"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Echt geannuleerd? Tijd terug met ander product mail gehad dat het niet meer leverbaar was. Maar niet verder op in gegaan. En na 1.5 week alsnog geleverd!amsterdammertje schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:10:
krijg net een mail dat mijn bestelling ( surface pro 128gb ) gecanceled is ivm net meer leverbaar.Donderdag middag besteld via de webshop. Wat een waardeloos bedrijf.
Dacuuu schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:28:
[...]
Echt geannuleerd? Tijd terug met ander product mail gehad dat het niet meer leverbaar was. Maar niet verder op in gegaan. En na 1.5 week alsnog geleverd!
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 01-02-2014 19:47 ]
Hier dezelfde email, waardeloos inderdaad. Woensdagavond ging het fout bij de betaling van de Surface Pro omdat hij toen ineens niet meer leverbaar was. Donderdag dus blij dat hij toch weer te bestellen was en nu dit weer.amsterdammertje schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:10:
krijg net een mail dat mijn bestelling ( surface pro 128gb ) gecanceled is ivm net meer leverbaar.Donderdag middag besteld via de webshop. Wat een waardeloos bedrijf.
Ik krijg ook de mail dat mijn Sufrace Pro 128GB geannuleerd is en een half uur later een mail dat IK degene ben die het annuleringsverzoek heb ingediend.
Geachte meneer Janssen,
Wij hebben uw verzoek tot annulering ontvangen en verwerkt.
Indien u de bestelling reeds heeft betaald (iDeal / Cadeaukaart), zullen wij zo spoedig mogelijk het verschuldigde bedrag aan u terug betalen.
Ik heb tevens gebeld naar de klantenservice. Zij zeggen dat in de algemene voorwaarden staat dat de MM zomaar de koop kan ontbinden zonder dat ik hier akkoord voor geef. Met deze *knip* praktijken kunnen ze de koop altijd ontbinden als ze zeggen dat IK degene ben die het ingediend heeft.
De mail die gestuurd werd geeft aan dat het product helemaal nooit meer geleverd kan worden. Op de website staat dat hij tijdelijk is uitgeverkocht. Ik wil gerust wachten tot deze weer leverbaar is.
http://www.mediamarkt.nl/...27,711338.html?langId=-11
Weet iemand of ik hier nog iets aan kan doen? Het excuse dat de leverancier geen heeft is een slechte smoes: ze willen gewoon niet duurder inkopen omdat de aangeboden prijs niet meer leverbaar is.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 01-02-2014 19:48 ]
A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.
Ik kreeg net ook een mailtje met dezelfde mededeling over de surface pro 128gb. Ik had hem ook donderdag besteld. Echt kansloos en een vreselijke late reactie!amsterdammertje schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:35:
ik kreeg eerst een mail dat deze niet meer leverbaar is en daarna een mail met de melding dat mijn verzoektot anuleren doorgevoerd was. Klanten service kon niks betekenen. heb al een klacht ingediend maar zal wel weinig uithalen. Als ze het wat eerder hadden gemeld had ik nog de gelegenheid gehad om elders te kijken bij een MM Vestiging maar dat is nu kansloos.
[...]
Ik neem aan dat je volledig betaald hebt? Dan is de koop gesloten. De verkoper mag in dat geval de koop niet zomaar ontbinden en heeft in principe een leverplicht. Als het product niet meer leverbaar is, dient de verkoper een redelijk alternatief aan te bieden. Dus ik zou als ik jou was de MM nog maar eens benaderensjanssen15 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:22:
Zoals hierboven al vermeld, ook ik ben *knip* door MM.
Ik krijg ook de mail dat mijn Sufrace Pro 128GB geannuleerd is en een half uur later een mail dat IK degene ben die het annuleringsverzoek heb ingediend.
Geachte meneer Janssen,
Wij hebben uw verzoek tot annulering ontvangen en verwerkt.
Indien u de bestelling reeds heeft betaald (iDeal / Cadeaukaart), zullen wij zo spoedig mogelijk het verschuldigde bedrag aan u terug betalen.
Ik heb tevens gebeld naar de klantenservice. Zij zeggen dat in de algemene voorwaarden staat dat de MM zomaar de koop kan ontbinden zonder dat ik hier akkoord voor geef. Met deze *knip* praktijken kunnen ze de koop altijd ontbinden als ze zeggen dat IK degene ben die het ingediend heeft.
Weet iemand of ik hier nog iets aan kan doen? Het excuse dat de leverancier geen heeft is een slechte smoes: ze willen gewoon niet duurder inkopen omdat de aangeboden prijs niet meer leverbaar is.
[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 01-02-2014 19:48 ]
Ik heb met iDeal betaald. Dit heb ik de persoon aan de telefoon ook verteld dat de koop niet zomaar ontbonden kan worden, er is tevens een koopovereenkomst gesloten.
Ik heb hem ook verteld dat er genoeg leveranciers zijn die het product gewoon hebben (denk aan TechData etc).
Helaas kunnen de personen op een call center weinig voor je betekenen, het annuleringsverzoek is immers "ingediend" zeggen ze.
EDIT: Dat zijn mooie zeg, ik probeer ze weer te bellen, zijn ze maar tot 18:00 bereikbaar! Het mailtje van de annulering sturen ze 17:30. Zo heb je dus ook nooit kans
[ Voor 16% gewijzigd door sjanssen15 op 01-02-2014 18:34 ]
A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.
Toch denk ik dat je met de email van hun kant best sterk staat. Zij geven aan dat het product niet leverbaar is, maar geven geen alternatief. Daarbij, hebben zij bewijs dat jij de bestelling geannuleerd hebt?sjanssen15 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:32:
@edwin90
Ik heb met iDeal betaald. Dit heb ik de persoon aan de telefoon ook verteld dat de koop niet zomaar ontbonden kan worden, er is tevens een koopovereenkomst gesloten.
Ik heb hem ook verteld dat er genoeg leveranciers zijn die het product gewoon hebben (denk aan TechData etc).
Helaas kunnen de personen op een call center weinig voor je betekenen, het annuleringsverzoek is immers "ingediend" zeggen ze.
EDIT: Dat zijn mooie zeg, ik probeer ze weer te bellen, zijn ze maar tot 18:00 bereikbaar! Het mailtje van de annulering sturen ze 17:30. Zo heb je dus ook nooit kans
Zeker wanneer er meerdere mensen hetzelfde is overkomen. Ik zou toch eens met elkaar contact opnemen en een briefje laten sturen door een bevriende jurist.edwin90 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:05:
[...]
Toch denk ik dat je met de email van hun kant best sterk staat. Zij geven aan dat het product niet leverbaar is, maar geven geen alternatief. Daarbij, hebben zij bewijs dat jij de bestelling geannuleerd hebt?
Daarnaast lijkt het me verstandig om na te gaan of de betreffende bepaling in de AV van de Mediamarkt (die MM het recht geeft om eenzijdig de koop te ontbinden) niet in strijd is met de grijze/zwarte lijst.
[ Voor 17% gewijzigd door Ribo89 op 01-02-2014 19:12 ]
Ik heb geeist binnen korte termijn een reactie en dat bij deze de koopovereenkomst niet opgezegd is en dat ze moeten leveren (zie hierboven: leveringsplicht).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb de vorige reacties al opgeschoond, volgende reacties vallen onder de modbreaksjanssen15 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:53:
gambieter, doel je hierbij op bovenstaande reacties? Of is dit een waarschuwing voor komende.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 22% gewijzigd door Monkeydancer op 01-02-2014 20:41 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 01-02-2014 22:03 ]
Jammer genoeg heb ik ook nog altijd geen reactie op mijn ingestuurde mail (daarmee bedoel ik een conformatie dat de mail binnen is. Dit zou binnen 2 uur gebeurt moeten zijn). Laten we hopen dat ie wel is aangekomen.
Anoniem: 217290
En ik ben bang dat de meeste hier juridisch gezien niet sterk staan.
Er zijn namelijk wel degelijk redenen om orders te annuleren. Sterker nog heb je wel een officiele bevestiging gehad van de bestelling of alleen de mail dat je order is aangekomen? Volgens mij stuurt mediamarkt pas verzending de echte factuur en daarmee de order bevestiging op. Dus tot die tijd heb jij alleen maar een "offerte" gedaan en iets gevraagd. Geen feitelijke koop overeenkomst..
Valt me overigens steeds meer op laatste jaar dat veel bedrijven dit zo hanteren om dus orders te kunnen annuleren.
Ik heb meerdere emails ontvangen dat ik betaald heb en dat er een overeenkomst is afgesloten. Tevens heb ik betaald en dit valt te bewijzen met mijn bankafschrift.Anoniem: 217290 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:12:
mediamarkt en service???? good luck... heb 2 maanden moeten vechten voor een nieuw hoesje voor mijn playstation spel... ronduit belachelijk. Pas na dreiging met links naar wetgeving komen ze daar in de lucht.
En ik ben bang dat de meeste hier juridisch gezien niet sterk staan.
Er zijn namelijk wel degelijk redenen om orders te annuleren. Sterker nog heb je wel een officiele bevestiging gehad van de bestelling of alleen de mail dat je order is aangekomen? Volgens mij stuurt mediamarkt pas verzending de echte factuur en daarmee de order bevestiging op. Dus tot die tijd heb jij alleen maar een "offerte" gedaan en iets gevraagd. Geen feitelijke koop overeenkomst..
Valt me overigens steeds meer op laatste jaar dat veel bedrijven dit zo hanteren om dus orders te kunnen annuleren.
Anoniem: 217290
ik kan morgen een garage betalen en zeggen dat ze me iets moeten leveren. maar de garage mag me altijd nog weigeren en het geld terug storten.
Factuur heb je nodig dat is je overeenkomst. mailtjes met we hebben uw bestelling ontvangen is niet juridisch afdoende. Heb je een factuur ontvangen? zo niet dan heb je geen overeenkomst.
een prijs opgave is ook geen overeenkomst.
een opdracht bevestiging wel.
Als je dan reageert op een juridisch vraagstuk, zorg dan ook dat je enkele zaken goed uitzoekt voordat je iets post. Wat je nu hierboven zegt slaat echt als een tang op een varken. Sinds wanneer moet er een factuur ontvangen zijn voordat er een overeenkomst is?Anoniem: 217290 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:34:
betalen is geen bewijs van overeenkomst.
ik kan morgen een garage betalen en zeggen dat ze me iets moeten leveren. maar de garage mag me altijd nog weigeren en het geld terug storten.
Factuur heb je nodig dat is je overeenkomst. mailtjes met we hebben uw bestelling ontvangen is niet juridisch afdoende. Heb je een factuur ontvangen? zo niet dan heb je geen overeenkomst.
een prijs opgave is ook geen overeenkomst.
een opdracht bevestiging wel.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding (artikel 6:217 BW). Een overeenkomst kan schriftelijk of mondeling overeengekomen worden, dus de eis van een factuur is sowieso niet aan de orde. De mediamarkt doet een aanbod aan de consument door middel van het tonen van de aanbieding van de Surface Pro op haar website. Wanneer dit aanbod wordt aanvaard door een consument, dan is er sprake van een overeenkomst. Nu kun je uiteraard jezelf de vraag stellen op welk moment de consument in het transactieproces het aanbod aanvaart. Ik kan zo snel niet met zekerheid zeggen op welk moment in het transactieproces de consument het aanbod aanvaart, maar het lijkt me vrij duidelijk dat er sprake is van aanbod en aanvaarding op het moment dat een consument de vraagprijs direct voldoet tijdens het transactieproces door middel van bijvoorbeeld iDeal.
Naar mijn mening staan de personen die in dit topic hebben aangegeven de Surface Pro besteld en betaald te hebben zeer sterk. Het argument van de Mediamarkt dat zij een clausule in hun algemene voorwaarden hebben staan waardoor zij de koopovereenkomst eenzijdig kunnen ontbinden lijkt mij niet sterk. Volgens mij (zou ik na moeten kijken) valt zo'n clausule zelfs onder de zwarte lijst die is opgenomen in het burgerlijk wetboek. Alle clausules die worden vermeld op die zwarte lijst worden geacht nooit te zijn opgenomen in de algemene voorwaarden en mogen dus niet worden tegengeworpen aan de consument.
Ik denk dat de betreffende personen de meeste kans hebben om hun product alsnog te krijgen wanneer zij zich als groep tegenover de Mediamarkt opstellen. Voornamelijk omdat zo duidelijk wordt dat de Mediamarkt bewust gebruik maakt van de onwetendheid van consumenten over de rechten die zij hebben als consument.
Geen idee of jullie hier iets aan hebben!
Het probleem is dat de online klantenservice ook niet weet wat ze moeten doen. Ik heb bijvoorbeeld het probleem dat ik mijn bestelling WIL annuleren, maar het niet kan. Ik heb de afgelopen dagen geprobeert om ze te bellen maar ze hadden de stekkers eruit getrokken. Zaterdag was er een kort moment waarop de klantenservice wel bereikbaar was, maar ik heb helaas niet de gelegenheid kunnen grijpen om ze te bellen.haribold schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:07:
Gewoon mailen met de klantenservice van Mediamarkt, daarin je verhaal duidelijk weergeven, aangeven dat je niet zelf hebt geannuleerd, anderen er ook mee te maken hebben en verzoeken de overeenkomst na te komen. Dan krijg je een afwijzende reactie, daar reageer je weer op, krijg je weer een afwijzende reactie, reageer je daar weer op. Al ze van meerdere mensen hetzelfde probleem krijgen te horen, dan zullen ze wel doorhebben dat er iets niet klopt. Discussies met een ongeïnteresseerde callcentermedewerker lossen toch niets op en bovendien ligt er niets schriftelijk vast van de correspondentie... en bellen kost geld. Waarom bellen mensen nog met bedrijven?
Ik heb de afgelopen dagen per mail met ze contact gehad, maar het duurt meer dan een dag voordat je een antwoord krijgt. Ze geven aan dat ze mijn bestelling juist NIET KUNNEN annuleren, maar ik lees in dit topic dat het wel kan, maar ze doen het alleen telefonisch of alleen als het ze goed uitkomt...
Ik moet de bestelling gaan weigeren aan deur, wat gewoon onzin is, milieu vervuilend en tijdverspillend. Ook snijdt mediamarkt zichzelf hiermee in de vingers, want mijn bestelling wordt dus bezorgd met de bezorgservice maar gaat zowieso retour. De chauffeur doet dan ook zijn werk voor niks en de transport moet ook weer een paar slagen extra maken.
Ik heb vervolgens maar met het transport bedrijf gebeld (Fiege). Deze transport bedrijf bezorgd vooral witgoed en grote artikelen. Kreeg een mevrouw aan de lijn en ze vond het erg fijn dat ik zelf dus de bezorging gelijk annuleerde. Ze reageerde vriendelijk en vlot en ze was op de hoogte van de werkwijze van mediamarkt.
Ik snap ook niet waarom mediamarkt niet de mogelijkheid geeft om klanten hun bestellingen online te wijzigen en klanten op een adequate manier op de hoogte houdt.
De meeste distributiecentra hebben extra transportbanden aangelegd voor de expeditie hal om last minute wijzigingen eruit te filteren via een "uitritje". Het zal alleen maar kosten en ellende besparen. Hoe moeilijk kan het zijn

En wat me nu verbaast is dus dat bestellingen wel geannuleerd kunnen worden door mediamarkt als het hun goed uitkomt....en als de klant het wilt annuleren dan kan het niet. Zelfs als je op dezelfde dag gelijk contact met hun opneemt.
Ik snap ook niet waarom ze de producten in jullie geval gewoon niet naleveren. Gewoon wachten totdat de leverancier weer voorraad heeft (desnoods duurt het weken) en gewoon voor dezelfde prijs leveren.
Dat ze gewoon nu stiekem orders annuleren zonder instemming van klanten is gewoon bizar.
Dit was de reactie van mediamarkt. Mijn bestelling bestond vooral uit witgoed:

[ Voor 6% gewijzigd door Monkeydancer op 02-02-2014 14:36 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ik heb hun leveringsvoorwaarden ook gelezen (algemene voorwaarden). Daarin geven zij al aan dat het niet mogelijk is een bestelling te annuleren of te wijzigen en dat je moet wachten tot het product aan de deur komt. Een consument heeft echter altijd het recht om een koopovereenkomst te verbreken (bij een normale overeenkomst is dat dacht ik 3 dagen: zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html#5).
Ik heb een mail verstuurd naaar Media Markt waarin ik aangeef de koop niet te verbreken en dat deze dus nog steeds staat en dat ze een leverplicht hebben. Gisteravond de mail verstuurd en nu net pas een bevestiging gekregen dat het ticket is aangemaakt.
Hartelijk dank voor uw contactopname met Media Markt.
Ten tijde van bestelling was de Surface Pro niet langer uit onze voorraad leverbaar. Bij navraag is tevens gebleken dat dit artikel ook niet aan ons wordt nageleverd. Hierdoor zijn wij genoodzaakt geweest de bestelling te annuleren en de aankoop terug te betalen.
Mogelijk heeft u van ons het verkeerde geautomatiseerde e-mail bericht ontvangen.
Wij begrijpen uw teleurstelling maar kunnen u niet verder van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
Wat gangbaar is in NL is een prijswijzigingsbeding, dat is vziw toegestaan zolang de koper het recht heeft in het geval van prijswijziging te ontbinden. IMHO onbegrijpelijk (zie ook diverse eerdere topics (o.a. begintmeta in "Terugeisen reeds betaalde en ontvangen artikel mogelijk" en Mooie aanbieding van 4launch. Ze weigeren echter te leveren.) maar goed... het komt in wezen neer op een recht eenzijdig te ontbinden, (tenzij de koper niet goed bij zijn hoofd is).RikBouman schreef op zondag 02 februari 2014 @ 01:09:
... Het argument van de Mediamarkt dat zij een clausule in hun algemene voorwaarden hebben staan waardoor zij de koopovereenkomst eenzijdig kunnen ontbinden lijkt mij niet sterk. Volgens mij (zou ik na moeten kijken) valt zo'n clausule zelfs onder de zwarte lijst die is opgenomen in het burgerlijk wetboek. Alle clausules die worden vermeld op die zwarte lijst worden geacht nooit te zijn opgenomen in de algemene voorwaarden en mogen dus niet worden tegengeworpen aan de consument. ...
Hoe (en of) het allemaal in dit concrete geval door de MediaMarkt geregeld is zou ik trouwens niet weten.
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 02-02-2014 15:41 ]
Volgens mij (uit mijn blote hoofd) heeft het prijswijzigingsbeding geen betrekking op het uit eigen beweging wijzigen van de prijs door de verkoper. Dit beding geldt alleen wanneer de prijs gewijzigd wordt door externe effecten zoals een verhoging van belastingen of grondstofprijzen (laatste is ook discutabel). Het lijkt me niet de bedoeling van de wetgever om een bedrijf, zoals de Mediamarkt, de mogelijkheid te geven om onder een overeenkomst uit te komen door eigenhandig prijzen te verhogen.begintmeta schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:40:
[...]
Wat gangbaar is in NL is een prijswijzigingsbeding, dat is vziw toegestaan zolang de koper het recht heeft in het geval van prijswijziging te ontbinden. IMHO onbegrijpelijk (zie ook diverse eerdere topics (o.a. begintmeta in "Terugeisen reeds betaalde en ontvangen artikel mogelijk" en Mooie aanbieding van 4launch. Ze weigeren echter te leveren.) maar goed... het komt in wezen neer op een recht eenzijdig te ontbinden, (tenzij de koper niet goed bij zijn hoofd is).
Hoe (en of) het allemaal in dit concrete geval door de MediaMarkt geregeld is zou ik trouwens niet weten.
Antwoord gewoon:sjanssen15 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:18:
Geachte meneer X,
Ten tijde van bestelling was de Surface Pro niet langer uit onze voorraad leverbaar. Bij navraag is tevens gebleken dat dit artikel ook niet aan ons wordt nageleverd. Hierdoor zijn wij genoodzaakt geweest de bestelling te annuleren en de aankoop terug te betalen.
Mogelijk heeft u van ons het verkeerde geautomatiseerde e-mail bericht ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw reactie. Helaas is het probleem niet door u opgelost. De overeenkomst is eenzijdig door u geannuleerd zonder mijn instemming. De overeenkomst biedt geen grond voor het annuleren van de overeenkomst door Mediamarkt.
Graag wil ik u verzoeken de overeenkomst die ik met u gesloten heb na te komen. Bij navraag is gebleken dat de betreffende Surface Pro nog gewoon in de handel te verkrijgen is, nakoming van de overeenkomst lijkt me daarom niet onmogelijk. Ik verwacht daarom levering van uw kant tegen de door mij betaalde prijs. Ik vertrouw op uw volledige medewerking,
Met vriendelijke groet,
X
Zo werd(wordt) het in de praktijk wel vaak gebruikt (zie ook de diverse topics op GoT hierover). De afgelopen jaren is meen ik wel jurisprudentie onstaan waarbij duidelijker naar voren komt dat de omstandigheden waaronder de prijs mag worden gewijzigd in ieder geval concreet en dudelijk zouden moeten zijn beschreven in de voorwaarden.RikBouman schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:24:
[...]
Volgens mij (uit mijn blote hoofd) heeft het prijswijzigingsbeding geen betrekking op het uit eigen beweging wijzigen van de prijs door de verkoper. Dit beding geldt alleen wanneer de prijs gewijzigd wordt door externe effecten zoals een verhoging van belastingen of grondstofprijzen (laatste is ook discutabel). Het lijkt me niet de bedoeling van de wetgever om een bedrijf, zoals de Mediamarkt, de mogelijkheid te geven om onder een overeenkomst uit te komen door eigenhandig prijzen te verhogen.
Dit is ongeveer hetzelfde wat ik heb terug gestuurd! Ik ben benieuwd of ze gaan reageren en hoe.
Kijk voor 100 euro meer kan ik hem halen in de Dixons. Maar het is ook een princiepe kwestie.
Het gelijk hebben, is nog niet het gelijk krijgen.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Dit klopt inderdaad....wanneer je een onroerende zaak kooptsjanssen15 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:17:
Een consument heeft echter altijd het recht om een koopovereenkomst te verbreken (bij een normale overeenkomst is dat dacht ik 3 dagen: zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html#5).

Dat eerste klopt ook voor geen meter, op woensdagavond toen ik de Surface Pro bestelde ging die bij de betaalstap niet door omdat het product al niet meer op voorraad was. Dat ze hem dan op donderdag terugzetten betekend dat ze er toen weer wel aan konden komen (anders hadden ze hem niet opnieuw op bestelbaar moeten zetten). Dat hij niet op voorraad was weten we wel, dat stond er vrij duidelijk bij, want de levertijd was ruim een week. Een beetje lariekoek dit dus.sjanssen15 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:18:
Geachte meneer X,
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
Het is in ieder geval vrij schandalig om net te doen alsof de klant de bestelling heeft geannuleerd. Het viel me ook al op dat de eerste annuleringsemail van een andere domain kwam dan die van de rest van de emails over de bestelling. Heeft zeker een andere afdeling op gezeten.
Echt veel moeite om te leveren hebben ze ook niet gedaan, want in ieder geval in 1 filiaal was nog gewoon een Surface Pro aanwezig op zaterdag.
Het gaat hier om de Asus N76VB-T4046H en de Asus R704A-TY216H, welke bij andere webshops gewoon volop leverbaar zijn. Na mijn antwoord dat ik hier niet zomaar mee akkoord ging, mag ik nu een alternatief uitzoeken binnen een prijsmarge van 10% van het aankoopbedrag. Wat mij betreft een wassen neus, aangezien soortgelijke laptops nu meer dan 10% duurder zijn, áls ze al leverbaar zouden zijn. Het aanbod in de webshop is op dit moment namelijk behoorlijk mager. Gelukkig heb ik met creditcard betaald en zijn beide notebooks nog niet in rekening gebracht door MM. Ik ga wel ergens anders kijken voor een notebook.
XBL / PSN: Larentix
@ Gniuz88
Sneu om te horen maar ze bieden althans wel iets van een oplossing aan. Echter de prijzen van afgelopen week waren zo laag dat 10% marge weinig uithaalt lijkt mij zo. Hopelijk vind je toch iets netjes

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 04-02-2014 22:26 ]
Kun je ze proberen te mailen? Zoals ik hierboven al heb gezegd: je hebt een koopovereenkomst en zij hebben leverplicht. Zonder goede onderbouwing mogen ze die niet zomaar verbreken. Sowieso is een S4 leverbaar, dat is overduidelijk.
Gewoon nu opnieuw bestellen, betalen via creditcard, ze leveren het toch want het is er uiteraard gewoon, dan CC maatschappij bellen om het bedrag terug te vorderen. En dan gewoon de aanmaning niet betalen omdat je uiteraard al betaald hebt, een rechter gaat je hier gelijk in geven aangezien je precies hetzelfde product hebt ontvangen dat in je vorige koop overeenkomst stond.thefox154 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:23:
Wat een bedrijf... Paar dingen besteld waaronden een S4 Black, vandaag een email dat deze niet meer leverbaar is. Ja sure, Samsung levert geen S4's meer. Ik weet zeker dat als ik naar Arnhem rijd ik hem direct mee mag nemen. Liefst nog met een contract. 10 minuten later: De Core die ik voor me moeder besteld heb is ook niet meer leverbaar... Ze bieden wel een alternatieve kleur aan. Eigenlijk moet dit aan de schandpaal, klanten lokken met mooie goedkope prijzen, geld ontvangen en dan als de storm over is zeggen sorry niet leverbaar. Zo kan ik ook acties houden
Uiteraard reageer je netjes op hun mails brieven: Geachte MM ik heb mijn vorige betaling terug laten boeken aangezien nog een zelfde product bij u in bestelling stond, achteraf gezien heb ik toch geen 2 producten nodig dus annuleer ik er 1, hierbij is onze overeenkomst afgerond.
Heb dit niet zelf gedaan, echter iemand die ik kan heeft dit gedaan 2 jaar geleden. Als MM het vuil wilt spelen kunnen wij dat ook
[ Voor 12% gewijzigd door Cyclonic op 04-02-2014 22:56 ]
Vraag is ook wel een beetje in hoeverre een dergelijke klacht sterk genoeg is om eventueel mee naar de geschillencommissie te stappen. Daar zijn ze zo te zien bij aangesloten tegenwoordig. Heb daar een beetje mijn twijfels over in het geval van de Surface Pro...
[ Voor 9% gewijzigd door troftnom op 04-02-2014 23:44 ]
Heb voorgesteld dat ze mijn geld terugstorten en het kortings-bedrag uitkeren in kortingsbonnen, dit werd geweigerd. Op de vraag of ze dus nooit meer MBP Retina gaan leveren via de webshop durfde de medewerker geen antwoord te geven. Idealiter zou ik dus afwachten (met hun bevestiging van bovenstaande) tot het product weer in de webwinkel of fysieke winkels ligt en ze dan even herinneren. Aangezien het hier om ca 250,- misgelopen korting gaat ga ik ook mijn rechtsbijstand even inschakelen om te kijken wat er mogelijk is.
Daarnaast zijn ze bij mediamarkt erg goed in schermen met "De webshop is iets anders dan de winkel". Vraag me af in hoeverre dat valide is, want voor de consument is dat niet duidelijk in de webshop (1 website voor winkels en webshop bijv). Ten slotte is het zo dat als je besteld de winkels wel gebruikt worden voor bijv garantie afhandeling. Zal dus ook even langs gaan bij hun fysieke shop dit weekend om te kijken of het product daar wel ligt.
[ Voor 37% gewijzigd door Sander op 06-02-2014 11:15 ]
Dit heb je goed aangegeven. Dit probleem hebben veel klanten, zeggen dat producten nooit meer geleverd zullen weten. Wanneer zij de indruk wekken dat MediaMarkt 1 BV is (wat niet zo is) dan zullen ze de webshop gelijk moeten laten lopen. Ik hoop dat je alsnog iets geregeld kan krijgen. Ik ehb de moed helaas opgegeven en bij Dixons voor 100e uro meer mijn Surface gehaald.
Oei, ik had inmiddels verder gepost in het andere topic waar deze discussie ook door ging. Maar ik heb dus inmiddels de Macbook thuis. De stappen die ik genomen heb, Mediamarkt bellen en hun schriftelijk laten bevestigen dat ze niet kunnen leveren en waarom. In dit geval maakten ze de fout dat ze zeiden dat het apparaat niet meer gemaakt werd door Apple (BS dus). Dit alles samengevoegd in reactie op hun mail met als hoofdlijnen:sjanssen15 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:24:
@ Sander
Dit heb je goed aangegeven. Dit probleem hebben veel klanten, zeggen dat producten nooit meer geleverd zullen weten. Wanneer zij de indruk wekken dat MediaMarkt 1 BV is (wat niet zo is) dan zullen ze de webshop gelijk moeten laten lopen. Ik hoop dat je alsnog iets geregeld kan krijgen. Ik ehb de moed helaas opgegeven en bij Dixons voor 100e uro meer mijn Surface gehaald.
- Onjuiste informatieverstrekking, want product wordt nog wel gemaakt door fabrikant
- Product is gewoon leverbaar bij andere webshops en in vestigingen van de MM (2 winkels gebeld)
- De MM heeft dezelfde merknaam voor webshop en winkels, zelfde voorwaarden en de winkels zijn aanspreekpunt voor afhalen bestellingen en garanties vd webshop, dus uit oogpunt consument 1 concern.
- Beroep op onmacht is op basis van bovenstaande dus ongeldig.
Uiteraard wat uitgesmeerd en handig opgeschreven, maar wel netjes gebleven en niet gedreigd met vervolgstappen. Binnen 4 uur erna een TNTPost T&T code binnen, maar geen reactie van ze, dat is dan wel weer raar.
Oftewel ze proberen het gewoon, sommige mensen gaan akkoord en helpen MM van het probleem af dat zo langzaam maar zeker kleiner wordt. Anderen (zoals ik) laten duidelijk merken dat ze bereid zijn stappen te ondernemen en krijgen toch hun zin.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 07-02-2014 22:51 ]
He! Je hebt gelijk!haribold schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:20:
Dit is het betreffende product, toch:

------------
U heeft de mogelijkheid een alternatief product uit te zoeken op onze webshop. Dit product dient binnen dezelfde productgroep en prijscategorie te liggen. Binnen dezelfde prijscategorie betreft een afwijking van maximaal 10%, uitgaande van het originele bedrag.
Graag vernemen wij binnen 5 werkdagen het nieuwe bestelnummer middels dit ticket. Het BTW-bedrag wordt vervolgens gerestitueerd op uw rekening, tenzij u met cadeaukaarten betaalt. Wanneer u met cadeaukaarten betaalt, ontvangt u het BTW bedrag in cadeaukaarten retour.
Mocht u niet zeker zijn of het alternatief product akkoord is, dan kunt u ons middels dit ticket of telefonisch om een akkoord vragen. U kunt ons bereiken op 0900 - mediamarkt ((0900 - 6334262758)).
In afwachting van uw reactie verblijven wij.
Met vriendelijke groet,
Uw Media Markt team
-------------
bijzonder is dat geen enkel product binnen de door Mediamarkt gestelde criteria valt. Typisch weer dus.....

Dit topic is niet bedoeld voor rants of gefrustreerde commentaren. Zorg voor bronnen of andere onderbouwing als je wat claimt.