelefoon en geluidskaart)

DIT IS GEEN DUBBEL, de topic over de 'gaming headset' is voor een vriend.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
Ik heb zelf deze en ben er goed tevreden over:

pricewatch: Roccat Kave - Solid 5.1

5.1 (geen virtual sound oid), aan de draad zit een kastje waar je de center, front, rear en sub in kan stellen en ook nog een schuifje met een 'movie' en 'game' preset. Gaat helemaal over je oren heen en zit confortabel. De microfoon kun je afnemen als je die niet gebruikt.

Is al wel 1,5 jaar geleden dat ik hem heb gekocht, weet niet of er ondertussen een beter alternatief is.

edit: ik zie dat ik de opvolger van de headset gelinked heb, deze (pricewatch: Roccat Kave) heb ik maar die wordt niet meer gemaakt denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 02-02-2014 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartske schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:53:
Ik heb zelf deze en ben er goed tevreden over:

pricewatch: Roccat Kave - Solid 5.1

5.1 (geen virtual sound oid), aan de draad zit een kastje waar je de center, front, rear en sub in kan stellen en ook nog een schuifje met een 'movie' en 'game' preset. Gaat helemaal over je oren heen en zit confortabel. De microfoon kun je afnemen als je die niet gebruikt.

Is al wel 1,5 jaar geleden dat ik hem heb gekocht, weet niet of er ondertussen een beter alternatief is.
Bedoelde een koptelefoon, geen headset :P Maar ga de Roccat Kave aan een vriend aanbevelen die een headset zoekt.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:53:
[...]

Bedoelde een koptelefoon, geen headset :P Maar ga de Roccat Kave aan een vriend aanbevelen die een headset zoekt.
Je kunt de microfoon afnemen en de plug voor de microfoon er niet instoppen en dan heb je een gewone koptelefoon :P, maar dan zoek je wat anders denk ik. Ik zou sowieso je aanbevelen om bij een mediamarkt of een andere zaak even wat dingen te gaan beluisteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 02-02-2014 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartske schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Je kunt de microfoon afnemen en de plug voor de microfoon er niet instoppen en dan heb je een gewone koptelefoon :P, maar dan zoek je wat anders denk ik. Ik zou sowieso je aanbevelen om bij een mediamarkt of een andere zaak even wat dingen te gaan beluisteren.
Ja oké, maar het geluid van een koptelefoon is altijd nog beter

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:21

TheNephilim

Wtfuzzle

Meestal niet zo geweldig, die 5.1 surround met meerdere speakers. Vaak werkt stereo positionele audio gewoon veel beter. Daarnaast kun je niet 2 of 3 kwalitatief goede speakers in één oor kwijt, per definitie al een reden om dergelijke headsets niet te kiezen.

Zelf heb ik een pricewatch: Philips Fidelio X1/00 (Zwart) en die bevalt erg goed. Film en muziek klinken uitstekend en ook games laten zich goed horen door het open design waardoor het geluid meer open is en minder afstomt. Erg fijn voor positionele audio in games zoals Rust.

Verder kan ik je aanraden om eens in Het grote Headphones topic te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:57:
Meestal niet zo geweldig, die 5.1 surround met meerdere speakers. Vaak werkt stereo positionele audio gewoon veel beter. Daarnaast kun je niet 2 of 3 kwalitatief goede speakers in één oor kwijt, per definitie al een reden om dergelijke headsets niet te kiezen.

Zelf heb ik een pricewatch: Philips Fidelio X1/00 (Zwart) en die bevalt erg goed. Film en muziek klinken uitstekend en ook games laten zich goed horen door het open design waardoor het geluid meer open is en minder afstomt. Erg fijn voor positionele audio in games zoals Rust.

Verder kan ik je aanraden om eens in Het grote Headphones topic te kijken.
Heb al aardig wat rondgeneust in dat topic. En de Fidelio is tof maar zo'n 50 euro over mijn hoogste bedrag heen, dat ik met geluk misschien krijg.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Tis wel iets over je budget maar ik kan je van harte deze aanbevelen:
pricewatch: Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)
Open, supercomfy en geweldig geluid.

Sinds ik er eentje op kantoor heb zijn er al drie collega's die hem nu ook hebben.

Hallo met Tim

Verwijderd

Topicstarter
Pkunk schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:10:

Sinds ik er eentje op kantoor heb zijn er al drie collega's die hem nu ook hebben.
Er is er een in VnA voor als ik een budget krijg van boven de 100 :P

Wel jammer van de kleur, moet ik zwarte verf kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pkunk schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:10:

Heb je 'm trouwens al vergeleken met de Aureol Real? Die vind ik ook super interessant
Pagina: 1