Goede speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 10:02
Zoals de titel het al zegt, ik zoek een goede speakerset!

Nou is "goede" wel een heel groot woord maar ik zoek dus een speakerset waar geluid gedetailleerd en warm uitkomt.

Nu ben ik in het bezit van 2 losse speakers, subwoofer en een versterker maar omdat de versterker zoveel ruimte inneemt wil ik een wat kleinere speakerset aanschaffen voor op de laptop.

Ik ben nu in het bezit van het volgende:

Boston acoustics A25 (paar)
Marantz SR4200
Mivoc Hype 10 active subwoofer

Heb al internet een beetje afgezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord krijgen..

Heb het volgende op het oog:

Logitech Z-906 + externe geluidskaart voor 5.1 weergave (wordt aangesloten op een laptop)

Teufel Concept C200 speakerset

Bose companion 2/3 speakerset

Ik luister voornamelijk veel muziek (varieert van pop, 80's, 70's, progressive house) en ik kijk ook vaak films (wordt aangesloten op een aparte monitor)

Mocht iemand ervaringen hebben met een ander speakerset of is er een betere met een mooiere geluidsweergave? Feel free to post :)

Ik sta open voor suggesties want misschien ben ik wel een bepaald soort merk vergeten wat bekend staat om zijn geluidskwaliteit!

budget: 300,-

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Met een een computerset ga je qua geluid nooit in de buurt komen met wat je nu hebt. Waarom koop je geen kleinere versterker, bv deze Denon PMA-720AE of de Pioneer VSX-S300? De eerste is een 2.0 versterker, dus zonder subwoofer. Dat ga je bij muziek niet missen. Misschien bij films wel. Die A25's hebben een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het zou zonde zijn om die niet meer te gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door L.N. op 01-02-2014 18:17 ]

• Knamix
LuukNouwen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:14:
Met een een computerset ga je qua geluid nooit in de buurt komen met wat je nu hebt. Waarom koop je geen kleinere versterker? Die A25's hebben een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het zou zonde zijn om die niet meer te gebruiken.
Omdat mijn A25's niet echt tot hun recht komen in mijn kleine kamer van 2x5 meter :+

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:52
Misschien de AudioEngine A5+ iets ? zijn actieve speakers met goed geluid, en een beetje warm.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Knamix
Renegade666 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:30:
Misschien de AudioEngine A5+ iets ? zijn actieve speakers met goed geluid, en een beetje warm.
Helaas boven mijn budget :(

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 107% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:18 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:01
Dan het "kleine broertje": Audioengine A2 ?

Verwijderd

LuukNouwen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:13:
[...]

Dan het "kleine broertje": Audioengine A2 ?
Die zullen ook wel te duur zijn, Hij kan beter een spaarvarken bij de Action kopen en het bij elkaar gaan sparen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 20:55
Het leven is te kort voor slecht geluid, kijk of je je budget kunt oprekken. Je doet vele vele jaren met een goede speaker set.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als het budget maar klein is en je eigenlijk wel iets goeds zou willen hebben, check Marktplaats dan eens.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09-2025
De afluister monitoren van Samson staan goed aangeschreven binnen het geluidstechniek wereldje. http://www.bax-shop.nl/dj...stuk/product-details.html
Ik denk dat je hiermee in de buurt van de a25 kan komen. Alleen in het laag(onder 65hz) misschien niet.

[ Voor 20% gewijzigd door harmz op 01-02-2014 20:57 ]

• Knamix
Heb even verder gekeken en kwam bij dit uit:

http://www.bax-shop.nl/dj...MPS3uneq7wCFctc3godXgIAjA

Is dit iets? Hoor namelijk veel goede dingen over M-audio...

Worden ook vergeleken met de A2's van AE maar dan goedkoper

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 01-02-2014 21:14 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je speakers komen misschien niet helemaal tot hun recht in je kamer, maar andere speakers zullen dat ook niet doen. Je blijft last hebben van reflecties van je muren/plafond/bureau/enz.
LuukNouwen schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:14:
Waarom koop je geen kleinere versterker, bv deze Denon PMA-720AE of de Pioneer VSX-S300? De eerste is een 2.0 versterker, dus zonder subwoofer. Dat ga je bij muziek niet missen. Misschien bij films wel. Die A25's hebben een hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het zou zonde zijn om die niet meer te gebruiken.
De Mivoc subwoofer heeft ook een high level ingang, dus met een 2.0 versterker kan de subwoofer alsnog gebruikt worden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 01-02-2014 22:44 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat was er mis met je vorige topic?
Boekenplank speakers of Studio monitoren?

Werden ook een hoop suggesties gedaan waar je vervolgens zo te zien niks mee hebt gedaan?

Ik blijf overigens bij de suggestie om een T amp te scoren voor weinig en je speakers te behouden. Steek nog 50-100 euro in een DAC en ga iets leuks doen van die 150 euro die je overhoud :)

• Knamix
wagenveld schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:19:
Wat was er mis met je vorige topic?
Boekenplank speakers of Studio monitoren?

Werden ook een hoop suggesties gedaan waar je vervolgens zo te zien niks mee hebt gedaan?

Ik blijf overigens bij de suggestie om een T amp te scoren voor weinig en je speakers te behouden. Steek nog 50-100 euro in een DAC en ga iets leuks doen van die 150 euro die je overhoud :)
Omdat ik de speakers met versterk etc wss wegdoe en voor dat geld iets nieuws koop wat misschien beter kan zijn dan wat ik nu heb.. Maar zo te horen is er vrijwel bijna niks beters dan de boston acoustics die ik er nu heb staan.

Ben iemand die altijd wel iets nieuws wilt uit proberen en omdat ik bijvoorbeeld de m-audio set kan halen en veel positieve reacties heb gelezen leek het me leuk om die is te proberen! Maar Doordat er zoveel speakers zijn ben ik een beetje de weg kwijt van wat nu beter is of slechter (sorry voor typos, zit nu op me mobiel namelijk :))

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 20:55
Je kunt van alles halen, maar écht upgraden vraagt uiteindelijk ook een andere prijsklasse. Verder doet de ruimte heel veel. En als die maar 2 meter breed is wordt het moeilijk. Ook hier is winst te behalen door bijv. de akoestiek middels materialen te veranderen.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Heb het volgende op het oog:

Logitech Z-906 + externe geluidskaart voor 5.1 weergave (wordt aangesloten op een laptop)

Teufel Concept C200 speakerset

Bose companion 2/3 speakerset
Persoonlijk denk ik dat dat allemaal geen upgrade gaat zijn van wat je nu hebt staan.

Sterker nog; dit neigt meer naar een downgrade volgens mij :X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je vindt dat je speakers niet tot hun recht komen in de ruimte en als oplossing wil je slechtere speakers kopen? :P

Overigens is 5x2 helemaal niet zo slecht. Heb een jaar in een studentenkamer gewoond van dat formaat en had daar B&W DM602 speakers en dat kwam prima tot z'n recht...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1